Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” biznesa rādītājiem Baltijā 2023. gadā, pērn vislielāko izaugsmi piedzīvojis elektroauto segments, proti, elektroauto pārdošanas apjomi aizvadītajā gadā auguši par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu.
Savukārt lietotu auto segmentā pārdošanas apjoms audzis par 26%, bet jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bijuši stabili, 2022. gada līmenī. Tikmēr “Moller Auto” servisu darbības apgrozījums Latvijā, salīdzinot ar 2022. gadu, kāpis par 12,4%.
Kā norāda Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, neraugoties uz aizvien klātesošajiem izaicinājumiem ekonomikā, 2023. gadā uzlabojusies iedzīvotāju finansiālā konfidence, un personīgā mobilitāte aizvien ir bijusi daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā, gan iegādājoties auto, gan veicot to apkopi un remontu.
“Neraksturīgi iepriekšējiem gadiem, lietotu auto segments visa gada garumā uzrādīja nemainīgi augstus pārdošanas rezultātus, rekordpārdošanu sasniedzot gada izskaņā. Tikmēr jaunu auto pārdošanas rādītāji ir bijuši stabili, 2022. gada līmenī, ko vērtējam kā pozitīvu tendenci, ņemot vērā, ka iepriekšējos gados šis segments piedzīvoja virkni izaicinājumu. Būtiski pieminēt, ka arī šogad turpināsim aktīvi bagātināt kā jaunu, tā lietotu auto klāsta pieejamību klientiem, un to nupat iezīmēja jaunā “Audi” dīlera atklāšana Kārļa Ulmaņa gatvē, iepriekšējam “Audi” centram S. Eizenšteina ielā pārtopot par “outlet” koncepta lietotu auto dīleri,” skaidro I. Gerkena.
Viņa papildina, ka “Moller Auto” lietoto auto klāstā līdztekus “Audi” un “Volkswagen” automašīnām pieejami arī tādu zīmolu auto kā, piemēram, “Škoda” un “Volvo”, un 2023. gadā kopumā pieprasītākie lietotie spēkrati bijuši “Volkswagen Passat”, “Škoda Kodiaq” un “Volkswagen Tiguan”. Jaunu auto vidū pērn pirktākie “Audi” modeļi Latvijā bijuši “Audi Q7”, “Audi Q5”, “Audi Q3”, “Audi A6” un “Audi A4”. Savukārt pieprasītākie “Volkswagen” auto pērn Latvijā bija “Volkswagen Tiguan”, “Volkswagen Taigo”, “Volkswagen T-Cross”, “Volkswagen Golf” un “Volkswagen Passat”.
Pērnais gads ir parādījis, ka, lai arī automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem aizvien ir cilvēku pirmā izvēle, strauji augošais pieprasījums pēc elektroauto ir jauns pagrieziena punkts nozīmīgai paradumu maiņai, autobraucējiem izvēloties videi draudzīgākus mobilitātes risinājumus. Kopumā 2023. gadā 9,4% no visu “Moller Auto” Baltijas dīleru jauno automašīnu pārdošanas darījumiem veidojuši tieši elektroauto, šai proporcijai palielinoties par 3,7 procentpunktiem, salīdzinot ar 2022. gadu. Šajā segmentā pieprasītākie bijuši “Volkswagen” modeļi - “Volkswagen ID.4”, “Volkswagen ID.3”, “Volkswagen ID.Buzz”, kam seko “Audi e-Tron” un “Audi Q4 e-Tron”.
“Elektroauto popularitātes kāpums varētu būt saistīts arī ar aizvadītajos gados atzinību guvušo saules paneļu uzstādīšanu privātmājās, tā cilvēkiem gatavojoties elektroauto iegādei, kas realizējusies pērn. Tāpat tirgū arvien biežāk nonāk arī lietoti elektroauto, kas ir pieejami tūlītējai lietošanai. Šī segmenta izaugsmi atbalsta arī valsts atbalsta pieejamība privātpersonām šo transportlīdzekļu iegādē, tiesa, ja paraugāmies plašāk, valsts līdzfinansējums nav pieejams juridiskām personām un kopumā tas ir vēl tālu no pietiekama, lai Latvija piedzīvotu strauju pāreju uz videi draudzīgāku mobilitāti,” tā I. Gerkena.