Jaunākais izdevums

Lai gan patlaban Rīgas biroju tirgū vēl ir brīvi aptuveni 25% biroju telpu, tomēr jau pēc sešiem līdz deviņiem mēnešiem atrast piemērotas biroja telpas, kuras ir lielākas par 1500 kvadrātmetriem, būs ļoti grūti, sacīja nekustamo īpašumu kompānijas Newsec Latvia izpilddirektore Olga Kozina.

Dažādais biroju telpu aizpildījums apstiprina to, ka krīze nodalīja labos un sliktos biroju ēku projektus, sacīja Kozina.

«Kādu brīdi tirgus bija «nomnieku tirgus», kurā nomnieki varēja diktēt nosacījumus. Daži īpašnieki tam spēja pielāgoties un telpu aizpildījuma līmeni uzturēja augstu vai arī veiksmīgi piesaistīja jaunus nomniekus. Toties daži īpašnieki diemžēl nebija tik elastīgi, un vēl tagad var redzēt atsevišķas ēkas, kurās neaizpildīto platību īpatsvars ir lielāks par 80%. Tai pat laikā ir ēkas, kurās brīvo platību īpatsvars nav lielāks par 5%,» skaidroja Kozina.

Viņa piebilda, ka patlaban izveidojusies tāda situācija, kad lielām kompānijām, ņemot vērā viņu striktās prasības pret telpām, ir diezgan grūti atrast sev piemērotu biroju.

Newsec vērtējumā biroju telpu tirgū vidējais brīvo telpu īpatsvars ir aptuveni 25%. Ņemot vērā to, ka kopējais biroju telpu piedāvājums Rīgā ir aptuveni 400 000 līdz 500 000 kvadrātmetru, aptuveni 100 000 līdz 120 000 kvadrātmetru nav aizpildīti.

«Tomēr, meklējot telpas konkrētam nomniekam un ņemot vērā visas prasības, izrādās, ka ir tikai divi vai trīs varianti, kurus var piedāvāt, bet, ja vēl ņem vērā prasīto nomas maksu, tad beigās labākajā gadījumā paliek viens variants. Aptuveni pēc sešiem līdz deviņiem mēnešiem atrast piemērotas biroja telpas, kuras ir lielākas par 1500 kvadrātmetriem, būs ļoti grūti,» uzskata Kozina.

Jo lielākas telpas nepieciešamas, jo grūtāk tās atrast, piebilda speciāliste. «Ja tagad kādam klientam būtu nepieciešami, piemēram, 6000 kvadrātmetru, tad jau būtu jārunā par jaunu biroju ēku celtniecību, jo esošajā piedāvājumā šādas platības atrast nav iespējams,» skaidroja Kozina.

Jautāta, vai Rīgā ir potenciāli nepieciešamas vēl jaunas biroju ēkas, Kozina sacīja, ka par šādu potenciālu patlaban jau var runāt, piebilstot, ka tām ir jābūt «build to suit» ēkām, kuras tiek būvētas konkrētiem nomniekiem.

«Patlaban Rīgā tiek būvēti tikai divi jauni biroju ēku projekti - Jupiter Centre un Z torņi, bet tie abi ir spekulatīvie projekti, kuriem nav konkrēta pamatnomnieka. Protams, patlaban saduras nomnieku un attīstītāju intereses, jo nomnieki vēlas nofiksēt zemas nomas maksas, bet attīstītāji rēķina, vai pie šāda nomas maksu līmeņa atmaksājas celt jaunu biroju ēku. Vairāk tas ir jautājums par potenciālo nomnieku plāniem, jo, krīzes laikā guvuši mācību, ka tirgus ne vienmēr ir augšupejošs, patlaban nomnieki daudz piesardzīgāk izvērtē savas spējas ilgtermiņā maksāt nomas maksas. Ja nomnieks gatavs ilgtermiņā - piecus līdz desmit gadus - maksāt sarunāto nomas maksu, tad attīstītājam ir vērts būvēt,» sacīja Kozina.

Jautāta, vai pieprasījumu pēc jaunām telpām varētu izveidot vietējie uzņēmumi vai tomēr jācer uz kāda ārvalstu uzņēmuma ienākšanu Latvijā, Kozina sacīja, ka, runājot par jauno celtniecību, ar to jāsaprot lielas platības, un tad nomnieki var būt tikai starptautiskas kompānijas un to pārstāvniecības Latvijā.

«Šie uzņēmumi ir spējīgi ilgtermiņā maksāt nomas maksas neatkarīgi no tā, vai bizness Latvijā attīstās labi, vai arī saskaras ar īslaicīgu lejupslīdi. Pieprasījumu pēc lielām platībām patlaban veido starptautiskas kompānijas, un tas ir ne tikai tāpēc, ka tās meklē zemas nomas maksas, bet tas ir saistīts ar šo kompāniju globālajām vadlīnijām, kā jāizskatās to birojiem,» piebilda Kozina.

Newsec dibināts 1994.gadā Zviedrijā, pasaulē to pārstāv vairāk nekā 6000 konsultantu komanda.

Newsec šodien ir attīstītākais nekustamo īpašumu konsultantu uzņēmums Ziemeļeiropā ar 12 reģionālajiem birojiem, tajā skaitā Lietuvā, Latvijā, Somijā, Norvēģijā, Zviedrijā un Kaļiņingradā, un nodarbina 500 cilvēkus.

2009.gadā Newsec iegādājies un pilnībā integrējis savā struktūrā Baltijas valstu nekustamo īpašumu kompāniju Re&Solution.

Newsec piedāvā pilnu nekustamo īpašumu pakalpojumu klāstu īpašniekiem. Darījumu un konsultāciju apjoms, ko uzņēmums veic, sasniedzis vairāk nekā deviņus miljardus eiro (6,3 miljardus latu). Ik gadu Newsec vērtēto nekustamo īpašumu vērtība sasniedz vairāk nekā 65 miljardus eiro (45,5 miljardus latu), un uzņēmums pārvalda vairāk nekā 1 000 īpašumu desmit miljardu eiro (septiņu miljardu latu) vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par nekustamā īpašuma pakalpojumu uzņēmuma "Newsec Latvia" izpilddirektoru iecelts Reinis Ignatavičs, informē uzņēmuma pārstāvji.

Ignatavičs uzņēmumā strādā kopš 2022.gada sākuma kā "Newsec Property Asset Management Latvia" biroja vadītājs.

"Newsec" vadītājs Baltijā Ugņus Meiduss norāda, ka uzņēmums attīstās Latvijā un stiprina komandu. "Newsec Latvia" darbojas kā pilnvērtīga nekustamo īpašumu aģentūra - konsultācijas, vērtēšana, īpašuma pārvaldīšana.

"Ar prieku uzņemos jauno lomu un pienākumus un centīšos nodrošināt darba nepārtrauktību, Newsec Grupas uzņēmuma pārvaldības procesu ieviešanu un turpmāku mūsu tirgus daļas un jaunu pakalpojumu attīstību Latvijā," saka R. Ignatavičs.

"Newsec" ir pilna servisa īpašumu birojs Ziemeļeiropā, kas piedāvā nekustamā īpašuma īpašniekiem, investoriem un īrniekiem pilnu pakalpojumu klāstu īpašuma aktīvu pārvaldības un konsultāciju jomās. "Newsec" tika nodibināts 1994.gadā un šobrīd ir partneruzņēmums ar aptuveni 2000 darbiniekiem septiņos tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Newsec iegādājas Baltijas īpašumu pārvaldītāju BPT Real Estate

Db.lv, 01.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā nekustamā īpašuma konsultāciju sabiedrība Newsec no privātā kapitāla fondu pārvaldnieka BaltCap iegādājusies vienu no lielākajām īpašumu pārvaldīšanas kompānijām Baltijā BPT Real Estate.

BPT Real Estate pieder tāda paša nosaukuma īpašumu apsaimniekošanas uzņēmumi Lietuvā, Latvijā un Igaunijā, kā arī kontrolpakete uzņēmumā Projector, kas sniedz tehnisko konsultāciju un TDD (tehniskās uzticamības pārbaudes) pakalpojumus Baltijas valstīs.

Pēc šī darījuma Newsec kļūs par lielāko nekustamo īpašumu pārvaldības kompāniju reģionā. Darījuma summa netiek publiskota.

Newsec vadītājs Baltijā Ugnius Meidus skaidro, ka šis ir stratēģisks solis, lai stiprinātu savu klātbūtni visos trīs Baltijas tirgos un būtiski nostiprinātu savas pozīcijas kā reģionālā nekustamo īpašumu pārvaldītāja un būvniecības vadības eksperta statusā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas investīciju sabiedrība “United Partners Property OÜ” tai piederošā loģistikas parka “Olaine” Latvijā pārvaldīšanu uzticējusi starptautiskajai nekustamā īpašuma (NĪ) konsultāciju sabiedrībai “Newsec”.

“United Partners Property OÜ” īpašuma pārvaldīšanai izvēlējusies partneri, kurš, tāpat kā pati sabiedrība, darbojas visā Baltijas reģionā.

“Olaine” izvietojusies pusceļā starp Rīgu un Jelgavu – šī lokācija ērta uzņēmējdarbībai, kurai ir aktuāli piegādāt produkciju visos trijos Baltijas valstu tirgos. Loģistikas parka kompleksu veido divas modernas 37 tūkst. m2 platības ēkas ar uzglabāšanai un birojiem paredzētām augstas klases telpām, kuras aprīkotas ar progresīvu tehnisko infrastruktūru, apsardzes sistēmām, iespējām nodrošināt piemērotus temperatūras režīmus pārtikas un citu preču uzglabāšanai. Parka platība ir vairāk nekā 8 ha, tajā izveidota nepieciešamā transporta infrastruktūra, pielietoti elastīgi loģistikas risinājumi. Galvenie “Olaines” nomnieki pašlaik ir Baltijas valstu mazumtirdzniecības līdere “Maxima” un loģistikas sabiedrība “Girteka”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Newsec Latvia ir parakstījis ekskluzīvu īpašuma pārvaldīšanas līgumu par tikko uzcelto biznesa centru Rīgas centrā– Novira Plaza.

Šis septiņu stāvu ēkas komplekss ar kopējo platību 39 000 kvadrātmetri ir lielākais papildinājums Newsec īpašumu pārvaldības portfelī Latvijā, nodrošinot uzņēmumam ievērojamu paplašināšanos un savas darbības pārcelšanu uz Novira Plaza biznesa centru.

A klases biznesa centrs Novira Plaza atrodas jaunākajā darījumu rajonā Rīgā, Marijas ielā 2. Biznesa centrs durvis vērs 2023. gada 4. ceturksnī. Nomnieku vidū jau apstiprināti tādi uzņēmumi kā pārtikas un citu preču ātrās piegādes uzņēmums Wolt, audita un konsultāciju uzņēmums PwC, personāla vadības uzņēmums Zalaris, GoCardless maksājumu risinājumi un, protams, pilna servisa īpašumu pārvadītājs Newsec.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju fonds “Baltic Horizon Fund” par savu vadības partneri Rīgā populārā tirdzniecības centra “Galerija Centrs” pārvaldībā izvēlējies nekustamo īpašumu kompāniju “Newsec”. Sākot ar 1.februāri “Newsec” eksperti nodrošinās visus ar tirdzniecības centra uzturēšanu, tā nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, nomu, grāmatvedību, kā arī marketingu saistītos pakalpojumus.

“Galerija Centrs” pārstāvji norāda, ka šīs izmaiņas iezīmēs arī jaunu posmu tirdzniecības centra attīstības stratēģijā.

"Esam lepni, ka šis 1938.gadā būvētais unikālais īpašums ir mūsu fonda portfelī. Mēs izjūtam lielu atbildību tirdzniecības centru pielāgot Baltijas valstu lielākās galvaspilsētās – Rīgas aktuālajām vajadzībām, taču saglabāt arī tā vēsturisko vērtību. Pēdējo gadu laikā veiktas būtiskas investīcijas ēkas atjaunošanā, lai tajā atvērtu jaunas komercplatības un piedāvātu unikālu iepirkšanās pieredzi apmeklētājiem. Mēs esam gandarīti, ka Rīgas iedzīvotāji un viesi šīs pārvērtības līdz šim novērtējuši atzinīgi,” saka “Baltic Horizon Fund” vadītājs Tarmo Karotam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Newsec: Latvijai iepriekšējais gads ir bijis rekordaugsts investīciju darījumos

Dienas Bizness, 12.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013.gadā Latvijā ir novērota liela aktivitāte investīciju darījumos, kā arī, uzlabojoties uzņēmumu un iedzīvotāju ekonomiskajai situācijai, ir paaugstinājies pieprasījums dzīvojamo un industriālo platību tirgus segmentos, ir uzlabojušies rādītāji tirdzniecības, viesnīcu un biroju telpu nomas segmentos.

Liecina nekustamo īpašumu konsultāciju uzņēmuma Newsec jaunākais Baltijas nekustamā īpašuma tirgus pārskats, kas sagatavots sadarbībā ar advokātu biroju LAWIN.

Valdis Mitenbergs, Newsec Latvijas biroja direktors, skaidro, ka 2014. gadā sagaidāmi vairāki konkrētu pasūtītāju vajadzībām būvēti objekti («built-to-suit» projekti). Vairākas ēkas šobrīd tiek būvētas vai rekonstruētas par B klases biroju ēkām, kā arī pagājušajā gadā ir sākusies aktīva industriālo platību būvniecība konkrētu nomnieku vajadzībām. Šo objektu nodošana ekspluatācijā ietekmēs Rīgas pilsētas esošo biroju centru un moderno industriālo parku, kas atrodas Rīgas un Pierīgas teritorijā, brīvo telpu īpatsvaru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Tekošā konta deficīts atgriežas: vai tas uz labu?

Latvijas Bankas ekonomiste Daina Paula, 15.02.2019

1. attēls. ES valstu, Islandes, Šveices un Norvēģijas IKP, ekonomikas atvērtība un tekošā konta saldo vidēji 2013.-2017. gadā; burbuļa lielums – IKP

Datu avots: Eurostat

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl ne tik senā pagātnē ir laiks, kad Latvijas tautsaimniecības ārējā sektora analīzes pastāvīgs rūpju objekts bija ievērojama apmēra tekošā konta deficīts. Ar «ievērojams» domāti caurmērā padsmit un ap 20% no iekšzemes kopprodukta (IKP) laika periodā no 2005. līdz 2008. gadam.

2018. gada decembra sākumā publiskotie 3. ceturkšņa maksājumu bilances dati atklāja, ka Latvijā izveidojies tekošā konta deficīts 5.7% no IKP apmērā. Jāatzīst, šis jēdziens vai vismaz tā nozīmīgums no aprites bija teju izzudis jau labu brīdi. Šāds deficīts netika vērots kopš 2011. gada vidus, un arī tad tas bija vien īslaicīgs izņēmums. Vai tas nozīmētu, ka jaunākie dati ir satraucoši?

Šajā rakstā par to, ko rāda tekošā konta saldo un par ko ir vērts piedomāt, vērtējot tā lielumu un pārmaiņu virzienu, tostarp Latvijā.

Tekošā konta saldo: kas notiek pasaulē

Tekošais konts ir maksājumu bilances daļa, kas atspoguļo preču, pakalpojumu, sākotnējo ienākumu un otrreizējo ienākumu plūsmas starp konkrētas valsts rezidentiem un pārējo valstu rezidentiem. Tekošā konta atlikums jeb saldo parasti ir negatīvs situācijās, kad uzkrājumu apjoms valstī nespēj segt tajā veiktās investīcijas, un otrādi – pārpalikums atspoguļo situāciju, kad tiek veikti uzkrājumi, kas netiek ieguldīti vai tūlīt izlietoti patēriņam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild nekustamo īpašumu konsultāciju kompānijas Newsec Latvia izpilddirektors Valdis Mitenbergs:

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Newsec ir dibināts Zviedrijā 1994. gadā un pašreiz ir lielākais uzņēmums komercīpašumu jomā Ziemeļeiropā un Baltijas valstīs. Darbs starptautiskā uzņēmumā ļauj uz daudzām lietām skatīties citādāk. Tā ir iespēja pārņemt citu valstu un tautu vērtīgo pieredzi, pielāgojot vietējiem apstākļiem un tradīcijām.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs 2021. gadā nekustamā īpašuma (NĪ) tirgū bija rekordaugsta aktivitāte – komerciālā NĪ investīciju darījumu apjoms, salīdzinot ar 2020. gadu, ir palielinājies divkārt, sasniedzot 1,5 miljardus eiro.

Vērtīgākie darījumi tika noslēgti Latvijā, ziņo starptautiskā NĪ konsultāciju sabiedrība “Newsec”.

Pagājušajā gadā Latvijā noslēgti darījumi par 610 milj. eiro, Igaunijā par 447 milj. eiro, bet Lietuvā – 444 milj. eiro.

Rekordaugstos rezultātus noteica kapitāla pieejamība, vispārējās tendences pasaulē un pozitīvais noskaņojums tirgū. Investori aktīvi meklē objektus, tomēr sasniegt vēl labākus rezultātus NĪ investīciju darījumu tirgū traucēja piedāvājuma trūkums.

Pēc “Newsec” kapitāla tirgus pakalpojumu grupas vadītājas Baltijas valstīs Neringas Rastenītes-Jančūnienes teiktā, 1,5 miljardu eiro darījumu apjoms Baltijas reģionam ir rekordaugsts. Lai saglabātu ārvalstu investoru interesi, šo kārti nedrīkstētu nolaist zemāk arī 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Newsec sadarbosies ar BNP Paribas Real Estate

Jānis Rancāns, 10.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu konsultāciju uzņēmums Newsec parakstījis līgumu par sadarbības aliansi ar BNP Paribas Real Estate. Kā norāda Newsec, sadarbības līgums ļaus uzņēmumam apkalpot klientus ārpus Ziemeļeiropas un Baltijas valstīm.

Newsec Starptautiskā biznesa vadītājs Makss Barklejs (Max Barclay) norādīja, ka BNP Paribas zīmols, plašais pakalpojumu klāsts un globālais tīkls sniedz uzņēmumam starptautisku darbības platformu. Sadarbība stiprināšot uzņēmuma tirgus pozīcijas Ziemeļeiropā un radīs tālākas izaugsmes iespējas.

Savukārt Newsec Latvija izpilddirektore Olga Kozina skaidroja, ka sadarbības alianse dodot uzņēmumam iespēju palīdzēt gan korporatīvajiem Baltijas klientiem citās valstīs, gan arī piesaistīt jaunus nekustamā īpašuma investorus Baltijā.

BNP Paribas Real Estate ir starptautisks nekustamo īpašumu konsultants. Kompānija ir Francijas finanšu konglomerāta BNP Paribas meitas uzņēmumus. Kompānijai ir vairāk nekā 150 biroji visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Newsec sāk piedāvāt mājokļa vērtēšanas pakalpojumu

Zane Atlāce - Bistere, 27.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais nekustamā īpašuma (NĪ) konsultāciju uzņēmums "Newsec" Latvijā sācis sniegt dzīvojamā NĪ vērtēšanas pakalpojumu.

"Newsec" komandai ir pievienojies īpašuma vērtētājs Kaspars Dzedulis, kas ir uzkrājis ilggadēju pieredzi NĪ sektora vadībā. Šobrīd Latvijas īpašuma vērtētāju komandā ietilpst 6 profesionāļi. Lai sniegtu mājokļa vērtēšanas pakalpojumu, ir noslēgti sadarbības līgumi ar bankām, pakalpojums tiek piedāvāts privātpersonām un valsts iestādēm.

"Latvijas NĪ tirgū esam novērojuši pieaugošu pieprasījumu pēc dzīvojamā NĪ vērtēšanas pakalpojumiem. Lai arī katru gadu Latvijā tiek veikts aizvien vairāk dzīvojamā NĪ darījumu, mājokļa cena šajā valstī vēl aizvien ir mazāka nekā pārējās Baltijas valstīs. Tāpēc Latvijas dzīvojamā NĪ sektoram ir lielākais potenciāls reģionā. Visu to izvērtējot, nolēmām visu investīciju un komerciālā īpašuma vērtēšanā uzkrāto pieredzi Baltijas valstīs papildināt arī ar dzīvojamā NĪ vērtēšanu Latvijā," saka "Newsec" valdes priekšsēdētājs Latvijā Ģirts Grīnbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Rīgas biroju nomas tirgus iegūst paātrinājumu

Db.lv, 16.08.2021

Lielie uzņēmumi slēdz nomas priekšlīgumus objektos, kuri vēl tikai tiek celti. Tā, piemēram, galvaspilsētā esošais SEB grupas korporatīvo pakalpojumu centrs ir noslēdzis līgumu ar GALIO Group un jau 2023. gada pirmajā pusē apmetīsies 12 tūkstošus kvadrātmetru lielajā darījumu centrā Gustavs.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas biroju tirgū iznomātās platības 2021. gada pirmajā pusgadā sasniegušas pirmspandēmijas līmeni. Redzot tirgus potenciālu, investori turpina īstenot biroju attīstības projektus, bet nomnieki pakāpeniski maina paradumus un sāk slēgt nomas priekšlīgumus, novērojuši starptautiskā nekustamā īpašuma (NĪ) konsultāciju uzņēmuma Newsec analītiķi.

2021. gadā Rīgā tiks piedāvātas jaunas biroju telpas, kuru platība ir apmēram deviņi tūkstoši kvadrātmetru, bet 2022. gadā šis skaitlis būs desmit reizes lielāks. Tiek prognozēts, ka nākamajos divos gados Rīgas nekustamā īpašuma tirgu papildinās modernas biroju telpas, kuru platība sasniegs 240 tūkstošus kvadrātmetru, teikts jaunajā 2021. gada 1. pusgada Rīgas biroju tirgus apskatā Riga Office Outlook.

"Attīstītāji no standarta projektiem pāriet pie radošākiem risinājumiem, kas būs aktuāli moderniem, mūsdienīgiem uzņēmumiem, – tā ir ekoloģiska vide, biroju pilsētiņas, kur nodrošinātas gan darba, gan brīvā laika pavadīšanas iespējas, kā arī konversijas projekti, kas saglabā saikni ar pagātnes Rīgu," stāsta Newsec analītiķe Inita Nitiša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piemērošanās jaunajiem darba apstākļiem, kad daudzi strādā attālināti, no mājām, kad notiek arī attālinātas mācības skolās, jūtama ne tikai biroju segmentā, bet arī mājokļu tirgū, kur novērojama interese par lielākām platībām ar vietu darbistabai. Taču vajadzība pēc lielāka vai mazāka biroja arī pēc pandēmijas daļai uzņēmumu noteikti nemazināsies.

Nekustamo īpašumu kompānijas Latio pētījumā gandrīz puse jeb 49% aptaujāto Latvijas uzņēmēju atzinuši, ka beidzoties otrajam ārkārtas stāvoklim, lielākā daļa darbinieku kuri šobrīd strādā attālināti, atgriezīsies uz patstāvīgu darbu birojos. Kamēr 17% uzņēmumu uzskata, ka tikai neliela daļa atgriezīsies. Tomēr 18%, gandrīz piektā daļa, uzņēmumu ir pārliecināti, ka birojos no tiem darbiniekiem, kuri šobrīd strādā attālināti, iespējams, neatgriezīsies neviens. Nozīmīgai daļai - 16% šobrīd nav skaidras atbildes.

"Pētījuma dati un mūsu novērojumu liecina, ka biroji joprojām būs svarīgi uzņēmējiem, tomēr mainīsies to nozīme un izskats. Krietnai daļai darbinieku reprezentatīvā un socializēšanās funkcija birojā būs svarīgāka kā darba galda atrašanās vieta. Lielākā vai mazākā mērā distancētās darba attiecības ir uz palikšanu - mums visiem būs tām jāadaptējas," pētījuma rezultātus skaidro "Latio" valdes priekšsēdētājs Edgars Šīns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Prognozē kvalitatīvu biroju telpu deficītu šogad

Jānis Rancāns, 04.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esošais mūsdienīgu biroju platību piedāvājums Rīgā pašlaik ir ap 550 tūkstošiem kvadrātmetru, kas ir zems rādītājs, liecina nekustamo īpašumu konsultantu, uzņēmuma Newsec apkopotie dati.

Uzņēmums norāda, ka šā brīža vakance A klases biroju tirgū ir ap 4%, bet B klases biroju tirgū – vidēji 13%. Newsec prognozē, ka tirgū šobrīd būtu pieprasīti vismaz pieci līdz 10 tūkstoši kvadrātmetru jaunu, kvalitatīvu biroju platību, īpaši centrālajās darījumu zonās.

Kopš 2012. gada sākuma nav būtiski mainījušās vidējās nomas maksas noslēgtajos darījumos. Savukārt vakancēm turpinot samazināties, visticamāk, izveidosies īslaicīgs telpu deficīts, kas izraisīs nomas maksas pieaugumu – A klases birojiem 11 - 13 EUR/2, B klases birojiem 7 – 10 EUR/m2, prognozē uzņēmums.

Pērn tikuši nodoti tikai divi jauni biroju projekti ar kopējo iznomājamo platību 6,8 tūkstošu kvadrātmetru platībā. Savukārt daži attīstītāji aktīvi strādājuši pie ēku projektēšanas un jaunu biroju attīstīšanu plāno sākt tuvāko divu gadu laikā, līdz ar to jaunais piedāvājums tirgū varētu parādīties tikai ap 2014.- 2015.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamā īpašuma konsultāciju uzņēmums Newsec Latvia noslēdzis telpu nomas līgumu ar Skandināvijas apdrošināšanas uzņēmumu Seesam Insurance, Somijas bankas Pohjola Bank filiāli Latvijā un līzinga kompāniju Pohjola Finance.

Pohjola Banka plc Latvijas filiāles, Seesam Insurance AS Latvijas filiāles un Pohjola Finance jaunais apvienotais birojs atradīsies Rīgā, Muitas ielā 1.

Kopējā iznomāto biroja telpu platība, kurās strādās šie uzņēmumi, ir 1564,3 kvadrātmetri. Ēkas pirmajā stāvā atradīsies apdrošināšanas kompānijas Seesam klientu apkalpošanas telpas.

Newsec pārstāve Ilze Reira uzsver, ka iznomāto telpu platība, to plānojums un tehniskais nodrošinājums ir piemērots finanšu iestādes darba specifikai, turklāt, ņemot vērā jaunā nomnieka vēlmes, ir veikta telpu papildu pielāgošana. Plānots, ka nomnieki tuvākajā laikā sāks pārcelšanos no Pārdaugavas uz jaunajām telpām. Paredzēts, ka pilnībā biroju pārcelšana tiks pabeigta līdz šā gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Newsec konsultē DNB par jaunu telpu izvēli Lietuvā

Lelde Petrāne, 18.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu konsultants, uzņēmums Newsec izvēlēts par ekskluzīvo konsultantu DNB bankai Lietuvā saistībā ar lokācijas vietas maiņu un jauna īres līguma parakstīšanu par vairāk nekā 10 000 m2 platību centrālās Viļņas biznesa rajonā Quadrum (Quadrum Business City).

«Šis ir līdz šim nozīmīgākais līgums Baltijas valstīs, kas noslēgts ar neatkarīgajiem konsultantiem. Quadrum Business City, ko attīstījis Norvēģijas uzņēmums Schage Real Estate, kļuvis par pirmo biznesa centru Lietuvā, kas atbilst starptautiskajiem izmēriem un standartiem,» norāda Ričardas Čepas, Newsec Baltics vadītājs.

Newsec Baltijā un ziemeļvalstīs šobrīd ir 25 korporatīvo risinājumu (Corporate Solutions) konsultanti. Šā gada mērķis ir papildināt uzņēmuma komandu ar jauniem ekspertiem, jo pieprasījums pēc tiem pamazām augot; īpaši no starptautisko uzņēmumu puses.

Newsec piedāvā dažādas nekustamo īpašumu konsultācijas, novērtēšanu un transakciju darījumus īpašniekiem, investoriem un īrniekiem. Uzņēmums dibināts 1994. gadā Zviedrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centru "Rietumu centrs" Liepājā, Jaunajā ostmalā 3/5, īpašumā ieguvusi miljonāra Argoda Lūsiņa ģimenei piederošā SIA "SC Liepāja", liecina publiski pieejamo datubāžu informācija.

Nekustamā īpašuma konsultāciju uzņēmuma "Newsec" pārstāvji informēja, ka investīciju fonds "Lords LB Baltic Fund III" ar "Newsec" starpniecību pārdevis tirdzniecības centru "Rietumu centrs" Liepājā, tomēr ne darījuma summa, ne jaunais īpašnieks atklāti netiek.

Pārdots Lords LB Baltic Fund III piederošais tirdzniecības centrs Liepājā 

Starptautiskais nekustamā īpašuma konsultāciju uzņēmums "Newsec" darbojies kā starpnieks "Lords...

Informācija Zemesgrāmatā liecina, ka "Rietumu centra" īpašniece ir "SC Liepāja". Savukārt "Firmas.lv" informācija liecina, ka par "SC Liepāja" īpašnieku šogad jūlijā kļuvusi SIA "Baltrade", kas pieder Lūsiņu ģimenes uzņēmumam SIA "Alhold".

"Newsec" pārstāvji informēja, ka tirdzniecības centrā ir 25 nomnieki, no kuriem lielākais ir mazumtirdzniecības tīkls "Rimi" un saimniecības preču veikals "JYSK", ar kopējo iznomāto platību aptuveni 6300 kvadrātmetru.

"Newsec Latvija" valdes priekšsēdētājs Ģirts Grīnbergs norādīja, ka šādu objektu segments joprojām ir pievilcīgs gan patērētāju, gan investoru vidū. "Covid-19 pandēmijas laikā kļuva skaidrs, ka lielveikali, kur lielāko daļu nomāto vietu aizņem pārtikas mazumtirgotāji, joprojām ir pievilcīgi investoriem kā ieguldījums, kas rada stabilu finanšu plūsmu, jo tie ir izturīgi pret tirgus lejupslīdi vai citiem tirgus satricinājumiem," pauda Grīnbergs.

Tiek lēsts, ka katru gadu "Rietumu centru" apmeklē gandrīz 2,5 miljoni cilvēku

Pēc Grīnberga teiktā, veiksmīga tirdzniecības centra darbība tiks turpināta, un nebūs nepieciešamas papildu investīcijas. Klients, kurš iegādājies objektu, neplāno mainīt tirdzniecības centra mērķi, tostarp arī esošie nomnieki paliks tie paši.

"Lords LB Asset Management" nekustamo īpašumu investīciju fonds "Lords LB Baltic Fund III" "Rietumu centru" iegādājās 2013.gadā.

Fonda "Lords LB Special Fund V" meitasuzņēmuma Latvijā "PN Project" patiesā labuma guvēji ir tie paši, kas "SC Liepāja" bijušā īpašnieka SIA "BFIII Latvia" - Mindaugs Marcinkevičs un Andrjus Stonkus. "PN Project" pašreiz Latvijā īsteno Preses nama kvartāla būvniecību.

FOTO: Uzsāk Preses Nama kvartāla pirmās kārtas būvniecību  

Jau jūlijā tiks uzsākti Preses Nama kvartāla rekonstrukcijas darbi, kam drīzumā sekos...

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, SIA "Alhold" īpašnieki ir Argods Lūsiņš (49,9%), Antra Lūsiņa (49,8%) un Jānis Lūsiņš (0,3%).

"Alhold", kam pieder "Baltrade", SIA "Also", SIA "Altrade", SIA "Jāņa centrs", SIA "Kauguru centrs", SIA "TC projekts", SIA "Jaltrade" SIA "Altrans", SIA "Kurzemes degvielas tirdzniecības serviss", SIA "Jūrmalas sporta un atpūtas centrs" un SIA "Kurzemes degviela Liepāja", pērn strādājis ar 60,588 miljonu eiro peļņu.

Kā "SC Liepāja" patiesajiem labuma guvējiem norādīti Argods Lūsiņš un Antra Lūsiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Šogad Baltijas valstu nekustamā īpašuma tirgū prognozē investīcijas viena miljarda eiro apmērā

Žanete Hāka, 05.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Baltijas valstīs noslēgto investīciju darījumu kopējā vērtība sasniedza 810 miljonus eiro, liecina starptautiskā nekustamā īpašuma konsultāciju uzņēmuma Newsec apskats Baltic Investment Outlook, 2019.

Lielāko darījumu daļu veido augstas klases birojiem un tirdzniecībai paredzēts nekustamais īpašums, palielinās globālā tirgus spēlētāju investīcijas,

Newsec vadītājs Latvijā Ģirts Grīnbergs uzsver, ka šobrīd tirgus dalībnieku un investoru uzticība Baltijas valstu nekustamā īpašuma tirgum ir augsta un nosacīti pielīdzināma Skandināvijas tirgiem. Eksperts piebilst, ka reģiona pievilcību palielina arī vietējo investoru aktivitāte, kas pēdējos dažos gados stimulē investīciju tirgus likviditāti. Baltijas valstu komerciālā nekustamā īpašuma tirgus potenciāls, vērtējot jau radītos un radāmos jaunos nekustamā īpašuma investīciju produktus un vietējā kapitāla aktivitāti, ir vismaz 2 miljardi eiro gadā, bet lielāka tirgus likviditāte ir būtisks nosacījums, lai pievienotos ārvalstu lielie investori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas biroju telpu tirgu tuvākajos divos gados papildinās gandrīz 200 000 kvadrātmetru jaunu biroju telpu, trešdien konferencē "Ko sagaidīt Baltijas nekustamo īpašumu frontē? "Newsec" Property Outlook, Autumn 2023" sacīja nekustamā īpašuma konsultāciju kompānijas "Newsec" biroju tirgus speciāliste Dace Priede.

2025.gadā A klases biroju telpu īpatsvars sasniegs 33% no kopējās biroju telpu platības. Salīdzinājumam 2019.gadā A klases biroju telpu īpatsvars bija 15%, bet šogad - 27% no kopējās platības.

Kopējā biroju telpu platība Rīgā 2025.gadā sasniegs vienu miljonu kvadrātmetru, kas būs līdzīgs apjoms kā Viļņā un Tallinā, teica Priede.

Šogad ekspluatācijā paredzēts nodot kopumā 107 404 kvadrātmetrus jaunu biroju telpu, 2024.gadā - 12 670 kvadrātmetru, bet 2025.gadā - aptuveni 78 000 kvadrātmetru. Priede sacīja, ka, iespējams, jauno telpu 2025.gadā būs vēl vairāk, jo daži attīstītāji vēl neatklāj visu informāciju par saviem plāniem.

Šogad ir nodoti ekspluatācijā 43 000 kvadrātmetru jaunu biroju telpu, informēja Priede.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

FOTO: Mobilo sakaru operatora Bite birojs ar slidkalniņu

Anda Asere, 27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atvērtā plānojuma birojā ir svarīgi, lai katram būtu sava darba vieta un iespēja patverties, ja nepieciešama telefonsaruna pilnīgā klusumā

«Veidojot biroja interjeru, ņēmām vērā gan pieaugošo darbinieku skaitu, gan to, lai tas būtu mūsdienīgs, ērts, funkcionāls un tajā būtu patīkami uzturēties. Tik strauji augošam uzņēmumam kā Bite par biroja pilnveidošanu un pielāgošanu ir jādomā teju nepārtraukti, jo pastāvīgi mainās darbinieku skaits, struktūra. Palielinoties darbinieku skaitam, pieaug nepieciešamība pēc īpašām telpām, piemēram, sarunām divatā. Ir svarīgi, lai darbinieki gan varētu justies ērti un produktīvi savā darba vietā, gan, ja nepieciešams, tikties ar klientiem, gan arī rīkot sapulces plašākā lokā. Tāpat nedrīkst aizmirst arī par vizuālo izskatu, lai ikdiena birojā būtu interesantāka,» stāsta Ance Kovale, Bite Klimata kontroles menedžere. Viņa uzskata, ka kvalitatīvā darba vidē ir vieglāk saglabāt produktivitāti un optimismu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā mainās biroji un to funkcija mūsdienās

Olga Mihailova, darba vides eksperte, Colliers Latvia, 25.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hibrīda darba režīms, kad darbiniekam ir iespēja kombinēt darbu birojā ar attālināto darbu, nav jauninājums, bet COVID-19 pandēmijas ietekmē tieši šis darba modelis kļuva par teju populārāko starp biroju darbiniekiem visapkārt pasaulei.

Aptaujas liecina, ka lielākajai daļai darbinieku tagad ir iespēja strādāt gan birojā, gan attālināti, daudziem biroja darbiniekiem tā ir kļuvusi par jaunu realitāti. 90% Colliers aptaujāto biroja darbinieku komerciālajā un publiskajā sektorā atbildēja, ka viņiem ir iespēja izvēlēties strādāt gan uz vietas, gan attālināti. Paredzams, ka šāds hibrīdais darba stils, kam ir daudz priekšrocību gan privātpersonām, gan darba devējiem, būs populārs un plaši izplatīts vēl ilgu laiku.

Pandēmijas sākumā cilvēki būtībā atzina, ka birojā vēlas strādāt vairāk nekā pusi nedēļas, bet no mājām - 1-2 dienas nedēļā. Pēc diviem gadiem situācija ir pretēja un paradumu maiņa ir notikusi un attālinātā darba pusi un par šo laiku cilvēkiem ir izveidojusies rutīna, ko izjaukt un mainīt ir diezgan izaicinošs uzdevums. Turklāt mērījumi/dati liecina, ka ir vidēji 20% (1 darba diena) atšķirība starp to, cik dienas nedēļā cilvēki saka, ka vēlētos strādāt birojā un cik patiesībā strādā birojā. Pasaulē vidēji darbinieki saka, ka vēlas būt birojā 2,5 dienas nedēļā, savukārt no biroja sistēmām nolasītie dati liecina, ka patiesībā tās ir 1,5 dienas nedēļā. Šī tendence iezīmējusies arī Latvijā, un to norāda arī vairāku uzņēmumu kolektīvu vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Profesionāla interjera dizainere iekārto “IPS Baltics” biroju, atspoguļojot jaunākās tendences

Sadarbības materiāls, 25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cerot, ka pandēmijas radītie ierobežojumi būs īslaicīgi un darbs attālināti vairs nebūs norma, daudzi uzņēmumi šo laiku izmantoja lietderīgi, pārkārtojot vai labiekārtojot biroju telpas. Ņemot vērā, ka darbs no mājām ir ietekmējis un mainījis arī interjera tendences birojos, Mārupē bāzētais uzņēmums “IPS Baltics” savu biroju veidot izvēlējās sadarbībā ar profesionālu dizaineri. Biznesa klientiem šis pakalpojums ir pieejams bez maksas. Uzņēmums un interjera dizainere dalās pieredzē un vērtīgos padomos, ko ņemt vērā, labiekārtojot biroju.

“IPS Baltics” – kvalificēta personāla pakalpojumu nodrošinātājs kuģu īpašniekiem un vēja turbīnu operatoriem, biroja kopējā telpu platība ir 84 kvadrātmetri. Uzņēmums strauji paplašinājās un pārskatāmā nākotnē plāno paplašināties vēl, tāpēc radās nepieciešamība pēc jaunām biroja telpām. Iepriekšējās biroja telpas bija vēl mazākas un nespēja nodrošināt pietiekami daudz darba vietas personālam. Sākotnēji jaunajās telpās tika veikts neliels kosmētiskais remonts, bet pēc tam, cieši sadarbojoties ar interjera dizaineri, tika iekārtots birojs. Tas ir samērā neliels birojs, kura telpās atrodas arī virtuve. Birojā šobrīd strādā seši darbinieki, bet interjera dizainerei bija nepieciešams iekārtot darba vietas astoņiem darbiniekiem, jo uzņēmums plāno izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rīgā ir lētākie biroji Baltijā; zemākā biroju ēku būvniecības aktivitāte

Ingrīda Drazdovska, 01.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biroju telpu nomas maksa Rīgā ir zemākā Baltijas valstīs, izriet no BNP Paribas Real Estate Eiropas biroju tirgus apskata, kurā pirmo reizi iekļauta informācija arī par Baltijas valstu galvaspilsētām.

Rīgā viena kvadrātmetra nomas maksa gadā bijusi 144 eiro, Tallinā tā savukārt bija 200 eiro, bet Viļņā – 168 eiro. Šogad Rīgā varētu sagaidīt mērenu nomas maksas palielināšanos, šādu prognozi izsaka pētījuma autori.

Toties pagājušajā gadā Rīgā kopējais iznomāto biroju telpu apjoms bijis salīdzinoši lielāks nekā kaimiņvalstu galvaspilsētās – tas Rīgā sasniedza 28 tūkst. m2 (vēl pirms gada – 48 tūkst. m2), Tallinā ir notikuši nomas darījumi 22 tūkst. m2 apjomā, bet Viļņā iznomāti 16 tūkst. m2 biroju platību.

Lielākā daļa biroju telpu nomas darījumu Rīgā pagājušajā gadā bija saistīti ar dažādu kompāniju darbības paplašināšanu, kā rezultātā tām bija nepieciešamas lielākas telpas. Joprojām bija vērojama arī uzņēmumu biroju maiņa uz ērtākām telpām, labākā rajonā, ar izdevīgākiem līguma nosacījumiem. Tirgū nav bijis pārāk daudz jaunpienācēju. Šogad diez vai būšot sagaidāma lielāka nomas darījumu aktivitāte, ņemot vērā, ka tirgū 2013.gadā piedāvājumā neparādīšoties jaunas biroju platības. Pārskatā norādīts, ka pašlaik brīvo platību īpatsvars Rīgā ir ap 9.8%, kas ir būtiski zemāks nekā krīzes laikā, kad šis rādītājs sasniedza 25%. Augstākās klases - A klases - biroju telpu segmentā ir vien 3.8% brīvu telpu, bet B klases ēkās brīvu telpu ir vairāk – 11%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar daudzfunkcionālā iepirkšanās un izklaides centra Akropole atklāšanu Rīga ieguvusi ne vien modernāko iepirkšanās un izklaides centru, bet arī jaunu biroju ēku, kļūstot par lielāko Biznesa centru Latvijā, kas savienots ar iepirkšanās centru.

Biznesa centrā nepilnu 10 000 kvadrātmetru platībā deviņos stāvos nomai pieejamas plašas un gaišas B+ klases biroju telpas. Lai gan daļa biroja telpu jau ir iznomātas dažādiem uzņēmumiem, Akropoles Biznesa centrā vēl ir pieejamas iznomājamās platības ēkas trīs stāvos. Atvērtais telpu plānojums un pacelto grīdu sistēma ļauj ērti pielāgot biroja plānojumu un apdari katra nomnieka vajadzībām. Viena stāva iznomājamā platība ir vidēji 1160 m2, ko iespējams sadalīt divās daļās, un nomāt telpas sākot no 500 m2. Savukārt lielāku biroju izvietošanai vairākos stāvos vienlaikus pieejamas telpas līdz pat 2320 m2 platībā.

Biznesa centrs tāpat kā iepirkšanās un izklaides centrs Akropole jau ēkas projektēšanas stadijā ieguvis prestižo BREEAM sertifikātu, kas apliecina projekta atbilstību augstākiem energoefektivitātes un ilgtspējības standartiem, nodrošinot ne tikai videi un nomniekiem draudzīgākos risinājumus, bet arī zemākas komunālo pakalpojumu izmaksas. Biznesa centrs ir projektēts un uzbūvēts tā, lai dabiskais apgaismojums caur stiklotajām fasādēm iekļūtu jebkurā telpas vietā. Patīkamu mikroklimatu gan vasaras mēnešos, gan ziemā ēkā nodrošina centrālā augstas efektivitātes ūdens dzesēšanas sistēma. Turklāt ikvienā birojā ir atverami logi, kas ļauj dabiski vēdināt telpas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Nāk klajā ar jaunu pieeju biroju tirgū

Anda Asere, 19.05.2020

"MySpotit" vadītājs Latvijā Raivis Ozoliņš (no labās),līdzdibinātāji

Timo Mitts (Timo Mitt) un Miks Pūrmans (Mikk Puurmann) un

programmatūras izstrādātājs Rauls Kristjans Pīroja (Raul-Kristjan

Piiroja).

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas izcelsmes arī Latvijā pārstāvētais jaunuzņēmums "MySpotit" krīzes ietekmē izveido biroju koplietošanas platformu.

"MySpotit" nodrošina sapulču telpu rezervēšanas platformu un saistībā ar Covid-19 krīzi ieviestajiem ierobežojumiem zaudēja visu biznesu.

Komanda nemeta plinti krūmos un, sākoties straujai darba kultūras pārejai attālinātā darba virzienā, izstrādāja biroju koplietošanas platformu, lai, ierobežojumiem mazinoties, atbalstītu cilvēku masveida atgriešanos darbā un veicinātu attālinātā darba kultūras ieviešanu ikdienas praksē.

Biroju loma mainās 

Šajos divos mēnešos no mājām strādājuši arī tie, kuri nekad to nav darījuši,...

"MySpotit" platformā uzņēmumi un nekustamo īpašumu attīstītāji var iznomāt brīvās darba vietas esošajos birojos vai biroja vajadzībām pielāgotās telpās, tādējādi dodot iespēju darbiniekiem iespēju strādāt dažādās vietās. Šī biroju koplietošanas platforma jaunuzņēmuma skatījumā ir unikāla Eiropas mērogā

"Līdzīgi kā mūziku "Spotify", attālinātā darba veicēji katru reizi no plašā biroju klāsta varēs izvēlēties piemērotu darba vietu konkrētajai dienai par fiksētu ikmēneša maksu. "MySpotit" platformā tas būs lētāk, nekā mēnesi nomāt darba vietu kādā konkrētā birojā. Arī darba devējam rodas iespēja savu komandu sasaukt kopā tieši tad, kad tas nepieciešams, izvēloties sanāksmes vietu ar pareizo izmēru un pielietojumu," norāda Raivis Ozoliņš, "MySpotit" vadītājs Latvijā.

Viņš uzskata, ka šāds pakalpojums risina samilzušo problēmu, kad biroju telpu tirgū šobrīd ir vairāk, nekā pieprasījums pēc tām. Daudziem uzņēmumiem biroji ir pustukši un tas rada izdevumus, nevis ieņēmumus.

2008. gada ekonomiskās krīzes laikā ar nu jau globālā uzņēmuma "Airbnb" palīdzību izplatījās mājokļu koplietošana visā pasaulē, palīdzot ceļotājiem būtiski ietaupīt izmaksas, bet esošā krīze ir izraisījusi būtiskas izmaiņas strādāšanas paradumos. R. Ozoliņš novērojis, ka sabiedrību pārņem hibrīds darba modelis, kas ietver gan darbu birojā, gan attālināti.

Ekonomiskās lejupslīdes dēļ uzņēmumi pārskata izmaksu struktūru. Ir uzņēmumi, kas piedzīvo liela apmēra atlaišanas un tāpēc daudziem biroji kļūst par lielu. Tāpat daļa uzņēmumu ir pārdomu priekšā, vai tiem vispār būs vajadzīgs pastāvīgs birojs. Attālināti strādājošo cilvēku skaits kopš 2005. gada ir palielinājies par 159%, liecina "Merchant Savvy" pētījums. R. Ozoliņš spriež, ka kopā ar pandēmijas izraisītajām sekām attālinātais darbs piedzīvo milzīgu lēcienu uz priekšu.

"Mēs visi kopā tikko esam pieredzējuši pasaulē lielāko attālinātā darba eksperimentu, un ir likumsakarīgi, ka mēs neatgriezīsimies pie tā, kā bija agrāk. Pēdējos divos mēnešos darbam attālināti ir noticis vairāku gadu attīstības lēciens. Agrāk darbs attālināti bija vairāk jaunuzņēmumu lauciņš, bet tagad arī lielie uzņēmumi apspriež elastīgu darba metožu ieviešanu," teic R. Ozoliņš.

Piemērs ir tehnoloģiju gigants "Twitter", kas tikko publiski paziņoja par jaunu darba kārtības politiku, ļaujot turpmāk katram darbiniekam, kurš to vēlas, strādāt attālināti.

Twitter ļauj darbiniekiem strādāt no mājām mūžīgi 

Mikroblogošanas vietne "Twitter" informējusi savus darbiniekus, ka viņi drīkst strādāt no mājām...

Viņš gan norāda, ka darbs attālināti nenozīmē strādāšanu no mājām, kur bērni un ledusskapis neizbēgami sāk ietekmēt darba rezultātus. Strādājot pilnu darba laiku no mājām, darba rezultāts var ciest. Lai sasniegtu nepieciešamo efektivitāti un gūtu pašrealizācijas pieredzi, atšķirīgiem darba uzdevumiem nepieciešama dažāda vide un apstākļi.

R. Ozoliņš pieļauj, ka nākotnē birojos darba vietu būs mazāk nekā darbinieku, kuri daļu vai pat visu laiku strādās attālināti. Viņa skatījumā palielināsies kopstrādes telpu skaits. Iespējams, tās nebūs tādā formātā kā šodien, bet ideja saglabāsies – telpa, kur tiek nodrošināti biroja pakalpojumi.

"Šis ir neatgriezenisks process. Jautājums – cik ātri tas notiks," tā R. Ozoliņš.

Viņš uzsver, ka nav liekama vienādības zīme starp attālinātu darbu un strādāšanu mājās, kur esošie apstākļi ne vienmēr ir piemēroti darbam. "Attālinātais darbs ir profesionāļa brīva izvēle laikā un vietā izraudzīties apstākļus, kur strādāt atbilstoši konkrētā uzdevuma vajadzībai," saka R. Ozoliņš.

Viņš paredz, ka ar laiku parādīsies lielāks tirgus "MySpotit" sākotnējai idejai – sanāksmju telpu nomai, jo arvien ik pa laikam kolēģiem būs vajadzība tikties aci pret aci un, iespējams, tas notiks ārpus darba telpām. Ņemot vērā, ka katram uzņēmumam visu laiku nav nepieciešamība pēc šādas telpas, palielināsies pieprasījums pēc šim mērķim piemērotu telpu nomas, kas ilgtermiņā būs lētāk, nekā uzturēt to pašiem.

Šobrīd platforma darbojas Latvijā un Igaunijā. Tuvā nākotnē plānots paplašināties Eiropā.

"MySpotit" ir biroju un sanāksmju telpu koplietošanas platforma, kas piedāvā iespēju rezervēt piemērotu darba vietu par fiksētu ikmēneša maksu. Uzņēmumu 2018. gadā dibināja Hardi Kinns (Hardi Kinnas), Miks Pūrmans (Mikk Puurmann) un Timo Mits (Timo Mitt) ar domu savest kopā organizācijas, kas vēlas atrast neparastas tikšanās vietas, ar telpu īpašniekiem, kuri vēlas nopelnīt, iznomājot savas dīkstāvē esošās sapulču vai pasākumu telpas.

Uzņēmums darbu Latvijā sāka šā gada sākumā. "MySpotit" tiek dēvēta par sapulču telpu "Airbnb".

Šā gada sākumā "MySpotit" noslēdza pirmo investīciju raundu, piesaistot vairāk nekā 100 tūkstošus eiro. Investīciju rezultātā uzņēmuma tirgus vērtība ir pārsniegusi miljonu eiro. Investoru vidū ir transporta pakalpojumu platformas "Bolt" līdzdibinātājs Martins Villigs (Martin Villig), "Kapitel" un Tallinas Tehnoloģiju universitātes uzraudzības padomes loceklis un bijušais "Swedbank" valdes priekšsēdētājs Igaunijā Roberts Kits (Robert Kitt), pirmais "Bolt" investors Mikko Silventola, "Salv" līdzdibinātājs Tāvi Tamkivi (Taavi Tamkivi), "Technopolis Ülemiste" vadītājs Gerts Jostovs (Gert Jostov), "East Capital Baltics" valdes loceklis Martins Otsa (Martin Otsa) un "Lantmännen Unibake" rīkotājdirektors Asso Lankots.

Komentāri

Pievienot komentāru