Jaunu digitālo iespēju netrūks

2019. gada 04. janvāris plkst. 9:24
Autors: Elīza Grīnberga - speciāli DB
Sadaļa: Bankas
Dalies ar šo rakstu

Digitālie pakalpojumi finanšu nozarē transformējas un nākotnē liela nozīme būs pakalpojumu personalizācijai, ņemot vērā konkrētās klienta vajadzības, intervijā prognozē bankas Citadele E-biznesa daļas vadītājs Mārtiņš Bērziņš.

Likumdošanai jāspēj sekot strauji mainīgajam tirgum, taču dažās jomās šobrīd esam priekšā kaimiņvalstīm.

Kādas tendences vērojamas digitālo pakalpojumu jomā patlaban?

Banku un finanšu tehnoloģiju kompāniju piedāvātie pakalpojumi kļūst aizvien personalizētāki, un tie dati, ko klients ir gatavs sniegt finanšu institūcijām, tiek izmantoti, lai gandrīz reālā laikā viņam piedāvātu individualizētu pakalpojumu, kas pielāgots tieši viņa vajadzībām. Vēl pirms desmit gadiem, piedāvājot produktus, cilvēki tika dalīti grupās, kas atbilda noteiktiem kritērijiem, un tad, balstoties uz piederību noteiktai grupai, pakalpojumu sniedzējs sūtīja viņiem piedāvājumu. Tagad pakalpojumi ir attīstījušies, un, ņemot vērā, ka bankai ir pieejama plašāka informācija par klientu, balstoties uz viņa vajadzībām, iespējams sagatavot personalizētu piedāvājumu, – gan patēriņa kredītu, maksājumu karti, apdrošināšanu un citus pakalpojumus. Šobrīd cilvēka draugi sociālajos tīklos var uzzināt, cik viņš ir aktīvs, ar kādu sporta veidu nodarbojas, kāds ir viņa dzīvesveids. Tā arī mēs, balstoties uz datiem, ko redzam, piemēram, Latvijas Bankas (LB) kredītu reģistrā, varam piedāvāt aizdevumus, un, redzot, kā viņš atmaksā, piedāvāt aizdevumus ar zemāku procentu likmi un augstākas summas. Šīs tendences raksturo mūsdienu laikmetu, līdz ar to, jo klienti būs gatavi sniegt vairāk informācijas par sevi, jo mēs varēsim viņiem sniegt personalizētāku pakalpojumu.

Pašreiz tirgū ir vairākas paaudzes ar dažādu uztveri attiecībā uz digitālajiem pakalpojumiem un personīgās informācijas sniegšanu. Kā tas ietekmē šo piedāvājumu?

Jā, noteikti pastāv jautājums, kā katra paaudze uztver savu datu izmantošanu. Nav noslēpums, ka iepriekšējās paaudzes cilvēki ne vienmēr ir gatavi dalīties ar personīgo informāciju. Tajā pašā laikā jaunākā paaudze ir pieradusi publicēt informāciju par sevi un viņiem tas nešķiet nekas slepens. Jāatzīmē, ka dati, ko mēs prasām klientiem, ir tikai tie, kas nepieciešami, lai nodrošinātu konkrētu pakalpojumu sniegšanu, tie ir pārdomāti un banka neprasa neko lieku. Tajā pašā laikā klientam vienmēr ir iespēja noskaidrot, kādi viņa dati ir bankas rīcībā, un jebkurā brīdī palūgt šos ierakstus dzēst. Jaunā datu regula ļauj klientiem justies droši par saviem datiem, taču, ja klients tomēr nevēlas ar tiem dalīties, viņš saņems standarta pakalpojumu.

Visu rakstu Jaunu digitālo iespēju netrūks lasiet piektdienas, 4.janvāra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārds