Uzņēmumu konti sociālajos tīklos ir kļuvuši par nozīmīgu informācijas avotu iedzīvotājiem, jo īpaši tā dēvētajai tūkstošgades jeb millenials paaudzei. Kā rāda Swedbank Finanšu institūta veiktā iedzīvotāju aptauja, kopumā 64% iedzīvotāju seko uzņēmumu publicētajiem jaunumiem sociālajos medijos, un lielākā daļa tieši vecumā no 25 līdz 34 gadiem (80%).
Lai arī galvenā motivācija iedzīvotāju rīcībai ir iespēja saņemt bezmaksas produktus un balvas (32%), tomēr teju trešdaļa (28%) tādējādi seko jaunākajām tendencēm nozarē, savukārt piektdaļa (20%) šādi interesējas par uzņēmumu produktu vai pakalpojumu iegādi. Tomēr, kā rāda Swedbank Finanšu institūta veiktā mazo un vidējo uzņēmēju aptauja, aizvien būtiskai daļai uzņēmumu (37%) nav stratēģijas, kā sociālos tīklus izmantot par platformu savu produktu virzīšanai tirgū, komunikācija drīzāk raksturojama kā fragmentāra un bez pamatojuma.
Aptaujas dati rāda, ka 68% mazo un vidējo uzņēmumu lieto sociālos tīklus komunikācijai. Populārākais komunikācijas kanāls uzņēmumu vidū šobrīd ir Facebook (45%), kam seko Twitter (17%), LiknedIn (14%), Instagram (13%) un Draugiem.lv (11%). Lielākā daļa uzņēmumu uzskata, ka komunikācija šajos sociālajos medijos var veicināt pieprasījumu pēc uzņēmuma produkta vai pakalpojuma (89%). Taču vairāk nekā trešdaļai jeb 37% nav konkrētas stratēģijas, kā sociālos tīklus lietot par labu sava uzņēmuma attīstībai. To apliecina arī neregulārā komunikācija – trešdaļa (32%) mazo un vidējo uzņēmumu sociālajos medijos komunicē retāk nekā reizi nedēļā, 20% komunicē reizi nedēļā, savukārt 48% jeb gandrīz puse komunicē retāk nekā reizi divās nedēļās.
Interesi par uzņēmumu komunikāciju sociālajos tīklos izrāda gados jaunāki iedzīvotāji, kas attiecīgi arī kopumā ir aktīvāki šo tīklu lietotāji. Tā uzņēmumu sociālajiem kontiem seko 83% iedzīvotāju vecumā līdz 25 gadiem un 80% vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Retāk sekotāju vidū sastopami iedzīvotāji vecumā pēc 45 gadiem - vecuma grupā no 45 līdz 54 gadiem uzņēmumu kontiem seko 56%, bet vecuma grupā virs 55 gadiem – 46%.
Zīmīgi, ka jaunieši vecumā līdz 25 gadiem būtiski biežāk kā motivējošus faktorus sekot uzņēmumu sociālo mediju kontiem min iespēju laimēt konkursos (48%), iespēju sekot jaunākajām tendencēm nozarē (47%), iespēju salīdzināt dažādu uzņēmumu piedāvājumus (27%) un iespēju sazināties ar uzņēmumu (21%). Turpretī iedzīvotājus vecumā no 25 līdz 45 gadiem būtiski biežāk saista iespēja sekot līdzi uzņēmuma produktiem.