Ražošana

Par produkta attīstīšanas vietu izvēlas Latviju

Jānis Goldbergs, 18.03.2019

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā tapis Izraēlas uzņēmuma Ma Yoffi produkta koncepts, kas jau drīzumā tiks piedāvāts ASV veikaliem.

Šobrīd viss ir gatavs, lai uzņēmums varētu sākt ražošanu un piedāvātu pirmo paraugu partiju ASV veikaliem, un šis piedāvājums ir tapis Rīgā, Dienas Biznesam atklāj Tirdzniecības un juridisko pakalpojumu uzņēmuma Waltz&Tailor eksperte Agnese DeLatoni.

Līza Maiofisa (Liza Mayofis), izveidojot kompāniju Ma Yoffi Izraēlā, biznesu uzsāka pirms četriem gadiem. Pamatideja – garšīgas dāvanas. Izejvielas – dabīgi Izraēlā audzēti produkti. «Sākām mēs dāvanu nišā, bet pēc tam sapratām, ka, lai izplestos un ražotu vairāk, mums ir jāmērķē arī uz pārtikas ražošanu. Jau sākotnēji izlēmām, ka pārtikas ražošanā varam sākt ar dateļu sīrupa bāzes mērcēm. Vispār ir divu tipu mērces šajā nišā – sojas un dateļu. Turklāt dateļu mērces ir sastopamas retāk,» stāsta L. Maiofisa.

Ambīcijām vajag lielu tirgu

«Jau sākotnēji mums bija skaidrs, ka jāsāk uzreiz ar lielu tirgu un lielām iespējām, tādēļ bijām nosprauduši mērķi tikt Amerikas Savienoto Valstu (ASV) tirgū. Arī produkta izvēle bija apzināta un vērsta tieši uz šo tirgu, jo ASV tirgū dateļu sīrupa mērces ir retums,» paskaidroja L. Maiofisa.

Uzņēmēja apzinājusies, ka prot saražot preci, tomēr zināšanu par ASV tirgu, noteikumiem, prasībām un patērētāju ieradumiem praktiski nav. Izlasīts liels daudzums interneta publikāciju un dažādu rakstu, bet vajadzīgais konsultants atradies pavisam nejauši, izlasot par latviešu kompānijas panākumiem šprotu ieviešanā ASV tirgū. «Protams, ka mēs zinām, kas ir šprotes, zinām arī, kas ir ASV tirgus, kur zivju konservu netrūkst. Mani tas ieinteresēja – kā tas ir aizgājis un kā izdevies. Uzrakstīju vēstuli, un jau pēc laika mēs sākām strādāt,» meklējumus atceras Izraēlas uzņēmēja.

Četros mēnešos līdz ražošanai

Izraēlas uzņēmums Ma Yoffi un tirdzniecības un pakalpojumu uzņēmums Waltz&Tailor sadarbību uzsākuši pērn oktobrī, un šobrīd ir sagatavots produkta koncepts, sākot no dizaina un etiķetēm un beidzot ar iepakojuma izmēriem tā, lai varētu uzsākt ražošanu un veiktu pirmo paraugu piegādi uz ASV.

Visu rakstu lasiet 18. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru