Izmantojot mākslīgā intelekta sniegtās iespējas, reklāmas aģentūra MIXD. izstrādājusi rīku, kurš uzņēmējiem palīdzēs būt veiksmīgākiem Amazon platformā, sasniedzot maksimāli augstus pārdošanas rezultātus.
Lielākajā tehnoloģiju pasākumā TechChill Milānā prezentētais rīks jau izpelnījies lielu Eiropas uzņēmēju atzinību un interesi, stāsta MIXD. līdzīpašnieks Artūrs Forsts, uzsverot, ka jaunais rīks noderēs ne vienam vien komersantam, kas vēlas savus produktus tirgot platformā Amazon. „Šīs lielās platformas sistēma ir gana sarežģīta un piņķerīga, tāpēc liela daļa uzņēmēju atmet tam ar roku,” teic A.Forsts. „Mēs šo sistēmu esam atkoduši un sapārojuši ar mākslīgo intelektu, ļaujot jebkuram uzņēmējam pavisam vienkārši startēt šajā platformā un sasniegt maksimāli augstus pārdošanas rezultātus. Šobrīd esam veikuši arī vairākus testus un secinājuši, ka rīks tiešām strādā,” piebilst Jānis Berķis, aģentūras MIXD. līdzīpašnieks.
Fragments no intervijas
Kā pēdējos gados mainījusies reklāmas nozare - kas bija aktuāls pirms desmit gadiem, kas ir aktuāls tagad?
J.B.: Reklāmas nozare ir ļoti mainījusies, jo mainījušies ir arī cilvēku paradumi. Lietas, ko kādreiz uztvērām ar pārsteigumu, tagad ir ikdiena. Tas nozīmē nemitīgu spēju pielāgoties un būt soli priekšā tam, ko sagaida klienti, lai pārsteigtu savus patērētājus. Un tas ir neatkarīgi no formas, satura un vides, par kuru mēs runājam, jo īpaši liels izaicinājums ir izcelties digitālajā vidē.
A.F.: Šobrīd mēs droši varam teikt, ka dzīvojam e-komercijas laikmetā, jo cilvēki ļoti daudz iepērkas digitālajā vidē - veic dažādus pasūtījumus un transakcijas. Šīs izmaiņas, protams, paredz arī attiecīgu komunikāciju, kas ir tuvāka tieši šāda veida darījumiem. Protams, šī vide pastāvēja arī pirms desmit gadiem, taču piedzīvotā pandēmija ievērojami audzēja e-komercijas tirgu. Pirms tam šos pakalpojumus Latvijā izmantoja cilvēki, kuri izprata šo vidi, taču pandēmija savā ziņā piespieda šo segmentu iepazīt arī vecākās paaudzes cilvēkiem un citādi domājošajiem. Šī iemesla dēļ šobrīd e-komercijas pastāvīgo lietotāju skaits ir ievērojami pieaudzis. Līdz ar to ir attīstījušās arī e-komerciju atbalstošās industrijas - ražošana, loģistika, finanšu pakalpojumi un, protams, arī mediju tirgus un reklāmas industrija.
Kā reklāmas nozari pēdējos gados ietekmējusi un mainījusi sociālo tīklu attīstība?
A.F.: Sociālie tīkli, bez šaubām, mūsdienās spēlē lielu lomu reklāmas biznesā. Piemēram, e-komercijā absolūtais līderis šobrīd ir Meta (Facebook), vismaz tajās kategorijās, kurās ir vislielākais apgrozījums, – mode, veselība un labbūtība, uztura bagātinātāji, mierīga prāta un diētu lietotnes, elektroniskās ierīces, spēles un tamlīdzīgi. Meta šobrīd ir lielākā pārdošanas platforma ar milzīgu atrāvienu, pēc tam seko Google un TikTok. Runājot par Google, gan jāatzīmē - ja esi iesācējs biznesā, visticamāk, nevarēsi atļauties reklāmu pirmajās lapās, tāpēc Meta pašlaik ir vispieejamākais kanāls jebkuram biznesam - ikviens tajā var atrast vietu un gūt tūlītēju efektu. Tāpat ļoti strauji aug arī pārdošanas apjomi vietnē Amazon, tāpēc domāju, ka drīzumā Amazon sasniegs līderu trijnieku. Jebkurā gadījumā sociālie tīkli kā pārdošanas kanāli e-komercijā pašlaik ir vislabākā iespēja.
Visu rakstu lasiet žurnāla Dienas Bizness 3.oktrobra numurā!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.
Meklē arī lielākajās preses tirdzniecības vietās!