Pastāvēs, kas mainīsies 

Nav noslēpums, ka daudzi restorānu nozarē strādājošie par šī biznesa nākotni ir ļoti pesimistiski. Piemēram, Latvijas Restorānu biedrības vadītājs Jānis Jenzis 14. janvāra Dienas Biznesā ir paudis īsti hamletiskas noskaņas: «Domājot par nozares nākotni, šis gads būs izšķirošs – būt vai nebūt Latvijas restorāniem…»

Pēteris Ozols - Restorāna «Atvērts» koncepta līdzautors, 31.1.2019

Foto: pixabay

Ja raugāmies no tradicionālā biznesa skatupunkta, tad tā tas arī ir - Latvijā iedzīvotāju skaits nav liels, turklāt tas turpina samazināties, pirktspēja lielākajai daļai cilvēku nav augsta, tūristu arī varētu būt vairāk, un piedevām arī tie lielākoties ir ceļotāji, kas rūpīgi skaita naudu.

Rezultātā biznesa modelim, kas piedāvā tradicionālos augstu izmaksu gourmet restorānus, nav iespējas plaši attīstīties, jo Latvijā niša šādam biznesam ir šaura un tajā vieta ir ierobežotam skaitam šādu restorānu.

Taču tas, kas notiek nozarē, nav nekas unikāls. Apģērbus, sporta preces un pat optiku cilvēki aizvien vairāk iegādājas nevis dārgajos veikalos, bet outletos. Tāda pat tendence vērojama alkoholisko dzērienu tirdzniecībā. Aviosatiksmē tradicionālās lidsabiedrības vismaz tuvākos maršrutos izkonkurē low-cost aviokompānijas. Veiksmes pamatā ir iespējami liela apgrozījuma nodrošināšana, kas ļauj saglabāt pievilcīgu cenu.

Pasaule mainās, un arī biznesam tas ir jāņem vērā un jāpielāgojas klientu vēlmēm, jo cilvēki par to vai citu biznesa modeli balso ar saviem maciņiem. Taču nav arī jāatklāj jauna Amerika, jo restorānu nozarē klientu vēlmes ir stabilas. Cilvēki joprojām vēlas labi paēst, baudīt labus dzērienus un saņemt labu servisu par pievilcīgu cenu. Ja uzņēmums spēj to nodrošināt, tad tā bizness būs dzīvotspējīgs un pelnošs.

Cilvēki nāk uz restorāniem, apmeklētāju skaits aug, taču viņi rūpīgi seko līdzi saviem izdevumiem.

Esmu pārliecināts, ka mūsu uzņēmuma piedāvātais jaunais koncepts ir viens no modeļiem, kas piesaistīs apmeklētājus jau vistuvākajā nākotnē. Proti, jaunais restorāns Atvērts piedāvās ēdienus un dzērienus par pašizmaksu, bet peļņu galvenokārt nodrošinās ieejas maksa. Turklāt jāuzsver, ka kvalitātes latiņa tiks turēta augstu – izmantosim labus produktus, arī liela daļa piegādātāju būs tā pati kas daudziem citiem vadošajiem restorāniem.

Uzskatu, ka Vecrīgas restorāniem nav jāorientējas tikai uz ārzemju tūristiem, bet ir jārada pieejams un vienlaikus kvalitatīvs piedāvājums arī rīdziniekiem un galvaspilsētas viesiem no visas Latvijas – gan cilvēkiem, kas plašākā lokā vēlas atzīmēt jubileju, gan tādiem, kas vienkārši vakarā grib atnākt šurp ar ģimeni. Papildus maltītēm par pašizmaksu mēs piedāvāsim arī bērnistabu (restorānos pagaidām tādas ir reti), labu mūziku un citas pievienotās vērtības.

Mana pārliecība, ka šāds restorāna modelis veiksmīgi strādās, balstās pieredzē, kas gadu gaitā uzkrāta, darbojoties šajā biznesā. Mēs redzam, ka izejošo čeku ar salīdzinoši nelielām summām uz vienu personu kļūst aizvien vairāk. Tas apliecina iepriekš teikto, ka cilvēki nāk uz restorāniem, apmeklētāju skaits aug, taču viņi rūpīgi seko līdzi saviem izdevumiem. Starp citu, arī Rīgas restorānu nedēļas panākumi parāda, ka cilvēki labprāt izmanto laba līmeņa piedāvājumu par pievilcīgu cenu.

Tā kā Eiropas valstīs šāda koncepta restorānu pagaidām nav, mūsu mērķis pēc tā aprobēšanas Latvijā ir iekarot arī vairāku Rietumeiropas lielo pilsētu tirgus, kur, ja tā var teikt, jau esam ielikuši kāju ar saviem cita koncepta restorāniem. Ne tikai Latvijā, bet arī vecajā Eiropā pastāvēs tas, kas spēs iet līdzi laikam.

Tevi varētu interesēt

Iespējams, līdz sezonas sākumam varētu tapt risinājums tiem ēdinātājiem, kuru vasaras terases...

Latvijas restorānu nozarei 2018. gads ir bijis pagrieziena gads, kad Latvijas Restorānu...

Rīgas centrā, Baznīcas ielā atklāts jauns itāļu virtuves restorāns Italissimo. 700 kvadrātmetrus...

Metropolēs restorānu savstarpējā konkurence ir augsta, tāpēc nepārtraukti ir jāizdomā veidi,...

Piektdien, 6.jūnijā, pie Latvijas Nacionālā mākslas muzeja tiks atvērts «Live Rīga Dziesmusvētku...

Nepalaid garām

Akciju sabiedrība "Meridian Trade Bank" 22. janvārī ir mainījusi nosaukumu uz "Industra...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis...

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Ir būtiski runāt par privātās dzīves, interešu un plānu saskaņošanu ar darbu, nevis...

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

No šīs sadaļas

Pērnā gada nogalē plašākai sabiedrībai kļuva zināms par liela apjoma korupciju pašvaldības...

Pilsētas visā pasaulē kļūst spēcīgākas, un bieži tās ir valstu attīstības dzinējspēki,...

Latvijā un pasaulē turpinās strauja e-komercijas attīstība, un aizvadītais gads nav bijis...

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) ir publicējusi izvērstu skaidrojumu par esošo...

Savulaik kolēģis Igors Kasjanovs uzrakstīja lasītāju iemīļotu rakstu «Latvijā rūpniecība...

Neskatoties uz ekonomiskās situācijas pasliktināšanos citviet pasaulē, izaugsme Latvijā bijusi...

Jautājumi un padomi par to, kad gaidāma krīze, parādās arvien biežāk. Uztvere saasinās, jo...

Patēriņa cenu svārstības Latvijā turpina noteikt ārējie faktori, un straujais naftas cenu...

Līdz šim nodokļu vispārējais regulējums balstījās uz principu, ka vismaz vienā no...

Transporta un loģistikas, tajā skaitā tranzīta, nozare veido 20% no Latvijas iekšzemes...