Modes eksports – ar potenciālu, raža jāgaida ilgi 

Latvijas tirgus ir mazs, pirktspēja – salīdzinoši zema, tāpēc katrs vietējais zīmols, kas ir vērsts uz attīstību, agri vai vēlu nonāk pie eksporta iespēju izzināšanas
, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Anda Asere, 19.1.2015

SIA Narciss īpašniece Alise Trautmane

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Ja mode tiks mērķtiecīgi un stratēģiski pareizi virzīta, tai ir eksporta potenciāls, uzskata Latvijas dizaineru preču internetveikala Creative Latvia direktore Līga Bizune. «Pirmkārt, Latvijā ir ļoti radoši un talantīgi cilvēki, kas ir spējīgi izveidot zīmolus ar unikālu koncepciju. Pamazām viņi sāk arī izprast biznesa un mārketinga zināšanu nozīmi. Otrkārt, ir pieejami dabīgi materiāli, līdz ar to ir liels eko dizaina potenciāls,» viņa uzskata.

Šobrīd ir straujš jauno zīmolu uzplaukums un arvien vairāk tiek domāts par eksporta iespējām. «Uzskatu, ka kopumā Latvijas zīmoliem ir labas perspektīvas, jo piedāvātās idejas, dizains ir konkurētspējīgs un interesants plašam eksporta tirgum,» piekrīt Agnese Narņicka, modes zīmola One Wolf dizainere. Turpretī a/s Lauma Lingerie valdes priekšsēdētāja Linda Matisone bilst, ka Latvijai konkurēt ar tādām tradicionālām modes lielvalstīm kā Francija vai Itālija ir sarežģīti, jo, paskatoties uz pasaulē populārākajiem dizaineriem un modes namiem, tie lielākoties pārstāv šīs valstis. «Ja Itālija un Francija visā pasaulē bez liekām šaubām asociējas ar modes pasauli, tad Latvija – diez vai... Modei potenciāls ir, bet noteikti jāmeklē nišas produkti, jābūt inovatīviem, drosmīgiem, lai milzīgajā starptautiskajā piedāvājumā var ar kaut ko atšķirties,» viņa saka.

SIA Narciss īpašniece Alise Trautmane apstiprina, ka Latvija netiek uzskatīta par nopietnu spēlētāju modes industrijā un nav atpazīstama pasaules tirgū. Tas ir liels izaicinājums. «Lai ārvalstu iepircējiem zīmols būtu interesants, ir regulāri jāpiedalās izstādēs, jāliek par sevi manīt starptautiska mēroga modes pasākumos, modes nedēļās. Latvijai pietrūkst regulāru stendu izstādēs Parīzē, Milānā, kurās tiek demostrēti ietekmīgākie modes zīmoli. Šobrīd izstādēs katrs no Latvijas apģērbu zīmoliem nomā 8 līdz 15 m², kas nav nopietns pieteikums plašajā modes industrijā,» viņa raksturo.

Visu rakstu Modes eksports – ar potenciālu, raža jāgaida ilgi
 lasiet 19. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Kāzas Latvijā šobrīd biežāk nekā agrāk rīko brīvā dabā, tādēļ līgavas izvēlas...

Narciss tērpi nopērkami arvien plašākā areālā ārpus Latvijas, taču eksporta attīstība...

Pirms trim gadiem atvērtais Latvijas dizaineru internetveikals CreativeLatvia.com sper pirmos apzinātos...

Latvijas modes zīmols Narciss ir izstrādājis formas tērpu dizainu vienam no Krievijas...

Galvenais biznesa virzītājspēks ir aizņemtais kapitāls, liecina pasaules prakse...

Nepalaid garām

Akciju sabiedrība "Meridian Trade Bank" 22. janvārī ir mainījusi nosaukumu uz "Industra...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

2019. gada desmit lielāko nekustamā īpašuma darījumu sarakstā Rīgā un Pierīgā ir ne...

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Ir būtiski runāt par privātās dzīves, interešu un plānu saskaņošanu ar darbu, nevis...

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis...

No šīs sadaļas

Tradicionālo mājas kūku cepēja Ilze Kupča vēlas saglabāt mājražotājas statusu, lai nezaudētu...

Mīksto mēbeļu ražotājs a/s Elīza-K pēc astoņu gadu darba iekļūst Eiropas superlīgā,...

Jaunās Nacionālās bibliotēkas apmēbelēšana, kā arī lielāki pārdošanas apjomi...

Apledojušu vadu dēļ šorīt iestājies haoss uzņēmuma Rīgas satiksme trolejbusu satiksmē...

Lētākas dabasgāzes dēļ samazinoties siltumenerģijas cenai, mazāki plānoti arī iedzīvotāju...

Piektdien Berlīnes Starptautiskajā pārtikas, lauksaimniecības un dārzkopības izstādē Zaļā...

Noslēgušies vairāki SIA Latvijas Piens izsludinātie iepirkumi par ražošanas iekārtu...

Jau iegādātās Rīgas sabiedriskā transporta biļetes par pašreizējo tarifu varēs izmantot...

No 1.februāra biļešu cenu līdz 1,15 eiro par braucienu plānots palielināt arī...

Noslēdzies SIA Rāmkalni Nordeco izsludinātais iepirkums par ražošanas iekārtu iegādi, liecina...