Jebkura krīze rada ne tikai izaicinājumus, bet arī iespējas, kuras uzņēmējiem ir jāmāk izmantot, domā Ilze Ķelpe, Megango.lv vadītāja.
Lai bizness veiksmīgi spētu augt un attīstīties, primāri jābūt nospraustiem skaidriem nākotnes mērķiem, lai zinātu, kurā virzienā vispār doties, teic I.Ķelpe. Uzņēmuma attīstība kopumā ir ļoti komplekss pasākums, tāpēc simtprocentīgi paredzēt visu, kas notiks procesā, praktiski nav iespējams, neslēpj Megango.lv vadītāja. Šī iemesla dēļ vieta jāatstāj arī improvizācijai - uzņēmējiem ir jābūt gataviem pielāgoties ārējiem apstākļiem un izmantot krīžu sniegtās iespējas, tajā pašā laikā, saglabājot arī savu redzējumu un vīziju, domā I.Ķelpe.
Darbojas ģimenes uzņēmumā
Bērnībā sapņoju kļūt par bērnudārza audzinātāju, jo arī mana mamma kādu laiku strādāja bērnudārzā, stāsta I.Ķelpe. “Kamēr mēs ar brāļiem bijām mazi, mamma vēlējās būt mums pēc iespējas tuvāk, tāpēc viņa bija pieņēmusi lēmumu strādāt bērnudārzā, kuru mēs apmeklējām. Arī man kā bērnam likās - būt par audzinātāju ir ļoti forši, tāpēc kādu laiku tā bija mana sapņu profesija. Tagad, atskatoties atpakaļ, jāatzīst, ka šī iecere kaut kādā mērā sasaucas arī ar manu šī brīža ikdienu, jo arī audzinātāja savā ziņā ir vadītāja - tev ir vesels pulciņš bērnu, ar kuriem jādarbojas. Līdzigi arī uzņēmējdarbībā - tev ir savi darbinieki, sadarbības partneri, klienti, un ar visām šīm iesaistītajām pusēm vadītājam jātiek galā tādā veidā, lai visi galu galā ir apmierināti,” teic I.Ķelpe, kura savu pirmo naudu nopelnīja, strādājot ģimenes uzņēmumā.
“Mums bija sava ceļojumu aģentūra un jau tīņa gados vecāki man uzticēja pirmos mazos darbiņus. , uzņēmumā darbojoties kā ceļojumu konsultants - strādāju ar klientiem, rezervēju ceļojumus, atbildēju uz telefona zvaniem un darīju daudzas citas lietas. Darbu veiksmīgi apvienoju arī ar studijām un tas bija ļoti ērti - mācījos un paralēli veidoju savu karjeru, kā rezultātā pēdējos pāris gadus jau biju uzņēmuma vadītāja. Ja godīgi, varētu teikt, ka es šajā ģimenes biznesā nedaudz aizsēdējos - līdz pat pandēmijas laikam, kas uzņēmumam diemžēl pielika punktu. Tajā laikā arī sapratu, ka tūrisms nav tā nozare, ar kuru vēlos saistīt visu savu dzīvi, tāpēc sāku raudzīties citos virzienos,” atzīst I.Ķelpe.
Visu rakstu un grafikus skatiet žurnāla Dienas Bizness 12.marta numurā!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.
Meklē arī lielākajās preses tirdzniecības vietās!