Papildināta - Hyundai Rotem pauž bažas, ka vilcienu iepirkumā Latvijā tiek lobēts Stadler 

Pasažieru vilciens (PV) pārstāvji pirms dažām dienām devās uz Ukrainu, lai vētītu šajā valstī piegādātos viena no Latvijas vilcienu konkursa dalībnieku Hyundai Rotem vilcienus. Hyundai pauda bažas, ka PV meklē ieganstus uzņēmuma diskvalifikācijai un Stadler lobēšanai.

Gunta Kursiša, 22.5.2014

PV pārstāvji 19. maijā viesojās Ukrainā, lai klātienē aplūkotu Hyundai Rotem ražotos vilcienus. Db.lv jau informēja, ka šogad pavasarī saistībā ar Dienvidkorejas ražotāja defektīvajiem vilcieniem Ukrainā uzsākts kriminālprocess. Hyundai Rotem vilcienu tehniskās nepilnības radījušas draudus pasažieru drošībai. Vilcienu ekspluatēšanas laikā tos regulāri piemeklējušas tehniskas ķibeles, un situācija pasliktinājās ziemā, laikapstākļiem kļūstot bargākiem. Daži no pasažieriem, kas nebija apmierināti ar pasažieru pārvadātāja nodrošinātajiem pakalpojumiem, vērsās tiesā.

Hyundai pārstāvji Db.lv uzsvēra, ka ikviens ražotājs ik pa laikam piedzīvo problēmas, taču svarīgi ir tas, kā problēmas tiek risinātas un novērsta to atkārtošanās nākotnē. «Līdzko Hyundai Rotem uzzināja par situāciju Ukrainā, uz turieni situācijas izvērtēšanai tika nosūtīta uzņēmuma tehnisko ekspertu komanda, uzņēmums novērš nepilnības par saviem līdzekļiem,» Db.lv uzsvēra uzņēmuma pārstāve Tija Ezeriņa.

DB jau vēstīja (28.03.2014.), ka arī Stadler vilcieniem sākotnēji nav klājies labāk un arī tos piemeklējušas dažādas tehniskas nedienas. Piemēram, Somijā pirms diviem gadiem šveiciešu ražotie FLIRT tipa vilcieni uz laiku tika izņemti no ekspluatācijas ar elektrību saistītu problēmu dēļ, rakstīja Helsingin Sanomat tīmekļa versija. Līdzīgas īssavienojumu problēmas esot pieredzējuši arī Stadler vilcieni Minskā. FLIRT sākotnēji saskārās ar tehniskām problēmām arī Igaunijā, kad pērnā gada augustā baterijas darbības traucējumu dēļ tas aizdegās, ziņoja Igaunijas raidsabiedrības portāls Err.ee.

Raksts turpinās pēc reklāmas

Hyundai Rotem pārstāvji Latvijā uzsver - bažas rada tas, ka PV pārstāvji savai vizītei esot izvēlējušies tieši Ukrainu, jo kā kvalifikācijas apliecinājums kalpo arī «ražotāja pozitīvā pieredze citviet pasaulē un Eiropā, tostarp, piemēram, Īrijā».

Hyundai Rotem pārstāvji pauduši bažas, ka tiek meklēti iegansti, lai diskvalificētu dienvidkorejiešus no konkursa un lobētu citu konkursa dalībnieku – Stadler.

«Mēs ceram, ka [..] lemjot par uzvarētāju, tiks ņemti vērā konkrētā ilgtermiņa nomas konkursa izvirzītie kritēriji, nevis personiski apsvērumi. Ceram arī, ka šāda PV rīcība nav traktējama kā mēģinājumi atrast ieganstus Hyundai Rotem diskvalifikācijai,» pauda Dienvidkorejas dzelzceļa transporta ražotāja Hyundai Rotem pārstāvis Hvans Džī.

Tāpat ražotāja pārstāvis acinājis PV izsludināto elektrisko vilcienu nomas iepirkuma procedūru padarīt pēc iespējas caurskatāmāku, lai nodrošinātu, ka pasūtītājs elektriskos vilcienus iznomā ar visizdevīgākajiem nosacījumiem.

Latvijas pasažieru pārvadātāja Pasažieru vilciens izsludinātajā konkursā par jaunu vilcienu piegādi piedāvājumus iesniedza trīs uzņēmumi - PESA, Hyundai Rotem Company un Stadler Bussnang AG. Pirmais no pretendenetiem - Polijas uzņēmums PESA (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz) - konkursā nebija iesniedzis vajadzīgo finanšu nodrošinājumu un tādējādi konkursā nepiedalās.

Hyundai Rotem piedāvā vienu vienību vidēji iznomāt par 35 tūkstošiem eiro mēnesī, bet konkurents Stadler – par 50 tūkstošiem eiro mēnesī. Hyundai Rotem pārstāvis Latvijā Māris Gavars iepriekš pauda, ka dienvidkorejiešu piedāvājums Latvijai ir par 143 miljoniem eiro izdevīgāks nekā Stadler. Hyundai Rotem pārstāvis Hvans Džī (Hwan Jee) jau iepriekš pauda izbrīnu par abu sāncenšu ievērojamo cenu starpību, norādot, ka pēc publiski pieejamās informācijas var lēst, ka Stadler piedāvātie vilcieni Latvijai ir par 30% dārgāki nekā Igaunijā. 

Hyundai Rotem gadā saražo aptuveni 1100 dzelzceļa transporta vienību. Hyundai Rotem vilcieni kursē Īrijā, Grieķijas galvaspilsētā Atēnās, ASV, Turcijā, Kanādā, Brazīlijā, Indijā, Ķīnā un Dienvidkorejā.

Tevi varētu interesēt

Uzņēmuma Šveices Federālais dzelzceļš konkursā par vilcienu piegādi Alpu dzelzceļa...

Hyundai Rotem šīs nedēļas sākumā izplatītīja informāciju, kurā tika pausts pārsteigums...

Hyundai Rotem piedāvājums AS Pasažieru vilciens iepirkumā ir vismaz par 143 miljoniem...

Uzvarētāju noteiks tehniskie rādītāji; CAF vilcieni būtu lētāki, lēš industrijas pārstāvji
...

Ukrainā sākts kriminālprocess saistībā ar Hyundai ražoto elektrovilcienu ekspluatāciju. Dienvidkorejas...

Nepalaid garām

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Šodien starptautiskajā lidostā «Rīga» tika sagaidīts pirmais gaisa kuģis Boeing...

Valsts kontrolieres Elitas Krūmiņas izteikumi, ka Rīgas brīvostas pārvaldnieka Leonīda Loginova...

Satiksmes ministrijā notikusi tikšanās ar delegāciju no Ķīnas, lai pārrunātu iespējas...

Netālu no ostas esošo rajonu iedzīvotājiem sūdzoties par neciešamām naftas produktu...

Valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) Minskā slēdza vienošanos ar Baltkrievijas dzelzceļu...

Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic apgrozījums pērn pieaudzis par 1% līdz 278,8 miljoniem...

Lai gūtu papildu pārliecību par krīzē nokļuvušo pasažieru pārvadātāju godprātīgu...

Valsts a/s Latvijas Gaisa satiksme investēs vairāk nekā 3,73 miljonus eiro sistēmas...

Kādreizējā satiksmes ministra Aināra Šlesera parakstītais līgums ar Īrijas zemo cenu lidsabiedrību...

Valsts kontroliere Elita Krūmiņa uzskata, ka Rīgas brīvostas pārvaldnieka Leonīda Loginova atrašanās...