Viedokļi

Dīkstāves regulējumā jāiekļauj arī atbalsts airBaltic grupas uzņēmumiem

"airBaltic" viceprezidente personālvadības jautājumos Alīna Roščina, 19.03.2020

Alīna Roščina

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" ir iepazinusies ar medijos pieejamo informāciju par valdības gatavoto, tā saukto, dīkstāves regulējumu, lai mazinātu koronavīrusa Covid-19 izraisītās ekonomiskās krīzes sekas un masveida darba tiesisko attiecību pārtraukšanu.

"airBaltic" ieskatā valdības piedāvātais regulējums – apmaksāt 75% no dīkstāves darba samaksas līdz EUR 700 maksimālai robežai – ir labs sākums, lai darba devēji varētu noturēt darbā maksimāli daudz darbinieku krīzes laikā.

LASI: Valdība virza likumu ar atbalsta pasākumiem Covid-19 seku novēršanai

Tomēr vakar, 18. marta pēcpusdienā, medijos izskan ziņas, ka minētais regulējums neattieksies uz valsts kapitālsabiedrībām, kas finanšu līdzekļus varēs saņemt no Eiropas fondiem. Vēršam uzmanību uz faktu, ka "airBaltic" grupas uzņēmumiem ir nepieciešams risinājums nekavējoties un valsts sociālais atbalsts krīzes situācijā, savukārt, Eiropas risinājumi vēl tikai top un nav zināms, cik ilgu laiku aizņems to apgūšana.

Arī Latvijas civilās aviācijas pilotu arodbiedrības un Latvijas aviācijas arodbiedrību federācijas pārstāvji atbalsta šādu piedāvājumu un ir gatavi darbiniekiem palīdzēt skaidrot ieguvumus no šāda regulējuma.

Tāpēc "airBaltic" ir lūgusi atbildīgās ministrijas virzīt priekšlikumus par "airBaltic" un tās grupas uzņēmumu iekļaušanu dīkstāves regulējumā, jo tas būtu tūlītējs risinājums "airBaltic" grupai un vienlaicīgi valstij būtu finansiāli izdevīgāk kompensēt dīkstāves atalgojumu, nekā segt no budžeta ievērojami lielākos "airBaltic" grupas, jo īpaši, pilotu atalgojumus bezdarbnieku pabalstos.

"airBaltic" pozīciju atbalsta arī Latvijas aviācijas asociācijas valdes loceklis Artūrs Kokars, norādot, ka Latvijas un arī visas pasaules aviācijas nozarē ir krīze, kas iepriekš nav pieredzēta. Visa aviācijas nozares vērtību ķēde ir uz sabrukšanas robežas. Ja nozare nesaņems steidzamu un visaptverošu valsts atbalstu, var iestāties neatgriezeniski procesi, kā rezultātā Latvija zaudēs savu vadošo lomu Baltijas aviācijas tirgū.

Informācijai - jaunākie "airBaltic" finanšu rezultāti:

*2019. gadā valūtas kursu izmaiņas un ieviestais IFRS 16 grāmatvedības standarts negatīvi ietekmēja uzņēmuma pārskata gada peļņu, radot aptuveni 7,7 miljonu eiro zaudējumus.