Kopš 2015. gada elektroauto skaits Latvijā ir pieaudzis 33 reizes. Šobrīd pa Latvijas auto ceļiem pārvietojas 6576 elektroauto, informē Klimata un enerģētikas ministrija.
Īpašs elektroauto uzrāviens noticis 2023. gadā, kad elektroenerģijas cenas biržā kritās un bija pieejami dažādi atbalsta pasākumi.
“Līdz ar elektroauto nozares dinamiskumu, vienlīdz jāraugās uz to, lai uzlādes un elektrotīkla infrastruktūra, kā arī norēķināšanās par elektroauto uzlādi ir cilvēkam ērta, draudzīga un ātra. Tas ir nākamais solis, lai mēs kā ministrija veicinātu kopējā pakalpojuma pieejamību – sākot no elektroauto iegādes iespējām līdz pat uzlādei,” norāda Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis.
Atbilstoši jaunākajiem datiem, Latvijā jaunu reģistrētu pārdoto elektroauto skaits ir augstāks nekā Lietuvā un Igaunijā. Latvija kopumā apsteidz 12 Eiropas Savienības valstis, kā, piemēram, Poliju, Spāniju, Itāliju, Grieķiju u.c.
Pateicoties atbalsta programmai iedzīvotājiem, divu gadu laikā ir iegādāti 1 650 elektroauto un hibrīdauto. Atbalsta programma savu darbību uzsāka 2022. gada pavasarī. Līdz ar elektroauto un hibrīdauto iegādi samazinās arī CO2 emisijas, kas ir būtisks aspekts Latvijas virzībai uz klimatneitralitāti. Provizoriskais CO2 emisiju samazinājums lēšams ap 10 797 tonnu gadā.
Atbalsta programmas ietvaros jauna elektroauto iegādei atbalsts ir 4 500 eiro, bet lietota elektroauto un jauna hibrīdauto iegādei - 2 250 eiro. Papildu atbalstu iedzīvotājs var saņemt, ja savu veco iekšdedzes dzinēja auto noraksta (nodod apstrādes uzņēmumam), par to saņemot 1000 eiro.
“Lai stimulētu klimatam draudzīgu automobiļu izmantošanu iedzīvotāju vidū, īpaši attālākos reģionos, kur mērojami samērā lieli attālumi, esam paredzējuši palielināt atbalstu iedzīvotājiem jaunu hibrīdauto iegādei no 2 500 eiro uz 4 500 eiro. Atbalsts varētu būt pieejams šogad 3.ceturksnī,” norāda ministrs K. Melnis.