Jaunākais izdevums

Arī šogad, 29.jūnijā, Drive eO komanda un pilots Jānis Horeliks piedalīsies Pikes Peak kalnā braukšanas sacensībās Kolorādo štatā, ASV. Latviešu inženieri radījuši jaunu elektriskās piedziņas sistēmu, kas iebūvēta Tesla Roadster šasijā. Par galveno uzdevumu šoreiz ir uzstādīta šo elektroiekārtu pārbaude, lai nodrošinātu to veiksmīgu pielietojumu nākotnes projektos, liecina medijiem sniegtā informācija.

Autoinženiera Andra Dambja vadībā izstrādātajā PP02 automobilī ir uzstādīts elektromotors ar maksimālo īslaicīgo jaudu 360 kW (490 ZS), kura vadību veic eO izgatavotais kontrolieris. Enerģiju nodrošina 40 kWh liela litija jonu akumulatoru paka, kas eO izpildījumā ir par trešdaļu vieglāka kā tuvākajiem konkurentiem. «Šo mezglu izstrāde un savstarpēja integrācija ir mūsu uzņēmuma kompetence, » stāsta Dambis. «Mūsu resursus pašreiz novirzām šo komponentu attīstīšanai, tāpēc ir pavisam loģiski izmantot jau gatavu «ārējo čaulu» jeb automobiļa šasiju. Par piemērotāko izvēlējāmies pasaulē zināmo Tesla Roadster, kas tā arī nekad vēl nav redzēts sacensību trasēs.»

Asfaltētajā 20 kilometru distancē līdz Pikes Peak virsotnei 4300 metru augstumā šogad sacentīsies 72 automobiļi. Galvenie uzvaras pretendenti ir Le Mans sacensību uzvarētājs Romāns Dumā (Norma M20), daudzkārtējs Pikes Peak uzvarētājs Nabuhiro Tadžima (Monster Sport E-Runner), divkārtējs Dakaras rallija uzvarētājs Hiroši Masuoka (Mitsubishi MiEV Evo III) un kādreizējais Pikes Peak motociklu klases rekorda īpašnieks Gregs Treisijs (Mitsubishi MiEV Evo III).

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Rīgas Motormuzejā apskatāms pasaulē ātrākais elektromobilis

Laura Mazbērziņa, 28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Motormuzejā iespējams aplūkot starptautisko Pikes Peak kalnā braukšanas sacensību čempionu elektroauto klasē – Andra Dambja un viņa komandas konstruēto «eO PP100».

Elektromobilim «eO PP100» ir tērauda cauruļu rāmis un oglekļa šķiedras virsbūve, tā svars - 1200 kg. Spēkrats aprīkots ar septiņiem elektromotoriem, kuru griezes moments ir 2520 Nm, jauda - 1600 ZS un maksimālais ātrums 260 km/h.

2016.gada sacensībās latviešu konstruēto 1600ZS elektromobili pilotēja pieredzējušais jaunzēlandiešu braucējs Rīss Millens (Rhys Millen), kas 20 kilometru garo trasi ar 156 pagriezieniem pievarēja 8 minūtēs un 57 sekundēs. Elektromobiļu klasē šis rekords vēl nav pārspēts. Savukārt Pikes Peak trases rekords kopējā ieskaitē pieder franču autorallija pilotam Sebastjēnam Lēbam (Sébastien Loeb), kurš to uzstādīja 2013. gadā ar «Peugeot», finišu sasniedzot pēc 8 minūtēm un 13 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 10. februārī, Liepājā notiek lielākā ES finansētā elektromobilitātes projekta Green eMotion konference Ceļā uz efektīvu elektromobilitātes sistēmu Eiropā. Vienīgajā Baltijas reģiona konferencē tiek apspriesti projekta Green eMotion četru gadu laikā iegūtie projekta rezultāti un testēti jaunākie elektromobīļu modeļi, informē organizatori.

Lai nodrošinātu elektromobilitātes platformas ieviešanu visā Eiropā, būtiskākie izaicinājumi ir izmaksas, elektrotransportlīdzekļu (ETL) klāsts, kā arī uzlādes staciju pieejamība. Projekta laikā Green eMotion strādāja gan pie tehniskajiem elektromobilitātes jautājumiem, gan pētīja sabiedrības, ekonomikas un vides prasības.

Papildu konferencei Liepājā notiek arī izstāde, kurā ikviens interesents var iepazīties ar elektromobīļu specifikācijām, to priekšrocībām un piemērotību Latvijas apstākļiem, kā arī veikt izmēģinājuma braucienus ar tādiem izstādē prezentētajiem elektromobīļiem kā BMW i3, BMW i8, Mitsubishi Outlander, Nissan Leaf, Nissan e-NV200, Volvo V60 Plug-in Hybrid un Opel Ampera.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Drive eO radījis pirmo megavata elektrisko sacīkšu auto pasaulē

Dienas Bizness, 01.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Drive eO izziņo, ka noslēgumam tuvojas eO PP03 - pasaulē pirmā viena megavata elektriskā sacīkšu auto - izstrāde. Auto projektēts un uzbūvēts Latvijā, un šī gada 28. jūnijā 1020 kW (1368 ZS) jaudīgais spēkrats piedalīsies leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās ASV (Pikes Peak International Hill Climb), teikts paziņojumā masu medijiem.

«Mēs vēlamies kļūt par pirmajiem, kuri šajās sacensībās uzvar ar elektrisko sacīkšu auto,» saka Drive eO vadītājs Andris Dambis.

Drive eO ir uzņēmums, kas specializējas elektrisko un hibrīda auto prototipu izstrādē un būvniecībā. Modelis eO PP03 ir vairāku gadu ilga darba rezultāts. Latvijas kompānija bija pirmā pasaulē, kas piedalījās un arī finišēja Dakāras rallijā ar hibrīda elektrisko auto. Pēc rallija noslēguma tika uzbūvēts modelis eO PP01 ar domu radīt pilnībā elektrisku auto, ar kuru piedalīties Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās. Pērn Drive eO bija pirmie, kuri Paikspīkā startēja ar uzlabotu Tesla Roadster.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Prezentēts jaunākais latviešu radītais Paikspīkas sacensību elektroauto

Dienas Bizness, 27.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms dalības leģendārajās kalnā braukšanas autosacīkstēs Pikes Peak International Hill Climb, kas 26. jūnijā notiks Kolorado, ASV, ceturtdien, 26. maijā tika prezentēts jaunākais Andra Dambja vadītā uzņēmuma Drive eO radītais elektroautomobilis.

Auto prezentācija noritēja inženiera Andra Dambja vadītā tehnoloģiju uzņēmuma Drive eO mājvietā – Ogres servisa centrā, Dambīšos, Ogresgala pagastā, piedaloties uzņēmuma komandai, šā gada sacensību pilotam Rīsam Millenam, kā arī komandas ģenerālsponsoram DNB bankai.

Šis sacensību gads ir īpaši zīmīgs, jo leģendārās auto sacīkstes norit jau 100. reizi. Par godu tam dots nosaukums arī šogad radītajam spēkratam, nodēvējot to par PP100. Jaunais auto modelis ir pagājušā gada PP03 automobiļa uzlabota versija. Lielākā daļa šī auto komponentu un dizaina risinājumu ir Andra Dambja vadītās komandas radīto inovāciju un tehnisko zināšanu rezultāts.

Komentāri

Pievienot komentāru