Pievilināt lielākus kruīza kuģus 

Kruīzu kuģu operatori labprāt kā vienu no mērķiem izvēlas Rīgu; pēdējo gadu tendences rāda, ka arī uzturēšanās laiks krastā palielinās, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Elīna Pankovska, 28.3.2018

Foto: Edijs Pālens/LETA

Kruīzu ceļojumi šobrīd ir viens no straujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē, ko ik gadu izmanto aptuveni 23 milj. pasažieru. Tirgus tendences liecina, ka līdz 2030. gadam kruīza pasažieru skaits varētu pieaugt vēl par trešdaļu, atklājot arī jaunus tūrisma maršrutus un tirgus nišas, norāda Rīgas Brīvosta. Tās dati liecina, ka pēdējo gadu laikā Rīgas ostā ir vērojams kruīzu pasažieru skaita pieaugums. Kopumā pagājušajā gadā Rīgu apmeklēja 86 kruīza kuģi, ar kuriem uz galvaspilsētu tika atvesti 87,4 tūkst. pasažieru no vairāk nekā 120 pasaules valstīm Līdz ar to pasažieru skaits, salīdzinājumā ar 2016. gadu, ir pieaudzis par 22,4%. Rīgas Brīvosta norāda, ka ir sasniegts desmitgades pasažieru pārvadājumu rekords.

Rīgas Brīvosta prognozē, ka arī šajā kruīzu sezonā turpinās palielināties kruīzu kuģu ienācienu skaits. Šobrīd ienākšanu Rīgas ostā šai sezonai pieteicis 91 kruīza kuģis, to vidū būs arī seši kuģi, kuri Rīgu apmeklēs pirmoreiz, liecina Rīgas Brīvostas pārvaldes apkopotā informācija. Jāmin, ka pirmie divi kruīza kuģi Rīgu apmeklēja jau janvārī, bet plānots, ka aktīvā kruīzu sezona sāksies aprīļa otrajā pusē, un parasti tā ilgst līdz oktobra sākumam.

Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš norāda, ka kruīzu skaita pieaugums Rīgas ostā ir likumsakarīgs, jo vairākus gadus strādāts pie tā, lai Rīgu iezīmētu pasaules kruīza maršrutu kartē. Tas panākts, arī piedaloties dažādās izstādēs un popularizējot Rīgu kā pievilcīgu mērķi pasažieriem.

«Lielākā daļa tūristu, kas ierodas ar kruīza kuģiem, izvēlas ekskursijas tepat pa Rīgu vai ārpus tās, ja brauciens nepārsniedz vienu stundu. Tas nozīmē, ka tālāk par Siguldu vai Rundāli viņi nedodas, jo laiks, ko viņi pavada šeit, pēc nokāpšanas no kuģa, ir salīdzinoši īss. Atsevišķi viesi vēlas tikai ekskursijas pa Vecrīgu vai Rīgas centru, kā arī apmeklēt kādu koncertu,» stāsta tūroperatora Latvia Tours pārstāvis Jānis Vilciņš.

Visu rakstu Pievilināt lielākus kruīza kuģus lasiet 28. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Tevi varētu interesēt

Viena no vadošajām Eiropas ostu un transporta loģistikas kompānijām Hamburger Hafen und...

Rīgas brīvostas valde uzdevusi Rīgas brīvostas pārvaldei sadarbībā ar Rīgas domi un...

Ķīnas valsts uzņēmumi iegādājušies 10% Eiropas konteinerterminālu kapacitātes, trešdien vēsta...

Modernākā teju 152 milj. eiro vērtā Rīgas ostas infrastruktūras objekta Krievu salā ar maksimālo pārkraušanas jaudu 20 milj. t gadā izveide tuvojas finišam

Osta izpārdod termināļa īpašumu un meklēs jaunus nomniekus; arī Latvijai jādomā par citām kravām.

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

«LSC Shipmanagement», AS «Latvijas Kuģniecība» (LK) meitasuzņēmums, maina zīmolu un turpmāk...

Spilves lidlauka apsaimniekotājs SIA «Aerobig Plus» 2017.gadā ieguldījis, lai nodrošinātu teritorijas...

Viena no vadošajām Eiropas ostu un transporta loģistikas kompānijām Hamburger Hafen und...

Dānijas un Vācijas kuģniecības uzņēmums «Scandlines», kas veic prāmju pārvadājumus Baltijas...

Turpinot elektrolīnijas «Kurzemes loks» trešā posma izbūvi no Ventspils uz Rīgu, šobrīd...

Marta sākumā Antverpenē AS «Latvijas kuģniecība» meitasuzņēmums «LSC» papildinājis savu...

Lai mazinātu regulāru ielu lāpīšanu, mainot vai labojot apakšzemes inženierkomunikācijas, Rīgas...

Eiropas ostas nākamajos 10 gados grib 48 miljardu eiro lielus ieguldījumus, piektdien...

Dzelzceļa līnijas «Rail Baltica» ieviesēja uzņēmuma «RB Rail» valde un tās priekšsēdētāja...

Iestājoties pavasarīgiem laikapstākļiem, no 22. marta līdz 30. maijam, plānots pabeigt Salaspils...