Citas ziņas

LVRA piedalās starptautiskajā tūrisma gadatirgū „BALTTOUR 2004”

Aivars Mackevics [email protected],12.02.2004

Jaunākais izdevums

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA), 2004. gada 13.-15. februārī jau sesto gadu pēc kārtas, ar savu stendu piedalīsies Baltijas valstīs lielākajā starptautiskajā tūrisma izstādē – gadatirgū „BALTTOUR 2004”. Dalība tūrisma izstādē „Balttour”, LVRA un tās biedriem dod iespēju: jau esošos un potenciālos klientus iepazīstināt ar aktuālākajiem piedāvājumiem; tikties ar pašmāju un ārvalstu tūrisma un viesmīlības nozares profesionāļiem. Kā allaž, LVRA stendā būs pieejama visplašākā informācija par Latvijas viesnīcu un viesu māju piedāvātajiem pakalpojumiem un asociācijas darbu. Ievērojot to, ka viens no pieprasītākajiem viesnīcu pakalpojumiem, ir konferenču un saviesīgo pasākumu organizēšana, LVRA, izstādes „Balttour” apmeklētājiem, ir izstrādājusi jaunu reklāmas katalogu „Konferences Latvijā”. Izdevums sniegs informāciju par vairāk neka 30 viesnīcu un viesu māju konferenču piedāvājumu – konferenču zālēm, pieejamo aprīkojumu, kā arī papildpakalpojumu. LVRA (stenda Nr. B7) izstādes apmeklētājus grib pārsteigt arī ar netradicionāli iekārtotu stendu. Tā izveidē piedalās gan BA Turība Starptautiskās Tūrisma fakultātes un Latvijas Mākslas akadēmijas studenti, gan „Papīra lampu dizaina darbnīcas” mākslinieki. Avots: LVRA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties vasaras tūrisma sezonai «izpārdošana» skar arī ceļojumu piedāvājumus. Cīņā par klientiem, tiek piedāvātas 15 – 25 % atlaides. To Db novēroja nule kā atklātajā tūrisma gadatirgū Balttour 2009.

Latvijas tūrisma aģentūras un Latvijas reģioni ir gatavi jaunai tūrismam sezonai, apliecina tūrisma gadatirgus Balttour 2009. Izstādē plaši pārstāvēti ārzemju tūrisma operatori un viesnīcu pārstāvji.

Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, Balttour 2009 ir iespējams ne tikai iepazīties ar tūrisma operatoru, tūrisma aģentūru un viesnīcu piedāvājumiem, bet arī iegādāties ceļojumus ar īpašu atlaidi. Jūrmalas viesnīcas Amber Sea Hotel pārdošanas un mārketinga menedžere Elena Sobolenko atzīmē, ka izstādē ir iespējas iegādāties speciālus SPA piedāvājumus ar 15% atlaidi. Ārvalstu ceļojumi vasaras sezonai tiek piedāvāti ar 25% atlaidi. Tūrisma operators Novatours, JTL un Tez Tour piedāvā vasaras sezonas ceļojumus ar 25% atlaidi. Tez Tour mārketinga/pārdošanas menedžere Svetlana Zavrocka Db apliecināja, ka izstādes laikā ir iespējams iegādāties ziemas sezonas ceļojumus ar 150-200 latu atlaidi un rezervēt vasaras ceļojumus ar 25% atlaidi. «Šogad Tez Tour Latvijas ceļotājiem piedāvā Hurgadu un Tenerifi visu gadu, līdz šim šie kūrorti bija pieejami tikai ziemas sezonā, taču šogad arī vasarā,» stāsta S. Zavrocka.

Citas ziņas

Balttour 2004 solās būt savādāks

Aivars Mackevics [email protected],15.12.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar ES paplašināšanos Austrumeiropas tūrisma ģeogrāfija kļūst interesanta arī Rietumiem, jo paveras jaunas ceļojuma iespējas austrumu un rietumu virzienā. Balttour izstāde apliecina šo tendenci. Nākošajā gadā Latvijas tūrisma industrijai līdz ar ES paplašināšanos būs jāstrādā jaunos apstākļos. Tūrisma nozare saņems no valsts kases vairāk kā vienu miljonu latu, lai uzlabotu šī tautsaimniecības sektora konkurētspēju globālajā Eiropas tirgū. Viens no tūrisma biznesa dzīves indikatoriem ir tūrisma izstādes un gadatirgi, kur vienkopus satiekas tūrisma profesionāļi, reklāma, mediji un klienti, lai iepazīstos ar jaunās sezonas tūrisma produktiem un piedāvājumiem. Rietumeiropas tūrisma gadatirgos pašlaik ir vērojama tendence, ka tieši tūrisms uz Austrumeiropu kļūst šajās izstādēs aizvien populārāks. Bijušās socvalstis aktīvi piedalās ne tikai Rietumvalstu lielākajās tūrisma izstādēs, bet bieži izmanto arī šo valstu reģionālās tūrisma izstādes. Līdzīga tendence ir vērojama arī Rietumvalstu tūrisma politikā, kad tās aizvien intensīvāk iepazīt Austrumeiropu kā potenciālo avottirgu. Baltijas reģionā viena no lielākajām tūrisma izstādēm ir Balttour (13.-15.02.2004), kuru jau vienpadsmito gadu organizē Latvijas Tūrisma aģentu asociācija sadarbībā ar izstāžu rīkotājsabiedrību BT1. Balttour izstādē tiek plānoti jauni pasākumi un gaidīti vēl neredzēti ciemiņi šajā reģionā. Pēc izstādēs rīkotāju informācijas galvenie jaunumi Balttour 2004 izstādē būs: Pirmo reizi izstādē tiks pārstāvēta Francijas un Ķīnas tūrisma delegācijas, taču arī citas valstis ir izrādījušas interesi par Latvijas tūristiem. Pirmo reizi Somija piedalīsies ar valsts stendu, kurā būs pārstāvēti vairāk kā 15 tūrisma uzņēmumi. Ņemot vērā pagājušā gada izstādes dalībnieku ieteikumus – tiek veidots jauns un ērtāks zāles plānojums. Izstādes ietvaros tiek plānoti divi semināri: “ES valstu pieredze ienākošā un izejošā tūrisma veidošanā” un “Tūrisms kā viena no Latvijas izvirzītajām prioritātēm”. Lai padarītu izstādes apskati interesantāku apmeklētājiem, tiek gatavota īpaša pārsteiguma loterija, kur biļešu īpašnieki izspēlēs pārsteidzošas balvas. Savukārt dalībniekiem būs iespēja iegūt veicināšanas balvu par visinteresantāk un krāšņāk noformēto stendu. Agrāko skatuvi nomainīs jaunums - “Interaktīvā kafejnīca” pārrunām un atpūtai ar speciāli veidotu programmu. Tajā dalībniekiem būs iespēja prezentēt sevi vizuālā, interaktīvā formā (reklāmas klipi, filmas u.c.). Tāpat kāds patīkams pārsteigums kafejnīcā gaidīs arī apmeklētājus. Ņemot vērā aizvien pieaugošo tūrisma uzņēmumu skaitu, tiek pievērsta uzmanība jauno tūrisma industrijas pārstāvju atbalstam, nodrošinot dažādus reklāmas bonusus par piedalīšanos izstādē. Latvijas tūrisma uzņēmēji savu dalību Balttour izstādē motivē ar iespēju klātienē satikt nozares kolēģus un dalīties pieredzē kā arī iegūt informāciju par ceļotāju vēlmēm. Piemēram, Domina Travel Latvia valdes priekšsēdētāja Olga Slaugotne Balttour izstādi vērtē ļoti augstu, jo tā ir “iespēja iepazīt jaunus klientus un tikties ar savas nozares profesionāļiem”. Šajā reizē tūroperators veidos savu stendu divās daļās – publiskā telpa un pārrunu vieta, kas ļaus intensīvāk un kvalitatīvāk komunicēties ar klientiem. Savukārt BTI Latvia direktore Natālija Sukure izsakās, ka Balttour izstādē nepiedalās jau vairākus gadus un min sekojošus iemeslus: “pirmkārt, firmas pakalpojumu struktūra ir mainījusies no atpūtas tūrisma uz darījuma cilvēku apkalpošanu. Otrkārt, firma nestrādā ar ceļojuma paketēm, bet gan apkalpo katru klientu individuāli. Treškārt, aktīvi darbojamies ienākošā tūrisma jomā, tāpēc tiek akcentētas ārzemju tūrisma izstādes. Taču mēs aktīvi piedalāmies izstādes darbā arī bez sava stenda.” Latvijas viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) prezidents Jānis Jenzis informē, ka Balttour izstādei tiek gatavots jauns stends un šīs izstādes galvenais mārketinga uzdevums būs “iedrošināt Latvijas ied

Citas ziņas

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija atzīmē 10 gadu jubileju

Aivars Mackevics [email protected],11.12.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA ) 2003. gada 12. decembrī, viesnīcas „Grand Palace” telpās atzīmēs 10 gadu jubileju. Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA ) ir sabiedriska organizācija, kas apvieno viesnīcas, viesu mājas, moteļus un to restorānus, profesionālai sadarbībai, ar mērķi, uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, sakārtot Latvijas viesnīcu tirgu un pārstāvēt Latvijas viesnīcu un restorānu biznesu pasaulē. LVRA ir dibināta 1993. gadā, apvienojoties 11 juridiskām personām; par LVRA pirmo prezidentu ievēl, toreizējās viesnīcas „Latvija” direktoru Aivaru Kalniņu. 1995. gadā kļūst par Starptautiskās Viesnīcu un restorānu asociācijas IH&RA biedru. 1998. gada maijā, par LVRA prezidenti tika ievēlēta Vita Jermoloviča. 1998. gads ir zīmīgs arī ar to, ka pamatojoties uz LR MK rīkojumu, LVRA tiek pilnvarota veikt viesnīcu, viesu māju un moteļu atbilstības novērtēšanu. Vienlaikus, tas ir viens no būtiskākajiem LVRA ieguldījumiem nozares attīstībā, rūpējoties par tūrisma mītņu pakalpojumu kvalitāti. No 1999. gadā LVRA piedalās Latvijas standartu kopas „Viesu izmitināšanas un apkalpošanas mītnes” izstrādē. No 2003. gada 13. februāra, LVRA prezidents ir viesnīcas „Radi un draugi” komercdirektors Jānis Jenzis. LVRA darbību, tāpat kā visu tūrisma nozari, laika gaitā ir skārušas vairākas pārmaiņas, taču nemainīgi ir palikuši tās galvenie uzdevumi: pārstāvēt asociācijas biedru profesionālās intereses valsts institūcijās un citās organizācijās; izstrādāt priekšlikumus un piedalīties likumdošanas aktu un standartu izstrādē un pilnveidošanā; piedalīties personāla apmācībā, t.sk. apmācības sistēmas un programmu veidošanā, to realizēšanā; apkopot un analizēt statistisko informāciju par viesnīcu, viesu māju, moteļu un restorānu klientiem; pārstāvēt Latvijas viesnīcu un restorānu biznesu pasaulē, regulāri piedaloties starptautiskajās tūrisma izstādēs – gadatirgos. Šobrīd asociācija apvieno gandrīz 100 uzņēmumus, to vidū ir – viesnīcas, viesu mājas, moteļi, to restorāni, 4 mācību iestādes, t.sk. BA Turība, kurās izglītību gūst nākamie tūrisma un viesmīlības industrijas speciālisti. LVRA ir noslēgts Sadarbības līgums ar Latvijas Tūrisma aģentu asociāciju (ALTA) un Rīgas Tūrisma Koordinācijas un Informācijas centru (RTKIC). Avots: LVRA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA), no 2007. gada 15. līdz 31. jūlijam izsludina pieteikšanos uz stipendiju studentam un pasniedzējam. Stipendijas tiks izmaksātas no LVRA budžeta, un tās mērķis ir sniegt ieguldījumu tūrisma un viesmīlības industrijas attīstībā, celt nozares prestižu un veicināt sabiedrības korporatīvi sociālo atbildību, informē LVRA.

"Sekojot nozares jumta organizācijas HOTREC (asociācija Viesnīcas, restorāni un kafejnīcas Eiropā) paraugam un vērojot izmaiņas darbaspēka tirgū Latvijā, LVRA 2006. gada nogalē pieņēma lēmumu, piešķirt stipendiju viesmīlības un tūrisma nozares studentam un pasniedzējam.

LVRA ir pirmā organizācija nozarē, kas tādējādi vēlas sniegt ieguldījumu nozares attīstībā, rosināt jauniešus izvēlēties turpināt studijas viesmīlības un tūrisma specialitātēs un paaugstināt izglītības kvalitāti," atzīmē LVRA prezidents J. Zudovs.

"Šodien uzņēmējiem ir jādomā par sabiedrību, kurā tie darbojas un jāskatās, kādu ieguldījumu sabiedrības attīstībā tie var sniegt. Šī LVRA aktivitāte ir vērsta uz izglītības kvalitātes paaugstināšanu piešķirot stipendiju pasniedzējam un sociālo mērķu sasniegšanu, piešķirot stipendiju studentam no mazturīgas ģimenes," uzskata LVRA Stipendiju padomes priekšsēdētājs J. Jenzis.

Citas ziņas

Balttour 2004 ir klāt!

Aivars Mackevics [email protected],10.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 13. līdz 15. februārim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā notiek gada vērienīgākais tūrisma industrijas pasākums – starptautiskais tūrisma gadatirgus BALTTOUR 2004. Tūrisma industrija ir viena no tām, kas visā pasaulē attīstās visstraujāk. Cilvēka vēlme redzēt skaisto un savādo un zinātkārā daba liek meklēt aizvien jaunus tūrisma maršrutus, iespiesties un izpētīt tālākos un dziļākos pasaules nostūrus, izbaudīt ekstrēmākas izjūtas un... ieraudzīt neievēroto sev līdzās. Šogad izstāde solās būt gan plašāka, gan saturiski bagātāka nekā iepriekš. Lielāka uzmanība tiks veltīta tūrisma iespējām Latvijā, vairāk piedalīsies valstu tiešās tūrisma pārstāvniecības un apmeklētāju ērtībai vienkopus būs sagrupētas ārzemju kompānijas. Pasākumu organizē Latvijas Tūrisma aģentu asociācija (ALTA) un Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1. Projekta vadītājs Eduards Šļaukstiņš norāda, ka “BALTTOUR savā ziņā ir industrijas gada atskaites punkts. Izstāde ir ideāla vieta tūrisma kompāniju jauno ceļojumu iespēju un maršrutu prezentēšanai”. ALTA prezidente Irēna Riekstiņa uzsver: “Ik gadus mēs cenšamies piesaistīt arvien vairāk valstis un sniegt izstādes dalībniekiem un viesiem iespēju vienkopus redzēt un satikt arvien plašāku tūrisma speciālistu loku. BALTTOUR vārdam izskanot pasaulē, izstāde tiek iepazīta gan kā nozīmīga tūrisma profesionāļu tikšanās vieta visā Baltijas reģionā, gan arī kā svarīgs ikgadējs tūrisma pasākums Eiropā. Arī izstādes apmeklētājiem BALTTOUR kļūst par neatņemamu tūrisma sezonas plānošanas sastāvdaļu.” Visa pasaule Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā Dalību izstādē šobrīd ir pieteikušas jau vairāk nekā 200 firmas no 27 valstīm. Šogad apmeklētājiem būs iespēja iepazīties ar līdz šim izstādē vēl tieši nepārstāvētu un interesantu valstu – Nīderlandes, Francijas, Ēģiptes, Dienvidāfrikas un Ķīnas – ceļojumu piedāvājumiem. Īpašu interesi par izstādi izrāda arī vairāku valstu pašvaldības – savas pilsētas tūrisma gadatirgū pārstāvēs gan “Leningrada region”, gan Maskavas, gan Palangas, gan Pleskavas municipalitātes. Izstādes piedāvājumā atradīsiet ceļojuma birojus, tūroperatorus, tūrisma aģentus, kas pārstāv visus tūrisma veidus – ekotūrismu, dabas, etnisko, kultūras u. c. tūrismu – līdz pat aktīvajam tūrismam un iespējām izvēlēties dažādus interesantus un vairāk vai mazāk ekstrēmus tūrisma maršrutus. Savukārt Interaktīvajā kafejnīcā būs iespējams apspriest jaunumus tūrisma piedāvājumā daudz neformālākā atmosfērā. Uz lielā ekrāna sadarbībā ar Vides filmu studiju tiks demonstrētas dažādas filmas par Latviju. Tāpat kafejnīcā savas iespējas prezentēs nozares interneta portāli. Uzmanības centrā tūrisma iespējas Latvijā Arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju izvēlas apceļot un izzināt nevis tālas zemes, bet dziļāk iepazīt Latviju. Lai gūtu pozitīvas emocijas un atpūstos, nav jādodas tālā un garā ceļojumā – arī Latvijā ir pietiekami daudz skaistu vietu. Šogad izstādē lielāka uzmanība tiks pievērsta Latvijas reģioniem un iespējām atpūsties un atklāt tūrisma iespējas Latvijā. “Dažādu novadu tūrisma piedāvājums ir tik daudzveidīgs un interesants, ka to nenovērtēt būtu grēks. Vietējā tūrisma piedāvājums ar katru gadu strauji aug un kļūst arvien konkurētspējīgāks un klientam pievilcīgāks – gan saturiski, gan finansiāli,” uzsver Eduards Šļaukstiņš. Apmeklētājiem – Lielā balva 1 500 latu vērtībā! Šā gada izstādes apmeklētāji ar iegādātajām biļetēm piedalās loterijā, kur tiks izlozēta Lielā balva – ceļojums uz siltajām zemēm divām personām no “Tez Tour” 1 500 latu vērtībā. Lai piedalītos loterijā, apmeklētājiem ir jāaizpilda biļetei pievienotā anketa un jāiemet loterijas kastē. Izloze notiks 15. februārī plkst.15.00. BALTTOUR – visai ģimenei Šogad īpaši ir domāts par iespēju izstādi apmeklēt visai ģimenei kopā, neuztraucoties par to, kur atstāt mazgadīgos bērnus. Izstāžu centrā darbosies bērnu istaba, kur mazuļus pieskatīs aukles. Savukārt lielākiem bērniem piemērotas būs aktīvās atrakcijas. Projekta veiksmi un kvalitāti nodrošina izstādes galvenais rīkotā

Citas ziņas

Jūrmala popularizē sevi Vācijas tūrisma tirgū

,12.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmala šogad plāno piedalīties četros tūrisma gadatirgos Vācijā - CMT 2008 Štutgartē, REISEN 2008 Hamburgā, TRAVEL FAIR CBR MUNICH Minhenē un Tourism & Caravaning Leipcigā. Trīs gadatirgi notiek 2008.gada sākumā, kad cilvēki sāk plānot savus atvaļinājumus, braucienus un jaunu galamērķu atklāšanu, informēja pilsētas dome.

No 2008.gada 12. līdz 20.janvārim Jūrmalas kūrortpilsēta piedalījās starptautiskajā tūrisma gadatirgū CMT Urlaubs - Messe Stuttgart 2008 Vācijas pilsētā Štutgartē. CMT izstādes – Caravan, Motor, Turistik apvieno ne tikai ceļojumu galamērķu un tūrisma kompāniju pārstāvjus, bet arī dažādus jaunumus individuālajā tūristu transportā, jaunākos aprīkojumus u.c., plaši prezentējot tūrismu un tā iespējas. Tūrisma izstādes Štutgartē ir atzītas par labākajām Vācijā, un ik gadu tās apmeklē ap 180 000 apmeklētāju.

Tūrisma gadatirgū CMT Urlaubs -Messe Stuttgart 2008 Štutgartē Jūrmalu pārstāvēja ne tikai domes, bet arī kempinga Nemo pārstāvji. Jūrmalas pilsētas domes tūrisma informācijas centrs piedāvāja Jūrmalas brošūru vācu un angļu valodā, kā arī brošūru vācu valodā par veselības tūrismu un kūrortārstniecību Jūrmalā, kā arī Jūrmalas tūristu mītņu bukletus.

Citas ziņas

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija piešķir stipendijas tūrisma un viesmīlības specialitātēs studējošajiem un pedagogiem

,16.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gada 20. augustā, plkst. 16:00, viesnīcā "Reval Hotel Rīdzene", Reimersa iela 1, mediju pārstāvji, sadarbības partneri, interesenti, tiek aicināti uz preses konferenci, kurā būs iespēja gūt detalizētu informāciju par Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas /LVRA/ piešķirtajām stipendijām.

LVRA stipendijas mērķis - sniegt ieguldījumu tūrisma un viesmīlības industrijas attīstībā, celt nozares prestižu un veicināt sabiedrības korporatīvi sociālo atbildību.

No LVRA budžeta tiek piešķirta stipendija:

- audzēknim, kas pēc vidusskolas beigšanas turpina studijas tūrisma un viesmīlības specialitātē vai studentam, kas jau studē tūrisma un viesmīlības specialitātē;

- pedagogam, kas strādā profesionālās izglītības un/vai augstākā mācību iestādē un māca tūrisma un viesmīlības specialitātēs.

Plānots, ka preses konferencē piedalīsies:

- Latvijas Republikas izglītības un zinātnes ministre B. Rivža;

- LVRA izpilddirektore S. Graikste;

- LVRA Stipendiju padomes priekšsēdētājs J. Jenzis,

Citas ziņas

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija piešķir stipendijas tūrisma un viesmīlības specialitātēs studējošajiem un pedagogiem

,20.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gada 20. augustā, plkst. 16:00, viesnīcā "Reval Hotel Rīdzene", Reimersa iela 1, mediju pārstāvji, sadarbības partneri, interesenti, tiek aicināti uz preses konferenci, kurā būs iespēja gūt detalizētu informāciju par Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas /LVRA/ piešķirtajām stipendijām.

LVRA stipendijas mērķis - sniegt ieguldījumu tūrisma un viesmīlības industrijas attīstībā, celt nozares prestižu un veicināt sabiedrības korporatīvi sociālo atbildību.

No LVRA budžeta tiek piešķirta stipendija:

- audzēknim, kas pēc vidusskolas beigšanas turpina studijas tūrisma un viesmīlības specialitātē vai studentam, kas jau studē tūrisma un viesmīlības specialitātē;

- pedagogam, kas strādā profesionālās izglītības un/vai augstākā mācību iestādē un māca tūrisma un viesmīlības specialitātēs.

Plānots, ka preses konferencē piedalīsies:

- Latvijas Republikas izglītības un zinātnes ministre B. Rivža;

- LVRA izpilddirektore S. Graikste;

- LVRA Stipendiju padomes priekšsēdētājs J. Jenzis,

Citas ziņas

«LVRA» piedalījās starptautiskajā tūrisma izstādē \"TT Warsaw Tour & Travel 2004\"

Aivars Mackevics [email protected],28.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, 2004. gada 23.-25. septembrī piedalījās starptautiskajā tūrisma izstādē – gadatirgū „TT Warsaw Tour & Travel 2004”, Varšavā. Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA), viena no svarīgākajām mārketinga aktivitātēm, ir dalība starptautiskajās tūrisma izstādēs – gadatirgos. Ievērojot to, LVRA, šī gada 23.-25. septembrī, piedalījās Tūrisma Attīstības valsts aģentūras organizētajā Latvijas stendā, starptautiskajā tūrisma izstādē – gadatirgū „TT Warsaw Tour&Travel 2004”, kas notika Varšavas Kultūras un zinātnes namā. LVRA izstādē pārstāvēja viesnīcas "Jelgava"*** un "TIA"***, vēl 15 viesnīcas bija nosūtījušas reklāmas materiālus. Šogad Tūrisma izstāde „TT Warsaw Tour&Travel” tika organizēta jau divpadsmito reizi; gadatirgū piedalījās gandrīz 500 tūrisma nozares profesionāļi no 50 valstīm un tas tiek uzskatīts par ļoti nozīmīgu tūrisma profesionāļu tikšanās vietu gan Polijā, gan Eiropā. Jāatzīmē, ka Latvijas stenda noformējums tika novērtēts kā viens no interesantākajiem un TAVA saņēma Atzinības rakstu. Ievērojot to, ka izstādes partneri bija Ungārija, īpaša uzmanība tika veltīta šīs valsts tūrisma pakalpojumu piedāvājumam. Savukārt, gan izstādes dalībnieki, gan apmeklētāji varēja apmeklēt dažādas konferences un seminārus. Avots: LVRA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) vēstulē valsts augstākajām amatpersonām aicina ieviest stingrākus nosacījumus pret Covid-19 nevakcinētajiem iedzīvotājiem, pēc iespējas ierobežojot šādu personu socializēšanos.

Valsts prezidentam, Ministru prezidentam, ekonomikas, veselības, finanšu un ārlietu ministriem adresētajā vēstulē teikts, ka, neskatoties uz to, ka joprojām nav pieņemts lēmums, ka "zaļajā režīmā" varēs strādāt pie jebkura saslimstības līmeņa, viesnīcu un restorānu nozarē vakcinācijas aptvere ir vairāk kā 80%, taču sabiedrībā kopumā tā ir būtiski zemāka.

Pēc LVRA paustā, šī iemesla dēļ pakalpojumu ņēmēju skaits gan izmitināšanas, gan ēdināšanas sektorā draudoši samazinās.

"Kā atbildīgs un uzticams sadarbības partneris, aizstāvot sava sektora un visas tūrisma nozares intereses" LVRA vēstulē aicina Latvijā īstenot Itālijas, Igaunijas un Lietuvas modeļus, kas atbalsta stingrākus nosacījumus nevakcinētajām personām, pēc iespējas ierobežojot šādu personu socializēšanos.

Citas ziņas

Apstiprināts Ventspils tūrisma informācijas centra 2004. gada budžets

Aivars Mackevics [email protected],07.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils pilsētas dome apstiprinājusi Ventspils Tūrisma informācijas centra budžetu. Tā izdevumu daļa ir plānota 89 363 Ls apjomā. Ieņēmumus veidos līdzekļi no pamatbudžeta 75 479 Ls apjomā, bet pārējie 13 682 Ls tiks iegūti no maksas pakalpojumiem, galvenokārt veicot Ventspils tūrisma brošūru, karšu un kalendāru tirdzniecību, kā arī piedāvājot reklāmas iespējas tūrisma uzņēmumiem šajos izdevumos. 2004. gadā Tūrisma informācijas centram būs 4 galvenie darbības virzieni. I. Tūristu apkalpošanas nodrošināšana Ventspils Tūrisma informācijas centrā Tirgus ielā 7 Galvenais jaunums – lai nodrošinātu pilsētas tūrisma informācijas un pakalpojumu labāku pieejamību, birojs 2004. gadā strādās katru dienu. Šī darba nodrošināšanai rudens -ziemas sezonā strādās trīs, bet aktīvajā tūrisma sezonā četri darbinieki. Papildus plānots iesaistīt arī tūrisma jomas studenti-praktikanti. II. Pilsētas tūrisma mārketinga pasākumu kompleksa realizēšana. Domājot par ārvalstu tūristiem, galvenā vērība tiks pievērsta Ventspils kā tūrisma pilsētas popularitātes veicināšanai kaimiņu un tuvējās valstīs. Tūrisma informācijas centrs Latvijas valsts tūrisma stenda ietvaros piedalīsies 6 ārvalstu tūrisma gadatirgos – Helsinkos, Berlīnē, Gēteborgā, Maskavā, Tallinā, Viļņā. Vēl tiks apsvērta iespēja piedalīties arī Londonas tūrisma gadatirgū novembrī. Ventspils tūrisma brošūru izdos 7 valodās – latviešu, krievu, angļu, vācu, zviedru, lietuviešu un igauņu. Ventspils tūrisma karte tiks izdota 4 valodās - latviešu, krievu, angļu, vācu. Sadarbībā ar pārējiem Kurzemes rajoniem un pilsētām tiks izdots jauns Kurzemes tūrisma buklets ar kopējo tirāžu ap 200 000 eksemplāru un 7 valodās, kurā akcentēs arī aktīvā tūrisma iespējas. Iecerēts piedalīties arī jauna Ventspils fotoceļveža izdošanā. Plānots realizēti arī īpašus Ventspils reklāmas projektus Lietuvā un Igaunijā. Domājot par Latvijas iedzīvotājiem, pavasarī preses izdevumos latviešu un krievu valodā izplatīs jau tradicionālo informatīvo izdevumu par atpūtas un izklaides iespējām Ventspilī. Iecerēti arī daudzi citi pasākumi. Aktīvs darbs pie Ventspils kā tūrisma pilsētas popularizēšanas notiks visa gada garumā. III. Tūrisma pakalpojumu attīstības un sadarbības ar tūrisma uzņēmumiem veicināšana. Paši galvenie Ventspils Tūrisma informācijas centra partneri, protams, ir pilsētas tūrisma uzņēmumi, tāpēc sadarbība ar tie būs aktīva – gan kopīgi strādājot pie dažādo tūrisma izdevumu sagatavošanas, gan gatavojoties starptautiskajām tūrisma izstādēm, gan izstrādājot kopīgus tūrisma produktus un nodrošinot kvalitatīvu pilsētas viesu apkalpošanu. Tiks organizēti jau otrie Ventspils gidu kursi. Katru dienu aktīvajā tūrisma sezonā no Rātslaukuma organizēs ekskursijas sertificētu gidu pavadībā, pasūtījuma ekskursijas nodrošinās visa gada garumā. Rīkos arī dažādus interesantus izklaides pasākumus un nodrošinās saturīgu atpūtu pilsētas viesiem. Arī 2004. gadā Ventspilī vismaz četras reizes piestās kruīzu kuģis, ik reizi atvedot ap 200 – 300 amerikāņu tūristu. 2004. gadā Ventspils Tūrisma informācijas centrs aktīvi darbosies arī Kurzemes tūrisma asociācijā, Latvijas tūrisma informācijas organizāciju asociācijā un Latvijas tūrisma aģentu asociācijā „ALTA" gan kopīgu mārketinga pasākumu veikšanas, gan pieredzes apmaiņas nolūkā. IV. Iesaistīšanās starptautiskajā tūrisma sadarbībā. 2004. gadā turpināsies darbs pie ES PHARE programmas atbalstītā projekta „Tūrisma iespējas un plānošana retumu Lietuvā un rietumu Latvijā ar mērķi radīt ilgtspējīgu tūrisma vidi". Šī projekta ietvaros kopā ar Liepāju un Klaipēdu strādās pie starptautiskā tūrisma ceļa „No pilsētas uz pilsētu: Ventspils-Liepāja-Klaipēda" veidošanas un attīstīšanas. Strādās arī pie jaunu starptautiskās sadarbības projektu ideju realizēšanas, lai apgūtu Eiropas Savienības piedāvātās investīciju iespējas. Avots: Ventspils TIC

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc trīs gadu pauzes apbalvoti "Gada cilvēks tūrismā" laureāti par ieguldījumu Latvijas tūrisma biznesa attīstībā, informē konkursa žūrija.

Balvu laureāti ir Latvijas Restorānu biedrības (LRB) prezidents Jānis Jenzis, Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru asociācijas (ALTA) izpilddirektore Astrīda Trupovniece un Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) biedrs un viesnīcu operatora "Mogotel" īpašnieks Vadims Muhins.

Organizatori atklāj, ka šogad konkursam tikai iesūtīti 46 priekšlikumi, taču, ņemot vērā, ka trīs gados vislielāko artavu tūrisma interešu aizstāvībā ir ieguldījušas tieši tūrisma asociācijas, tika izvēlētas trīs visaktīvākās.

“Nav noslēpums, ka aizvadītie gadi tūrisma un viesmīlības nozarei bijuši izaicinājuma pilni. Vispirms pandēmija un tās radītie ierobežojumi, un, kad nozare jau sāka domāt par atgūšanos, sekoja Krievijas iebrukums Ukrainā. Šajā laikā daudzi tūrisma nozares pārstāvji – iestāžu, uzņēmumu vadītāji, tūrisma informācijas centru vadītāji, asociāciju pārstāvji un citi ir darījuši daudz vairāk nekā prasa pienākums, un šis ir īstais brīdis pateikties viņiem. Šogad, atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, žūrija lēmusi piešķirt trīs balvas “Gada cilvēks tūrismā”, lai gan patiesībā, manuprāt, milzīga pateicība pienākas ikvienam, kurš turpina darboties tūrisma un viesmīlības nozares labā,” stāsta balvas dibinātājs, tūrisma ziņu portāla BalticTravelnews.com direktors Aivars Mackevičs.

Tirdzniecība un pakalpojumi

VIDEO: Ko darīt, lai 2024. gada vasarā Rīgas centrs būtu pilns?

Jānis Goldbergs,02.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šāda bija Dienas Biznesa tēma diskusijā par tūrisma industrijas darbību Rīgas centrā un iespējām turpmākajos gados, kuras galvenie secinājumi koncentrējas ap tūrisma uztveri valsti vispār. Proti, tūrisms ir jāvērtē kā eksportējoša nozare, un ir nepieciešama valsts tēla apzināta veidošana.

Dienas Biznesa diskusijā klātienē piedalījās Latvijas Investīciju aģentūras Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas vadītājs Andris Kalniņš un nacionālās lidsabiedrības airBaltic viceprezidents pārdošanas jautājumos Toms Andersons. Viedokļus par jautājumu iesūtīja Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas prezidents Ēriks Lingebērziņš, Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras vadītājs Fredis Bikovs, kā arī uzņēmuma Primex vadītājs Jānis Ošlejs, kurš arī bija šīs diskusijas iedvesmas avots ar savu sociālā tīkla publikāciju, kura noslēdzās ar izsauksmi: “Darām!” Ko īsti varam darīt, lai būtu rezultāts, lai Rīgas centrs šovasar būtu tūristu pilns, arī mēģinājām noskaidrot. Diskusija videoformātā skatāma portālā db.lv.

Citas ziņas

Piešķir stipendijas tūrisma un viesmīlības specialitātēs studējošajiem un pedagogiem

,02.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) piešķir stipendijas tūrisma un viesmīlības specialitātēs studējošajiem un pedagogiem.

Stipendijā var pieteikties vēl divas nedēļas, līdz 2008. gada 15. septembrim, Db.lv informē Santa Graikste, LVRA izpilddirektore.

Stipendija tiks piešķirta:

- audzēknim, kas pēc vidusskolas beigšanas plāno turpināt studijas tūrisma un viesmīlības specialitātēs vai studentam, kas jau studē tūrisma un viesmīlības specialitātēs;

- pedagogam, kas strādā profesionālās izglītības un/vai augstākā mācību iestādē un māca tūrisma un viesmīlības specialitātēs.

LVRA stipendijas mērķis - sniegt ieguldījumu tūrisma un viesmīlības industrijas attīstībā, celt nozares prestižu un veicināt sabiedrības korporatīvi sociālo atbildību.Pateicoties LVRA sadarbības partnera – tūrisma aģentūras Baltijas Ceļojumu grupa atsaucībai, šajā gadā pavisam tiks piešķirtas 3 stipendijas – divas studējošajiem, viena – pedagogam. LVRA stipendiju administrēšanu veiks Vītolu fonds.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) un Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRa) vienojas par sadarbību un uzsāk kopīgu izglītojošu akcija «Prasi čeku!», informē VID un LVRA pārstāvji.

Vienošanos par minēto parakstījusi VID ģenerāldirektore Ilze Cīrule un LVRA prezidents Jānis Pinnis.

Sadarbības vienošanās mērķis ir mazināt izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozarē strādājošo komersantu izvairīšanos no nodokļu nomaksas, sekmēt atbilstošu atalgojumu un godprātīgu nodokļu nomaksu nozares uzņēmumos, kā arī caurskatāmus un pilnīgus pārskatus par gūtajiem ieņēmumiem, tādējādi samazinot negodīgas konkurences iespējas šajā nozarē.

«Nav noslēpums, ka ēdināšanas bizness ir viena no jomām, kur krāpšanās ar nodokļiem ir bieži sastopama un grūti kontrolējama. Aprēķini liecina, ka Latvijā restorānu sektorā nodokļos netiek ieņemts vairāk nekā 60 miljoni eiro gadā. Ja mums izdotos panākt, ka kaut neliela daļa no šīs summas tiek nomaksāta, tas būtu ievērojams ieguldījums valsts sociālajā budžetā,» atzīst VID ģenerāldirektore.

Citas ziņas

Latvija piedalās World Travel Market 2008

,11.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā katru gadu Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) organizē Latvijas dalību starptautiskajā tūrisma gadatirgū- World Travel Market 2008, kas notiek Londonā laikā no 10. līdz 13.novembrim. Otrs lielākais tūrisma gadatirgus Eiropā, kas tiek uzskatīts par sezonas priekšvēstnesi un kur tiek iepazīstināti gan tūrisma nozares profesionāļi, gan potenciālie ceļotāji ar jaunumiem no katras valsts, informē TAVA.

Londonas starptautiskais tūrisma gadatirgus World Travel Market ir atzīts par tūrisma profesionāļu prestižāko un lielāko ikgadējo tikšanās vietu. 2007.gadā izstādi apmeklēja 48 111 dalībnieki no 193 valstīm, šogad plānots, ka pasākumu apmeklēs vēl vairāk tūrisma nozares pārstāvju. Londonas gadatirgu tūrisma profesionāļi uzskata par jaunās tūrisma sezonas atklāšanas pasākumu.

Starptautiskajā tūrisma gadatirgū World Travel Market 2008 Latvijas stendā kopīgi ar TAVA un Latvijas Tūrisma biroju Londonā piedalās sekojoši Latvijas tūrisma nozares dalībnieki – aviokompānija airBaltic, Baltic Beach Hotel, Latvijas ienākošā tūrisma firmas Con-ex un Baltic Travel Group, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, kā arī Latvijas koncerti.

Citas ziņas

Latvija piedalījās starptautiskā tūrisma gadatirgū Prāgā

Aivars Mackevics [email protected],18.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma attīstības valsts aģentūra (12. – 15. februārī) pirmo reizi piedalījās starptautiskā tūrisma gadatirgū "Holiday World 2004" Čehijā, Prāgā. Gadatirgū tika organizēts 12 kv.m liels Latvijas stends, kurā strādāja pārstāvji no Tūrisma attīstības valsts aģentūras un nacionālās aviokompānijas airBaltic. "Holday World" ir lielākais tūrisma gadatirgus Čehijā, kas ilgst 4 dienas: pirmās divas dienas gadatirgu apmeklē tūrisma firmu pārstāvji, bet pārējo dienu apmeklētāji ir čehu tūristi – individuālie ceļojumu plānotāji. 2003. gadā "Holiday World" gadatirgū 15 156 kv.m kopējā izstādes platībā tika pārstāvētas 52 valstis un to apmeklēja 5 200 tūrisma profesionāļu pārstāvju un kopumā 23 283 apmeklētāju. Latvijas stends šajā gadatirgū tika organizēts pirmo reizi, un tā apmeklētāji tika informēti par tūrisma iespējām Latvijā. Stendā tika izplatīta Latvijas tūrisma tēla brošūra un praktiska informācija par Latviju čehu valodā, kā arī citi informācijas materiāli par Latviju, Rīgu, Jūrmalu un Latvijas reģioniem. Čehija Latvijai ir potenciāli nozīmīgs un strauji augošs tūrisma tirgus, 2002. gadā Latvijā ieradās 20.8 tūkstoši čehu tūristu (2001. gadā – 13.3 tūkst.), uzturoties Latvijā vidēji 2,2 diena un kopumā mūsu valstī iztērējot 700 tūkst. latu. Jāmin, ka čehi ir ļoti aktīvi ceļotāji un parasti ceļo individuāli, kā arī izvēlas vidēja vai zemāka līmeņa tūrisma pakalpojumus. Lai arī čehu tūristu ierastākie ceļojuma galamērķi ir Vidusjūras valstis, gadatirgū bija novērojama liela interese par Latviju. Čehi vēlējās uzzināt par atpūtas iespējām pie jūras, informāciju velobraucienu maršrutiem, kā arī nokļūšanas iespējām uz Latviju, Rīgu. Čehu tūristiem Latvija ir vēl neatklāts ceļojumu galamērķis, kuru interesantāku padara Latvijas un Čehijas kopējā pievienošanās Eiropas Savienībai. Vairāk par Čehijas tūrisma gadatirgu var uzzināt mājas lapā www.holidayworld.cz. Avots: TAVA

Citas ziņas

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija piedalās starptautiskajā tūrisma izstādē Helsinkos

Aivars Mackevics [email protected],09.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, 2004. gada 15.-18.janvārī piedalīsies starptautiskajā tūrisma izstādē – gadatirgū „Matka 2004”, Helsinkos. Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas/LVRA/, viena no svarīgākajām mārketinga aktivitātēm, ir dalība starptautiskajās tūrisma izstādēs – gadatirgos. Ievērojot to, LVRA, šī gada 15. – 18. janvārī, piedalīsies Tūrisma Attīstības valsts aģentūras organizētajā Latvijas stendā, starptautiskajā tūrisma izstādē – gadatirgū „Matka 2004”, Helsinkos. Šogad gadatirgū piedalīsies gandrīz 17 000 tūrisma nozares profesionāļi no 60 valstīm; to vidū - liels skaits dalībnieku no Krievijas, Igaunijas un Zviedrijas. Savukārt, izstādes apmeklētājiem tiks piedāvāta lieliska iespēja, izpētīt lielu tūrisma pakalpojumu klāstu vienā vietā un gūt jaunas ierosmes savām brīvdienām Somijā un ārzemēs. Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija ir sabiedriska organizācija, kas apvieno viesnīcas, viesu mājas, moteļus un to restorānus, profesionālai sadarbībai, ar mērķi, uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, sakārtot Latvijas viesnīcu tirgu un pārstāvēt Latvijas viesnīcu un restorānu biznesu pasaulē. Avots: LVRA

Foto

Šogad izstādē Balttour 2013 uzsvērs Latvijas apceļošanas un tūrisma iespējas

LETA,08.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā tūrisma izstādē Balttour 2013 galvenie uzsvari tiek likti uz Latvijas apceļošanas un tūrisma iespējām, kā arī neierastu ārvalstu ceļojumu piedāvājumu, šodien izstādes atklāšanā teica izstādes organizētāja Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) prezidente Kitija Gitendorfa.

Viņa norādīja, ka tematiskajā hallē "Apceļo Latviju" apmeklētājiem ir iespēja uzzināt par Latvijas tūrisma iespējām, viesnīcu un viesu namu piedāvājumiem, pasākumiem un tradīcijām.

Bet tematiskajā hallē "Atklāj pasauli" apmeklētāji var iepazīties ar ārvalstu ceļojumu piedāvājumu. Šajā hallē būs apskatāmi gan Latvijas ceļotāju vidū tradicionāli iecienītie galamērķi, gan vēl neierasti piedāvājumi un maršruti.

Izstādes atklāšanā Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs Vilnis Ķirsis norādīja, ka pagājušais gads tūrisma nozarē kopumā bija zīmīgs ar to, ka pirmo reizi vēsturē ceļotāju skaits pārsniedzis viena miljarda robežu.

Citas ziņas

LVRA piedalās starptautiskajā tūrisma izstādē - gadatirgū „VIVATTUR 2004”

Aivars Mackevics [email protected],02.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA), 2004. gada 04.-06. martā, piedalīsies Tūrisma Attīstības valsts aģentūras organizētajā Latvijas stendā, starptautiskajā tūrisma izstādē – gadatirgū „VIVATTUR 2004”, Viļņā. Ievērojot to, ka Lietuva Latvijai ir ļoti nozīmīgs tūrisma tirgus, LVRA izstādē „VIVATTUR” prezentēs atpūtas iespējas Latvijā, iepazīstinot ar Latvijas tūrisma mītņu – viesnīcu, viesu māju, moteļu un kempingu piedāvātajiem pakalpojumiem. Izstādes „VIVATTUR” dalībnieki - Lietuvas tūroperatori un lielākās tūrisma aģentūras prezentēs šīs tūrisma sezonas aktuālāko piedāvājumu, aviokompānijas un autobusu firmas - iepazīstinās ar jauniem tūrisma galamērķiem, bet ārvalstu tūrisma profesionāļi informēs par atpūtas iespējām Itālijā, Spānijā, Apvienotajos Arābu Emirātos, Turcijā, Brazīlijā un citās valstīs. Līdz ar to, izstādes „VIVATTUR” apmeklētajiem būs lieliska iespēja gūt jaunas idejas, kā pavadīt brīvdienas apmeklējot gan eksotiskās valstis, gan skaistākās vietas Lietuvā un tuvākajās kaimiņvalstīs. Šogad tūrisma izstādē - gadatirgū „VIVATTUR 2004” piedalīsies vairāk nekā 110 uzņēmumi no gandrīz 20 valstīm. * Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija ir sabiedriska organizācija, kas apvieno viesnīcas, viesu mājas, moteļus un to restorānus, profesionālai sadarbībai, ar mērķi, uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, sakārtot Latvijas viesnīcu tirgu un pārstāvēt Latvijas viesnīcu un restorānu biznesu pasaulē. Avots: LVRA

Citas ziņas

Kurzemi popularizē tūrisma gadatirgos

Vēsma Lēvalde [email protected],01.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lejaskurzemes tūrisma informācijas biroja, Kuldīgas, Saldus, Ventspils un Tukuma TIC pārstāvji devušies uz Tallinu, lai pārstēvētu Kurzemi starptautiskajā Tallinas tūrisma gadatirgū TOUREST. Nākamajā nedēļā tūrisma speciālisti piedalīsies (4.-6. martā) tūrisma gadatirgū VIVATOUR, kas notiks Viļņā. Lejaskurzemes Tūrisma biroja pārstāvji dosies uz Viļņu jau 4. martā, lai strādātu Latvijas kopīgajā izstādes stendā. Piedalīties gadatirgū ir aicināti Liepājas tūrisma uzņēmēji un visi interesenti. 12.-16. martā Lejaskurzemes Tūrisma informācijas biroja darbinieki dosies uz Berlīni uz tūrisma gadatirgu ITB 2004, bet 24.-27. uz Maskavu uz tūrisma gadatirgu MITT 2004 un 25.-28. uz Gēteborgu uz gadatirgu TUR 2004.

Citas ziņas

TAVA prezentēs Latviju Maskavas tūrisma gadatirgū

Aivars Mackevics [email protected],23.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīt, 24. martā Maskavā uzsāks darbu starptautiskais tūrisma gadatirgus „MITT 2004”, kurā Latvijas dalību izstādē organizē Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA). Latvijas stendā būs pārstāvēti 9 tūrisma uzņēmumi - nacionālā aviosabiedrība “AirBaltic”, tūrisma firmas: "Baltic Travel Group", "Latvia Tours", “Express Travel”, organizācija “Inspiration Riga”, Kurzemes un Vidzemes tūrisma asociācijas, Jūrmalas dome, kā arī Latvijas Viesnīcu un Restorānu asociācija. Latvijai šajā gadatirgū būs 35 kv.m liels stends. 24. martā plkst. 17.30 Maskavā, starptautiskās tūrisma izstādes “MITT 2003” laikā, Latvijas vēstniecībā Krievijā, Tūrisma attīstības valsts aģentūra rīko Latvijas prezentāciju, kurā Krievijas tūrisma firmas tiks iepazīstinātas ar jaunumiem Latvijas tūrisma piedāvājumā, bet Latvijas vēstniecība informēs par esošo iebraukšanas kārtību Latvijā. Pēc prezentācijas notiks tūrisma darba birža, kurā piedalīsies Latvijas un Krievijas tūrisma kompānijas. Tā kā Krievija ir Latvijai nozīmīgs tūrisma tirgus, kam turklāt ir ievērojams potenciāls, šim pasākumam TAVA ir sagatavojusi speciālizdevumu krievu valodā par jaunajiem tūrisma sezonas piedāvājumiem Latvijā. Maskavā tiks prezentēts arī jaunais Latvijas tūrisma tēla buklets krievu valodā, kurš jau ir ieguvis speciālistu pozitīvu novērtējumu. Lai piesaistītu papildus uzmanību Latvijas stendam izstādē “MITT” Maskavā, stendā darbosies improvizēts bārs, kurā strādās bārmenis, kas pasniegs atspirdzinošus dzērienus un kokteiļus stenda viesiem, bet katru dienu plkst. 16:30 tiks rīkota laimīgās stundas, kuru laikā visi izstādes apmeklētāji tiks aicināti nobaudīt kokteiļus, kas pagatavoti no Rīgas Melnā balzama. Starptautiskais tūrisma gadatirgus “MITT 2004” ilgs 4 dienas, no 24. marta līdz 27. martam, Maskavas izstāžu centrā “Ekspocentr”. “MITT” ir viens no lielākajiem tūrisma gadatirgiem Krievijā un NVS, kas šogad pulcēs ap 120 tūkstošu cilvēku un kurā tiks pārstāvētas ap 2700 tūrisma kompānijām no 110 valstīm. Lai turpmāk Krievijas tūristi un ceļojumu aģentūras varētu daudz operatīvāk iegūt nepieciešamo informāciju par Latviju un šeit piedāvātajām atpūtas un izklaides iespējām, Latvijas Tūrisma attīstības valsts aģentūra plāno jau šā gada septembrī Maskavā atvērt Latvijas tūrisma biroju. Šādi biroji veiksmīgi darbojas Londonā, Berlīnē un Stokholmā, un līdzšinējā pieredze rāda, ka to darbība veicina tūrisma sakaru attīstību un intereses par Latviju pieaugumu ārvalstu tūristu vidū. Ņemot vērā to, ka pastāv neizmantotas iespējas, lai radītu labākus priekšnoteikumus Latvijas un Krievijas iedzīvotāju ceļošanai un abu valstu tūrisma nozaru attīstībai, gadatirgus laikā iespējamas M.Zantes tikšanās ar Maskavas valdības un Maskavas tūrisma komitejas pārstāvjiem, lai pārrunātu Latvijas tūrisma informācijas biroja atvēršanu un citus pasākumus tūrisma plūsmas palielināšanai, kā arī uzklausītu par tūrisma nozari atbildīgo Maskavas amatpersonu viedokli un priekšlikumus tūrisma sakaru attīstībai. 2003. gadā 8% jeb 197 tūkstoši no ārvalstu tūristiem, kas ieradās Latvijā, bija no Krievijas, tādējādi ieņemot trešo vietu ārvalstu ceļotāju vidū Latvijā. Krievijas viesu skaits Latvijas viesnīcās un tūristu mītnēs 2003. gadā sasniedza 37 238 viesus. Ceļotāji no Krievijas pagājušogad ir bijuši visdāsnākie naudas tērētāji Latvijā, mūsu valstī iztērējot 24 miljonus latu. Papildus informāciju par starptautisko tūrisma gadatirgu “MITT” var meklēt mājas lapā: www.mitt.ru. Avots: TAVA

Citas ziņas

Jūrmala aicina tūristus no Norvēģijas

Agrita Aune, Db,21.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas Jūrmalas domes Tūrisma informācijas centra speciālisti, Spa viesnīcu pārstāvji no Hotel Jurmala Spa un Baltic Beach Hotel, kā arī no Saliena Golfs piedalījās starptautiskajā tūrisma gadatirgū Reiseliv 2009 Norvēģijas galvaspilsētā Oslo.

“Norvēģijas tirgus ir Jūrmalai nozīmīgs.Viesi no Norvēģijas veido septiņus procentus no kopējā tūristu skaita Jūrmalā. Ik gadu norvēģu tūristu skaits strauji aug un īpaši palielinās interese par Spa piedāvājumu kūrortpilsētā, jo tas ir augstas kvalitātes, bet salīdzinājumā ar norvēģu dzīves līmeni – lēts,”skaidro Jūrmalas domes sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Gailīte. Tāpēc Jūrmalas pilsētas dome aktīvi īsteno dažādus tūrisma mārketinga pasākumus, piedalās Norvēģijā rīkotajā tūrisma gadatirgū un tūrisma darba semināros, strādā ar Norvēģijas tūrisma kompānijām un plašsaziņas līdzekļiem.

Tūrisma gadatirgū tika prezentēti Jūrmalas kūrortpilsētas jaunumi, plašais dažādo tūrisma produktu piedāvājums un atpūtas iespējas. Tika piedāvāta tūrisma brošūra „Jūrmala 2008” norvēģu valodā, kā arī citi informatīvie materiāli par pilsētas unikālo koka apbūvi un tūrisma mītņu informatīvie bukleti. Jūrmala piedāvāja iepazīties ar kūrortārstniecības, Spa un atpūtas iespējām Jūrmalā, kā arī daudzveidīgo dabas un aktīvās atpūtas tūrismu. Reiseliv 2009 tūrisma gadatirgū piedalījās 2530 dalībnieki no vairāk nekā 100 valstīm. 2009.gadā šo tūrisma gadatirgu apmeklēja vairāk nekā 30 000 tūrisma profesionāļu un interesentu.

Ekonomika

Turība sadarbosies ar Pierīgas tūrisma asociāciju uzņēmējdarbības vides uzlabošanā

Db.lv,25.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa augstskolas Turība un Pierīgas tūrisma asociācija parakstīja sadarbības līgumu, lai veicinātu profesionālās augstākās izglītības pilnveidošanu un Pierīgas uzņēmējdarbības vides uzlabošanu, attīstību un šajā jomā strādājošo darbinieku izglītošanu.

Sadarbības ietvaros Turības Starptautiskā tūrisma fakultātes studentiem tiks nodrošinātas plašākas iespējas studijās, zinātniskajā pētniecībā un radošajā darbā, kā arī jaunu tūrisma produktu un pakalpojumu izstrādē, izmantojot gan augstskolas, gan Pierīgas tūrisma asociācijas resursus un intelektuālo potenciālu.

Biznesa augstskolai Turība būs iespējas iesaistīties Pierīgas tūrisma asociācijas veidotā sadarbības tīkla tūrisma produktu un pakalpojumu izstrādē, veikt pētījumus pēc asociācijas pasūtījuma, kā arī nodrošināt asociācijas darbinieku apmācību.

“Praktiskā vidē balstītas studijas ir viena no vissvarīgākajām Starptautiskā tūrisma fakultātes studiju programmu satura attīstības prioritātēm. Mums ir svarīgi, ka mūsu sadarbības partneri veido plašu tīklu, nodrošinot dažādu iesaistīto pušu pārstāvniecību. Domāju, ka Pierīga kā tūrisma vieta ir salīdzinoši mazāk izpētīts un analizēts tūrisma galamērķis, kas paver plašas iespējas integrēt dažāda veida galamērķa pētniecību mūsu studiju procesā. Savukārt studentiem šāda sadarbība nozīmēs atkal jaunus praktiskus uzdevumus tūrisma ģeogrāfijas, tūrisma mārketinga, tūrisma produktu pārdošanas un citos studiju kursos. Vienlaikus šajā sadarbībā saskatām arī iespēju turpināt attīstīt tūrisma pētniecību,” uzsver Biznesa augstskolas Turība Starptautiskā tūrisma fakultātes dekāns Ēriks Lingebērziņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izteiktu pateicību tūrisma nozares pārstāvjiem, kuri snieguši nozīmīgu ieguldījumu Latvijas tūrisma biznesa attīstībā un popularizēšanā, kā arī pārstāvējuši tūrisma nozares intereses, apbalvoti “Gada Cilvēks Tūrismā 2023” laureāti.

Balvas pasniegtas piecās kategorijās: uzņēmējs / vadītājs naktsmītņu biznesā, uzņēmējs / vadītājs tūrisma aģentūru un tūroperatoru biznesā, tūrisma informācijas centra vadītājs, uzņēmējs / vadītājs restorānu biznesā, kā arī balva par ievērojamu ieguldījumu tūrisma attīstībā. Balvas tika pasniegtas tūrisma izstādes “Balttour 2024” atklāšanas pasākumā.

Kategorijā “Uzņēmējs / vadītājs naktsmītņu biznesā” balvu ieguva “Islande Hotel” valdes priekšsēdētājs Andris Kalniņš; kategorijā “Uzņēmējs / vadītājs tūrisma aģentūru un tūroperatoru biznesā” – “Latvia Tours” direktore Ieva Keiša, savukārt apbalvojumu “Tūrisma centra vadītājs” - Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja vadītāja Sintija Pusaudze. Kategorijā “Uzņēmējs / vadītājs restorānu biznesā” balvas saņēma divi laureāti - restorāna “Max Cekot Kitchen” saimnieks un šefpavārs Maksims Cekots, kā arī restorāna “Pavāru māja” saimnieks Ēriks Dreibants. Apbalvojumu par ievērojamu ieguldījumu tūrisma attīstībā saņēma Biznesa augstskolas Turība Starptautiskā tūrisma fakultātes profesore Dr. Maija Rozīte.