Nekustamais īpašums

Domina Shopping deviņos mēnešos apgroza 30.2 milj. Ls

Ingrīda Drazdovska [email protected],17.11.2005

Jaunākais izdevums

Tirdzniecības centra Domina Shopping apmeklētāju skaits šī gada deviņos mēnešos pieaudzis par gandrīz 30%, bet vidēji viena pircēja tēriņi palielinājušies par 40%, salīdzinot ar attiecīgo periodu no janvāra līdz septembrim iepriekšējā gadā. Šī gada pirmajos deviņos mēnešos par 86% pieaudzis arī t/c apgrozījums, salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri līdz septembrim. Domina Shopping apgrozījums no šī gada janvāra līdz septembrim bija 30,2 miljoni latu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikviens spēcīgs un stratēģiski labi plānots tirdzniecības centrs Rīgā plāno agrāk vai vēlāk paplašināties, tai skaitā arī Domina Shopping, intervijā biznesa portālam Db.lv stāsta tā valdes loceklis Allans Remmelkors (Allan Remmelkoor). Viņš atzīst, ka arvien pieaug ārvalstu zīmolu interese par Latvijas tirgu, - vairāki slaveni zīmoli, kā, piemēram, Peek & Kloppenburg, C&A un nākotnē arī H&M varētu atvērt veikalus Latvijā.

Autore: Lelde Petrāne, Db.lv žurnāliste.

Kāds tirdzniecības centram Domina Shopping bija pagājušais gads?

Raugoties kopumā, pagājušais gads mums bija ļoti veiksmīgs. Tas noteikti bija labākais gads, kāds ir bijis mūsu vēsturē. Turklāt tas bija arī interesants gads, jo mēs atvērām vairākus jaunus veikalus, starp kuriem bija arī vairāki ļoti atpazīstami zīmoli, piemēram, Marks & Spencer, New Yorker. Tie bija pirmie šo tirdzniecības ķēžu veikali Rīgā un arī visā Baltijas tirgū. Gads bija interesants, jo tirdzniecības centram bija jāiziet cauri arī nopietnām pārmaiņām - mēs nomainījām hipermārketa operatoru no Maxima uz Prisma. Domina Shopping vairāk nekā četrus mēnešus darbojās bez hipermārketa, kas noteikti bija kritisks moments, tomēr galu galā mēs varam teikt, ka šis periods bija pat veiksmīgs. Laikā, kad hipermārkets bija slēgts, cilvēki pievērsa lielāku uzmanību galeriju veikaliem, kā rezultātā šo veikalu apgrozījums pieauga.

Ekonomika

Rimi pārsūdzēs KP atļauju atvērt Maxima tirdzniecības centrā Domina Shopping

LETA,26.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padomes (KP) atļauja uzņēmumam SIA "Maxima Latvija" atvērt veikalu tirdzniecības centrā "Domina Shopping" ir konkurences kropļošana, tāpēc SIA "Rimi Latvia" šo lēmumu pārsūdzēs, aģentūrai LETA teica "Rimi Latvia" pārstāvji.

"Rimi Latvia" paziņojumā teikts, ka KP lēmums iepriekš aizliegt "Rimi", bet atļaut "Maxima" veikala atvēršanu tirdzniecības centrā "Domina Shopping" esot tik absurds, ka raisa bažas par neiedziļināšanos vai neizprotamu ieinteresētību tirgus pārdalē. Tas esot negodīgs veids, kā tiek kavēta "Rimi" attīstība un stiprinātas "Maxima" tirgus pozīcijas.

"Pieņemtais lēmums ir negodīgs un konkurenci kropļojošs. KP ir ignorējusi, ka "Maxima" un "Rimi" pozīcijas tirgū Rīgā ir līdzvērtīgas, un ar savu lēmumu KP "Maximai" devusi nepamatotas priekšrocības. To, ka KP darbojusies tieši "Maxima" interesēs, apliecina fakts, ka KP jau gada sākumā savā lēmumā, kurā liedza "Rimi" slēgt nomas līgumu, norādīja, ka bez "Rimi" tikai "Maxima" koncepts spētu nodrošināt tirdzniecības centra "Domina" pieprasījumu," teikts uzņēmuma paziņojumā.

Mazumtirdzniecība

Danusēvičs: KP aizliegums atvērt Rimi centrā Domina Shopping ir labs signāls tirgū

LETA,25.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padomes (KP) lēmums aizliegt Rimi veikala atvēršanu tirdzniecības centrā Domina Shopping ir vērtējams kā labs signāls pārtikas mazumtirdzniecības tirgū, atzina Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs.

Viņš sacīja, ka līdz ar to šāds KP lēmums ir vērtējams pozitīvi.

«Asociācijā jau sen esam runājuši par to, ka ir jāierobežo lielo tirgus spēlētāju tirgus daļa. Tādējādi aizliegumu atvērt Rimi jaunu lielveikalu vērtējam kā pozitīvu signālu,» atzīmēja Danusēvičs.

Viņš arī norādīja, ka Latvijā ir pietiekoši daudz mazumtirgotāju, kas varētu aizpildīt Domina Shopping esošo platību. Turklāt, pēc Danusēviča domām, tam nav obligāti jābūt pārtikas tirgotājam.

«Latvijā ir pietiekoši daudz mazumtirgotāji, kuri varētu labi aizpildīt centrā Domina Shopping pieejamo platību. Tā kā uz Dominu pircēji brauc vairāk iegādāties nepārtikas preces un izklaidēties, tad ir pamats uzskatīt, ka Dominā varētu būt arī kāds cits tirgotājs, kas nav saistīts tieši ar pārtikas mazumtirdzniecību,» skaidroja Danusēvičs.

Atpūta

Piektdienas intervija ar Domina Shopping jauno direktori Dinu Bunci

Lelde Petrāne,07.10.2016

Tad, kad ir iespēja, izraujamies divatā ar vīru un braucam, kur acis rāda. Smarža visapkārt ir neaprakstāma.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild tirdzniecības centra Domina Shopping jaunā direktore Dina Bunce.

Svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu? Ar ko Jūsu uzņēmums ir unikāls?

Kā pati pirmā lieta noteikti jāmin tas, ka Domina Shopping ēka daļēji ir būvēta uz vēsturiskajiem leģendārās rūpnīcas VEF pamatiem, kas ir neatņemama Rīgas kultūrvēstures daļa. Tamdēļ jau no pirmsākumiem, kad tika projektēta tirdzniecības centra ēka, gan ārējā, bet jo īpaši iekšējā veidolā tika iekodēta urbāna, pilsētnieciska noskaņa.

Otrs interesantākais fakts par mūsu tirdzniecības centru arī ir saistīts ar būvniecību. Domina Shopping centrs ir būvēts vairākās kārtās. 2003.gadā, kad apmeklētājiem tika atklāta pirmā kārta, joprojām turpinājās aktīvi būvdarbi otrajā, kas tika atklāta gadu vēlāk. Zīmīgi ir arī tas, ka arī šobrīd esam svarīgā pārmaiņu procesā, jo ceturtdaļā no tirdzniecības centra platības notiek ievērojami rekonstrukcijas darbi, bet uzsākts darbs pie fasādes rekonstrukcijas. Visas šīs pārmaiņas noteikti ir uz labu, jo, runājot klasiķa vārdiem: «Pastāvēs, kas pārvērtīsies.»

Tirdzniecība un pakalpojumi

Domina Shopping attīstībā pērn investēti 10,2 miljoni eiro

Db.lv,11.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra "Domina Shopping" attīstībā pagājušajā gadā ieguldīti 10,2 miljoni eiro, informē "Domina Shopping" pārstāvji.

"Domina Shopping" direktore Dina Bunce atzīst, ka aizvadītais gads Latvijas lielo tirdzniecības centru nozarei bija kritisks pandēmijas izraisīto neprognozējamo un konkurenci kropļojošo ierobežojumu dēļ. Ilgstošais liegums strādāt vairumam veikalu, nemitīga pielāgošanās jaunajiem un neprognozējami mainīgiem darbības formātiem un epidemioloģiskajām prasībām rezultējās ar "Domina Shopping" apgrozījuma samazināšanos par 26,9%.

Vienlaikus 2021.gadā centra darbspējā un attīstībā ieguldīti vairāk nekā 10,2 miljoni eiro, kas ir lielākais investīciju apmērs gada laikā kopš centrs pieder "EfTEN Capital".

Tostarp 9,5 miljoni eiro ieguldīti "Domina Shopping" jaunuzbūvētā 7000 kvadrātmetru plašā izklaides un atpūtas centra "Apollo/Skypark" izveidē, kura atvēršana sagaidāma pavasarī, noslēdzoties pandēmijas ierobežojumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu “Domina Shopping” saimnieciskās darbības nepārtrauktību, tirdzniecības centra īpašnieks “Eften Domina” refinansējis esošās saistības - bankas Citadele un Swedbank izsniegušas sindicēto aizdevumu 42 miljonu eiro apmērā.

Kopējais “Domina Shopping” īpašniekam un pārvaldniekam SIA “Eften Domina” izsniegtais refinansējums ir 42 miljoni eiro, no kuriem 21 miljons ir Citadele aizdevums un otra puse – Swedbank. Līdzekļi tiek izmantoti īpašumā esošās infrastruktūras efektīvai pārvaldīšanai, nodrošinot tirdzniecības centra darbību arī pēc ilgstošo Covid-19 ierobežojumu pakāpeniskas atcelšanas.

"Domina Shopping" ir viens no lielākajiem tirdzniecības centriem Rīgā un Latvijā, tajā ir vairāk nekā 170 tirdzniecības vietu. Centra īpašnieks kopš 2016. gada jūlija ir SIA "Eften Domina", kas ir daļa no alternatīva investīciju fonda EfTEN Kinnisvarafond II, ko pārvalda “EfTEN Capital” – viens no lielākajiem nekustamo īpašumu un komercīpašumu pārvaldniekiem Baltijā.

Mazumtirdzniecība

Konkurences padome aizliegusi tirdzniecības centrā Domina Shopping atvērt Rimi lielveikalu

LETA,25.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) aizliegusi Rīgas tirdzniecības centrā Domina Shopping atvērt Rimi lielveikalu, šorīt intervijā Latvijas Radio teica KP priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama.

Viņa norādīja, ka konkurences uzraugi rūpīgi vērtēja ieceri tirdzniecības centrā atvērt Rimi Latvia lielveikalu. Rimi Latvia vēlējās atvērt lielveikalu vietā, kur iepriekš atradās mazumtirgotāja Prisma lielveikals. Tas tika slēgts pagājušā gada maijā.

Ābrama skaidroja, ka aizliegums pieņemts, jo tas būtiski palielinātu Rimi Latvia dominanci mazumtirdzniecības tirgū. «No Rīgā esošajiem desmit multifunkcionālajiem tirdzniecības centriem astoņos jau ir Rimi lielveikali,» piebilda KP vadītāja.

Viņa atzīmēja, ka Rimi arī tika doti četri mēneši, lai uzņēmums iesniegtu papildus priekšlikumus, piemēram, atsakoties no līdzvērtīgiem aktīviem, lai varētu atvērt veikalu Domina Shopping. Rimi šo iespēju neizmantoja.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā tirdzniecības centra Domina Shopping kopējais apgrozījums bijis 24.9 miljoni latu, kas ir par 6.75% vairāk nekā 2007. gada attiecīgajā periodā.

No visiem tirdzniecības centrā pārstāvētajiem sektoriem vislielākais apgrozījuma pieaugums novērots kurpju un aksesuāru, bērnu preču, kā arī sabiedriskās ēdināšanas un pārtikas lielveikala sektoros.

„Domāju, ka lielā mērā apgrozījuma pieaugums skaidrojams ar pirkumu vērtības pieaugumu. Pircēji kļūst aizvien zinošāki par precēm, ko pērk, tādēļ arī ir gatavi ieguldīt lielākus līdzekļus, apzinoties veiktā pirkuma vērtību. Plānojam, ka līdzīgi rezultāti gaidāmi arī otrajā pusgadā, ņemot vērā, ka tuvākajos mēnešos Domina darbu uzsāks virkne jaunu veikalu visos tirdzniecības segmentos,” nule apkopotos finansu rādītājus komentē Domina Shopping direktors Normunds Sīlis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Farmācijas uzņēmuma “Grindeks” koncerna konsolidētie, provizoriskie finanšu dati liecina, ka 2021. gada deviņos mēnešos koncerns sasniedzis rekordlielu apgrozījumu un peļņu.

Šajā periodā “Grindeks” koncerna apgrozījums sasniedza 168,9 milj. eiro, kas ir par 31,8 milj. eiro vai 23% vairāk nekā 2020. gada deviņos mēnešos. 2021. gada deviņos mēnešos koncerna peļņa bija 27,6 milj. eiro, kas ir par 15,5 milj. eiro vai 2 reizes vairāk nekā 2020. gada deviņos mēnešos.

2021. gada deviņos mēnešos lielāko pārdošanas apjomu veidoja medikamenti sirds un asinsvadu, kā arī centrālās nervu sistēmas slimību ārstēšanai. Strauju pārdošanas kāpumu sasniedza arī slimnīcu segmenta medikamenti, ko piedāvā AS “Grindeks” meitas uzņēmums “Kalceks”. 2021. gada deviņos mēnešos koncerns saražoto produkciju eksportēja uz 97 valstīm par kopējo summu 160,0 milj. eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā “Domina Shopping” 14.aprīlī durvis atvērs Baltijā plašākais iekštelpu izklaides centrs “Apollo Skypark” ar kopējo platību 7 000 m2, kura attīstībā ir ieguldīti 15,5 miljoni eiro.

Izklaides centra izveidē spēkus apvienojuši divi jaunie “Domina Shopping” nomnieki, kuri vienlaikus ir arī Baltijā lielākie savu jomu uzņēmumi – kinoteātru tīkls “Apollo Kino” un izklaižu parks “Super Skypark”.

Abu nomnieku apvienība ir investējusi 5,5 miljonus eiro, aprīkojot kompleksu ar visu nepieciešamo inventāru un radot 85 jaunas darba vietas. Bet “Domina Shopping” nodrošināja izklaides centra būvniecību 10 miljonu eiro vērtībā, kas ir lielākais investīciju projekts, kopš tirdzniecības centrs pieder Baltijā lielākajam komercīpašumu pārvaldniekam “EfTEN Capital”.

Tādējādi “Domina Shopping” kļūst par pilna koncepta tirdzniecības centru.

“Mēs ar prieku paziņojam, ka sadarbībā ar “Super Skypark” Latvijā tagad atveram mūsu trešo “Apollo Kino”. Tas Baltijā ir unikāls koncepts, kurā kinoteātris apvienojies ar daudzveidīgu izklaides centru, lai radītu pilnīgu un patīkamu brīvā laika pavadīšanas un atpūtas pasauli visai ģimenei,” norāda “Apollo Kino” vadītāja Baltijā Kadri Arma.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Domina Shopping līdz gada beigām atvērs sešus jaunus veikalus

Db.lv,04.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā “Domina Shopping” šogad līdz septembrim atvērti 14 jauni veikali, bet vēl seši tiks atvērti no oktobra līdz decembrim, tostarp divi 5. oktobrī – modes preču veikals “Peek & Cloppenburg”, kā arī apavu un aksesuāru veikals “Este”.

“Šīs divas preču kategorijas mums ir īpaši svarīgas, jo tieši tās cilvēki jo īpaši novērtē “Domina Shopping” veikalu klāstā. Otro “Domina Shopping” dekādi uzsākam ar pilnībā nokomplektētu nomnieku sastāvu,” saka Dina Bunce, t/c “Domina Shopping” direktore.

Šī gada noslēdzošajā ceturksnī (oktobrī, novembrī un decembrī) savas durvis tirdzniecības centra “Domina Shopping” apmeklētājiem atvērs vēl četri nomnieki – uztura bagātinātāju stends “Vitamīns.lv”, “Storexo” elektronikas un sadzīves tehnikas veikals, “British American Tobacco” stends un “Dipstage” pašapkalpošanās automazgātuve.

"Domina Shopping" pārvaldītājs ir SIA "Eften Domina". Pagājušajā gadā "Eften Domina" strādāja ar 12,797 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 42,8% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 97,3% - līdz 3,011 miljoniem eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Grindeks» apgrozījums 2017. gada deviņos mēnešos sasniedzis 95,9 miljonus eiro, kas ir par 23,5 milj. eiro vai par 32% vairāk nekā 2016. gada deviņos mēnešos, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Savukārt koncerna neto peļņa, kas attiecināma uz mātes sabiedrības akcionāriem, 2017. gada deviņos mēnešos bija 6,5 milj. eiro, kas, salīdzinot ar 2016. gada deviņiem mēnešiem, ir palielinājusies par 0,04 milj. eiro vai 1%. Bruto peļņas rentabilitāte 2017. gada deviņos mēnešos bija 58%, savukārt tīrās peļņas rentabilitāte bija 7%. 2017. gada deviņos mēnešos Koncerna saražotā produkcija eksportēta uz 69 pasaules valstīm kopumā par 88,8 milj. eiro, kas ir par 24,0 milj. eiro vai par 37% vairāk nekā 2016. gada deviņos mēnešos.

«Grindeks» gatavo zāļu pārdošanas apjoms 2017. gada deviņos mēnešos bija 89,7 milj. eiro un ir palielinājies, salīdzinot 2016. gada deviņiem mēnešiem, par 23,8 milj. eiro vai 36%. Pārdošanas apjoms Krievijā, pārējās NVS valstīs un Gruzijā 2017. gada deviņos mēnešos sasniedza 58,9 milj. eiro, kas ir par 20,7 milj. eiro vai par 54% vairāk nekā 2016. gada deviņos mēnešos. Salīdzinot ar 2016. gada deviņiem mēnešiem, 2017. gada deviņos mēnešos, ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts – Tadžikistānā 2 reizes, Krievijā par 87%, Azerbaidžānā par 40%, Kirgizstānā par 36%, Ukrainā par 28% un Armēnijā par 26%.

Finanses

Domina Shopping apgrozījums četros mēnešos pieaudzis par 10%

,29.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos četros mēnešos tirdzniecības centra Domina Shopping kopējais apgrozījums sasniedzis vairāk nekā 16,4 miljonus LVL (bez PVN), kas ir par 10% vairāk nekā 2007.gada attiecīgajā periodā.

Ņemot vērā pastāvošo ekonomisko situāciju, laikā no janvāra līdz aprīlim apgrozījums no apģērbu tirdzniecības samazinājies par 2%, taču vienlaikus tirdzniecībā ar apaviem un aksesuāriem apgrozījums palielinājies attiecīgi par 9,3% un 3,3%. Šajā laikā tirdzniecības centra apmeklētāju skaists sasniedzis teju pusotru miljonu.

„Apkopotie dati par gada pirmajiem mēnešiem uzskatāmi parāda – cilvēki vairāk naudas velta mazākiem pirkumiem, piemēram, aksesuāriem, kā arī ilgstoši izmantojamām precēm – tādām kā kurpēm. Šīs tendences, protams, skaidrojamas ar esošajiem ekonomiskajiem apstākļiem un pircēju uztveres maiņu par prioritārajiem pirkumiem,” - tā gada pirmo mēnešu datus komentē Domina Shopping direktors Normunds Sīlis.

Citas ziņas

Domina pārdota, lai sāktu projektus Ukrainā un Itālijā

,22.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā ekspresinterviju ar PK Investments Ltd. valdes locekli Alanu Remelkoru (Allan Remmelkoor) saistībā ar tirdzniecības centra Domina Shopping pārdošanu.

- Kādēļ tika pieņemts lēmums pārdot tirdzniecības centru Domina Shopping?

A. R.: Šāda veida darījumi Baltijas valstīs patlaban notiek un arī turpināsies nākotnē, jo ārvalstu investīciju fondi pašlaik dedzīgi meklē šādus produktus savam portfelim. Līdz ar to, ja ir iespējams vienoties par cenu un pārdevējam ir plāni saistībā ar jaunām investīcijām, abas puses par šāda veida darījumu var būt priecīgas. Mūsu kompānija patlaban uzsāk dažus jaunus projektus - galvenokārt Ukrainā un Itālijā.

- Vai sagaidāma arī Domina Shopping vadības maiņa?

A. R. Es un mana komanda turpinās tirdzniecības centra vadību. Jaunā īpašnieka mērķis ir uzturēt un vēl vairāk spēcināt tirdzniecības centra Domina Shopping pozīciju tirgū. Līdz ar to, raugoties no šī viedokļa, izmaiņu nebūs.

Dzīvesstils

FOTO: Labdarības tirdziņa dalībnieki gaida dāvanu pircējus

Laura Mazbērziņa,21.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labdarības tirdziņš tirdzniecības centrā Domina Shopping tā dalībniekiem ir ļoti gaidīts pasākums. Tas sniedz prieku un arī iespēju uzlabot savu finansiālo situāciju.

Decembrī Domina Shopping norisinās Ziemassvētku tirdziņš, kurā līdz pat gada nogalei no teju 200 pašmāju amatniekiem un ražotājiem ir iespēja iegādāties dažādus darinājumus. Jau ceturto gadu tur piedalās arī Invalīdu un mazturīgo senioru atbalsta fonds (IMSA Fonds) ar savu Labdarības tirdziņu. Tajā pārstāvēti 47 tirgotāji.

Labdarības tirdziņā pārstāvēti dalībnieki no Apes, Jēkabpils, Talsiem, Smiltenes, Ādažiem, Ropažiem, Rīgas un citām Latvijas pilsētām. Visbiežāk viņi Rīgā uzturas pie draugiem un radiem, jo tirdziņa laikā izbraukāt lielus attālumus līdz mājām esot ļoti grūti. Tirdziņā ir jāpavada ilgas darba stundas - no 10:00 līdz 21:00.

Mazumtirdzniecība

Domina Shopping strādā pie jauna pozicionējuma un stratēģijas maiņas

LETA,04.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecība centrs Domina Shopping, kas šogad piedzīvoja īpašnieku un vadības maiņu, patlaban strādā pie jauna pozicionējuma un stratēģijas maiņas, stāsta Domina Shopping vadītāja Dina Bunce.

Viņa atzīmē, ka līdz šim Domina Shopping tika komunicēts kā centrs rīdziniekiem, iedzīvotājiem, kas dzīvo pilsētā. Taču patlaban centrs mainās - viens no svarīgākajiem centra uzdevumiem ir atrast savu unikālo pozicionējumu, noformulēt atšķirīgo un pircējam pievilcīgo.

«Centrs Domina Shopping manā skatījumā ir tirdzniecības centrs, kur ir daudz uzlabojamu, maināmu lietu, daudz koriģējamu procesu. Jāprecizē nomnieku piesaistes stratēģija, jāmaina centra pozicionējums, jāievirza īstajās sliedēs mārketinga stratēģija,» norāda Bunce.

Tāpēc, analizējot kopējās tendences, mācoties no citiem centriem un meklējot savu ceļu, Domina Shopping komanda patlaban strādā pie jaunas attīstības un mārketinga stratēģijas izveides, pie jaunas izpratnes, kas vispār ir Domina Shopping primārā mērķauditorija un kas patiešām ir tās interešu lokā, skaidro Bunce.

Mazumtirdzniecība

Zināms, kurš mazumtirgotājs aizstās Prismu tirdzniecības centrā Domina Shopping

Lelde Petrāne,18.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauns mazumtirgotājs noslēdzis līgumu par telpu nomu tirdzniecības centrā Domina Shopping, liecina šodien izplatīts paziņojums.

Pagājušajā nedēļā mazumtirgotājs Rimi Latvia ir noslēdzis nomas līgumu par telpu īri tirdzniecības centrā Domina Shopping, vienojoties ar tirdzniecības centra jauno īpašnieku, kurš ietilpst Igaunijas nekustamo īpašumu fonda Eften grupā.

«Noslēdzot vienošanos par telpu nomu tirdzniecības centrā Domina Shopping, esam spēruši vēl vienu soli Rimi hipermārketu attīstībā. Pagaidām vēl nav iespējams precizēt, kad apmeklētāji tirdzniecības centrā Domina Shopping varēs sākt izmantot Rimi hipermārketa priekšrocības, jo šobrīd pēc dokumentu iesniegšanas mums vēl jāsaņem oficiālā atļauja no Konkurences padomes – šādos gadījumos izvērtējums var aizņemt gana ilgu laiku,» skaidro Rimi Latvia nekustamo īpašumu un mazumtirdzniecības tīkla attīstības direktors Didzis Kirstuks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada deviņos mēnešos «Grindeks» apgrozījums sasniedzis 102,4 miljonus eiro, bet peļņa - 7,6 miljonus eiro, liecina kompānijas pārskats Nasdaq Riga.

Koncerna apgrozījums 2018. gada deviņos mēnešos bija 102,4 milj. eiro, kas ir par 6,6 milj. eiro vai par 7% vairāk nekā 2017. gada deviņos mēnešos. Savukārt koncerna neto peļņa, kas attiecināma uz mātes sabiedrības akcionāriem, 2018. gada deviņos mēnešos bija 7,6 milj. eiro, kas, salīdzinot ar 2017. gada deviņiem mēnešiem, ir palielinājusies par 1,1 milj. eiro vai par 17%. 2018. gada deviņos mēnešos Koncerna saražotā produkcija eksportēta uz 82 pasaules valstīm kopumā par 95,3 milj. eiro, kas ir par 6,5 milj. eiro vai par 7% vairāk nekā 2017. gada deviņos mēnešos.

AS «Grindeks» padomes priekšsēdētājs Kirovs Lipmans: «Sasniegtie rezultāti apliecina, ka farmācijas biznesā stabila augšupeja ir sasniedzama ar pārdomātu stratēģiju un eksporta apjomu audzēšanu. Mēs stiprinām savas tirgus pozīcijas, pateicoties koncerna sabiedrību sekmīgai darbībai starptautiskā arēnā.»

Transports un loģistika

Palielinājies ostās pārkrauto kravu apjoms

,29.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gada 9 mēnešos Latvijas ostās pārkrauto kravu apjoms, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo laika periodu, ir palielinājies. 2007. gada janvārī – septembrī kravu apgrozība ostās bija 47,2 milj. t kravu, kas ir par 4,1 % vairāk nekā 2006. gada 9 mēnešos, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

No ostām 2007. gada 9 mēnešos nosūtīja 41,4 milj. t kravu, kas ir par 1,7 % vairāk nekā 2006. gada janvārī – septembrī. Pieaudzis no ostām nosūtīto minerālmēslu apjoms. 2007. gada deviņos mēnešos no ostām nosūtīja 4 milj. t minerālmēslu – par 14,7 % vairāk nekā 2006. gada attiecīgā periodā. No ostām nosūtītās jēlnaftas apjoms 2007. gada janvārī – septembrī, salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri – septembri, ir palielinājies 1,5 reizes un tas bija 1 milj. t. Arī no ostām nosūtīto naftas produktu apjoms 2007. gada janvārī – septembrī ir palielinājies un tas bija 16,2 milj. t, kas ir par 4,6 % vairāk nekā 2006. gada janvārī - septembrī. Bez tam 2007. gada 9 mēnešos no ostām nosūtīja arī 3,6 milj. t kokmateriālu, kas ir par 2,8 % vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. No ostām nosūtīto ogļu apjoms 2007. gada 9 mēnešos bija 10,4 milj. t, kas ir par 9,3 % mazāk nekā 2006. gada attiecīgajā periodā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu ieņēmumos šogad deviņos mēnešos iekasēts 11,326 miljardu eiro, kas ir par 106,9 miljoniem eiro jeb 0,9% mazāk, nekā plānots, pavēstīja Finanšu ministrijā.

Vienlaikus nodokļu ieņēmumi 2025. gada deviņos mēnešos bija par 586 miljoniem eiro jeb 5,5% lielāki nekā 2024. gada attiecīgajā periodā.

Valsts kopbudžetā nodokļu ieņēmumi šogad deviņos mēnešos veidoja 10,721 miljardu eiro, kas ir par 99 miljoniem eiro jeb 0,9% mazāk, nekā plānots.

Tostarp valsts budžetā nodokļu ieņēmumi veidoja 8,967 miljardus eiro, kas ir par 86,3 miljoniem eiro jeb 1% mazāk, nekā plānots, bet pašvaldību budžetā nodokļu ieņēmumi bija 1,753 miljardu eiro apmērā, kas ir par 12,7 miljoniem eiro jeb 0,7% mazāk, nekā plānots.

Savukārt valsts fondēto pensiju shēmā ieņēmumi 2025. gada deviņos mēnešos bija 605,3 miljonu eiro apmērā, kas ir par 7,9 miljoniem eiro jeb 1,3% mazāk, nekā plānots.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrs “Domina Shopping” 2024. gadā uzrādījis stabilus izaugsmes rādītājus. Tostarp tā apgrozījums pērn ir palielinājies par +5,4%, sasniedzot gandrīz 90 miljonus eiro, informē uzņēmums.

Ievērojams apgrozījuma kāpums sasniegts arī tādās nozīmīgās veikalu grupās kā apģērbs, pakalpojumi, tehnoloģijas, skaistumkopšana un restorāni.

Vērtējot citus tirdzniecības centram nozīmīgos parametrus, izceļama arī “Domina Shopping” apmeklētāju plūsma un čeku skaits – abi rādītāji pērn saglabājās 2023. gada līmenī. Pieaugošās konkurences un ekonomiskās stagnācijas apstākļos šādi rezultāti vērtējami kā labi, jo norāda uz stabilu patērētāju interesi par tirdzniecības centru un tā piedāvājumu.

Pateicoties daudzveidīgām mārketinga aktivitātēm un vairāk nekā 10 jaunu un pēc jauniem konceptiem pārveidotu veikalu atvēršanai ar pusmiljonu eiro lielām investīcijām no tirdzniecības centra un nomnieku pusēm, 2024. gadā palielinājies apgrozījums arī teju visās “Domina Shopping” veikalu grupās. Bet īpaši veiksmīgu izaugsmi piedzīvoja:

Budžets

Kopbudžeta pārpalikums šogad par 169,8 miljoniem eiro mazāks nekā pērn

Žanete Hāka,24.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konsolidētajā kopbudžetā šā gada deviņos mēnešos izveidojās 521,6 miljonu eiro liels pārpalikums, taču tā apmērs bija par 169,8 miljoniem eiro mazāks nekā pērn attiecīgajā periodā, liecina Finanšu ministrijas informācija.

Lai gan pērn izdevumi sāka pārsniegt ieņēmumu apjomu, tikai sākot ar septembri, šogad uzkrātā pārpalikuma apmērs kopbudžetā dilst jau kopš jūlija, ko ietekmēja būtiski zemāki nekā pērn jūlijā-septembrī ārvalstu finanšu palīdzības ieņēmumi. Trešajā ceturksnī tika veiktas ārvalstu finanšu palīdzības ieņēmumu atmaksas jūnijā saņemto Eiropas Komisijas ievērojamo avansu apjoma pārrēķina rezultātā. Kopumā deviņos mēnešos ārvalstu finanšu palīdzības ieņēmumos joprojām ir vērojams pieaugums un ir saņemts par 51,1 miljonu eiro jeb 5,5% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Mazāka pārpalikuma veidošanos salīdzinājumā ar pagājušo gadu ietekmēja arī mērenais nodokļu ieņēmumu palielinājums kopbudžetā – par 3,2%, kamēr pērn deviņos mēnešos nodokļu ieņēmumi pieauga par 8,7%. Izmaiņas, galvenokārt, saistītas ar uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) ieņēmumu samazināšanos par 269,6 miljoniem eiro salīdzinājumā ar pagājušo gadu pamatā šī nodokļa reformas rezultātā. Būtiski sarūkot UIN ieņēmumiem, valsts pamatbudžetā samazinājās gan nodokļu ieņēmumi (par 90,9 miljoniem eiro jeb 2,7%), gan kopējie ieņēmumi (par 46,7 miljoniem eiro jeb 1%).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ar maksājumu kartēm šogad deviņos mēnešos veikti bezskaidras naudas norēķini 7,496 miljardu eiro apmērā, kas ir par 8% jeb 555 miljoniem eiro vairāk nekā 2023.gada deviņos mēnešos, liecina Latvijas Bankas publiskotie dati.

Savukārt skaidra nauda 2024.gada deviņos mēnešos ar maksājumu kartēm izņemta 3,799 miljardu eiro apmērā, kas ir par 0,8% jeb trīs miljoniem eiro mazāk nekā pagājušā gada deviņos mēnešos.

Šogad deviņos mēnešos skaidras naudas izmaksas veidoja 33,6% no kopējā darījumu apmēra ar maksājumu kartēm, kamēr pērn deviņos mēnešos - 35,6%.

Savukārt norēķini veikalos 2024.gada deviņos mēnešos veidoja 43,9% (pērn attiecīgajā periodā - 43%) no kopējā darījumu apmēra ar maksājumu kartēm, tostarp norēķini apģērbu veikalos veidoja 3,9% (3,4%).

Norēķini ar maksājumu kartēm veikalos 2024.gada deviņos mēnešos veikti kopumā 4,957 miljardu eiro apmērā, kas ir par 7,1% vairāk nekā 2023.gada deviņos mēnešos, tostarp apģērbu veikalos - 435,64 miljonu eiro apmērā, kas ir pieaugums par 20%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiesa noraidījusi «Rimi» prasību pret Konkurences padomi (KP), atzīstot to par nepamatotu un atstājot spēkā KP lēmumu par labu veikalam «Maxima» tirdzniecības centrā «Domina Shopping», liecina «Maxima» sniegtā informācija.

Šobrīd «Rimi» veikali atrodas 7 no 10 lielākajiem tirdzniecības centriem Rīgā, kamēr veikals «Maxima» - divos tirdzniecības centros «Domina Shopping» un «Rīga Plaza».

Tiesa šā gada 14.jūnijā noraidīja arī «Rimi» prasību par KP lēmumu modes un izklaides centrā «Rīga Plaza», kurā «Maxima XXX» veikals durvis vēra 7.jūnijā, pamatojoties uz KP pozitīvo atzinumu.

«Uzskatām, ka «Maxima» ir atbilstošākā izvēle «Domina Shopping» pircējam,» pauž «Maxima Latvija» vadītājs Andris Vilcmeiers.

Uzņēmums «Rimi» iesniedza pieteikumu tiesā par Konkurences padomes lēmumiem t/c «Domina Shopping» kontekstā - par lēmumu, ar kuru aizliedza «RIMI» apvienošanos, un par lēmumu, ar kuru atļāva «Maxima» apvienošanos, iegūstot telpas t/c «Domina Shopping». Šodien tiesa paziņoja spriedumu, atstājot spēkā KP lēmumu par «Maxima Latvija» atrašanos t/c «Domina Shopping» telpās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrs "Domina Shopping" ieguldījis vairāk nekā 40 000 eiro savas klientu kartes digitalizācijā, līdzšinējo plastikāta risinājumu aizstājot ar jaunizveidotu mobilo lietotni "DO Shopping", informē uzņēmumā.

Jaunā digitālā klientu karte jeb "DO Shopping" lietotne pieejama lejupielādēšanai "App Store" un "Google Play" platformās.

Lietotnē ir iebūvēta funkcija - krāt punktus par pirkumiem 1% apmērā no katra pirkuma summas, pēcāk to uzkrātos punktus apmainot pret "Domina Shopping" dāvanu kartēm.

Vēl lietotnē uzkrātos punktus turpmāk būs iespēja novirzīt labdarības mērķim - atbalstot Bērnu slimnīcas fonda iniciatīvu "Palīdzi piepildīt Bērnu slimnīcas drosmes kastes!". Tās misija ir palīdzēt visu vecumu Bērnu slimnīcas pacientiem pārvarēt bailes izmeklējumos vai procedūrās, kā uzmundrinājumu saņemot nelielu mantiņu - dāvaniņu.

"Drosmes kastē ir dažādas rotaļlietas un aksesuāri, no kurām pacients par drosmīgi izturētu manipulāciju vai izmeklējumu var pats sev izvēlēties mantiņu. Ir svarīgi motivēt bērnus varonīgi veikt nepieciešamās procedūras, un mūsu pieredzē redzam, ka neliels apbalvojums par drosmi patiešām palīdz ne tikai konkrētajā situācijā, bet arī uzlabot ārstniecības rezultātus ilgtermiņā. Reizēm liela drosme ir kaut vai pats slimnīcas apmeklējums vien. Iespējams, vēršoties slimnīcā arī citās reizēs, pacients, atminoties iepriekšējo pozitīvo pieredzi, vairs neizjutīs bailes, būs mazinājies stress gan viņam pašam, gan vecākiem," sacīja Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas Pacientu pieredzes un klientu vadības daļas Pacientu pieredzes projektu vadītāja Austra Straume.