Alkohola grandi izšķiras par biznesa ceļiem; vērā tiek ņemta kā dzērāju gaume, tā nedzērāju pieaugums, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Šonedēļ notikuši vairāki alkohola tirgus milžu ilgtermiņa stratēģijas darījumi. Par alus globālo M&A intrigu noslēgumu vērtējams pasaulē lielākā alus darītāja beļģu Anheuser-Busch InBev 106 mljrd. USD apjomīgais darījums, pārņemot britu-dienvidafrikāņu SABMiller.
Turpmāk katrs trešais pasaulē pārdotais alus būs jaunā superražotāja produkts un ienesīs īpašniekiem apmēram pusi no globālās alus industrijas peļņas.
Alkohola patēriņa pasaules dati pēdējā desmitgadē no ražotāju viedokļa nav sevišķi spoži, un tādi tie nesolās būt arī nākotne. Viens iemesls tam ir prognoze, ka 2050. gadā septiņās no desmit lielākajām pasaules valstīm būtiska minoritāte vai pat vairākums būs musulmaņi. Ražotāju stratēģija attiecīgi ir vai nu augoša klātbūtne tirgū, vai arī augstākas pievienotās vērtības produktu radīšana, kā tas, piemēram, alus industrijā notiek ar amatnieku jeb craft alus segmentu.
Tā acīmredzot nolēmusi arī lielākā vīna kompānija pasaulē Austrālijas Treasury Wine Estates, kas savu portfeli papildinājusi ar vairākiem augstas kvalitātes vīna zīmoliem no Diageo arsenāla. Darījums ir 600 milj. USD liels, un ar to Treasury Wine palielinās savu klātbūtni ASV un Lielbritānijas naudīgāko baudītāju glāzēs.
Visu rakstu Alus un vīna darījumu nedēļa lasiet 16. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.






