Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uztura bagātinātāju ražotāja SIA "Muss" ražotnē Ventspils novada Vārves pagastā ieguldīti vairāk nekā 140 tūkstoši eiro. Daļa no tā ir Lauku atbalsta dienesta administrētās programmas "Leader" līdzfinansējums.

Uzņēmuma mērķis ir mēnesī ražot 4000 uztura bagātinātāju pudelītes, kur katrā no tām ir 30 vai 60 kapsulas. "Apjoms ir diezgan liels, tāpēc jāmeklē pārdošanas kanāli. Izaicinājums ir tikt ārpus Latvijas, lai mūsu vilciens ietu nevis ar 30 km/h, bet trauktos uz priekšu ar 270 km/h," saka Gints Raģis, SIA "Muss" valdes loceklis.

"Mūsu produkts dod pievienoto vērtību Latvijas meža veltēm," viņš teic. Ne viens vien vietējais uzņēmums nodarbojas ar meža ogu ievākšanu, pārstrādi un eksportu, kas nozīmē, ka pievienotā vērtība ir tik vien, cik attīrīšana un sasaldēšana. Taču lielāko Latvijas meža ogu iepircēju vidū ir farmācijas uzņēmumi, kas tās, piemēram, mellenes izvēlas augstā antioksidanta antocianīna dēļ, ko izmanto medicīnas preparātos un kosmētikā. Tāpēc radās biznesa ideja attīstīt meža ogu izmantošanu uztura bagātinātāju ražošanā. Uzņēmējs uzsver, ka izmanto tikai dabīgas un bioloģiski sertificētas izejvielas, ko uzņēmums iepērk no citas kompānijas, kas tās lasa bioloģiski sertificētās Latvijas mežu platībās. Process ir izsekojams, tāpēc produktam ir bioloģiskais marķējums.

"Produkts ir absolūti bez mākslīgiem piejaukumiem, apjoma palielinātājiem, konservantiem un garšas pastiprinātājiem," norāda G. Raģis.

SIA "Muss" šobrīd ir izstrādājis četrus produktus – antioksidantu kombināciju imūnsistēmai, urīnceļiem, matiem, nagiem un ādai, kā arī bērniem domātu uztura bagātinātāju. Pagaidām uzņēmums nodarbojas ar tiešo tirdzniecību, produkti pieejami vairākos veikalos un aptiekās, bet tuvākajā laikā iecerēts paplašināt noieta kanālus. G. Raģis piekrīt, ka konkurence uztura bagātinātāju jomā ir spēcīga. "Mēs atšķiramies arī ar to, ka vienā produktā nemetam kopā 16 un vairāk vielas bez izpratnes, kā tās reaģē savstarpēji un nokļūstot cilvēka organismā. Tāpēc mūsu produktos nav vairāk par trim sastāvdaļām. Mēs pietiekami skaidri zinām, kura sastāvdaļa dominē un kāds ir produkta efekts," viņš apgalvo.

Vaicāts par nākotnes plāniem, G. Raģis teic, ka vēlas saprast, kā produkts "uzvedas" starptautiskajā tirgū. "Latvija ir par mazu šāda veida produktam, kas maksā ap 15 līdz 18 eiro un konkurentiem ir divas reizes lētāki produkti. Taču, ja mēs salīdzinām aktīvās vielas klātbūtni līdzīgos produktos, tad pēc maniem aprēķiniem mūsu produktos aktīvā viela uz vienu vienību ir līdz par astoņām reizēm vairāk nekā citu uzņēmumu produkcijā. Taču vidējais patērētāju vēlas lietot vienu tableti dienā un lai produkts būtu pēc iespējas lētāks. Saturs to īsti neinteresē – tāda ir skaudrā realitāte," viņš norāda.

Uzņēmums ražo arī dzīvnieku uzturvielas – našķus zirgiem. Uzņēmumam kaimiņos ir kompānija, kas nodarbojas ar ogu uzpirkšanu un pirmapstrādi, un šajā procesā paliek pāri ogas un dažādas lapiņas. Šo masu izžāvējot iespējams iegūt barības vielas zirgiem, tādējādi sadarbojoties nodrošinot bezatlikumu ražošanu.

"Šis mums ir pilnīgi jauns virziens un šis produkts vēl nav sasniedzis ražošanas apjomus. Tikai pērn to izmēģinājām un sākām testēt – zirgi ēd, tātad dabīgais pieprasījums mums jau ir," saka G. Raģis.

SIA "Muss" Ventspils novada Vārves pagastā dibināts 2017. gadā. Kopš pagājušā gada rudens uzņēmums darbojas Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Ventspils biznesa inkubatorā un šobrīd komandā ir pieci entuziasti.

"Inkubators mums sniedz ievērojamu atbalstu, tāpēc rosinām arī citus nebaidīties un izmantot Latvijā pieejamos biznesa atbalsta mehānismus jaunajiem uzņēmumiem. Tādi ir un nevajag baidīties un uzdrīkstēties tos uzrunāt," teic G. Raģis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki lielie tirdzniecības centri, kuriem pretstatā mazajiem veikaliem saskaņā ar valdības lēmumu joprojām ir liegts strādāt, no 15.aprīļa uzsāk ielu tirdzniecību.

Tā, piemēram, tirdzniecības centrs Domina uzsāk ielu tirdzniecības kampaņu “Brīvdabas iepirkšanās skvērs”, kurā piedalīsies vairāk nekā 10 veikali, ārpustelpu apstākļos piedāvājot ne vien iegādāties, bet arī pielaikot cilvēkiem ikdienā nepieciešamās preces. Sieviešu, vīriešu un bērnu apavus un apģērbus tirgos veikali Meta, Eiropas Apavi, Sportland, Muss, Danija un Sportsdirect.com. Aksesuārus un dāvanas piedāvās – Garmin, Handly un 7IN. Kosmētiku un parfimēriju būs iespējams iegādāties veikalā Douglas. Savukārt mājlietu veikals Jysk nodrošinās internetā pasūtīto preču izsniegšanu un sniegs konsultācijas par preču iegādi attālināti.

"Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar valstī esošajiem noteikumiem, ielu tirdzniecība diemžēl nevarēs notikt 7 dienas nedēļā. Pašreiz tie paredz, ka to drīkstam darīt tikai pēc šāda grafika – 3 dienas strādā, 4 atpūšas," piebilst Domina pārstāve saka Iveta Zvaigzne-Ālere.

Komentāri

Pievienot komentāru