Start-up

Mūzikas autortiesības kļūst publiskas

Anda Asere, 28.11.2017

Fanvestory mūzikas konsultants Uku Suviste, dibinātāji Juko-Mart Kõlar, Kristjan Ulst un Birgit Karus.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Igaunijas jaunuzņēmuma Fanvestory palīdzību mūziķu autoratlīdzību daļas varēs iegādāties arī fani

No 29. novembra fani Latvijā varēs iegādāties mūziķa Justa jaunākās dziesmas autoratlīdzību daļu. Ar šo projektu darbību Latvijā uzsāk Igaunijā bāzētais jaunuzņēmums Fanvestory, kas faniem vēlas atvērt autoratlīdzību tirgu.

Fanvestory ir platforma, kurā satiekas mūziķi un fani, dodot iespēju iegādāties daļu no dziesmas, tādējādi fani var ne tikai finansiāli atbalstīt savu iemīļoto mākslinieku, bet arī laika gaitā nopelnīt no autoratlīdzības kopā ar pašu autoru. Šāda sadarbība pilnībā maina mākslinieku un fanu attiecības, radot finansiālas iespējas abām pusēm, stāsta Birgita Karus (Brigit Karus), Fanvestory līdzdibinātāja un vadītāja. Savukārt māksliniekiem šis ir veids, kā personalizēt attiecības ar saviem faniem un piedāvāt tiem kaut ko nebijušu – daļu savas dziesmas, kam ir vairāk nekā tikai sentimentāla vērtība.

«Ņemot vērā mūzikas industrijas digitalizāciju, pūlim ir arvien lielāka ietekme uz mūziķu veiksmi. Spotify, YouTube un pat radio ienākumi korelē ar mūziķu popularitāti virtuālajā vidē. Fanvestory vēlas faniem iedot vēl lielāku iespēju pozitīvi ietekmēt sava mīļotā mūziķa dziesmu popularitāti, vienlaicīgi no tā gūstot ienākumus,» saka B. Karus.

Fanvestory sāka darboties Igaunijā, kur pirmajos autoratlīdzību tirdzniecības projektos piedalījās tādi populāri mūziķi kā Eirovīzijas uzvarētājs Tanels Padars (Tanel Padar) un starptautiski pazīstamais reperis Tomijs Kešs (Tommy Cash). 29. novembrī Fanvestory atver savu darbību starptautiskam tirgum un piedāvā platformā iegādāties daļas no Justa jaunākās dziesmas, kā arī Igaunijas popzvaigznes Līsas Lemsalu (Liis Lemsalu) dziesmām.

Komentāri

Pievienot komentāru