Rīgas satiksmes iepirkumu komisija 18.janvārī pieņēmusi lēmumu par Kohēzijas fonda projekta Nr.4.5.1.1/16/I/002 «Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība» ietvaros organizēto iepirkumu slēgto konkursu «Rīgas tramvaju infrastruktūras pārbūve» un sarunu procedūru «Par zemās grīdas tramvaju piegādi» pārtraukšanu, informē pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.
Abus pārtrauktos iepirkumus no jauna plānots izsludināt tuvāko mēnešu laikā. Līdz jaunas iepirkumu procedūras uzsākšanas «Rīgas satiksme» paredzējusi pārstrādāt iepirkumu dokumentāciju, pārskatot prasības pretendentiem, tādējādi iespēju robežās paplašinot potenciālo pretendentu loku.
V.Zaķis piebilst, ka pirms iepirkumu izsludināšanas visai iepirkumu dokumentācijai tiek veikta likumdošanā noteiktā pirmspārbaude Iepirkumu uzraudzības birojā. Tāpat arī noslēgtā līguma par projekta īstenošanas uzraudzību (Integritātes pakts) ietvaros «Rīgas satiksmes» iepirkumu komisija aktīvi sadarbojas ar biedrību «Sabiedrība par atklātību – Delna».
Jau vēstīts, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) patlaban neizskata iespēju atjaunot Eiropas Savienības (ES) fondu maksājumus Skanstes tramvaja projektam, informēja CFLA.
16.janvārī pēc tikšanās ar CFLA pārstāvjiem Rīgas pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss paziņoja, ka CFLA un «Rīgas satiksme» vienojušās par nosacījumiem, lai varētu turpināt Skanstes tramvaja līnijas projekta īstenošanu.
«Mēs jau bijām uzsākuši darbu pie būvniecības darbu iepirkuma nolikuma izstrādes, taču tagad to apturēsim un sāksim pilnīgi no jauna. Jaunā iepirkuma specifikācija tiks veidota tā, lai tas būtu pieejams maksimāli plašākam pretendentu lokam, izslēgtu visas ierobežojošās prasības un neradītu nekādas aizdomas par iepirkumu godīgumu,» skaidroja Matīss. Tieši tāpat no jauna tiks veidots iepirkums arī par 12 tramvaju iegādi. Ja šie nosacījumi tiks īstenoti, CFLA paudusi gatavību atsākt sadarbību ar uzņēmumu.
Tomēr CFLA direktors Mārtiņš Brencis uzsvēra, ka ES fondu maksājumi varētu tikt atjaunoti tikai tad, kad tiks gūts apstiprinājums, ka tiesībsargājošo institūciju sāktajai izmeklēšanai un aizdomām par krāpšanu nav nekādas saistības ar «Rīgas satiksmes» īstenoto ES fondu līdzfinansēto Skanstes tramvaja līnijas projektu.
«Tikšanās laikā Rīgas satiksmes pārstāvji informēja, ka uzņēmums jau šīs nedēļas laikā pārtrauks izsludinātos iepirkumus par būvniecības darbu veikšanu un zemās grīdas tramvaju piegādi, kā arī pēc iespējas īsākā laikā veiks iepirkumu dokumentācijas pārskatīšanu un precizēšanu. Tāpat uzņēmums ir apņēmies līdz nākamās nedēļas beigām iesniegt CFLA aktualizētu rīcības plānu un detalizētu projekta ieviešanas laika grafiku, kurā tiek ņemtas vērā termiņu izmaiņas iepirkumos, kā arī visi potenciālie riski. Proti, ir nepieciešams termiņu un projekta ieviešanas iespēju reāls novērtējums. Un, protams, mēs sagaidām arī informāciju par projekta komandas sastāvu,» sacīja Brencis.
Kā ziņots, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) sācis kriminālprocesu saistībā ar trim «Rīgas satiksmes» iepirkumiem, kas saistīti ar transportlīdzekļu iegādi.
Skanstes tramvaja līnijas projekts paredz ne vien pašas līnijas izbūvi, bet arī 12 tramvaju iegādi. Šajā iepirkumā pieteikušies bija divi pretendenti «Škoda» un SIA «Stadler», taču iepirkums nebija noslēdzies, jo vēl notika pretendentu izvērtēšana. «Škoda» ir viens no kriminālprocesā iesaistītajiem uzņēmumiem.
Līdz ar to, reaģējot uz uzņēmumā notiekošo, CFLA decembra beigās pieņēma lēmumu apturēt ES fondu projektu maksājumus, kas ir tiešā saistībā ar KNAB sāktajiem kriminālprocesiem.
Kopējās Skanstes tramvaja projekta izmaksas tiek lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot PVN. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būtu 65,66 miljoni eiro, «Rīgas satiksmes» līdzfinansējums - 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai - 4,33 miljoni eiro.