Augusta beigās un septembra sākumā Rīgā notikušais Eiropas čempionāts basketbolā pamatīgi palīdzējis viesmīlības un ēdināšanas nozarei. Sporta foruma norises trīs nedēļās Latvijas galvaspilsētā ieradās vairāk nekā 50 tūkstoši sporta līdzjutēji no ārzemēm, noslogojot viesnīcas un krodziņus vairāk nekā parasti vasaras noslēgumā.
Benchmarking Alliance dati rāda, ka 32 Rīgas lielo viesnīcu noslogojums EuroBasket 2025 laikā bijis par 7 % augstāks nekā augusta pēdējā un septembra pirmajās divās nedēļās pirms gada un par 13 % augstāks nekā šajā periodā 2023. gadā. Savukārt numuriņa vidējā cena bija par 57 % lielāka nekā iepriekšējos divos gados.
Līdz ar to šo viesnīcu trīs nedēļu kopējais apgrozījums pārsniedza 10 miljonus eiro, kas ir par 80 % vairāk nekā 2023. gadā un par 60 % vairāk nekā pērn.
«EuroBasket laiks kopumā viesnīcām vēsturiski šajā periodā ir ar augstu noslogojumu, taču lielā pieprasījuma kontekstā, it īpaši, uz izslēgšanas spēlēm un pēdējā brīža pieprasījumi, ļāva maksimizēt viesnīcas ieņēmumus un noslogojumu. Tas attiecās ne tikai uz izmitināšanu, bet arī uz restorāna pakalpojumiem. Kopumā šāda veida sporta notikumi viennozīmīgi ir ar lielu pievienoto vērtību, ne tikai īstermiņa finansiālo, bet tieši ilgtermiņā ar pilsētas un valsts atpazīstamības veicināšanu starptautiski. Katrs līdzjutējs ir potenciāls mūsu tūrisma «pārdevējs» savās mājās,» komentē Grand Hotel Kempinski Riga Pārdošanas direktors Andis Kielbickis.
Viesnīcu un restorānu asociācija jau uzreiz pēc turnīra lēsa, ka čempionāta laikā viesnīcu noslogojums bijis par 10 % augstāks nekā šajā periodā citos gados, turklāt numuriņu cena dažās viesnīcās bijusi pat par 50 % augstāka nekā iepriekšējā gadā. Situācijas vērtējumam piekrīt arī lielāko viesnīcu pārstāvji. «No finansiālā viedokļa tādiem pasākumiem kā EuroBasket ir ļoti pozitīva ietekme uz viesnīcu tirgu.
Viesnīcā Park Inn by Radisson Riga Valdemara mēs novērojām ievērojamu noslogojuma pieaugumu, ilgāku vidējo uzturēšanās laiku un lielāku pieprasījumu pēc sanāksmju telpām, ēdināšanas un komandām specifiskiem pakalpojumiem. Lieli turnīri piesaista ne tikai sportistus un darbiniekus, bet arī plašsaziņas līdzekļus, amatpersonas un līdzjutējus, kas visi veicina labāku viesnīcas kopējo sniegumu,» novērojumos dalās Radisson Blu Hotel & Spa Daugava un Park Inn by Radisson Valdemara klastera ģenerāldirektors Mihals Grobelnijs, «šāda mēroga pasākumi palīdz stabilizēt tirgu krīzes laikā, atbalsta vietējo nodarbinātību, kā arī veicina ieguldījumus pakalpojumu kvalitātē un infrastruktūrā. Visam Rīgas viesnīcu sektoram EuroBasket radīja veselīgu stimulu, kas sniedzas tālāk par pašu pasākumu, jo stiprina pilsētas reputāciju kā spējīgu lielu starptautisku sacensību rīkotāju».
Arī ēdinātājiem EuroBasket 2025 laikā darba bija krietni vairāk nekā parasti. Īpaši noslogoti bija restorāni un krodziņi Vecrīgā, un daudzos no tiem liela daļa galdiņu bija aizņemti cauru dienu. Atsevišķās dienās apmeklētāju skaits sasniedzis sezonas labākos rādītājus. Savukārt pilsētas centra bāros spēļu dienā apgrozījums pieaudzis pat par 30 – 50 %, salīdzinājumā ar tipisku vasaras nogales posmu. Tas ļāva bāriem iegūt papildu līdzekļus, lai vieglāk pārciestu mazāk aktīvo ziemas sezonu.










