Mana pieredze: Savā raidījumā grib parādīt uzņēmēju stāstus

2018. gada 19. decembris plkst. 6:23
Autors: Anda Asere
Dalies ar šo rakstu

Pēc 20 gadu pieredzes preses un radio reklāmas jomā Līga Freimane izlēmusi sākt savu biznesu un veido raidījumu Izstāsti Latvijai.

Televīzijā lielu daļu satura veido producentu grupu veidoti raidījumi, kas tos speciāli gatavo, un vidusmēra skatītājs to nereti pat nav pamanījis. Līga atzīst, ka konkurence šādu raidījumu vidū ir asa. «Mūsu mazajā Latvijas tirgū konkurence ir milzīga, jo mediju ir daudz un klientam ir iespējas izvēlēties. Konkurence ir veselīga, un jebkura uzņēmuma publiska aktivitāte veicina produkta noietu. Atšķirībā no citiem līdzīgiem raidījumiem mūsu pārraidē nav dažādas nozares kopā. Es šobrīd eju tādu ceļu, ka katram raidījumam ir savs temats. Varbūt nākotnē tas mainīsies, bet jābūt kaut kam vienojošam,» uzskata Līga.

Raidījums Izstāsti Latvijai ir skatāms trijās televīzijās – Latvijas Televīzijā, TV24 un iTV, kā arī sociālajos medijos. Šāds gadījums nav tipisks. «Principā tirgū ir tā, ka producents strādā vienam medijam, vienai televīzijai. Es gribēju atšķirties, lai klientam būtu lielāka auditorija un lielāka atdeve. Televīzijas bija atvērtas šādam piedāvājumam.» saka Līga. Viņa arī piebilst, ka ar laiku plānots paplašināties, lai klientiem būtu iespēja uzrunāt pēc iespējas lielāku mērķauditoriju.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Tāpat televīzijas raidījums ir maza daļa no tā, ko viņa iecerējusi nākotnē. Uzņēmēja saredz, ka ar laiku viņas uzņēmums Sinergy Agency varētu būt plaša profila aģentūra. «Jau šobrīd klienti prasa, vai varam piedāvāt vēl kaut ko. Man apkārt ir cilvēki, kuri būtu gatavi darboties ar mani komandā – sabiedrisko attiecību speciālists, pasākumu organizators, spēcīgi mediju cilvēki. Man ir plaša nākotnes vīzija. Tomēr domāju, ka pakalpojumu spektra paplašināšanās notiks pakāpeniski,» saka Līga.

Līgas ideja ir savā raidījumā parādīt uzņēmēju stāstus. «Es negribu, lai tā ir klaja reklāma – uzskatu, ka produktu nepieciešams veiksmīgi integrēt raidījumā tieši caur izzinošu saturu. Domāju, ka šī tendence ar satura integrāciju būs arvien aktuālāka mediju tirgū. Veidojot raidījuma tematiku, domāju, lai tas vispirms interesētu televīzijas skatītāju. Tas ir daudz, daudz grūtāk, bet ticu savai idejai un domai. Izstāsti Latvijai tika radīts uzņēmējiem kā mediju platforma, kur caur stāstiem veicināt produkta noietu, radītu saturu, kurā integrējam produktu,» saka Līga.

Viņa uzskata, ka uzņēmumiem vairāk jādomā par integrēto mārketinga komunikāciju, kurā ietilpst gan sabiedriskās attiecības, gan tiešā pārdošana, gan reklāma, gan arī noieta veicināšana, gan arī, protams, sociālie mediji. «Pētījumi par reklāmas tirgu rāda, ka reklāmu apjoms pieaug, taču reāli to nodrošina starptautiskās kompānijas, turpretī vietējie uzņēmumi samazina reklāmas un mārketinga izdevumus. Tas ir pirmais, ko samazina pie grūtībām, bet tas ir nepareizi, jo reklāmas uzdevums ir veicināt pārdošanu. Savā ziņā uzņēmumus var saprast, bet tas nav risinājums,» spriež Līga.

Visu rakstu Bizness balstās uz attiecībām lasiet trešdienas, 19.decembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārds