Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu pieaugošo pieprasījumu pēc jauniem un mazlietotiem auto, Toyota un Lexus oficiālais izplatītājs Latvijā un Igaunijā Amserv Motors bankas Citadele finansējumu 2 miljonu eiro apmērā investējis transportlīdzekļu iegādē, īpašu uzsvaru liekot uz hibrīdauto un elektroauto klases automobiļiem.

“Mūsu nozare pandēmijā būtiski cieta, taču, pieaugot vakcinācijas tempiem un mazinoties ierobežojumiem, pircēji un tirgus sāk atkopties. Novērojam pieaugošu interesi gan jaunu, gan lietotu auto pārdošanas segmentā, ” saka Amserv Group finanšu direktors Tonu Vanajūrs.

“Interese par videi draudzīgākiem automobiļiem ar katru gadu palielinās, kas atspoguļojas gan pārdošanas rādītājos, gan ikdienas komunikācijā no privātpersonu un korporatīvo klientu puses. Jau šobrīd varam novērot, ka hibrīdu un elektroauto klase mērķtiecīgi veic savu izrāvienu un attālinās no iekšdedzes dzinēju automašīnām, tāpēc šis segments būs viens no mūsu galvenajiem attīstības virzieniem arī turpmāk. Par šīs auto klases potenciālu liecina fakts, ka, pandēmijas ietekmē samazinoties pārdoto auto apjomam, elektroauto kategorija piedzīvoja vismazāko kritumu,” atklāj Amserv Group pārstāvis.

Stabili pieaugoša tendence vērojama hibrīdauto segmentā – interesi par šī tipa automašīnām izrāda un arī pirkumus izdara arvien vairāk klientu gan Latvijā, gan Igaunijā. 2020. gadā jauno auto tirdzniecībā 31 % Amserv Motors klientu Latvijā izvēlējušies iegādāties hibrīdauto, kamēr gadu iepriekš šis īpatsvars bija nepilni 28%. Igaunijā šis tirgus ir vēl aktīvāks – iegādāties hibrīdauto pērn izlēmuši 38,5 % Amserv klientu.

“Auto tirgus būtiski mainās, un krājumu finansējums no bankas puses ir būtisks atbalsts. Ekonomiskas, mazlietotas un videi draudzīgas automašīnas – šie trīs kritēriji raksturo pircēju izvēli, kas atspoguļojas arī auto līzinga tirgus datos - pandēmijas laikā pieaudzis mazlietotu auto īpatsvars, kā arī pamazām, bet pārliecinoši aug pieprasījums pēc elektroauto. Lielākā interese par elektroauto iegādi ir uzņēmējiem, savukārt mājsaimniecībām elektroauto visbiežāk ir kā otrs auto ģimenē. Atšķirībā no Igaunijas, kur elektroauto iegādē ir pieejamas valsts subsīdijas, Latvijā banku piedāvātie finanšu instrumenti jeb līzings ir vienīgais veids, kā samazināt sākotnējās izmaksas elektroauto iegādē,” saka Mārtiņš Bočkāns, Citadeles korporatīvo klientu apkalpošanas daļas vadītājs.

“Abās valstīs – Latvijā un Igaunijā arī novērojams pieprasījuma kāpums mazlietotām automašīnām, kuras ir ekonomiskas un vecumā līdz trīs gadiem. Mēs šo skaidrojam ar cilvēku vēlmi pandēmijas laikā maksimāli izvairīties no pārvietošanās sabiedriskajā transportā,“ saka T. Vanajūrs.

Komentāri

Pievienot komentāru