Pakalpojumi

Forus plāno piedāvāt koplietošanas auto nomu

Db.lv, 02.03.2023

Jaunākais izdevums

Mobilitātes lietotnē "Forus" plāno sākt piedāvāt koplietošanas automašīnu nomu, informē "Forus" pārstāvji.

Igaunijas uzņēmums "Forus International", kas Baltijas valstīs nodrošina "Forus" transporta pakalpojumus, iegādājies automašīnu koplietošanas platformu "Autolevi". Darījums stāsies spēkā pēc Konkurences padomes saskaņošanas, un abām pusēm savstarpēji vienojoties, darījuma summa netiks atklāta.

Latvijā "Autolevi" piedāvājuma klāstā būs vairāk nekā 2000 automašīnu, kuras lietotnē "Forus" būs iespējams nomāt.

Pērn lietotāji ar "Autolevi" platformas starpniecību Igaunijā iznomāja savas automašīnas vairāk nekā 1,5 miljonu eiro vērtībā, un šobrīd "Autolevi"’ Igaunijā ir 50 000 lietotāju.

Jau sākotnēji "Forus" biznesa plānos bija iecere par koplietošanas auto pakalpojumiem. "Forus International" īpašnieks Urmass Sērumā norāda, ka uzņēmums vēlas ikvienam piedāvāt iespēju iznomāt savu personīgo automašīnu citiem lietotājiem uz īsāku vai ilgāku laika periodu. Tas nav tikai par auto, bet gan par nevajadzīgiem autotransporta uzturēšanas izdevumiem.

"Autolevi" dibinātājs un izpilddirektors Tauri Kersons, kurš turpinās vadīt uzņēmumu, norāda, ka personīgā automašīna netiek izmantota vidēji 90% gadījumu, savukārt līzings un apdrošināšana ir jāmaksā katru gadu pilnā apmērā. Toties, nomājot auto ar "Autolevi" palīdzību, automašīnu īpašnieki var ietaupīt vairāk nekā 1000 eiro mēnesī no papildu ienākumiem, kas iegūti, iznomājot savu auto. Savukārt uz desmit dienām iznomāta automašīna sedz ar to saistītās viena mēneša fiksētās izmaksas.

Mobilitātes lietotne "Forus" ir izveidota un attīstīta Igaunijā, un 2022.gadā sāka savu darbību Baltijas valstu tirgos - Latvijā, Igaunijā un Lietuvā. Visās Baltijas valstīs "Forus" šobrīd apkalpo vairāk nekā 200 000 klientus. Līdz šim platformai ir pievienojušies vairāk nekā 10 000 taksometru vadītāju no Baltijas valstīm un veikuši vairāk nekā 1,5 miljonus braucienu.

Pirmajos sešos darbības mēnešos Latvijā "Forus" lietotnē ir reģistrēts vairāk nekā 100 000 klientu un 2000 autovadītāju, kuru skaits strauji aug ik dienu. 2023.gadā ir plānots paplašināties vēl trīs valstīs un platformai pievienot vēl vismaz divus pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmums “Forus”, kas Latvijā līdz šim bija zināms kā transporta pakalpojumu uzņēmums, turpinot strauju biznesa attīstību un paplašinot zīmola “Forus” darbības virzienus, sāk piedāvāt arī pilna servisa apsardzes pakalpojumus zem zīmola nosaukuma “Forus Security”.

Kā privātā un valsts sektora uzņēmumiem, tā arī privātpersonām, piedāvājot pilna servisa apsardzes pakalpojumus – drošības risku auditu, tehnisko un fizisko apsardzi, un citus pakalpojumus.

“Forus Security” nav jaunizveidots uzņēmums, jo jau 28 gadus, apvienojot ilggadēju pieredzi un zināšanas apsardzes pakalpojumu nozarē, zīmols ir sevi pierādījis kā vienu no vadošajiem apsardzes nozares uzņēmumiem Latvijā. Šobrīd Latvijā “Forus Security” uzticas ap 4000 klientu, nodrošinot drošības pārvaldības un apsardzes pakalpojumus tādiem uzņēmumiem kā tirdzniecības centrs “Spice”, veikalu tīkls “Lidl”, “Latvenergo”, mobilo sakaru operators “Bite”, apdrošināšanas pakalpojumu uzņēmums “ERGO”, dzērienu ražotājs “Coca-Cola” u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilna servisa apsardzes uzņēmums “Forus Security” paziņojis, ka par uzņēmuma jauno reģionālo vadītāju Latvijā ir kļuvis Jānis Ābele, kurš iepriekš jau 18 gadus ir strādājis drošības pakalpojumu nozarē.

“Forus Security” ir viens no Latvijas vadošajiem apsardzes uzņēmumiem, kas 28 gadus Latvijā ir darbojies ar dažādiem uzņēmuma nosaukumiem – no dibināšanas brīža 1994. gadā līdz 2012. gadam kā "Avelat Sargs", no 2012. gada līdz 2021. gadam kā "Securitas" un no 2021. gada līdz 2023. gadam kā "USS Latvia". Kopš šī gada 30. maija uzņēmums, turpinot mērķtiecīgu un strauju Igaunijas uzņēmuma "Forus" attīstību Baltijas valstīs, kļuvis par daļu no starptautiska uzņēmuma "Forus Group" un Latvijā mainījis nosaukumu uz SIA "Forus Security".

Jānis Ābele ir ieguvis profesionālo jurista grādu Baltijas starptautiskajā akadēmijā un maģistra grādu uzņēmumu un iestāžu vadībā Rīgas Tehniskajā universitātē. Iepriekšējos 18 gadus Jānis ir strādājis apsardzes nozares uzņēmumā “GS4” – sākot kā apsardzes nodaļas vadītājs, tad četrus gadus strādājis kā fiziskās apsardzes dienesta vadītājs un 13 gadus ieņēmis valdes locekļa un departamenta direktora amatus. Pirms tam strādājis Valsts robežsardzē. Kā arī 2013. gadā Jānis bijis viens no Drošības nozares kompāniju asociācijas līdzdibinātājiem, lai kopīgi nozares uzņēmumi un profesionāļi spētu veicināt ilgtspējīgas apsardzes nozares attīstību, kas balstīta uz godīgu un taisnīgu konkurenci, kā arī spēkā esošo normatīvo aktu ievērošanu nozarē. Jāņa pārziņā darbā “Forus Security” ir uzņēmuma attīstības veicināšana un apsardzes servisa paplašināšana, modernizēšana Latvijā, kā arī jaunu biznesa virzienu attīstība, kas jau šobrīd ir ieviesti uzņēmuma “Forus Group” ietvaros Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūlija beigās Rīgā transporta pakalpojumu tirgū ienāca Igaunijā radīta braucienu platforma "Forus", kas tuvākajā laikā plāno attīstīties arī reģionos un piedāvāt savus pakalpojumus citās lielākajās Latvijas pilsētās – Liepājā un Daugavpilī.

2022. gada pavasarī Igaunijas braucienu platforma “Forus” uzsāka darbību gandrīz visās Igaunijas pilsētās un šī gada vasarā tika ieviesta Latvijas un Lietuvas tirgū.

“Forus” mērķis pirmajā ienākšanas posmā Baltijas tirgos ir piedāvāt transporta pakalpojumus kā alternatīvu pieredzi jau esošajām transporta platformām ar labākiem nosacījumiem gan klientiem, gan autovadītājiem.

"Viena mēneša laikā braucienu skaits Latvijā ir strauji audzis, un pavisam nesen “Forus” strādājošo automašīnu skaits Rīgā pārsniedza 1000 robežu, un katru dienu platformai pievienojas arvien vairāk autovadītāju. Mēs saprotam, ka tikai pievilcīgi darba apstākļi var palīdzēt mums turpināt veicināt “Forus” lojālo autovadītāju skaitu, tādēļ piedāvājam autovadītājiem motivācijas bonusus, kas tiek maksāti katru nedēļu. Uz tiem var pieteikties gan jauni, gan autovadītāji, kuri strādā citos transporta pakalpojumu uzņēmumos", stāsta Natālija Garvilova, “Forus International” finanšu vadītāja un valdes locekle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Apsardzes nozarē ēnu ekonomikas īpatsvars varētu būt 30-40%

LETA, 04.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā apsardzes nozarē ēnu ekonomikas īpatsvars varētu būt 30-40%, intervijā sacīja apsardzes uzņēmuma "Forus Security" vadītājs Jānis Ābele.

"Kā līdz šādiem skaitļiem nonākam? Ja skatāmies uz fizisko apsardzi, tad konstantos apstākļos ir aptuveni skaidrs, cik uzņēmumam vajadzētu samaksāt sociālajā nodoklī. Ja uzņēmumiem ir apgrozījums "x" un nodokļos ir samaksāts "y", tad arī aptuveni kļūst skaidrs, kas notiek ar nozari kopumā. Protams, var diskutēt par to, ka kāds uzņēmums vairāk izmanto tehnoloģijas un tādēļ ir mazāk darbinieku un tamlīdzīgi, bet šie 30% ēnu ekonomikā atrodas pilnīgi noteikti. Par 40% tad var diskutēt. Tā ir milzīga masa," atzina Ābele.

Viņš arī piekrita Drošības nozares kompāniju asociācijas paustajam viedoklim, ka daudzas apsardzes kompānijas ēnu ekonomikā var dzīvot pateicoties publiskajiem iepirkumiem, kur svarīgs kritērijs ir zemākā cena, kas gan pēc pēdējiem grozījumiem likumā tiek aizstāta ar saimnieciski izdevīgāko cenu, jo nereti zemākās cenas tiek panāktas tieši uz nodokļu nemaksāšanas rēķina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās tehnoloģijas sākuši izmantot arī noziedznieki, tostarp zādzībās no īpašumiem tiek izmantoti droni, intervijā atzina apsardzes uzņēmuma "Forus Security" vadītājs Jānis Ābele.

"Īpaši pēdējā laikā ir redzams, ka no kaimiņvalstīm ierodas "viesstrādnieki", kuri apzog mājsaimniecības un mazos uzņēmumus, kuros nav fiziskās apsardzes. Viņi no sākuma ar droniem izpēta, vai konkrētajā mājsaimniecībā ir kaut kas interesants - vai pa teritoriju pārvietojas zāles pļāvējs robots, vai ārā ir kāds motocikls, velosipēds, kad saimnieki parasti nav mājās. Nākamā "brigāde" jau brauc ar busiņu, paņem visu noskatīto un brauc tālāk," stāstīja Ābele.

Vienlaikus viņš piebilda, ka nevar gan teikt, ka šī zagļu grupa izmantotu kādas citas advancētas tehnoloģijas, piemēram, lai atslēgtu signalizācijas sistēmas - pamatā mājokļu zagļi ir "iesprūduši deviņdesmitajos" un durvis mēģina atvērt ar lauzni vai izsist logu. Savukārt tie noziedznieki, kas ir advancētāki un strādā ar tehnoloģijām, parasti nodarbojas ar finanšu noziegumiem un krāpniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto tirgotāja SIA "Forum auto" apgrozījums pagājušajā gadā bija 28, miljoni eiro, kas ir par 12,7% mazāk nekā gadu iepriekš, bet kompānija peļņa pieauga par 53,5% - līdz 448 245 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka pērn "Forum auto" pārdeva 1178 jaunas un 425 lietotas automašīnas.

Pēc kompānijas vadības ziņojumā minētā, pērn pievērsta lielāka uzmanība pārdošanas izmaksām un peļņai, kā arī servisa kvalitātes kontrolei un ieņēmumu pozīcijām. Tāpat liela uzmanība pievērsta automašīnu piegādei un klientu apmierinātības rezultātiem, tomēr saistībā ar Covid-19 pandēmiju automašīnu savlaicīga piegāde klientiem tika stipri ietekmēta.

"Forum auto" prognozē, ka šogad vieglo pasažieru automobiļu (M1) un vieglā komerctransporta (N1) automašīnu tirgus Latvijā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaugs un sasniegs apmēram 17 500 vienību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas platforma ”Bolt” kopā ar “Forus”, Latvijas vieglo taksometru nozares darba devēju organizāciju un taksometru nozares regulējošām un kontrolējošām iestādēm ir aizvadījušas trīs darbnīcu ciklu, kopīgi strādājot pie risinājumiem ēnu ekonomikas mazināšanai taksometru nozarē.

Lai mazinātu birokrātisko slogu, ir izstrādāti būtiski risinājumi, kuriem iesaistīto pušu ieskatā būtu lielākā ietekme uz ēnu ekonomikas samazināšanu – vienota taksometru nozares reģistra izveide un uzlabota nodokļu nomaksas risinājuma ieviešana.

“Šī ir pirmā reize, kad Latvijā šādā mērogā valsts institūcijas un taksometru pārvadājumu nozare kopīgi analizēja iespējas, kā apturēt aptuveni 12 miljonu eiro zaudējumu, kas ēnu ekonomikas ietekmē ik gadu netiek ieskaitīts valsts budžetā. Kopīgi ar valsts iestādēm esam vienojušies, ka izstrādātajiem risinājumiem jāsekmē ekonomiskā aktivitāte un nozarē iesaistīto pušu, tai skaitā pasažieru pieredzes, uzlabošana ilgtermiņā,” uzsver Kristīne Bezerra-Kjerulfa, “Bolt” vadītāja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru