Pandēmijas laikā Edijam Masaļskim izdevies attīstīt saldējumu biznesu un radīt zīmolu "Molberts".
Ideja par premium kvalitātes saldējumu ražošanu E.Masaļskim radās jau pirms vairākiem gadiem, tomēr līdz šim visa enerģija tika veltīta pamatbiznesa attīstībai - picērijai Vecrīgā. Saldējumu ražošanai viņš pievērsās Covid-19 krīzes iespaidā, kas ļoti skāra pamatbiznesu un nācās meklēt papildus iespējas, kā palielināt apgrozījumu. Telpas bija, atlika iegādāties iekārtas un sākt gatavot.
Saldējums "Molberts" top Rīgas centrā, picērijas "Mozzo pizza" telpās, kur iekārtota neliela ražošanas telpa. E.Masaļskis pastāsta, ka saldējuma gatavošana ir roku darbs, jo paši gatavo visu no "nulles", sākot ar saldējuma bāzi, kam tiek izmantots saldais krējums, piens, olas, cukurs, līdz beidzot ar dažādām piedevām, ko pievieno gatavajam saldējumam - pašu ceptiem šokolādes braunijiem, cepumiem, sāļo karameli, Latvijas ābolu un ķirbju biezeņiem u.c. Ražotājs nav aizmirsis arī par vegāniem un gatavo vegāniskos saldējumus no pašu gatavota Indijas riekstu piena un citām augu valsts izejvielām.
Pašlaik "Molberts" piedāvājumā ir vairāk nekā 15 saldējumu garšas, tostarp 3-4 vegāniskās. Saldējuma garšas ir sezonālas, piemēram, nesen "Molberts" uzsāka piedāvāt rudens sezonas garšas: ābolkūka ar kanēli un sāļo karameli, šokolādes trifeļkūka ar rumu un ķiršiem, kā arī ķirbju-kanēļa latte saldējumu. Šobrīd visi "Molberts" saldējumi tiek pildīti 500ml stikla burciņās, tomēr drīzumā būs pieejami arī citi tilpuma veidi.
"Mūsu klienti ir cilvēki, kas novērtē kvalitatīvas lietas un nebūt necenšamies savu saldējumu pozicionēt kā masu patēriņa preci. Tas nozīmētu nemitīgi meklēt veidus, kā padarīt produktu lētāku ražošanā un atteikties no mūsu pamatvērtībām. Šobrīd mūsu mērķis ir radīt tik labu saldējumu, cik iespējams. Klienti parasti mūs atrod paši, iesakot cits citam," stāsta E.Masaļskis.
Vasarā ierasti saldējums vienmēr ir bijis viens no populārākajiem deserta veidiem, līdz ar to šajos pāris darbības mēnešos "Molberts" saldējums par pieprasījumu sūdzēties nevar un tas bija pat lielāks nekā plānots. Rudens un ziemas mēneši būs lielāks pārbaudījums, tomēr uzņēmums ir noskaņots pozitīvi, jo idejas, kā piesaistīt klientus arī aukstajā laikā, netrūkst.
"Šis ir nišas produkts, konkurence nav pārāk liela, tai pat laikā mēs netieši konkurējam ar lielveikalos pieejamajiem saldējumu veidiem, kas ir rūpnieciski ražoti un lētāki. Šobrīd lielākais izaicinājums ir patērētāju izglītošana par to, kādam ir jābūt kvalitatīvam saldējumam," pauž E.Masaļskis.
Vaicāts, vai plānots "Molberts" saldējumu arī eksportēt, E.Masaļskis komentē: "Tālākos nākotnes plānos tas noteikti ietilpst, tomēr šobrīd par to nedomājam, visam savs laiks un šobrīd pilnībā koncentrējamies uz vietējo pieprasījumu un atpazīstamības celšanu."
Šobrīd uzņēmums izveidojis savu mājaslapu- interneta veikalu, kur klienti var iegādāties saldējumus ar piegādi arī uz mājām Rīgā, Mārupē, Piņķos un Babītē. E.Masaļskis atzīst, ka piegāžu attīstīšana ir uzņēmuma prioritāte. Tāpat plānots veikt piegādes arī uz lielākajām Latvijas pilsētām.