Latvijas craft džina ražotne ŌBDO, kuru Rīgā veido divi brāļi, ir atklājusi jaunu zīmola identitāti, precīzi noformulētu turpmāko virzību un jaunu produktu klāstu.
Pie šī posma ŌBDO strādājis teju divus gadus, apzināti un nesteidzīgi “noslīpējot” ne tikai dizainu, bet arī pašu stāstu par to, kas ir īsts, patiess un laikmetīgs Latvijas džins.
ŌBDO filozofijas centrā ir vārds “spirit” — ne tikai kā dzēriens, bet kā aizrautība, kvalitāte un attieksme, ar kādu tiek radīts katrs produkts. Jaunajā virzienā zīmols apzināti attālinās no alkohola lietošanas romantizēšanas, tā vietā veidojot stāstus par emocijām, asociācijām un īpašiem dzīves mirkļiem. “ŌBDO nav domāts dzeršanai. Tas ir domāts mirkļiem — svētkiem, klusumam, sarunām, sajūtām,” uzsver zīmola veidotāji.
ŌBDO ir radīts, iedvesmojoties no tīrās un neskartās Latvijas dabas. Džinu veido ar rokām vāktas un atlasītas augu lapas, pumpuri, ziedi un ogas. Nosaukums ŌBDO ir atvasināts no lībiešu vārda “õbdõ” — sudrabs, simbolizējot Latvijas ziemas, ziemeļu dabu un tīrību.
Pērn uzsākta sadarbība ar bean-to-bar šokolādes ražotāju DZIIVA, radot šokolādi no džina ražošanā izmantotajām izejvielām, kurām arī pēc destilācijas saglabājas izteikts aromāts un garša. Šogad sperts nākamais solis — pāreja uz 100% otrreizējās izmantošanas stikla pudelēm ar iestrādātu kadiķogu zīmējumu, kas ļauj pudeli pēc izlietošanas pārveidot par vāzi, glāzi vai svečturi. Plānots ieviest arī pudeļu uzpildes iespēju ŌBDO ražotnē un sadarboties ar vietējiem stikla māksliniekiem, piešķirot pudelēm otro dzīvi.
ŌBDO apzināti seko mazās ražotnes principiem: vispirms kvalitāte, tad dizains, un tikai pēc tam cena. Produkti tiek ražoti nelielos apjomos, slīpējot garšas, procesus un izmantojot augstvērtīgākas izejvielas. Jaunajā posmā uzlabotas un radītas jaunas arī produktu garšas, savukārt craft džina kokteiļi tiek veidoti sadarbībā ar vietējiem izejvielu piegādātājiem un mākslinieci Zani Veldri, kura radījusi vizuālos elementus.
ŌBDO produktus jau šobrīd novērtējuši “air Baltic” biznesa un ekonomiskā klase, lidosta “Rīga”, restorāni, bāri un kafejnīcas Latvijā.
Jaunā identitāte un virziens ir būtisks solis nākamajam posmam — eksporta attīstībai, kur mērķi jau izvirzīti.






