Tirdzniecība un pakalpojumi

OC VISION plāno startēt biržā ar obligācijām un audzēt apgrozījumu

Armanda Vilciņa,03.06.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Redzes un dzirdes aprūpes uzņēmuma OC VISION neto apgrozījums 2024. gadā sasniedza 36 miljonus eiro, kas ir 10% pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, stāsta Toms Dzenis, SIA OC VISION valdes loceklis un grupas izpilddirektors.

Šogad plānojam pārsniegt 40 miljonu eiro latiņu, turpinot stabilu izaugsmi, neskatoties uz kopējo Baltijas un Latvijas ekonomikas stagnāciju, atzīmē T. Dzenis, piebilstot, ka papildu kapitālu uzņēmumam ļaus piesaistīt arī OC VISION obligāciju iekļaušana Nasdaq Riga biržā. Šis ir kā pirmais solis ceļā uz tuvākajā piecgadē plānoto sākotnējo publisko akciju piedāvājumu (IPO), kas sniegs mums iespēju iepazīt publisko tirgu un sākt veidot attiecības un sadarboties ar investoriem, kā arī palielināt korporatīvā zīmola atpazīstamību Centrālās un Austrumu Eiropas reģionā. Mēs vēlamies būt uzņēmums, kas ilgtermiņā veido ilgtspējīgas un atvērtas attiecības ar kapitāla tirgu, un šī obligāciju emisija apliecina mūsu gatavību būt caurredzamiem, atbildīgiem un uz attīstību orientētiem, spriež T. Dzenis.

http://db.lv/zinas/oc-vision-uzsaks-obligaciju-piedavajumu-redzes-veselibas-veicinasanai-521691

OC VISION pirmsākumi meklējami jau 1991. gadā, tāpēc varētu teikt, ka Latvijā jūs esat redzes aprūpes jomas celmlauzis. Kā jums izdevies kļūt par lielāko redzes aprūpes uzņēmumu Baltijā?

OC VISION sāka darboties laikā, kad Latvijā notika būtiskas politiskās un ekonomiskās pārmaiņas. Veco sistēmu pamazām nomainīja tirgus ekonomika, un attīstījās arī vairāki jauni izglītības virzieni. Latvijas Universitātes Cietvielu fizikas institūta optometrijas programma jau kopš pašiem tās pirmsākumiem nodrošināja studentiem spēcīgu teorētisko zināšanu bāzi, taču jaunajiem speciālistiem trūka iespēju pielietot iegūtās zināšanas darba vidē. Lai šo problēmu risinātu, radās ideja izveidot uzņēmumu, kas ļautu topošajiem optometrijas profesionāļiem iegūt praktisko pieredzi. Tā tapa Latvijas Universitātes Optometrijas centrs, kas vēlāk pārauga OC VISION. Nenoliedzami vairāk nekā trīsdesmit gadu laikā mūsu uzņēmums ir organiski audzis. Veidotas jaunas struktūrvienības, attīstīti zīmoli, dibināti un iegādāti meitasuzņēmumi un pakāpeniski paplašināta darbība gan Baltijā, gan ārpus tās. Šobrīd esam kļuvuši par vadošo redzes un dzirdes aprūpes uzņēmumu Baltijā, un šo pozīciju esam sasnieguši, pateicoties mērķtiecīgam darbam, skaidrai attīstības stratēģijai un spēcīgai profesionāļu komandai.

Kā jūs raksturotu OC VISION darbības profilu? Cik saprotu, jums ir veikalu zīmoli gan mazumtirdzniecībā, gan vairumtirdzniecībā, gan e-komercijā. Kāds ir to mērogs?

Mazumtirdzniecības segments, kas ietver primārās redzes un dzirdes aprūpes pakalpojumus, šobrīd veiksmīgi strādā gan Latvijā, gan Lietuvā. Pērnā gada nogalē abās valstīs darbojās 77 OC VISION optikas veikali, taču mēs turpinām augt un plānojam, ka šī gada beigās veikalu skaits jau pārsniegs 80. Mēs aktīvi attīstām mazumtirdzniecības segmentu un šobrīd ar lepnumu varam teikt, ka Latvijā esam izveidojuši vienu no spēcīgākajām primārās redzes aprūpes sistēmām Eiropā. Kvalitātes ziņā sevi droši varam salīdzināt ar tādām valstīm kā Norvēģija un Apvienotā Karaliste. Vēl jo vairāk — atsevišķos aspektos mēs pat pārspējam vairākas augsti attīstītas valstis, un tas panākts, pateicoties ļoti kvalitatīvai izglītības sistēmai un spēcīgai komandai. Arī esam jau vairāk nekā desmit gadus aktīvi e-komercijā, kas ir viens no visstraujāk augošajiem segmentiem mūsu izaugsmes stratēģijā, virzot OC VISION Eiropas tirgos. Papildus tam mēs aktīvi strādājam arī profesionālo pakalpojumu virzienā jeb B2B (business-to-business) segmentā, sadarbojoties ar citiem redzes aprūpes pakalpojumu sniedzējiem — optikas uzņēmumiem, veselības centriem un slimnīcām gan privātajā, gan publiskajā sektorā visā Baltijā. Šiem klientiem nodrošinām augstas kvalitātes redzes korekcijas un diagnostikas iekārtas, preces un profesionālos pakalpojumus.

Vai jūs šīs iekārtas ražojat?

Ne gluži. Mēs tās pielāgojam, komplektējam un sagatavojam tieši konkrētā klienta vajadzībām. Piemēram, mazāki optikas veikali nereti izvēlas nevis paši izgatavot brilles no A līdz Z, bet uztic šo procesu mums. Mēs apvienojam briļļu ietvaru ar izslīpētām lēcām, procesā veicam nepieciešamos pielāgojumus, piemēram, centrēšanu, un sagatavojam tās lietošanai. Šāda veida pilna servisa risinājumi ir būtiska B2B segmenta daļa. Tāpat šajā virzienā ietilpst arī optikas preču — rāmīšu, lēcu, kontaktlēcu un citu redzes korekcijas līdzekļu — izplatīšana profesionālajiem klientiem un primārās redzes aprūpes uzņēmumiem. Lai gan šobrīd fokusējamies uz Baltiju, arvien biežāk strādājam arī ar klientiem ārpus tās, un jāsaka, ka lielās Eiropas valstis mūsu pakalpojumu līmeni novērtē patiešām augstu.

Saprotu, ka papildus optikas preču izplatīšanai B2B segmentā OC VISION aktīvi darbojas arī diagnostikas iekārtu jomā?

Jā, ar zīmolu Opptica piedāvājam plašu redzes pārbaudes iekārtu klāstu, kas tiek izmantots slimnīcās, oftalmoloģijas nodaļās un privātās praksēs visā Baltijā, kā arī piedāvājam labākos optiku veikalu iekārtu risinājumus. Mums ir pašiem sava inženieru komanda, kas nodrošina iekārtu uzstādīšanu, apkalpošanu, uzturēšanu un arī lietotāju apmācības. Šī pieeja ļāvusi mums veidot plašu un stabilu sadarbības tīklu ar veselības aprūpes iestādēm, pārstāvot tirgū vadošos starptautiskos zīmolus.

Visu interviju lasiet 3.jūnija žurnālā Dienas Bizness!

Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.