Transports un loģistika

Pasažieru autobusu operatoru Lux Express nebaida Rail Baltic projekts

Nozare.lv,15.12.2011

Jaunākais izdevums

Starptautisko autobusu pārvadātāju Lux Express patlaban nebaida konkurence ar vilcienu pārvadātājiem, arī Rail Baltica projekts, jo tas nerealizēsies tuvākās desmitgades laikā, atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Hanness Sārpū.

«Lai arī dzelzceļa pasažieru pārvadātāji ir konkurenti autobusu pasažieru pārvadātājiem, pagaidām Rail Baltica projektam nav ietekmes uz mūsu attīstības plāniem, jo patlaban redzam, ka tas, visticamāk, nerealizēsies tuvākās desmitgades laikā,» skaidro Sārpū.

Arī maršrutā Tallina-Sanktpēterburga konkurence ar dzelzceļu patlaban neesot aktuāla. Ik ceturksni Lux Express pārvadāto pasažieru skaits pieaug, un, piemēram, šā gada trešajā ceturksnī tika pārvadāts par 19% vairāk pasažieru nekā pērn, un tiek paredzēts, ka šis skaits turpinās pieaugt. Patlaban autobusi nodrošina 850 sēdvietas ik dienas starp Tallinu un Sanktpēterburgu. Ja, kā plānots, šajā maršrutā tikšot norīkots arī vilciens, tad pēc diviem līdz trīs gadiem ar vilcieniem varētu apkalpot vēl 200-400 pasažierus, taču «tas tāpat būtiski neietekmētu Lux Express biznesu», skaidro Sārpū.

Preču zīme Eurolines Lux Express pieder AS MootorReisi, kas dibināta 1993.gadā.

Lux Express Grupa ir pasažieru pārvadājumu uzņēmums Baltijas valstīs, kas piedāvā starptautiskos savienojumus starp Baltijas valstīm, Krieviju un atsevišķām Eiropas Savienības valstīm.

2010.gadā pasažieru pārvadājumu uzņēmuma Lux Express pārvadāto pasažieru skaits, salīdzinot ar 2009.gadu, palielinājies par 22%.

2010.gadā Lux Express kopumā pārvadāja vairāk nekā 447 000 pasažieru.

Šā gada trešajā ceturksnī Lux Express ienākumi bija 3,74 miljoni eiro (2,6 miljoni latu), kas ir par 24% vairāk, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Peļņas rādītāji pieauga par 17% un pārsniedza 830 000 eiro (576 000 latu), kamēr pārvadāto pasažieru skaits pārskata periodā sasniedza 181 000, par 23% pārsniedzot pagājušā gada rezultātus.

Lux Express grupa ir viens no lielākajiem pasažieru pārvadājumu uzņēmumiem Baltijas valstīs, kas piedāvā visbiežākos starptautiskos savienojumus starp Baltijas valstīm, Krieviju un atsevišķām Eiropas Savienības valstīm.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautisko autobusu operators "Lux Express" 22. maijā atsāks veikt regulārus reisus maršrutos Tallina-Rīga, Viļņa-Rīga un Tallina-Viļņa.

"Pašlaik atjaunojam tikai trīs no vienpadsmit starptautiskajiem maršrutiem, ko iepriekš nodrošinājām, un ar mazāk nekā pusi no iepriekš veiktā reisu skaita.

Jāpiebilst, ka regulāru starpvalstu braucienu atjaunošana ir mazs, bet svarīgs solis, lai pamazām atgrieztos iepriekšējā ritmā. Ceram, ka pēc iespējas ātrāk sasniegsim iepriekšējo reisu skaitu, tomēr paredzam, ka tam ir nepieciešami vismaz 18 mēneši," stāsta "Lux Express" starptautisko reisu biznesa attīstības vadītājs Raits Remmels.

"Lux Express" veiks sekojošus starptautiskos reisus no 22. maija:

Tallina-Rīga 7:00 (Lux Lounge); 10:00 (Lux Express); 12:30 (Lux Lounge); 18:00 (Lux Lounge)

Rīga-Tallina 7:00 (Lux Lounge); 12:30 (Lux Lounge); 15:00 (Lux Express); 18:00 (Lux Lounge)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" no piektdienas, 28.aprīļa, palielinās reisu skaitu maršrutā Rīga-Tallina, informē "Lux Express" pārstāvji.

Ieskaitot maršrutu Tallina-Viļņa, turpmāk starp Rīgu un Tallinu ik dienu tiks nodrošināti 12 reisi. Braucienu dati liecina, ka Latvija joprojām ir viens no populārākajiem ceļojumu galamērķiem igauņu vidū, savukārt Latvijas iedzīvotāji labprāt ceļo uz Igauniju.

Salīdzinot ar 2022.gada martu, "Lux Express" maršrutā Tallina-Rīga pasažieru skaits šogad palielinājās par 61%. Savukārt kopējais pasažieru skaits visos reģiona (Baltijas valstis un Varšava) maršrutos šogad pieauga par 67%.

"Lux Express" starptautiskā biznesa vadītājs Raits Remmels norāda, ka visās trīs Baltijas valstīs novērojams intereses pieaugumu par ceļošanu, un to apliecina arī pasažieru skaita pieauguma tendences. "Lux Express" seko līdzi pasažieru vēlmēm un, reaģējot uz intereses kāpumu, atbilstoši palielina arī reisu skaitu.

Foto

Papildināta - Protestējot pret sabiedriskā transporta subsidēšanu, Lux Express mēnesi maršrutā Rīga-Liepāja vadās bez maksas

Gunta Kursiša,23.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Asi kritizējot pašreizējo situāciju pasažieru pārvadājumu jomā Latvijā, pasažieru autobusus reisu operators Lux Express uzsācis akciju, kuras laikā vēlas Latvijas iedzīvotājiem demonstrēt «kādā kvalitātē pasažieru pārvadājumi varētu būt arī Latvijā», piedāvājot 30 dienas pārvadāt pasažierus maršrutā Rīga – Liepāja – Rīga bez maksas. Tikmēr Lux Express konkurenti pauž, ka igauņu pārvadātāja apgalvojumi liecina par Latvijas tirgus nepārzināšanu.

(Ziņa papildināta ar Ecolines komentāru)

Atklājot akciju, Lux Express vadītājs Hannes Sārpū (Hannes Saarpuu) uzsvēra, ka pašlaik Latvijas pārvadājumu tirgus regulējums «neveicina kvalitatīvu un mūsdienīgu pasažieru pārvadājumu jomas pakalpojumu attīstību». Viņš skaidroja, ka pašlaik tirgus ir slēgts un tas neveicina konkurenci pārvadātāju staprā. «Esošais regulējums, kas nosaka, ka pasažieru pārvadājumu tirgus ir slēgts un valdības nepārtraukti dotē pārvadātājus, ir bezatbildīgs un var funkcionēt tikai īstermiņā. Neesošā konkurence pasažieru pārvadājumu sistēmā faktiski liedz cilvēkiem pieeju moderniem un augstas kvalitātes pakalpojumiem,» norādīja Lux Express vadītājs.

Transports un loģistika

Lux Express autobusu maršrutos uz Krieviju pērn pasažieru skaits samazinājies par 50%

LETA,17.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visos starptautiskā pasažieru pārvadātāja "Lux Express" maršrutos uz Krieviju, tostarp no Rīgas, pērn pasažieru skaits samazinājās par 50%, salīdzinot ar 2023.gadu, aģentūrai LETA sacīja "Lux Express" valdes loceklis Ingmars Ross.

Vienlaikus viņš minēja, ka pasažieru skaits pērn bija četras reizes mazāks nekā pirms Covid-19 pandēmijas un Krievijas iebrukuma Ukrainā.

Jautāts, kā uzņēmums vērtē Latvijas parlamentā iesniegtos grozījumus, kas paredz aizliegt sabiedriskos pasažieru pārvadājumus uz un no Krievijas, Ross uzsvēra, ka "Lux Express" neorganizē tūrisma braucienus uz Krieviju, kā arī uzņēmuma darbība tiek vadīta, ņemot vērā Igaunijas un Latvijas valdību ceļošanas ieteikumus, kas stingri iesaka neceļot uz Krieviju.

Tomēr "Lux Express" turpina piedāvāt ierobežotu skaitu maršrutu, galvenokārt cilvēkiem ar ģimenes saitēm pāri robežām. ""Lux Express" vairākkārt ir norādījuši, ja iestādes pieņems lēmumu slēgt robežšķērsošanas punktus, "Lux Express" pilnībā ievēros šos lēmumus," piebilda Ross.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" padome ceturtdien nolēma līdz 20.februārim atlikt jautājumu par nepieciešamo finansējumu deviņu miljonu eiro apmērā kopuzņēmuma izdevumu segšanai, aģentūru LETA informēja "RB Rail" pārstāvji.

Ceturtdien Viļņā notikušajā "RB Rail" padomes kārtējā sēdē tika apstiprināta apņemšanās īstenot "Rail Baltica" projektu Latvijā, vienlaikus uzsverot būtisko progresu izmaksu samazināšanā un efektivitātes uzlabošanā.

Kā norādīja "RB Rail" padomes priekšsēdētājs Arenijs Jackus, mērķis ir nodrošināt atbildīgu finanšu pārvaldību un izvairīties no izmaksu rašanās bez nodrošināta finansējuma. Viņš ticot, ka Latvija ir drošs un uzticams partneris, kas pildīs savas starptautiskās vienošanās.

Saskaņā ar projekta vadības līgumu "RB Rail" ir ieviesusi pārskatītu projekta vadības struktūru un pabeigusi restrukturizācijas procesu. Šie centieni rezultējušies kopējos ietaupījumos 15% apmērā, bet personāla izmaksas pēc 2024.gada reorganizācijas samazinājušās par 16%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" maijā plāno sākt komerciālos pasažieru pārvadājumus reģionālās nozīmes maršrutos Rīga-Liepāja un Liepāja-Daugavpils, aģentūrai LETA apstiprināja "Lux Express" Baltijas biznesa attīstības vadītājs Aldis Ķibēns.

Viņš norāda, ka Sabiedriskā transporta padome ir paudusi atbalstu reģionālās nozīmes maršruta Rīga-Liepāja atklāšanai pasažieru komercpārvadājumiem.

"Patlaban gaidām Autotransporta direkcijas (ATD) paziņojumu par šī maršruta atvēršanu komerciālajiem pasažieru pārvadājumiem un atbildi uz uzņēmuma pieteikumu izsniegt atļauju, lai varētu nodrošināt pasažieru pārvadājumus maršrutos Rīga-Liepāja un Liepāja-Daugavpils," pauž Ķibēns.

Viņš papildina, ka patlaban būtiskākais solis transporta nozares attīstībai būtu šo un citu maršrutu atvēršana komerciālajiem pasažieru pārvadājumiem, kas ne vien veicinātu konkurenci tirgū, bet arī pasažieriem dotu iespēju izvēlēties pakalpojuma kvalitāti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas autobusu operatora "Lux Express" tīrā peļņa pērn bija 12,2 miljoni eiro, kas ir par 59,5% vairāk nekā 2022.gadā, liecina kompānijas gada pārskats.

2023.gadā "Lux Express" ieņēmumi sasniedza gandrīz 43,1 miljonu eiro, kas ir par 26,8% vairāk nekā 2022.gadā.

Pērn pieauga pieprasījums pēc uzņēmuma piedāvātajiem autobusu maršrutiem gan Igaunijā, gan starptautiski. Grupas kompānijas apkalpoja 2,76 miljonus pasažieru, kas ir par 13,6% vairāk nekā 2022.gadā.

Igaunijas iekšzemes maršrutos pārvadātie pasažieri veidoja gandrīz 70% no kopējā pasažieru skaita. Visvairāk - par nepilniem 22% - pasažieru skaits pieauga braucienos uz Baltijas valstīm un Poliju, lai gan tirgū pieauga konkurence.

"Lux Express" pagājušajā gadā turpināja autobusu reisus uz Sanktpēterburgu no Tallinas, Rīgas un Helsinkiem. Autobusu pārvadājumus ierobežoja Eiropas Savienības sankcijas Krievijai un atsevišķu personu pārvietošanos pār robežu kavēja robežsardze. Neskatoties uz lielo pieprasījumu, "Lux Express" prognozē, ka tuvāko gadu laikā pārvadājumu uz Krieviju apjoms samazināsies.

Pasaulē

Krievijā aptur Igaunijas Lux Express grupas uzņēmuma autobusu pārvadājumu licenci

LETA,03.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas iestādes uz laiku anulējušas licenci Igaunijas starptautisko pārvadājumu grupā Lux Express Grupp ietilpstošā Krievijas uzņēmuma Jevrolains pasažieru autobusu reisiem maršrutos Helsinki-Sanktpēterburga un Tallina-Sanktpēterburga, tādēļ Lux Express šajā laikā pasažieru pārvadāšanai norīkojusi citus autobusus un piedāvā citus variantus vēlamā galamērķa sasniegšanai.

Krievijas robežsardzes dienests pirmdien uz robežas aizturēja Lux Express autobusus, kas brauca ikdienas reisos maršrutā Helsinki-Sanktpēterburga. Sākotnējais aizturēšanas iemesls bija licences apturēšana Lux Express starptautiskajiem pārvadājumiem.

Tomēr vēlāk noskaidrojās, ka licence apturēta tikai Krievijā reģistrētā uzņēmuma Jevrolains autobusiem, bet Igaunijas kompānijas Lux Express Estonia autobusi var turpināt pārvadājumus starp Tallinu un Sanktpēterburgu. Pasažieri operatoru var pārbaudīt uz iegādātās biļetes.

Tallinas-Sanktpēterburgas maršrutā reisi notiek pēc ierastā grafika. Kā pagaidu risinājumu Lux Express saviem pasažieriem piedāvā aizvietojošos autobusus uz robežas aizturēto vietā. Saistībā ar to var būt neērtības robežas šķērsošanā, kā arī autobusi var kavēties. Helsinku-Sanktpēterburgas maršrutā Lux Express piedāvā aizvietojošos autobusus, kā arī citus galamērķa sasniegšanas variantus.

Pakalpojumi

Lux Express: latvieši arvien biežāk uz kaimiņvalstīm izvēles ceļot ar autobusu

Dienas Bizness,09.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs Lux Express šā gada pirmajā pusgadā Baltijā pārvadājis par 23% vairāk pasažieru nekā pērn analogā laika periodā. Šogad pārvadāto pasažieru skaits pieaudzis līdz 192 000, informē Lux Express komunikācijas konsultante Aiva Eiduka.

«Lux Express pirmā pusgada rezultāti iepriecina ar pozitīvu tendenci - latvieši arvien biežāk izvēlas ceļot uz Baltijas galvaspilsētām ar autobusu. Šogad vietējo ceļotāju skaits ir palielinājies par 25% salīdzinājumā ar pērno gadu, palielinājies braucēju skaits reisos gan uz Tallinu, gan uz Viļņu. Šogad uz Tallinu ir ceļojuši par 25% vairāk vietējo pasažieru nekā pērn, savukārt uz Viļņu - par 26% vairāk,» norāda Lux Express valdes loceklis Krišjānis Reķis.

Pārvadātājs šogad investējis aptuveni 3 miljonus eiro sešu jaunu biznesa klases autobusu iegādē. Jaunie Lux Express Lounge autobusi no Rīgas uz Tallinu kursē kopš 12. jūnija. Lounge autobusos, kuros ir 15 jaunas biznesa klases sēdvietas līdzšinējo 10 sēdvietu vietā, ļauj palielināt pārvadāto biznesa klases pasažieru skaitu visā Baltijā.

Transports un loģistika

Augot degvielas cenām, augs vajadzība pēc alternatīvas enerģijas izmantošanas

BNS,20.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot pieaugt degvielas cenām, palielināsies arī maksa par autobusu biļetēm, saka starptautiskās autobusu kompānijas Lux Express valdes priekšsēdētājs Hanness Sārpū (Hannes Saarpuu), norādot, ka, turpinoties šādai tendencei, aktualizēsies alternatīvas enerģijas izmantošanas iespējas.

«Degvielas izmaksas mums pērn ir kāpušas par 30%, bet tas nenozīmē, ka mūsu cenas ir augušas tikpat strauji. Patiesību sakot, vairākos maršrutos pērn vidējās cenas pat samazinājās. Tomēr ir skaidrs, ka tas nevarēs turpināties, ja degvielas cenas turpinās pieaugt. Tad celsies arī biļešu cenas,» teica Sārpū.

Viņš norādīja, ka degvielas cenu kāpums par 10% nenozīmē arī biļešu cenu pieaugumu par 10%. «Tomēr jānorāda – ja jūs braucat ar savu mašīnu, tad, degvielas cenām augot par 10%, jūsu izmaksas pieaug par 10%. Savukārt pasažieru pārvadātājiem, autobusiem degvielas pieaugums par 10% nenozīmē biļešu pieaugumu par 10%, pieaugums būs daudz mazāks. Līdz ar to, pieaugot degvielas cenām, pieaugs arī biļešu cenas, bet šis pieaugums tomēr būs lēnāks,» paskaidroja Lux Express valdes priekšsēdētājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" ir slēdzis komercmaršrutu starp Rīgas centru un Rīgas lidostu, sacīja SIA "Lux Express Latvia" valdes loceklis Aldis Ķibēns.

Viņš skaidroja, ka kompānija nolēma slēgt komercmaršrutu, jo pieprasījums bija mazāks, nekā plānots.

Vienlaikus Ķibēns arī atzīmēja, ka viens no faktoriem, kas noteica attiecīgā komercreisa slēgšanu, bija nesakārtotā situācija ar kompensācijām saistībā ar valsts paredzēto braukšanas atlaižu nodrošināšanu.

Viņš minēja, ka "Lux Express" cieš zaudējumus valsts paredzēto atlaižu nodrošināšanas dēļ, kas ierobežo iespējas uzturēt maršrutus, kuros ir zemāka rentabilitāte.

"Ja ir jāpazaudē 20% no ienākumiem, ir mazāka iespēja eksperimentēt ar maršrutiem, kurus ir iespējams paņemt uz komercreisa principiem, kā arī, ja ir mazāks pieprasījums, tad mazāku laiku var atļauties ciest zaudējumus. "Lux Express" ir zaudējumi arī no pieprasītiem maršrutiem," piebilda Ķibēns.

Transports un loģistika

RB Rail: Rubesas paustais par Rail Baltica īstenošanas problēmām ir pamatots

LETA,05.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekta «Rail Baltica» īstenotāja, Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» bijušās vadītājas Baibas Rubesas paustais par «Rail Baltica» īstenošanas problēmām ir pamatots, atzīst «RB Rail» jaunieceltais valdes priekšsēdētāja vietas izpildītājs, kopuzņēmuma finanšu direktors Igns Degutis.

Pametot amatu Baltijas valstu kopuzņēmumā «RB Rail», Rubesa norādīja uz virkni ar «Rail Baltica» projekta īstenošanu saistītām problēmām, no kurām viena saistīta ar projekta un «RB Rail» finansēšanas plānu.

Papildināta - Baiba Rubesa: Neizslēdzu, ka Rail Baltica projekts var apstāties

Degutis atzina, ka Rubesas iezīmētie riski pastāv, bet tiek strādāts, lai tos mazinātu. «Jā, riski ir. Jautājums ir tikai par to, kā tos mazināt un kā visu koordinēt starp kopuzņēmumu, trim dalībvalstīm un Eiropas Komisiju (EK). Kā piemēru es varu minēt «RB Rail» finansējumu. Kopuzņēmuma budžetam padomē, kurā ir pa diviem pārstāvjiem no katras Baltijas valsts, bija jābūt apstiprinātam 27.septembrī, un tas joprojām nav izdarīts. Mēs joprojām gaidām,» teica «RB Rail» vadītāja vietas izpildītājs.

Viedokļi

RB Rail par audita rezultātiem: Mēs esam gatavi rīkoties

Agnis Driksna, "RB Rail" AS pagaidu izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs; Ignas Degutis, "RB Rail" AS finanšu direktors,07.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Rail Baltica" kopuzņēmums "RB Rail" AS ir rūpīgi izvērtējis vienotā audita rezultātus, kuru 2019. gadā veica trīs Baltijas valstu nacionālās audita institūcijas. Mēs pilnībā uzticamies un respektējam vienotā audita rezultātus, kurus izstrādāja neatkarīgas audita institūcijas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Mēs esam gatavi rīkoties un sākam īstenot nepieciešamos pasākumus, lai sasniegtu taustāmas izmaiņas kopuzņēmuma atbildības jomās, kas izceltas audita ziņojumā.

Lai gan audita ziņojumā ir izcelti gan plānošanas, gan budžeta riski, "Rail Baltica" projekta ieviešana līdz 2026. gadam joprojām ir mūsu mērķis.

Mēs esam identificējuši galvenos priekšnoteikumus, kas nepieciešami šī mērķa sasniegšanai, ieskaitot uzlabotu lēmumu pieņemšanu projektēšanas un būvniecības posmā, kā arī savlaicīgu finansējuma pieejamību.

Ja šie priekšnosacījumi tiek efektīvi izpildīti, "Rail Baltica" projektu ir iespējams īstenot noteiktajā termiņā.

Atbildot uz audita secinājumiem par "Rail Baltica" izmaksām, jāuzsver: tā kā "Rail Baltica" globālais projekts ir sasniedzis būvprojektēšanas fāzi, projekta attīstītāju rīcībā ir aizvien detalizētāka tehniskā informācija par plānoto darbu apmēriem, kā arī parādās jaunas projektā ieinteresēto organizāciju prasības un vajadzības. Balstoties uz šo jauno informāciju, "Rail Baltica" izmaksas visās valstīs tiks atjauninātas pēc būvprojekta pabeigšanas 2021. gadā un turpmākiem pētījumiem par prognozētajām pasažieru un kravu plūsmām. Tajā pašā laikā jāatzīst, ka ir arī daudz iespēju, kā samazināt projekta izmaksas, izmantojot kopīgus iepirkumus un viedus projektēšanas risinājumus.

Pakalpojumi

Lux Express: konkurence pārvadājumos ar autobusu Baltijas reģionā pērn divkāršojusies

Nozare.lv,01.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajos pārvadājumos ar autobusiem pērn visu pārvadātāju piedāvātais sēdvietu skaitu kopumā ir divkāršojies, norāda Lux Express valdes priekšsēdētājs Hannes Sarpū.

«Jāatzīst, nekad vēl nav bijis tik daudz konkurentu pasažieru pārvadājumos maršrutā Sanktpēterburga - Baltijas valstis un īpaši - Sanktpēterburga - Tallina, kurā konkurence ir kļuvusi daudz sīvāka tieši pērn,» skaidro Sarpū.

Viņš norāda, ka Sanktpēterburga ir Baltijas valstīm tuvākā lielākā megapolise ar vairāk nekā pieciem miljoniem iedzīvotāju. «Jau vairāk nekā desmit gadu laikā viņu populārākais galamērķis īsiem atvaļinājumiem ir bijusi Somija. Bet apmēram pirms diviem - trim gadiem Baltijas valstis, galvenokārt Igaunija, kā arī Latvija, sāka piesaistīt arvien vairāk Sanktpēterburgas iedzīvotāju, organizējot tūrisma seminārus, piedaloties gadatirgos un ar reklāmas kampaņām masu medijos, popularizējot Igauniju un Latviju kā galamērķus,» skaidro Lux Express vadītājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā autobusu «Lux Express» pasažieru skaits gan iekšzemes, gan starptautiskajos maršrutos sasniedza 2,4 miljonus ceļotājus, savukārt Tallinas un Rīgas līnijā pasažieru skaits pieauga par 25%, informē uzņēmums.

Saskaņā ar «Lux Express Group» valdes priekšsēdētāja Andrusa Treiera teikto, maršruts no Rīgas uz Tallinu ir populārs gan atpūtas, gan biznesa braucieniem, kas liecina par to, ka autobusu satiksme konkurē ar gaisa transporta pakalpojumiem un vieglo transportu.

«Lux Express» pagājušajā gadā veica 63 116 reisus, kas ir par 8% vairāk nekā pērn, un pasažieru skaits sasniedza 2,4 miljonus. 93% no reisiem ieradās galamērķī bez kavēšanās.

Sanktpēterburgas maršrutos pasažieru skaita pieaugums bija vidēji 6%, savukārt līnijā Rīga-Pēterburga ceļotāju skaits salīdzināms ar iepriekšējā gada līmeni. Otrs lielākais pieaugums «Lux Express Gourp» bija reisā Helsinki-Pēterburga, kur braucēju skaits bija par 22% lielāks nekā iepriekšējā laika posmā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo tuvāk nāk brīdis, kad noslēgsies konkurss par pasažieru pārvadājumiem Latvijā, jo skarbāki ir pārmetumi Autotransporta direkcijai un tās vadītājam Kristiānam Godiņam.

Situācija ir gluži kā pie pokera galda, kad kārtis vēl nav redzamas, bet apkārt sēdošie izrunājas un slēpj dūžus piedurknēs, un visi spēlētāji vienlaikus nekad nesēž pie galda. Proti, Satiksmes ministrija, kas dod finansējumu, pārvadātāji, kuri piedalīsies konkursā, un šoferu arodbiedrības sarunājas pa stūriem, divatā, bet pie galda visi blefo.

Šoferi grib 10 eiro

5. jūlijā pie Autotransporta direkcijas (ATD) notika Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības (LAKRS) rīkots pikets, kura galvenā prasība skanēja vienkārši: «10 eiro par nobraukto stundu autobusu šoferiem!» Bija aicinājums: «Godiņ, nāc ārā!» Bija citi saukļi, tomēr cauri visam vijās neapmierinātība par to, ka valsts vēl 2030. gadā autobusu šoferiem paredzējusi 6,05 eiro par nobraukto stundu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" pērn komercreisos pārvadāja 37 411 pasažierus, kuriem pienācās valsts noteiktie braukšanas maksas atvieglojumi, tādējādi kompānijai veidojās 317 400 eiro zaudējumi, aģentūrai LETA sacīja "Lux Express Latvia" valdes loceklis Aldis Ķibēns.

Viņš skaidroja, ka kompānijai ir būtiski zaudējumi esošā regulējuma dēļ, kas nosaka, ka valsts komercreisos nekompensē izdevumus, kas ir saistīti ar pakalpojumu sniegšanu, tomēr braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēji ir tiesīgi saņemt atlaides arī komercmaršrutos.

Savukārt pēc Eiropas tiesas lēmuma Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā ir jāiekļauj norma, ka valstij ir jākompensē pasažieriem piešķirtās atlaides, jo valsts nevar pieprasīt no komersanta nodrošināt pakalpojumu bez maksas, skaidroja Ķibēns.

"Līdz šim esam dzirdējuši daudzus solījumus, bet neredzam konkrētus soļus, kā Autotransporta direkcija (ATD) plāno risināt šo situāciju," sacīja Ķibēns.

Transports un loģistika

Uzņēmējs: Igaunijā autobusu pārvadātāji izkonkurē dzelzceļu bez valsts dotācijām

Nozare.lv,13.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas iekšzemes autobusu pasažieru pārvadātāji nesaņem valdības dotācijas, kuras savukārt saņem dzelzceļa pasažieru pārvadātāji, atzīst starptautisko pasažieru pārvadātāja Lux Express valdes priekšsēdētājs Hanness Sārpū.

Viņš arī norāda, ka Igaunijā gandrīz visos virzienos, kur paralēli darbojas gan dzelzceļa, gan autobusu satiksme, autobusiem ir daudz lielāka tirgus daļa. Lielākoties tas esot tādēļ, ka autobusi kursē daudz biežāk un ceļošanas kvalitāte ir labāka. Iespējams, ka situācija mainīšoties 2013.-2014.gadā, kad Igaunijā parādīsies jaunie pasažieru vilcieni, kuriem vajadzētu uzlabot ceļošanas kvalitāti.

Viņš skaidro, ka patlaban Igaunijas dzelzceļa pasažieru pārvadātāju peļņas trešo daļu veido ienākumi no pārdotajām biļetēm un divas trešdaļas - valdības dotācijas. Autobusu pasažieru pārvadātājiem vienīgie ienākumi ir no biļešu pārdošanas.

Transports un loģistika

Augot pasažieru skaitam, kāpusi arī Lux Express grupas peļņa

Lelde Petrāne,09.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītājā gadā pasažieru pārvadājumu uzņēmums Lux Express pārvadājis par 29% vairāk pasažieru nekā 2010. gadā.

Kopējais apkalpoto pasažieru skaits 2011. gadā sasniedzis vairāk nekā 575 tūkstošus.

Lielākais pieaugums bijis vērojams maršrutos Rīga – Sanktpēterburga, kur pasažieru skaits audzis par 70%, un Tallina – Sanktpēterburga, kur tas palielinājies par 28%.

Pateicoties pasažieru skaita pieaugumam, 2011. gadā būtiski augusi Lux Express grupas peļņa – tā bijusi nedaudz lielāka par 514 000 eiro, un, salīdzinot ar 2010. gadu, pieaugusi par 46%.

«Pagājušais gads grupai bijis veiksmīgs – būtiski palielinājām savus ieņēmumus, pasažieru skaitu un peļņu. Mēs paplašinājām savu darbību Polijā un Sanktpēterburgā, gada sākumā atklājām jaunu maršrutu Rīga – Tartu – Sanktpēterburga, kas bija otrais ienesīgākais no grupas maršrutiem. Tāpat esam uzsākuši jaunus biznesa projektus, par ko drīzumā paziņosim arī publiski. Gandarījumu rada fakts, ka pēc vairākiem attīstības gadiem Lietuvas tirgū 2011. gadu beidzot noslēdzam ar peļņu,» sacīja Lux Express valdes priekšsēdētājs Hannes Sārpū (Hannes Saarpuu).

Atpūta

Piektdienas intervija ar Lux Express valdes locekli Signiju Kalniņu

Lelde Petrāne,16.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild pasažieru pārvadātāja Lux Express valdes locekle Signija Kalniņa. Lux Express nodrošina reisus starp Baltijas valstīm, uz Krieviju un vairākām Eiropas valstīm, tas pieteicis sevi arī divos iekšzemes tirgos – Igaunijā un Polijā.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Nav tā, ka tieši šo nozari esmu mērķtiecīgi izvēlējusies – drīzāk nonācu šeit nejauši, un tā ir sanācis, ka nepārtrauktu, jaunu izaicinājumu rezultātā vēl joprojām esmu šeit. Lux Express ir inovatīvs uzņēmums, kas nemitīgi attīstās un mainās, un rutīna šeit ir sveša – tas mani aizrauj un uzrunā visvairāk.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs ar autobusiem "Lux Express" no šodienas palielinās pasažieru komercpārvadājumu reisu skaitu reģionālās nozīmes maršrutā Liepāja-Rīga un Liepāja-Rīga-Daugavpils, kā arī ieviesīs ekspresreisus, informēja uzņēmumā.

Uzņēmums līdzšinējā viena reisa vietā no šodienas ieviesīs vēl vienu reisu no Liepājas uz Daugavpili un atpakaļ. Reiss izbrauks no Liepājas plkst.16, savukārt no Daugavpils uz Liepāju autobuss aties plkst.9.15.

Papildu autobusi no Liepājas uz Rīgu kursēs katru dienu plkst.9, bet no Rīgas uz Liepāju plkst.15. Tāpat tiks ieviesti jauni reisi piektdienās un svētdienās no Liepājas uz Rīgu plkst.14.45, bet no Rīgas uz Liepāju plkst.10.

Ņemot vērā jaunos reisus, mainīsies arī līdzšinējo reisu atiešanas laiki - no Liepājas uz Rīgu reiss, kas līdz šim izbrauca plkst.8.30, tagad aties plkst.8, savukārt reiss, kas no Rīgas uz Liepāju izbrauca plkst.14.30, aties plkst.14.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobusu pārvadājumu uzņēmums “Lux Express” no 12. jūnija uzsāks pasažieru komercpārvadājumus reģionālās nozīmes maršrutā Rīgas centrs–RIX Rīgas lidosta, informē uzņēmumā.

Biļešu tirdzniecība tiks sākta no 4.jūnija.

Katru dienu maršrutā virzienā no Rīgas centra uz RIX Rīgas lidostu tiks nodrošināti 18 reisi, ar pieturvietām: Rīgas starptautiskā autoosta, Stacijas laukums, Esplanāde, Nacionālais teātris, Ķīpsala, Valsts arhīvs, Ventas iela, Rīgas lidosta. Savukārt virzienā RIX Rīgas lidosta–Rīgas centrs tiks veikts 21 reiss ar pieturvietām Rīgas lidosta, Kauguru iela, Valsts arhīvs, Ķīpsala, Z. A. Meierovica bulvāris, Esplanāde, Centrālā stacija, Rīgas starptautiskā autoosta. Atiešanas laiki plānoti tā, lai nodrošinātu pasažieru pieprasījumu visas dienas garumā, īpaši maksimumstundās.

Biļetes šajā maršrutā maksās 8 eiro, savukārt bērniem un jauniešiem līdz 16 gadu vecumam (ieskaitot) – 6 eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja vairākums akcionāru neuzticas projektu Rail Baltica īstenojošā Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail vadītājai Baibai Rubesai, viņai būtu jāatkāpjas no amata, paziņojis Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis dienu pirms RB Rail padomes sēdes, kurā tiks lemts par to, vai Rubesa var palikt amatā.

«Neprognozēju, kāds būs lēmums. Es ne īpaši gribu iejaukties uzraudzības padomes darbā, jo [padomē] ir profesionāļi. Sniegšu tikai vispārīgu komentāru - korporatīvās pārvaldības princips paredz, ka vadītājam ir jāuzticas. Šajā gadījumā no trim akcionāriem divi ir izteikuši neuzticību, bet vadītājs turpina strādāt. Es to uzskatu par neatbilstību korporatīvās pārvaldības principiem,» ziņu aģentūrai BNS teica Masjulis.

Tomēr viņš uzsvēra, ka projekts un tā veiksmīga īstenošana ir svarīgāka par vadītāju, un darbam ir jāturpinās.

«Ir patiešām svarīgi netērēt nevienu dienu, nestrādājot un strīdoties. Darbam jāturpinās. Ko gan lai dara, ja vadītāja ir ieķērusies krēslā,» sacīja Lietuvas satiksmes ministrs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jaunais starptautisko autobusu reisu pārvadātāja Lux Express grupas vadītājs šoruden darbu sāk ilggadējais finanšu uzņēmuma KredEx vadītājs Andrus Treiers (Andrus Treier), kurš šai pozīcijai tika izvēlēts publiskā konkursā, izvērtējot 65 pretendentus, informē Lux Express komunikācijas konsultante Aiva Eiduka.

Viņa pārziņā turpmāk būs uzņēmums, kas ik gadu apkalpo vairāk nekā divus miljonus pasažieru.

Kā vienu no galvenajiem uzdevumiem jaunais vadītājs ir izvirzījis mērķi turpināt sekmīgi iesākto darbu, lai motivētu cilvēkus, kuri līdz šim ceļojuši ar personīgajām automašīnām, tā vietā izvēlētos braucienu ar autobusu.

Lux Express ir daļa no Mootor Grupp, kuras īpašnieks ir Hugo Osula. Viņš ir pārliecināts par uzņēmuma turpmāko attīstību, īpaši novērtējot A. Treiera zināšanas finanšu jomā un lielo pieredzi vadītāja amatā.

A. Treiers ir bijis KredEx - valsts finanšu iestāde Igaunijā - vadītājs, tāpat arī iepriekš strādājis loģistikas uzņēmumā DHL un bijis auditors un konsultants uzņēmumā KPMG. Vēl pavisam nesen strādājis medicīnas aprīkojuma izpētes un attīstīšanas uzņēmumā SelfDiagnostics.

Transports un loģistika

Piedāvā veidot esošā sliežu platuma savienojumu starp Rīgas stacijām pirms Rail Baltica 1.kārtas

LETA,03.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) saskaņošanai iesniegusi informatīvo ziņojumu, kurā piedāvā 2021.-2027.gada Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā izveidot 1520 mm (milimetru) jeb jau tagad Latvijā esošajā sliežu ceļu platumā savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai pirms "Rail Baltica" projekta pirmās kārtas pabeigšanas, savukārt finansējumu plāno piesaistīt, pārdalot ES fondu finansējumu no citiem SM infrastruktūras projektiem, tostarp bateriju elektrovilcienu iegādes.

Ziņojumā teikts, ka ir izstrādāts optimizēts tehniskais risinājums dzelzceļa savienojuma izveidei no Rīgas Centrālās stacijas līdz Rīgas lidostai, kā arī, uzlabojot esošo pasažieru vilcienu kustību savienojumā no Rīgas centra līdz multimodālai pasažieru stacijai "Daugavkrasti" Salaspilī, tādējādi nodrošinot iespēju savienoties ar "Rail Baltica" 1435 mm līniju, teikts ziņojumā.

Līdz ar to sākotnējā fāzē pa "Rail Baltica" kursējošie starptautiskie ātrvilcieni Rīgā neienāks, bet piestās Salaspilī. SM valsts sekretāra vietniece "Rail Baltica" jautājumos Kristīne Malnača tomēr uzsvēra, ka pieņēmums par Salaspili ir pāragrs, jo pagaidām nevar apgalvot, ka Eiropas platuma sliežu ceļš netiks izbūvēts Rīgā. "SM vēl iesniegs Ministru kabinetam "Rail Baltica" ieviešanas scenāriju un tas būs Ministru kabineta lēmums. Pagaidām SM piedāvā no pašlaik pieejamajiem ES fondu līdzekļiem izdarīt visu iespējamo, lai uzlabotu pasažieriem pieejamās iespējas," sacīja Malnača.