Jaunākais izdevums

Jau aptuveni gadu netālu no Liepājas tiek ražotas virsbūves detaļas autosportam - rallija, drifta, rallijkrosa, autokrosa un citām automašīnām, biznesa portālam Db.lv pastāstīja uzņēmuma īpašnieks Aivis Tints.

Viņš stāsta, ka kolēģim Oskaram Šmitam bija izveidojies savs klientu loks, jo viņš jau šajā jomā bija strādājis. «Savukārt, man patīk rallijs un varu sevi dēvēt par auto fanu. Bija ļoti vilinoši sākt biznesu šajā nišā. Sākām veidot detaļu formas. Viena, otra, trešā automašīna, un tā uzņēmums ir izaudzis. Šobrīd četriem auto modeļiem virsbūves detaļas mēs varam nokomplektēt gandrīz pilnībā,» stāsta A.Tints. Sākotnēji uzņēmējdarbības uzsākšanai tika piesaistīts Altum līdzfinansējums, kā arī konsultācijas sniedza Liepājas biznesa inkubators.

Uzņēmums ražo automašīnu virsbūves detaļas, piemēram, spārnus, bamperus, sliekšņus un durvis. Detaļas ir atšķirīgas, ņemot vērā autosporta veidu. Kā skaidro A.Tints, uzņēmuma galvenais uzdevums ir šīs detaļas saražot pēc iespējas izturīgākas, elastīgākas, vieglākas, kā arī, protams, par pieņemamu cenu.

Detaļu ražošanā pārsvarā tiek izmantots karbons un stikla audums, jo tie ir daudz elastīgāki un vieglāki materiāli nekā stikla šķiedra.

Pārsvarā uzņēmuma klienti ir no Latvijas, bet daļa detaļu aizceļojušas arī uz ārzemēm, piemēram, Angliju un Zviedriju. Eksports veido aptuveni 5% no kopējā saražoto detaļu skaita. Šobrīd uzņēmums cenšas attīstīties arī Vācijas un Lielbritānijas virzienā, taču, kā norāda A.Tints, tie ir grūti tirgi. «Šobrīd tos vēl tikai apgūstam – ir kāpumi, kritumi, kļūdas,» viņš atzīst.

Šobrīd uzņēmumam ir četri līdz pieci stabili klienti, un interesanti, ka darba apjoms saistīts ar klientu braukšanas stilu. «Ja viņi ir traki veči, tad mums ir daudz darba. Un, jo vairāk mums darba, jo agresīvāks braucējs,» spriež A.Tints. Visbiežāk ir jāmaina automašīnas priekšējais bamperis un sāni.

«Protams, pieņemam arī ikdienas autobraucējus. Taču der pārbaudīt, vai konkrētā detaļa nav lētāka, piemēram, otrreizējā tirgū. Mūsdienās klienti nevēlas daudz maksāt par darbu,» secinājis A.Tints.

Cenas svārstās no 700 līdz 1200 eiro par vienas detaļas formas izveidi, un to izmaksas veido arī izmantotie materiāli. Aktīvākais darba posms ir vasaras periodā, kā arī pirms rallija sezonas.

Uzņēmuma īpašnieks stāsta, ka konkurence pastāv, bet Kurzemes reģionā tā nav tik liela: «Es personīgi zinu sešus līdz septiņus uzņēmumus Latvijā, kas ar šo nodarbojas, bet neviens ar to nenodarbojas lielā ražošanas apjomā.» Pēc viņa domām, klasiskie autoservisi nav uzņēmuma konkurenti, jo detaļas tur nav iespējams saražot.

«Šajā darbā vajadzīga mērķtiecība. Protams, skatoties Youtube video, var iemācīties izveidot detaļas, bet ir vēl daudz sīkumu, kas pašam jāatklāj,» stāsta A.Tints.

Viņš arī dalās pieredzē, ka, vadot savu biznesu, var iemācīties daudz vairāk nekā skolā. «To es varu garantēt un likt savu galvu ķīlā. Trīs mēnešos var iemācīties to, ko gada laikā iemācās izglītības iestādē. Saskarsmi ar cilvēkiem, plānošanu un visu pārējo,» secinājis uzņēmējs.

Nākotnē uzņēmums plāno attīstīt sērijveida ražošanu. «Tas ir svarīgi, lai izvairītos no sezonalitātes un būtu drošības sajūta katru mēnesi. Ir padomā vairākas idejas, bet ir jāsaprot, cik daudz mēs varam izdarīt un cik ar to varēs nopelnīt. Tam būtu nepieciešamas lielākas telpas un papildu darbaspēks, kas šobrīd ir sāpīgs temats,» skaidro A.Tints.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Dakaras rallija pirmo dienu spilgtākie mirkļi

Laura Mazbērziņa, 09.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidamerikas valstī Peru šonedēļ sācies Dakaras rallijs, kas plaši pazīstams kā grūtākās motoru sporta sacensības pasaulē.

Sportisti sacentīsies gandrīz divu nedēļu garumā no 6. līdz 17. janvārim. Ar Latvijas licenci rallijā startē krievu pilota Aleksandra Dorosinskija stūrmanis Oļegs Uperenko no Ukrainas. Viņi trasē devušies ar BRP Maverick X3 spēkratu.

Kopumā trasē devušās 100 apvidus mašīnas, 41 smagais auto, 30 SxS klases spēkrati, 137 motocikli un 26 kvadricikli.

Slavenais rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā, bet 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, savukārt jau nākamajā gadā debitēja Dienvidamerikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa no šā gada sākuma pagājusi Ķīnas koronavīrusa zīmē. Finanšu tirgus eksperti spriež par to, vai tas ir jauns "melnais gulbis" vai tomēr - akciju pirkšanas iespēja.

Katrā ziņā strauja jaunā koronavīrusa izplatīšanās Ķīnā nedēļām vai pat mēnešiem ilgi var izolēt globāli otro lielāko tautsaimniecību no pārējās pasaules, potenciāli izraisot vēl vienu globālās ekonomikas palēnināšanos.

Otrā pusē gan ir centrālo banku spēks – tās jau ir pierādījušas, ka to darbības var novērst būtisku kritumu akciju tirgos. Tādēļ - ja situācija ar vīrusu stabilizēsies, tam var sekot arī akciju cenu rallijs, uzskata "Luminor" Ieguldījumu pārvaldes vadītājs Atis Krūmiņš.

Jānorāda, ka par "melno gulbi" tiek saukti ļoti reti, neparedzēti notikumi, kas finanšu tirgu kontekstā rada būtiskas, negatīvas sekas. Šādu notikumu piemēri ir 2001. gada 11. septembra teroristu uzbrukumi, "Lehman Brothers" sabrukums 2008. gadā, zemestrīce Japānā 2011. gadā un tai sekojošā Fukušimas kodolavārija. Sākoties jaunai desmitgadei, mēs, iespējams, novērojam jaunu melno gulbi – koronavīrusa parādīšanos Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru