Tirdzniecība un pakalpojumi

Future Retail konference fokusēsies uz tehnoloģiju inovācijām tirdzniecībā

DB, 10.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar StrongPoint, Tiki-Taka PAY, 220.lv, Excellent Latvia un Nielsen IQ 12.augustā aicina uz tiešsaistes konferenci Future Retail 2021: Tehnoloģijas un to inovācijas tirdzniecībā.

Dienas Biznesa organizētajā nozares konferencē, kuru moderēs Dienas Biznesa žurnāliste Armanda Vilciņa, pieredzē dalīsies labi zināmi speciālisti no ievērojamiem tirdzniecības un tehnoloģiju nozares uzņēmumiem: StrongPoint, Datakom, 220.lv u.c. Konferences dalībnieki rosinās paskatīties uz Latvijas tirdzniecības nozari un aktuālajiem izaicinājumiem tehnoloģiju progresa ietekmē.

"Mazumtirdzniecības nozare piedzīvo nepārtrauktu transformācijas procesu. Pēdējais gads ir bijis patiess izaicinājums, ar pastāvīgo dinamiku un nepieciešamību pielāgoties mainīgajai situācijai. Pandēmija vēl vairāk paātrināja noteiktu tehnoloģiju attīstību un lietošanu," par mazumtirdzniecības tehnoloģiju inovācijām un kādu tehnoloģisko progresu veicinājusi pandēmija, tiešsaistes konferences skatītājiem pastāstīs Darjus Lapienis, StrongPoint pašapkalpošanās risinājumu direktors.

Līdz 2021. gadam no kopējā pārdošanas apjoma pasaulē (3,49 triljoni ASV dolāru) 37,1% saistīti ar digitālajām tehnoloģijām, bet šobrīd tiešsaistē = 11,6%. Līdz ar Covid-19 skartajām globālajām pārmaiņām puse no visiem pārdošanas apjomiem ir digitalizācijas ietekmē, un gandrīz 4/5 pircēju pieņem lēmumu par pirkumu sociālo tīklu ietekmē. Uz šādiem datiem norāda Forrester un Deloitte analītiķi.

Par inovācijām tiešsaistes tirdzniecībā un ko varam mācīties no Baltijā lielākās e-komercijas grupas, konferences skatītājiem un dalībniekiem pastāstīs Kārlis Ozols, 220.lv Marketplace pārdošanas vadītājs: "Gandrīz divu gadu laikā Marketplace ir pievienojušies jau 3500 tirgotāju no visas Baltijas. Pateicoties platformai, mēs esam ne vien attīstījuši savu biznesu, bet arī palīdzējuši tūkstošiem uzņēmēju augt un attīstīties e-komercijas segmentā, vienlaikus radot vienu no lielākajām nozares inovācijām reģionā. Šis risinājums ir ļāvis sasniegt arī pārdošanas rekordus, piemēram, dienas laikā pārdodot preces 1,21 miljona eiro vērtībā. Esmu pārliecināts, ka šī veiksme nav tikai krīzes fenomens, bet gan ilgtermiņa tendence".

Konferences pasākuma otrajā daļā paredzēta interesanta diskusija "E-komercija kā droša vide tirdzniecībā", kurā par drošiem, patērētājam ērtiem un uzņēmējiem izdevīgiem e-komercijas risinājumiem diskutēs Kārlis Ozols, 220.lv Marketplace pārdošanas vadītājs, un Vladislavs Mironovs, bankas Citadele valdes loceklis stratēģijas realizācijas, digitālās un biznesa attīstības jautājumos.

"Līdz ar e-komercijas straujo izaugsmi tirdzniecības uzņēmumi attīsta arvien vairāk pārdošanas kanālu. E-vidē tie mēdz būt viens vai vairāki internetveikali, arī tādas tirdzniecības platformas kā 220.lv un Amazon.com. Savukārt reālajā dzīvē – veikali, izbraukuma tirdzniecība, vairumtirdzniecība, B2B sadarbība un citi. Excellent Latvia praksē redzam, ka nereti tirgotājiem izaicinājums ir nodrošināt vienotu klienta pieredzi visos šajos kanālos. Tāpat ir izaicinājums, kā efektīvi pārvaldīt visus šos kanālus un izvairīties no kļūdām datos. Mūsdienu tehnoloģijas spēj sniegt tam risinājumu. Veikals, e-veikali, izbraukuma tirdzniecība, noliktava, kase, grāmatvedība – mūsdienīga biznesa vadības sistēma sniedz iespēju to visu pārvaldīt vienā programmā. Piemēram, biznesa vadības sistēma Standard Books šādu iespēju sniedz, pateicoties ļoti plašām dažādu platformu integrācijas iespējām," stāsta Elvis Kvalbergs, IT risinājumu uzņēmuma Excellent Latvia valdes loceklis, kurš konferences pasākumā uzstāsies ar prezentāciju "Tirdzniecība dažādos kanālos - kā risināt to pārvaldību".

Datakom inovāciju direktors Edijs Tanons konferences dalībniekus un skatītājus iepazīstinās ar Tiki-Taka PAY klientu pieredzi un kases sistēmu, kas pārdevēju padarījis klātesošu pircējam, savukārt Anda Daliņa, NielsenIQ vecākā klientu apkalpošanas speciāliste Latvijā, iepazīstinās ar pētījumu "Mazumtirdzniecības attīstības tendences un patērētāju paradumu maiņa Covid-19 pandēmijas ēnā".

Konferencē runāsim arī par: e-komerciju vai iepirkšanos klātienē; jauno lielveikalu konceptu jeb Lielveikals 2.0; investīcijām inovatīvajās tehnoloģijās; drošu tirdzniecību internetā.

LAIKS: 2021. gada 12. augusts

VIETA: www.db.lv / no plkst. 9.30 līdz 14.05

PASĀKUMA MODERATORS: Armanda Vilciņa (Dienas Biznesa žurnāliste)

DALĪBA KONFERENCĒ:

  • Viens pieslēgums: 120 EUR + PVN
  • Strong Point, Tiki-Taka PAY, 220.lv, Excellent Latvia un Nielsen IQ juridiskajiem klientiem 15% atlaide: 102 EUR + PVN
  • Dienas Biznesa abonentiem 30% atlaide: 84 EUR + PVN

Reģistrēšanās konferencei: https://konferences.db.lv/conferences/future-retail-2021-tehnologijas-un-inovacijas-tirdznieciba/

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmija veicinājusi moderno tehnoloģiju attīstību mazumtirdzniecības nozarē, tiek prognozēts, ka nākamo septiņu gadu laikā pašapkalpošanās bizness piedzīvos divkāršu izaugsmi.

To DB organizētajā konferencē Future Retail 2021: Tehnoloģijas un to inovācijas tirdzniecībā norāda SIA StrongPoint pašapkalpošanās risinājumu direktors Darius Lapienis (Darius Lapienis). Viņš uzsver, ka e-komercija pandēmijas laikā pasaulē piedzīvojusi aptuveni 50% lielu pieaugumu, Baltijā – pat vēl vairāk, ievērojami palielinājies arī to cilvēku skaits, kuri labprātāk tirdzniecības vietās izmanto pašapkalpošanās iespējas. Būtisks tehnoloģiskais lēciens vērojams arī tirdzniecības analītikas jomā.

Ieguvums visiem

Liela daļa pircēju jau šobrīd labprāt veikalos izvēlas pašapkalpošanās kases, tiek prognozēts, ka šādu cilvēku skaits katru gadu palielināsies par aptuveni 10 līdz 13%, teic D. Lapienis. “Arī StrongPoint veiktais pētījums Latvijā apliecina – šis pirkumu apmaksas veids kļuvis par daļu no mūsu sabiedrības ikdienas. Aptaujājot 1000 respondentu, noskaidrots, ka jau pašlaik 60% cilvēku pašapkalpošanās iespējas izmanto bieži vai vienmēr. Pieprasījuma pieauguma ietekmē attīstās arī tehnoloģijas. Datora redzes funkcija pašapkalpošanās kases kā norēķinu veidu padara drošāku no tirgotāju un ērtāku no pircēju skatupunkta. Tā ir viena no novitātēm, kas pašlaik pieejama gan pasaulē, gan tepat kaimiņos, Lietuvā, un drīzumā varētu tikt ieviesta arī Latvijas tirgū. Ar datora redzes palīdzību iespējams preci atpazīt bez svītru koda, tas nozīmē, ka pircējam vairs nebūs nepieciešams iedziļināties sarežģītās izvēlnēs, mēģinot saprast, tieši kuru preci viņš ir izvēlējies. Savukārt no pārdevēju aspekta tas nozīmē, ka vizuāli līdzīgas preces vairs nevarēs tikt sajauktas un dārgākas preces nebūs iespējams iegādāties par zemāku cenu. Šis risinājums palīdzēs izvairīties arī no apzinātas krāpšanas. Reāls piemērs – kāds pircējs veikalā uz svariem bija uzlicis dārgu alkohola pudeli, bet atzīmējis, ka tie ir kartupeļi. Ar datora redzes funkciju šāda krāpniecība nebūs iespējama,” pauž D. Lapienis.

Komentāri

Pievienot komentāru