Jaunākais izdevums

Atsākt lidojumus uz Krieviju un Baltkrieviju pašlaik būtu milzīga kļūda, tāpēc mēs aktīvi meklējam iespējas, kā šos zaudētos tirgus aizstāt ar citiem, norāda Martins Gauss, AS AirBaltic Corporation (airBaltic) valdes priekšsēdētājs.

Pašlaik airBaltic ir pilnībā pārtraucis lidojumus uz Krieviju un Baltkrieviju, kā arī Ukrainu, kas nozīmē, ka Rīgas lidosta ir zaudējusi lielu daļu transfēra pasažieru, atzīmē M.Gauss, uzsverot, ka kara ietekme uz aviācijas nozari ir milzīga. Aviokompānijas visā Eiropā pašlaik cieš milzīgus zaudējumus, taču mēs ceram, ka konflikts drīz atrisināsies un mēs varēsim atkal atsākt lidojumus uz Ukrainu, to esam gatavi darīt kaut rīt, norāda M.Gauss.

Kopš mūsu pēdējās sarunas nav pagājis pat gads, taču pasaule šajā laikā piedzīvojusi neskaitāmus satricinājumus, tajā skaitā Krievijas agresiju Ukrainā. Kā šis notikums kopumā ietekmējis aviokompāniju darbu?

Jāatzīst, ka pēdējie gadi aviācijas nozarei ir bijuši izaicinājumiem bagāti. Šī gada sākumā mēs pamazām sākām atkopties no Covid-19 krīzes, kas bija smagākā krīze nozarē pēdējo 100 gadu laikā, un tad sākās karš. Lidojumi uz Austrumiem tika praktiski apturēti, kā rezultātā aviokompānijas cieta un joprojām cieš milzīgus zaudējumus. Šobrīd mēs esam pilnībā pārtraukuši lidojumus uz Krieviju un Baltkrieviju, kā arī Ukrainu, kas nozīmē, ka Rīgas lidosta ir zaudējusi lielu daļu transfēra pasažieru. Pagaidām ir sarežģīti nosaukt konkrētus ciparus, jo ir pagājis pārāk īss laiks, bet ir skaidrs, ka kara ietekme uz Baltijas aviācijas nozari ir milzīga un paliekoša. Jebkurā gadījumā mēs ceram, ka šis konflikts drīz tiks atrisināts un mēs varēsim atsākt savu sadarbību ar Ukrainu. Kas attiecas uz Krieviju un Baltkrieviju - nedomāju, ka mēs atkal lidosim uz šīm valstīm, jo, manuprāt, tā būtu smaga kļūda.

Pirms kara airBaltic uz Krieviju bija vairāki lidojumi dienā, Rīga bija viens no savienojošajiem mezgliem - vieta, no kurienes tūristi no Austrumiem varēja nokļūt Eiropā. Pašlaik mēs ne tikai nelidojam uz Krieviju un Baltkrieviju, bet arī nešķērsojam šo valstu gaisa telpas. Pie šāda principa, Eiropas Savienības noteikto sankciju dēļ, pašlaik pieturas visas Eiropas aviokompānijas, tajā pašā laikā Ķīnas un Tuvo Austrumu komersanti brīvi izmanto gan Krievijas un Baltkrievijas gaisa telpu, gan iekļauj šīs valstis savu galamērķu sarakstos. Protams, mums tas nozīmē lielus zaudējumus, tāpēc cenšamies savus tirgus pārkārtot, lai joprojām apkalpotu maksimāli lielāku pasažieru skaitu. Domāju, ka ilgtermiņā šis faktors mūsu ieņēmumus neietekmēs, taču šobrīd, protams, rēķināmies ar kritumu. Uz Ukrainu savukārt mēs pašlaik nelidojam tikai un vienīgi tādēļ, ka kara dēļ ir slēgta gaisa telpa. Tiklīdz gaisa telpa būs atkal atvērta un to kontrolēs NATO vai Ukraina, mēs atkal atsāksim lidojumus - kaut vai rīt!

Jūsu mājaslapā biļetes uz Kijivu var iegādāties, sākot no oktobra. Prognozējat, ka rudenī Ukrainas gaisa telpa būs atvērta un pietiekami droša?

Ukraina ir svarīga Baltijas aviosatiksmes sistēmas sastāvdaļa un mēs šo valsti mēģinām atbalstīt. Mēs pārdodam biļetes uz Kijivu divus mēnešus uz priekšu, cerībā, ka tiešām drīzumā varēsim atsākt lidojumus. Domāju, ka tas arī psiholoģiski palīdz cilvēkiem Ukrainā un tiem Ukrainas iedzīvotājiem, kas ir šeit un grib pēc iespējas ātrāk doties mājās. Tādā veidā mēs paužam, ka esam gatavi lidot uzreiz, kad tas iespējams. Redzam, ka ir cilvēki, kas biļetes rezervē, jo tiešām cer, ka karš drīz beigsies. Tajā pašā laikā jāpiebilst - ja lidojums tomēr nenotiek, nauda tiek atgriezta atpakaļ vai pasažierim tiek dota iespēja lidojumam rezervēt citu datumu. Pašlaik prognozējam, ka, atveroties Ukrainas gaisa telpai un atsākot lidojumus uz Kijivu, pieprasījums būs tik liels, ka dažu dienu laikā visi lidojumi būs pilni.

Vai, lidojot uz Kijivu, plānots ievērot kādus īpašus drošības pasākumus?

Mēs ievērojam stingrus drošības pasākumus, lidojot uz jebkuru no galamērķiem, tāpēc nedomāju, ka lidojumiem uz Kijivu būs nepieciešami kādi papildus instrumenti. Ja gaisa telpa tiek atvērta lidojumiem, tas jau automātiski nozīmē to, ka šī gaisa telpa ir droša. Ja tā nav droša un neatbilst starptautiskajiem standartiem, tā netiek atvērta.

Maijā airBaltic atvēra savu bāzi Tamperē, kas ir pirmā bāze ārpus Baltijas. Kā Jums līdz šim veicies Somijā?

Somijā, Helsinkos darbojāmies arī pirms bāzes atvēršanas Tamperē, un jāsaka, ka šobrīd jau esam kļuvuši par šajā valstī labi zināmu un atzītu aviokompāniju. To apliecina arī pasažieru lielā interese par mūsu pakalpojumiem Tamperē. No 1. maija airBaltic piedāvā jaunus tiešos lidojumus no Tamperes uz Oslo, Frankfurti, Kopenhāgenu, Minheni, Amsterdamu, Malagu un Rodu, kā arī ir palielinājis jau esošo lidojumu skaitu starp Rīgu un Tamperi. Jāatzīst, ka jaunās bāzes atvēršana ir nozīmīgs solis airBaltic izaugsmē, kas ļāvis palielināt darbības apjomus un sniedzis plašākas iespējas somu pasažieriem. Jūlijā jaunās bāzes rezultāti ievērojami pārsniedza mūsu ekspektācijas, taču tajā pašā laikā mēs saprotam, ka pašlaik ir tūrisma sezona, tāpēc patiesos secinājumus varēsim izdarīt tikai ziemā.

Vai tuvākajā laikā esat iecerējuši atvērt vēl kādu bāzi?

Jā, šādas iespējas pašlaik tiek izskatītas, tāpēc nav izslēgts, ka tuvākajā nākotnē ārpus Baltijas attīstīsim arī citas bāzes. Arī nākamā bāze, visticamāk, būs kādā no Skandināvijas valstīm, taču konkrētu vietu es vēl nevaru nosaukt, jo visas potenciālās iespējas tiek padziļināti vērtētas. Jebkurā gadījumā bāzi mēs atvērsim tikai tādā gadījumā, ja tā spēs mums nodrošināt peļņu. Šobrīd tiek plānots, ka Tamperes bāze 100% spēs sevi nodrošināt pati - sedzot gan darbinieku, gan citas izmaksas. Protams, mēs turpināsim attīstīt arī savas bāzes Baltijas valstīs, bet esam sapratuši, ka mums jāaug arī ārpus Balijas, jo šajā reģionā kopējais iedzīvotāju skaits tomēr nav tik liels kā, piemēram, Skandināvijā.

Ģeopolitiskā situācija pasaulē būtiski ietekmējusi arī degvielas cenas. Kā airBaltic darbu ietekmējis šis faktors?

Degvielas cenas pašlaik ir vairākas reizes augstākas nekā pirms pāris gadiem, un visi, kas brauc ar auto, to lieliski jūt. Aviokompānijām degviela ir viena no lielākajām izdevumu sadaļām, tāpēc rada būtisku slogu uz biznesu. Ar šo faktoru gan saskaras pilnīgi visas aviokompānijas, tāpēc jāņem vērā, ka ilgtermiņā degvielu cenu pieaugums varētu novest arī pie augstākām aviobiļešu cenām. Mums šajā gadījumā palīdz pirms desmit gadiem pieņemtais lēmums iegādāties 30 jaunus Airbus A220-300, kas vidēji patērē par 25% mazāk degvielas, nekā vecākas lidmašīnas. Ja degvielas cenas pieaug, ietaupījums ir vēl lielāks, taču skaidrs, ka kopējās degvielas izmaksas šobrīd jebkurā gadījumā ir ļoti augstas un tas atstāj būtisku ietekmi arī uz biznesu.

Pirms pāris gadiem airBaltic bija pirmā lidsabiedrība, kas sāka pieņemt Bitcoin maksājumus, nesen nācāt klajā ar paziņojumu, ka esat pirmie, kas sākuši izdot neaizstājamos blokķēžu žetonus jeb NFT (non-fungible token). Kas ir NFT un kā tie darbojas?

Par godu Latvijas simtgadei 2018. gadā airBaltic aicināja ikvienu balsot par savu vismīļāko pilsētu Latvijā, un to vārdos tika nosauktas Airbus A220-300 flotes lidmašīnas. Šīs pilsētas, sākot ar Kuldīgu, viena pēc otras tagad tiks attēlotas airBaltic digitālajos mākslas darbos. Ierobežota apjoma NFT izdošana būs kā tūrisma kampaņa Latvijas pilsētām, kas joprojām daudziem ir neatklāti galamērķi. Pirmie airBaltic NFT izdoti vietnē OpenSea, un kopumā šobrīd ir iespējams iegādāties 100 unikālas pirmā izdevuma kolekcionējamas kopijas. Vienkāršiem vārdiem sakot - NFT ir kā unikāls žetons, kas glabājas blokķēdē. Tos var krāt un vēlāk arī pārdot - līdzīgi kā pastmarku kolekciju.

Pandēmijas laikā tūrisms bija ļoti ierobežots. Tagad, kad ceļošana atkal ir brīvi pieejama, vai redzat, ka cilvēku interese par ceļošanu ir palielinājusies?

Šovasar redzam būtisku tūristu skaita palielinājumu, kā rezultātā visi lidojumi ir pilni. Izskatās, ka pandēmijas laikā visi bija ļoti noligojušies pēc iespējas ceļot, tāpēc šobrīd tūrisma nozare atkal piedzīvoju uzplaukumu. Līdz ar kara sākumu Ukrainā, gan nedaudz samazinājās ienākošā tūrisma apjoms Latvijā, taču tagad situācija ir mainījusies un pieprasījums atkal ir liels. Manuprāt, tas gan atkal notiek par vēlu. Principā šī ir trešā vasara, kad mēs zaudējam ienākošo tūrismu. Kas attiecas uz izejošo tūrismu - pašlaik mēs lidojam vairāk nekā jebkad. Tajā pašā laikā novērojam, ka cilvēki vairs nav gatavi rezervēt biļetes vairākus mēnešus uz priekšu, ņemot vērā nestabilo situāciju pasaulē un bažas par jauniem ierobežojumiem - biļetes bieži tiek pirktas pēdējā brīdī. Jebkurā gadījumā pieprasījums pašlaik ir ļoti liels un mēs cenšamies to maksimāli apmierināt.

Daudz dzirdēts par aviokompāniju praksi pārdot vairāk biļetes, nekā realitātē ir pieejamas. Vai arī šis ir viens no instrumentiem, kā tiekat galā ar lielo pieprasījumu?

Noteikti nē, airBaltic gadījumā šādas situācijas, kad kādam no pasažieriem lidmašīnā trūkst vietas, ir ļoti retas. Vidēji 3-4% pasažieru parasti neierodas uz reisu, tāpēc aviokompānija reizēm pārdod atsevišķas papildu sēdvietas. Šo procesu sauc par overbooking un tā ir standarta prakse aviācijā. Retajos gadījumos, kad iekāpšana jāatsaka, pasažieris saņem kompensāciju, aprūpi un reisu alternatīvas bezmaksas. Tajā pašā laikā jāatzīmē, ka nesenā situācija, kas piesaistīja plašu mediju uzmanību, gan nekādā veidā nav saistīta ar overbooking - tas bija tehniskas dabas jautājums. Bija paredzēts, ka reiss tiks izpildīts ar Airbus, kam ir 145 vietas, taču tehnisku iemeslu dēļ šī lidmašīna nevarēja lidot, tāpēc bijām spiesti izmantot mazākas ietilpības lidaparātu. Tā rezultātā 45 cilvēki palika bez sēdvietas. Protams, tas nav patīkami, taču šajā gadījumā tā bija neparedzama un tehniska situācija, nevis aviokompānijas kļūda, pārdodot vairāk biļešu, nekā realitātē ir pieejams.

Pēdējos gados ļoti aktualizējušies ilgtspējas jautājumi - kuros virzienos šajā gadījumā raugās airBaltic?

Lai izstrādātu dažādus radošus risinājumus, kas saistīti ar ilgtspējību un korporatīvo atbildību, mēs detalizēti esam pētījuši Apvienoto Nāciju Organizācijas noteiktos 17 ilgtspējīgas attīstības mērķus un izvirzījuši par prioritāti sev piecus no tiem - darbs un ekonomiskā izaugsme; industrija, inovācijas un infrastruktūra; atbildīgs patēriņš un ražošana; miers, taisnīgums un spēcīgas institūcijas; kā arī klimata politika. airBaltic mājas, Baltijas valstis, ir vienas no zaļākajām zemēm Eiropā, un mēs esam apņēmušies rūpēties par vidi, lai kur mēs lidotu.

Jau šobrīd mūsu gaisa kuģu flote ir viena no jaunākajām Eiropā, turklāt tajā ir tikai vienas no pasaulē zaļākajām komerciālajām lidmašīnām Airbus A220-300. Jāatzīmē, ka, modernizējot floti un optimizējot nosēšanos, kopš 2008. gada esam spējuši samazināt CO2 emisiju apjomu uz katra pasažiera nolidoto kilometru par 33%. Tāpat jāpiebilst, ka, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes lidmašīnām ar tādu pašu sēdvietu ietilpību, Airbus A220-300 ir par 20% samazināts CO2 izmešu daudzums, par 50% mazāks NOX emisijas līmenis, un tās ir četras reizes klusākas. Uzņemoties aviācijas nozares mērķus, ko definēja Airlines for Europe, esam ilgtermiņā apņēmušies kļūt arī par ilgtspējīgu lidsabiedrību kopienas daļu un plānojam līdz 2050. gadam sasniegt nulles oglekļa emisiju līmeni. Ilgtspējība un korporatīvā atbildība ir mūsu pamatvērtība, tāpēc mēs aicinām arī savus pasažierus atstāt mazāku nospiedumu debesīs, domājot un lidojot zaļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" šogad cer sasniegt 700 miljonu eiro apgrozījumu, 30.martā preses konferencē sacīja kompānijas izpilddirektors Martins Gauss.

Līdztekus viņš prognozēja, ka "airBaltic" akcijas biržā varētu sākt kotēt nākamā gada septembrī. Patlaban iecerēts, ka akcijas tiks kotētas gan "Nasdaq Riga", gan arī starptautiski, taču par starptautiskā sadarbības partnera izvēli vēl spriest ir pāragri, norādīja Gauss.

Vitenbergs airBaltic padomei prasīs skaidrojumus par dārgu elektroauto iegādi 

Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) nosoda aviokompānijas "airBaltic" rīcību saistībā ar dārgu...

Komentējot "Audi e-tron" elektroauto iegādi, Gauss skaidroja, ka "airBaltic" jau 2022.gada maijā informēja sabiedrību par kompānijas pāreju uz elektroauto, lai sasniegtu ilgtspējas mērķi - nulles oglekļa dioksīda (CO2) emisijas līdz 2050.gadam. Viņš uzsvēra, ka konkrētie transportlīdzekļi izvēlēti veicot iepirkuma procedūru un skaidrojums par visiem lietas apstākļiem jau nosūtīts Satiksmes ministrijai (SM).

Vēstulē, kas nosūtīta SM, pausts, ka darījums ir ne tikai ekonomiski pamatots un rūpīgi vērtēts, bet arī ilgtspējīgs un daļa no plašākas aviācijas dekarbonizācijas, kura attiecas gan uz lidmašīnām, gan jebkādām automašīnām, kuras ir aviokompānijas lietošanā.

Vēstulē norādīts, ka 2022.gada oktobrī beidzās termiņš līzingam, saskaņā ar ko "airBaltic" lietošanā bija iekšdedzes dzinēju automašīnas, tādēļ kompānija uzrunāja potenciālos elektroautomobiļu piegādātājus. Iepirkuma procedūrā tika uzrunāti 12 potenciālie automašīnu piegādātāji un saņemti seši piedāvājumi.

Pēc saņemto piedāvājumu rūpīgas izvērtēšanas "airBaltic" lēma par labu 12 "Audi e-tron" iegādei uz nākamo trīs gadu periodu. Vēstulē minēts, ka "Audi e-tron" piedāvājums ir rūpnīcas piedāvātā akcija, ietverot aptuveni 26% atlaidi no standarta izcenojuma, kā arī paredzot augsta atpirkuma vērtību - ap 67%.

Piedāvājuma dēļ ikmēneša maksājums ir salīdzinoši neliels, skaidrots vēstulē, proti, 414 eiro par vienu automašīnu bez pievienotā vērtības nodokļa (PVN). Trīs gadu laikā tie ir 19 901 eiro par vienu automašīnu.

"airBaltic" noliedz, ka "Audi e-tron" ir luksusa automašīna, un līgums ir standarta korporatīvās automašīnas līzinga piedāvājums. Gauss uzsvēra, ka, ja izvēlētais piedāvājums būtu par luksusa mašīnu, "airBaltic" to nebūtu varējis iegādāties normatīvo aktu dēļ.

"Mēs esam apsūdzēti nepamatoti," sacīja Gauss, piebilstot, ka, sabiedrībai izvirzot apsūdzības, platformā "Twitter" izskanējis naids ne tikai pret viņu, bet arī pret viņa bērniem un ģimeni.

LETA jau vēstīja, ka satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) nosodījis aviokompānijas "airBaltic" rīcību saistībā ar dārgu 2022.gada izlaiduma "Audi e-tron" elektroauto iegādi līzingā un pieprasīs skaidrojumu "airBaltic" padomei.

Ministrs uzsver, ka "airBaltic" savā darbībā būtu jāatspoguļo labas pārvaldības principi, strādājot efektīvi un katru nopelnīto eiro izmantojot maksimāli lietderīgi.

Jau vēstīts, ka "airBaltic" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 500,17 miljoni eiro, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas zaudējumi samazinājās 2,5 reizes - līdz 54,219 miljoniem eiro.

Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 2,03%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gauss: Lai nebūtu jāatceļ lidojumi, airBaltic īstermiņā īrē lidmašīnas no citiem

LETA, 18.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" pirms situācijas ar rezerves daļu piegādes ķēžu problēmām daļu savas flotes ilgtermiņā nodeva īrei citām aviosabiedrībām, tāpēc šobrīd, lai nebūtu jāatceļ savi reisi, lidsabiedrība īstermiņā īrē lidmašīnas no citiem, intervijā stāstīja "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Gauss skaidroja, ka Covid-19 pandēmijas laikā, balstoties uz prognozēm, tika nolemts daļu no "airBaltic" flotes kopā ar apkalpi ilgtermiņā izīrēt citām aviokompānijām, piemēram, "Lufthansa" un "Esay". Ilgtermiņa līgumi ir noslēgti, lai pelnītu, un, kā norādīja "airBaltic" valdes priekšsēdētājs, tas ir ļoti ienesīgs bizness.

"Un tad sākās piegādes ķēžu problēmas vairākām detaļām, kas nepieciešamas "airBaltic" lidmašīnu apkopei, tādēļ ir radušies kavējumi ar apkopi," stāstīja aviokompānijas vadītājs.

Gauss norādīja, ka "airBaltic" nav pieejamas tās lidmašīnas, kas atrodas apkopē, kas savukārt ievelkas piegādes ķēžu problēmu dēļ. Turklāt lidsabiedrība nevar arī atgūt lidmašīnas, kas nodotas ilgtermiņa īrei kādam citam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - airBaltic koncerns pagājušo gadu noslēdzis ar 54,219 miljonu eiro zaudējumiem

Db.lv, 03.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 500,17 miljoni eiro, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas zaudējumi samazinājās 2,5 reizes - līdz 54,219 miljoniem eiro, liecina uzņēmuma publiskotā informācija.

Tostarp ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem veidoja 400 miljonus eiro, bet ieņēmumi no lidmašīnu iznomāšanas, balstoties uz ACMI līgumiem, veidoja 77 miljonus eiro.

Uzņēmuma pārstāvji informē, ka savukārt "airBaltic" pamatdarbības peļņa pērn sasniedza 32 miljonus eiro pretēji 56 miljonu eiro zaudējumiem gadu iepriekš.

Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka pērn būtisku negatīvu ietekmi uz "airBaltic" komerciālajiem un finansiālajiem rādītājiem atstāja Covid-19 izplatība un ierobežojumi gada pirmajā ceturksnī, kā arī Krievijas iebrukums Ukrainā, kas ietekmēja ne tikai "airBaltic" lidojumus, bet arī atstāja būtisku ietekmi uz degvielas cenām. Tāpat negatīvu ietekmi atstāja arī lidmašīnu dzinēju trūkums, kas liedza "airBaltic" izmantot savu pilno kapacitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic īstermiņā nomās lidmašīnas ar apkalpi no XFly, Carpatair, Danish Air Transport un Cyprus Airways

Db.lv, 27.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" saistībā ar ražotāja ierobežotām iespējam laikus veikt lidmašīnu dzinēju apkopi līdz 31.maijam īstermiņā nomās papildu lidmašīnas ar apkalpi no "XFly", "Carpatair", "Danish Air Transport" un "Cyprus Airways", informē "airBaltic" pārstāvji.

"XFly" piedāvās "Bombardier CRJ-900NG" lidmašīnas ar 88 sēdvietām, "Danish Air Transport" - "Airbus A320-232" ar 180 sēdvietām, "Carpatair" - "Airbus A319-100" ar 150 sēdvietām, bet "Cyprus Airways" - "Airbus A320-232" ar 180 sēdvietām.

"airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss norāda, ka lidsabiedrība ir stingri apņēmusies pildīt līgumsaistības pret pasažieriem un partneriem. Tomēr pagarinātais "Pratt & Whitney" dzinēju apkopes laiks rada "airBaltic" darbības traucējumus.

"Viņi, kā ilggadējs "airBaltic" partneris, atkal nav spējuši turēt solījumu attiecībā uz lidmašīnu sagatavošanas laiku saīsināšanu. Tādēļ "airBaltic" nodrošina rezerves kapacitāti ACMI nomas līgumu veidā," skaidro M.Gauss, piebilstot, ka "airBaltic" saprot, ka šī ir nepatīkama situācija, tomēr saglabā optimismu, ka tā drīzumā tiks atrisināta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" risina sarunas ar Eiropas aviobūves uzņēmumu "Airbus" par vēl 30 lidmašīnu "Airbus A220" iegādi, izmantojot līgumā paredzētās iespējas pasūtīt papildu lidmašīnas, intervijā aģentūrai "Reuters" paziņojis "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

"airBaltic", kas jau ir pasūtījusi 50 šīs lidmašīnas, arī plāno papildināt līgumu ar iespējām pasūtīt vēl 20 lidmašīnas, paudis Gauss.

Maija beigās "airBaltic" saņēma 42. lidmašīnu "Airbus A220-300".

Arī turpmāk aviokompānija vēlas pasūtīt šis modifikācijas lidmašīnas, taču būtu ieinteresēta iegādāties arī lielākas ietilpības aviolainerus "Airbus A220-500", ja "Airbus" sāktu to ražošanu, sacījis "airBaltic" izpilddirektors.

Viņš piebildis, ka tas, cik drīz tiks pasūtītas jaunas lidmašīnas, būs saistīts ar to, kā virzīsies uz priekšu "airBaltic" akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma sagatavošana.

Gauss atteicās minēt konkrētu summu, kāda varētu tikt iegūta sākotnējā publiskajā piedāvājumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrības airBaltic darbinieku skaits pārsniedzis 2 000, tādējādi sasniedzot augstāko līmeni kopš lidsabiedrības dibināšanas 1995. gadā.

Jaunākais airBaltic komandas loceklis būs daļa no klientu attiecību komandas lidsabiedrības galvenajā birojā Rīgā.

“2 000 darbinieku robežas sasniegšana lidsabiedrībā airBaltic ir vēl viens nozīmīgs atskaites punkts, ko mēs šogad kopā esam sasnieguši. Profesionāla un augsti motivēta komanda ir mūsu galvenais virzītājspēks pretī ilgtspējīgai izaugsmei,” saka airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

“Mēs pastāvīgi sekojam līdzi jaunākajām tendencēm darba tirgū un darbinieku atsauksmēm. Mūsu komanda jau strādā hibrīda modelī, un no nākamā gada airBaltic plāno turpināt uzlabot un izmēģināt elastīga darba iespējas biroja darbiniekiem, piedāvājot trīs darba moduļus – fiksētu, hibrīda un attālinātu. Mēs uzskatām, ka tas uzlabos mūsu komandas labsajūtu, motivāciju un produktivitāti, tādējādi vēl vairāk atbalstot mūsu virzību, veidojot inovatīvu un ilgtspējīgu organizāciju,” piebilst M.Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

airBaltic turpina slēgt līgumus par savu lidmašīnu izīrēšanu citām lidsabiedrībām

LETA, 07.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" turpina slēgt jaunus līgumu par "Airbus" lidmašīnu izīrēšanu citām lidsabiedrībām.

Līdz šī gada septembra beigām bija izīrētas 11 lidmašīnas - piecas lidsabiedrībai "Eurowings", divas - "Eurowings Discover" un četras - "SAS". Šobrīd "airBaltic" izīrē deviņus lidaparātus - piecus "Eurowings", divus - "Eurowings Discover" un divus - "SAS".

"airBaltic" pārstāvji norādīja, ka šie līgumi ir sezonāla rakstura, taču konkrētus termiņus atklāt liedz līgumu konfidencialitātes nosacījumi.

Lidsabiedrības pārstāvji arī atbildēja apstiprinoši, ka "airBaltic" turpina slēgt jaunus līgumus par lidmašīnu izīrēšanu. "Šis biznesa modelis pašreizējos apstākļos tiek turpināts," norādīja "airBaltic" pārstāvji, skaidrojot, ka no 30.oktobra "airBaltic" izīrēs līdz sešām lidmašīnām Šveices lidsabiedrībai "Swiss International Air Lines".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" Maršrutu tīkla pārvaldes vadošo viceprezidentu iecelts Tomass Ramdāls, informē "airBaltic" pārstāvji.

Ramdāls būs atbildīgs par "airBaltic" tīkla stratēģijas izstrādi un ieviešanu, kā arī uzraudzīs tīkla pārvaldību, partnerattiecību pārvaldību, pārdošanas, kravu un aviopolitiskos jautājumus.

Attiecīgajā amatā Ramdāls nomainīs Volfgangu Reisu, kurš šajā amatā strādāja kopš 2015.gada.

"airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss norāda, ka Ramdāls ir pieredzējis nozares profesionālis, kurš palīdzēs stiprināt un attīstīt lidsabiedrības tīkla stratēģiju.

Gauss pauž pārliecību, ka Ramdāla pieredze, prasmes un līderība uzlabos uzņēmuma kopīgos nākotnes plānus, izaugsmi un darbības izvēršanu jaunos tirgos.

Ramdāls ir bijis "Flyr" un "Norwegian Air Shuttle" komercdirektors un "Norwegian Air Shuttle" maršrutu tīkla pārvaldes vadošais viceprezidents, vadot komerciālās un darbības stratēģijas un biznesa attīstību. Viņš ieņēmis arī "SAS Leisure" direktora un "Hoegh Autoliners" pārdošanas direktora amatus, atbildot par pārdošanu un klientu apkalpošanu 13 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic parakstījusi vienošanos, lai no Ukraine International Airlines iznomātu vienu Boeing 737-900ER lidmašīnu.

Lidmašīna un tās apkalpe īstermiņā veiks lidojumus airBaltic maršrutu tīklā, sākot no 2022. gada 1. maija.

“Ukraine International Airlines bijis uzticams ilgtermiņa airBaltic partneris. Šis ir ļoti smags laiks Ukrainas iedzīvotājiem un valsts nacionālajai lidsabiedrībai. Uz laiku iznomājot viņu lidmašīnu mēs arī nodrošinām īstermiņa darbu Ukraine International Airlines darbiniekiem,” komentē airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

“Mēs vēlētos pateikties mūsu ļoti labajam partnerim un draugam airBaltic par to, ka Ukraine International Airlines izraudzīts kā kapacitātes nodrošinātājs savam tīklam, balstoties uz ACMI nomas līgumu. Jo sevišķi tagad, kad UIA uz laiku nevar veikt lidojumus uz un no Ukrainas, šāda starptautiskās aviācijas sadarbības rīcība ir ļoti simboliska un svarīga. UIA kā IOSA sertificēts pārvadātājs ir gatavs sniegt augstas kvalitātes pakalpojumus airBaltic maršrutos,” saka Ukraine International Airlines tirdzniecības viceprezidents Sergejs Fomenko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic no 2022. gada maija atvērusi jaunu bāzi Pirkkalas lidostā Tamperē, Somijā.

airBaltic Tamperi savienos ar septiņiem tiešajiem lidojumiem papildus jau esošajiem reisiem uz Rīgu, Latvijā. Jaunā bāze tika atklāta īpašā pasākumā Tamperē.

“No šodienas mēs Tamperi saucam par vienu no mūsu bāzēm. Jaunas bāzes atvēršana sniedz jaunas ceļošanas iespējas gan mūsu pašreizējiem, gan nākotnes pasažieriem. Mēs ceram, ka pasažieru pieprasījums pakāpeniski palielināsies, tāpēc mēs ar laiku varētu sākt lidojumus uz papildu jauniem galamērķiem biznesa centros un uz atpūtas galamērķiem,” saka airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Somijas lidostu operatora Finavia Tamperes-Pirkkalas lidostas vadītāja un centrālo un austrumu Somijas lidostu viceprezidente Mari Nurminena (Mari Nurminen) saka: “Tas ir nozīmīgs pavērsiena punkts ilgajā sadarbībā starp Finavia un airBaltic. Septiņi jauni maršruti sniedz plašu Eiropas pilsētu dažādību gan atpūtas, gan biznesa ceļotājiem no Tamperes-Pirkkalas apkaimes, un mēs par to esam ļoti priecīgi.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" šogad vasaras sezonā piedāvās lidojumus no Rīgas uz Maltu, Erevānu Armēnijā un Baku Azerbaidžānā, informē "airBaltic" pārstāvji.

Lidojumi uz Maltu no 30.aprīļa notiks vienreiz nedēļā, bet lidojumi uz Erevānu un Baku no 1.maija tiks veikti divas reizes nedēļā.

"airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka ceļošanas nozarei atveseļojoties, lidsabiedrība atkal var piedāvāt pasažieriem plašākas ceļošanas iespējas. "airBaltic" lidojumus uz Maltu un Baku nav veikusi kopš 2019.gada, savukārt sākt lidojumus uz Erevānu bija "airBaltic" plānos vēl pirms pandēmijas.

"airBaltic" 2021.gadā pārvadāja 1,628 miljonus pasažieru, kas ir par 21,4% vairāk nekā 2020.gadā.

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 3,86%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" 2023.gadā plāno pārsniegt 600 miljonu eiro ieņēmumus, kas būtu par 45% vairāk nekā šogad, norādīja "airBaltic" pārstāvji.

Kā skaidroja lidsabiedrībā, prognozes liecina, ka 2023.gadā aviācijas industrija turpinās strauju pēcpandēmijas atlabšanu.

Nākamgad lidsabiedrība "airBaltic" plāno 45% ienākumu pieaugumu, kopumā ieņēmumiem pārsniedzot 600 miljonus eiro. "Uzņēmums turpinās palielināties - gan lidmašīnu skaita, gan pārvadāto pasažieru, gan izpildīto lidojumu, gan galamērķu skaita ziņā," pauda uzņēmuma pārstāvji, piebilstot, ka 2023.gada "airBaltic" stratēģija balstās ienākumu un izdevumu pozīciju izlīdzināšanā, tomēr arī šeit jāņem vērā ģeopolitiskā situācija.

"airBaltic" pārstāvji arī izteica cerību par veiksmīgu un atbalstošu sadarbību ar jauno satiksmes ministru un valdību kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" sestdien, 31.decembrī, sagaidījusi 36. "Airbus A220-300" lidmašīnu ar reģistrācijas numuru "YL-ABM", informē uzņēmumā.

Šī ir septītā "Airbus A220-300" lidmašīna, kas "airBaltic" piegādāta aizvadītajā gadā. Lidsabiedrība kopumā pasūtījusi 50 "Airbus A220-300" lidmašīnas, bet saglabā iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus.

Kopš 2020.gada maija "airBaltic" visus lidojumus veic tikai ar "Airbus A220-300" lidmašīnām. Kā norāda uzņēmumā, šis lēmums vienkāršo flotes uzturēšanu, kā arī sniedz papildu ieguvumus lidmašīnu efektivitātei.

Līdz šim "airBaltic" ar "A220-300" lidmašīnām ir pārvadājusi teju 10 500 000 pasažieru. Kopumā lidsabiedrība ar tām veikusi vairāk nekā 120 000 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 263 000 stundu.

Jau vēstīts, ka "airBaltic" 2021.gadā pārvadāja kopumā 1,628 miljonus pasažieru, kas ir par 21,4% vairāk nekā pirmajā pandēmijas gadā - 2020.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vitenbergs airBaltic padomei prasīs skaidrojumus par dārgu elektroauto iegādi

Db.lv, 28.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) nosoda aviokompānijas "airBaltic" rīcību saistībā ar dārgu 2022.gada izlaiduma "Audi e-tron" elektroauto iegādi līzingā un pieprasīs skaidrojumu "airBaltic" padomei, informē ministra padomniece komunikācijas jautājumos Aļona Zandere.

Vitenbergs norāda, ka nav pret elektrauto iekļaušanu uzņēmuma autoparkos, bet nesot saprotams, kāpēc ir jāiegādājas luksusa klases elektroauto, kas katra izmaksājot teju 100 000 eiro, īpaši laikā, kad sabiedrība kopumā piedzīvo finansiālas grūtības.

Ministrs uzsver, ka "airBaltic" savā darbībā būtu jāatspoguļo labas pārvaldības principi, strādājot efektīvi un katru nopelnīto eiro izmantojot maksimāli lietderīgi.

Ministrijā norāda, ka "airBaltic" pagājušajā gada sākumā noslēdzis līgumu par 12 elektroauto iegādi. Uzņēmums to pamato ar ilgtspējas mērķiem, panākot nulles oglekļa dioksīda (CO2) emisijas daudzumu līdz 2050.gadam.

Jau ziņots, ka "airBaltic" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 500,17 miljoni eiro, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas zaudējumi samazinājās 2,5 reizes - līdz 54,219 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo, ka 20. jūlijā tā sākusi lidmašīnu Bombardier Q400 NextGen atgriešanas procesu to iznomātājam Nordic Aviation Capital.

"Pirmais lidmašīnas atgriešanas lidojums iezīmē mūsu iepriekšējā attīstības posma oficiālu noslēgumu. Mūsu Q400 flote palīdzēja mums nonākt tur, kur esam šodien – veicot lidojumus ar jaunāko un modernāko floti Eiropā. Airbus A220-300 ir mūsu nākotnes izaugsmes mugurkauls," norāda airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

airBaltic lēmumu pāriet uz floti, kurā būtu tikai Airbus A220 lidmašīnas, pieņēma Covid-19 pandēmijas laikā 2020. gada pavasarī. Sagaidāms, ka visas 12 Q400 NextGen lidmašīnas iznomātājam tiks atgrieztas līdz gada beigām.

Pirmā Bombardier Q400 NextGen lidmašīna airBaltic flotei pievienojās 2010. gadā. Šo gadu laikā 12 dažādas Bombardier Q400 NextGen lidmašīnas kopumā pārvadājušas vairāk nekā 11 miljonus pasažieru un veikušas vairāk nekā 222 tūkstošus lidojumu visā Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo, ka oktobra beigās tā sāks lidojumus jaunā maršrutā no Rīgas uz Marakešu Marokā.

Marakeša ir starptautisko ceļotāju iecienītākā pilsēta Marokā. No tās var nokļūt līdz Atlasa kalniem un Sahāras tuksnesim, turklāt pilsēta arī piedāvā vairākas interesantas apskates vietas.

“Mēs esam priecīgi paziņot par mūsu pirmajiem regulārajiem lidojumiem uz Āfriku. Kā vadošā lidsabiedrība Baltijā, mēs turpinām veidot mūsu spēcīgo maršrutu tīklu, pievienojot jaunus aizraujošus atpūtas galamērķus arī ziemas sezonā,” airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda.

Lidojumi starp Rīgu un Marakešu Marokā tiks veikti ar Airbus A220-300 lidmašīnu.

Lidojums līdz Marakešai ilgs 5 stundas un 30 minūtes.

"airBaltic" apgrozījums pagājušajā gadā bija 204,1 miljons eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi samazinājās par 49% un bija 135,7 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 23. februārī Rīgā sagaidīja 33. Airbus A220-300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuru YL-ABG. Šī ir pirmā no astoņām Airbus A220-300 lidmašīnām, kuru piegādes airBaltic ieplānotas šogad.

Lidsabiedrība kopumā pasūtījusi 50 Airbus A220-300 lidmašīnas, bet saglabā iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus.

“Šī ir pirmā airBaltic Airbus A220-300 lidmašīna, kas ir sertificēta, lai tajā būtu iespējams izmantot 148 sēdvietas. Līdz šim mēs lidmašīnā varējām izmantot 145 sēdvietas, taču nākotnē flotē jau esošās lidmašīnas arī tiks sertificētas šīm papildu sēdvietām, kas vēl vairāk uzlabos mūsu darbības efektivitāti,” norāda airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Kopš 2020. gada maija airBaltic visus lidojumus veic tikai ar Airbus A220-300 lidmašīnām. Šis lēmums vienkāršo flotes uzturēšanu, kā arī sniedz papildu ieguvumus no lidmašīnu efektivitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā pakāpenisku aviācijas tirgus atlabšanu, Latvijas lidsabiedrība airBaltic sākusi pieņemt darbā kopumā papildu 120 pilotu, tai skaitā airBaltic Pilotu akadēmijas absolventus.

“Lai arī mēs joprojām turpinām darbā pieņemt mūsu airBaltic Pilotu akadēmijas absolventus un atjaunojam darba attiecības ar bijušajiem darbiniekiem, šoreiz mūsu nepieciešamība pēc papildu darbiniekiem ir lielāka, kas nozīmē, ka mēs meklējam ārējos pilotus, kas varētu pievienoties mūsu uzņēmumam. Papildu piloti ir nepieciešami, lai sagatavotu lidsabiedrību reisu apjomam, kādu mēs prognozējam 2023. gada vasarā,” komentē airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Kandidātiem jābūt ES pilsoņiem, derīgai ES FCL CPL vai ATPL licencei (EASA 141. veidlapa), kā arī jābūt veiktiem komerciāliem gaisa pārvadājumiem vismaz 300 stundu apmērā ar lidmašīnām, kas aprīkotas ar EFIS, FMA un FMS sistēmām – lidmašīnas MTOW vismaz 5,7 tonnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" saņēmusi 34. "Airbus A220-300" lidmašīnu.

Šī ir otrā no astoņām "Airbus A220-300" lidmašīnām, kuru piegādes "airBaltic" ieplānotas šogad. Lidsabiedrība kopumā pasūtījusi 50 "Airbus A220-300" lidmašīnas, bet saglabā iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus.

Kopš 2020.gada maija "airBaltic" visus lidojumus veic tikai ar "Airbus A220-300" lidmašīnām. Šis lēmums vienkāršo flotes uzturēšanu, kā arī sniedz papildu ieguvumus no lidmašīnu efektivitātes.

"Airbus A220-300" darbības rādītāji esot pārsnieguši lidsabiedrības cerības, spējot uzrādīt labāku vispārējo veiktspēju, degvielas ekonomiju un ērtības gan pasažieriem, gan darbiniekiem.

"Jaunā lidmašīna nodrošina izcilu lidojumu ar tādām priekšrocībām pasažieriem kā platāki sēdekļi, lielāki logi, vairāk vietas rokas bagāžai, pilnveidotas labierīcības un citiem uzlabojumiem," informē "airBaltic".

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Snigšanas dēļ lidostā Rīga no skrejceļa noslīdējusi airBaltic lidmašīna

Db.lv, 09.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostā "Rīga" slikto laika apstākļu dēļ noticis negadījums ar "airBaltic" gaisa kuģi, kas atgriezās Rīgā no Parīzes, informē lidostas pārstāve Ilze Salna.

Lidosta "Rīga" pēc 8.marta vakarā notikušā incidenta ar aviokompānijas "airBaltic" gaisa kuģi ir atsākusi darbu un lidostas skrejceļš pēc pārbaudes ir atvērts gaisa kuģu kustībai.

Skrejceļš tika slēgts uz trim stundām, ietekmējot sešus ielidojošos reisus, kas aizlidoja uz rezerves lidostām Viļņā un Tallinā. Savukārt astoņi izlidojošie reisi dosies uz saviem galamērķiem ar kavēšanos vai ir pārcelti.

"Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" apstiprina, ka 8.marta plkst.23.17 spēcīgas snigšanas dēļ tās reiss "BT694" no Parīzes uz Rīgu ar lidmašīnu "Airbus A220-300" noslīdēja no skrejceļa cietā seguma nosēšanās laikā lidostā "Rīga"", teikts "airBaltic" izplatītajā paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" valdes priekšsēdētāja Martina Gausa atalgojums kompānijā pagājušajā gadā pieauga par 20,7% - līdz 829 018 eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā amatpersonas gada ienākumu deklarācija par 2021.gadu.

Vienlaikus Gauss pagājušajā gadā deklarējis arī 52 000 eiro ienākumus no īpašuma pārdošanas.

Deklarācija liecina, ka Gausa īpašumā joprojām ir būves Vācijā, Austrijā un Itālijā, un īpašums Jūrmalā. Tāpat Gausam kopīpašumā joprojām pieder nekustamais īpašums Rīgā.

"airBaltic" vadītājam arī pilnībā pieder Vācijā reģistrēts uzņēmums "MaGau GmBH".

Tāpat aviokompānijas valdes priekšsēdētāja īpašumā pagājušā gada beigās bija 2017.gada kvadricikls "Canam Quard", bet lietošanā viņam bija četras automašīnas - 2019.gada un 2021.gada "Tesla", 2019.gada "Audi Q5", kā arī 2020.gada "Audi e-tron".

Gausam 2021.gada beigās nebija deklarētu skaidrās naudas uzkrājumu. Savukārt bezskaidrās naudas uzkrājumi 11 dažādās iestādēs 2021.gada beigās kopumā veidoja 740 455 eiro, kas ir par 37 118 eiro vairāk nekā gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

airBaltic pārlidos Brīvības piemineklim un nogādās mājās Latvijas hokeja izlasi

Db.lv, 29.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot Latvijas vīriešu hokeja valstsvienības vēsturisko panākumu, 2023. gada Pasaules hokeja čempionātā izcīnot bronzas medaļas, šodien Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic nogādās komandu mājās.

Sasniedzot Rīgu, Airbus A220-300 lidmašīna, kas rotāta valsts karoga krāsās, pārlidos Brīvības piemineklim. Paredzams, ka šajā vietā gaisa kuģis debesīs būs redzams aptuveni 11.45 pēc vietējā laika.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss): “Esam lepni kopā ar valsti būt daļa no šī ievērojamā sasnieguma. Mūsu izlases mērķtiecība un komandas gars atstāj nozīmīgu Latvijas nospiedumu pasaules sporta kartē, vienlaikus vienojot valsti ar milzīgu nacionālo lepnumu. Tas ir bijis pagodinājums nogādāt Tamperē tik daudz līdzjutēju – Latvijas izlases sesto spēlēju – un nu arī nogādāt mājās bronzas medaļniekus.”

Kā jau ziņots iepriekš, pēc Latvijas vīriešu hokeja valstsvienības vēsturiskajiem panākumiem un līdzjutēju pieprasījuma Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic paziņojusi par papildu reisu veikšanu starp Rīgu un Tamperi 27., 28. un 29. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo, ka sadarbībā ar UkrPoshta tā izstrādājusi multimodālu pasta pārvadājumu sistēmu un tādējādi atjaunojusi kravu pārvadājumus no Kijivas Ukrainā.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: "Mēs darām visu iespējamo, lai palīdzētu Ukrainas tautai. Regulāra kravas automobiļu līnija Kijiva-Rīga tagad ir savienota ar airBaltic lidojumu tīklu, veicot sūtījumus no Ukrainas uz Eiropas lielākajām pilsētām un ne tikai."

Pirmais pasta sūtījums no Kijivas Rīgā ieradās 12. aprīlī. Kopš tā laika uzņēmums apkalpojis vairāk nekā 7 000 pasta maisu no Ukrainas ar kopējo svaru virs 50 tonnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 7. aprīlī tā veiks īpašu reisu uz un no Kišiņevas Moldovā, atbalstot Valsts prezidenta vizīti Moldovā un nogādājot Latvijas humānās palīdzības kravu uz Ukrainas bēgļu centru Kišiņevā.

Atgriežoties no Moldovas airBaltic kopā ar Valsts prezidenta delegāciju uz Rīgu vedīs arī Ukrainas bēgļus.

“Daudzi Ukrainas bēgļi meklē drošu vietu, kur palikt līdz brīdim, kad viņi varēs droši atgriezties savā valstī. airBaltic šajā traģiskajā krīzē var sniegt tikai nelielu ieguldījumu, atbalstot bēgļus ceļā uz Latviju. Mūsu sirdis un domas ir kopā ar drosmīgo ukraiņu tautu,” komentē airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic no 2022. gada 1. novembra sāks lidojumus jaunā maršrutā no Rīgas uz Grankanāriju, Spānijā.

Grankanārija ir otra apmeklētākā sala Kanāriju salās pēc Tenerifes un ir pievilcīgs atpūtas galamērķis ceļotājiem visā pasaulē.

“Maršrutu tīklā iekļaujot Grankanāriju, esam priecīgi paplašināt mūsu piedāvājumu gaidāmajā ziemas sezonā. Esam gandarīti, ka varēsim savienot Latviju ar vēl vienu pieprasītu galamērķi Kanāriju salās papildus Tenerifei, uz kuru lidojumi tika uzsākti pērn, un šis galamērķis uzrādījis augstu pasažieru pieprasījumu,” saka airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

"airBaltic" apgrozījums pērn bija 204,1 miljons eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi samazinājās par 49% un bija 135,7 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru