Ražošana

Preiļos gaida investorus un Maximu uztver kā «dadzi acī»

Dienas Bizness, 10.04.2013

Preiļu siera vadītāja Jāzepa Šņepsta ietekmi pilsētā apšaubot tikai viņš pats.

Foto: Raitis Puriņš, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Preiļu uzņēmumu sarakstā akciju sabiedrība Preiļu siers apgrozījuma ziņā citiem ir tālu priekšā, tomēr tas nenozīmē, ka pilsētā pārējā uzņēmējdarbība būtu tikai piparbodīšu līmenī. Tiesa, par dažu uzņēmēju aktivitātēm citi nav pārāk apmierināti, vēsta laikraksts Diena.

A/s Preiļu siers pēdējā akcionāru sapulcē tika konstatēts, ka pērnais gads bijis trešais labākais uzņēmuma vēsturē. Pienu pārstrādei iepērk gan Latvijā, gan Igaunijā, tomēr uzņēmums plāno nodrošināties nākotnē, uzbūvējot kompleksu ar 400 govīm, laikrakstam stāstījis uzņēmuma vadītājs Jāzeps Šņepsts.

Tāpat kā citviet Latvijā, arī Preiļu uzņēmēji atzunuši, ka profesionālās izglītības sistēma ir praktiski sagrauta un vairs nenodrošina kadrus, tie jāgatavo pašiem uz vietas. Ja J. Šņepsts par darbaroku trūkumu nesūdzas, tad Preiļos pazīstamā šūšanas uzņēmuma SIA Firma Jata vadītājs Vilhelms Veleckis Dienai atzinis, ka četras ražotnes Preiļos, Rēzeknē, Līvānos un Maltā lielā mērā izveidotas tāpēc, ka tikai Preiļos vien apmēram 150 šuvēju savākt nevar. Praktiski visa Firma Jata produkcija, galvenokārt darba specapģērbs, tiek ražota pēc ārvalstu firmu pasūtījuma.

Preiļu domes mājaslapā varot atrast informāciju potenciālajiem investoriem par dažām pieejamām telpām un teritorijām, kur varētu attīstīt uzņēmējdarbību. Pilsēta būtu ieinteresēta, lai atdzīvotos arī degradētā teritorija ar bijušās linu fabrikas graustiem. Tomēr ir objektīvi šķēršļi, piemēram, pilsētas mērs Aldis Adamovičs Dienai stāstījis par Šveices uzņēmuma interesi izveidot siltināšanas bloku ražotni, taču tai vajadzīgs dzelzceļš, kas no Preiļiem ir 18 km attālumā. Uzņēmējdarbības veicināšanai pilsētā darbojas arī biznesa inkubators, par kura sekmēm gan A. Adamovičs izteicies stipri atturīgi - neviena liela ražotne no šī inkubatora neesot izveidojusies.

Inkubatora vadītāja Ineta Liepniece gan tam piekrītot, bet norādījusi, ka pirms dažiem gadiem Preiļu novadā bijuši reģistrēti ap 500 uzņēmumu, šobrīd - virs 700.

Asu diskusiju objekts, kas tikšot izmantots arī vēlēšanās, esot koģenerācijas stacija ar 1,15 megavatu jaudu, ko pagājušā gada nogalē Preiļos uzbūvējusi SIA Seces koks no Aizkraukles. Uzņēmējs Aigars Zīmelis izteicies asi: «Koģenerācijas stacija ir pilnīgs absurds, tā matemātiski nav pamatota, diskusijas vispār nav bijis un arī tagad nav. Vai kāds ir dzirdējis, ka Preiļos pietrūkst siltuma? Kāda velna pēc mēs viņus laidām iekšā pilsētā?»

Vēl viens iemesls uzņēmēju strīdiem esot veikalu darbība. Preiļos dominē vietējie tirgotāji, kuri neslēpj, ka ir nemierā ar pašā Preiļu centrā uzbūvēto lielveikalu Maxima.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preiļiem ir ambīcija ieņemt vienu no redzamākajām vietām Latgales tūrismā – jaunie Preiļi dzimst līdz ar vācbaltiešu pils rekonstrukciju.

Attīstot pili ar muižas apbūves kompleksu un parku, Preiļu pašvaldība cer pilsētu padarīt pievilcīgāku tūristiem. Pili nav paredzēts piedāvāt kā statisku apskates objektu, bet gan nodot biznesam – lai vecā ēka strādā un pelna. Paralēli Preiļi attīsta arī veselības uzlabošanas un rehabilitācijas tūrisma pakalpojumus. Pašvaldība iegādājusies veco baseina ēku Liepājas ielā, kurā veido veselības uzlabošanas un rekreācijas kompleksu ar viesnīcu, ko pēc būvdarbiem izsoles kārtībā nodos uzņēmējiem. «Preiļi būs reāla alternatīva atpūtai Jūrmalas sanatorijās. Mums ir ekoloģiska vide, pils, keramikas darbnīcas, vīngliemežu audzētava, vīna darītava, aktīvās atpūtas iespējas. Kādi tur vairs Vaivari? Preiļi – restarts dzīvei!» novada tūrisma potenciālu saredz Preiļu novada uzņēmējdarbības konsultante Ineta Liepniece. «Un būtiski, ka mums ir labākā dzemdību nodaļa Latgalē,» viņa piebilst. «Vēlamies tūristam nodrošināt pilnu servisu,» piebilst Preiļu novada pašvaldības projektu vadītāja Sanita Meļko. Tomēr pils ir tūrisma attīstības stratēģijas pirmais un arī galvenais posms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Izvēlēti sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēji Kurzemē un Latgalē

Žanete Hāka, 21.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu deviņās lotēs Kurzemes un Latgales plānošanas reģionā pretendentu iesniegto piedāvājumu vērtēšana. Saskaņā ar vērtēšanas rezultātiem AS Liepājas autobusu parks ir ieguvusi tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus lotē Aizpute un Priekule, SIA Tukuma auto – Kuldīga un Saldus, SIA Daugavpils autobusu parks – lotē Krāslava, informē Autotransporta direkcija.

Atbilstoši iepirkumu procedūrai konkursa uzvarētājs ir tiesīgs sagatavoties pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai 180 dienas no līguma noslēgšanas brīža. Lotē Ventspils, Daugavpils, Preiļi un Rēzekne atkārtoti tiks sludināts atklātais konkurss, ņemot vērā, ka neviens no pretendentu iesniegtajiem piedāvājumiem neatbilda konkursa nolikumam.

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu deviņās lotēs Kurzemes un Latgales plānošanas reģionā tika iesniegti 27 piedāvājumi, kurus iesūtīja 11 pasažieru pārvadātāji.

Konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kurā finanšu un tehniskā piedāvājuma īpatsvars sadalīts attiecīgā proporcijā – 70% cena un 30% tehniskais piedāvājums. Tehniskajā piedāvājumā tika vērtēts autobusu vecums, tehniskais aprīkojums, pakalpojuma sniegšanas kvalitāte un drošība, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezvadu interneta nodrošinājums, elektroniski – mājaslapā, speciālā aplikācijā u.tml. – pieejami sabiedriskā transporta kustības saraksti un pakalpojumu tarifi utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija (ATD) izsludinājusi konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 333 reģionālajos maršrutos, kas ietilpst 10 maršrutu tīkla daļās, aģentūrai LETA pavēstīja ATD.

Pretendenti piedāvājumu par regulāro pasažieru pārvadājumu veikšanu ar autobusiem lotēs "Alūksne", Daugavpils", "Gulbene", "Jēkabpils", "Limbaži", "Ludza", "Madona", "Preiļi", "Rēzekne" un "Ziemeļkurzeme" ATD var iesniegt līdz 2017.gada 19.jūnijam.Konkursā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums - ne tikai cena, bet arī tehniskais piedāvājums.

Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts autobusu vecums (autobusu parka vidējais vecums nedrīkst pārsniegt 20 gadus, bet viena atsevišķa autobusa vecums - 25 gadus), tehniskais aprīkojums, pakalpojuma sniegšanas kvalitāte un drošība (piemēram, videonovērošana, kas fiksē transportlīdzekļa vadītāja sēdvietu), kā arī papildu bonusi (piemēram, individuālais apgaismojums autobusa salonā, audiāli un vizuāli pieejami sabiedriskā transporta kustības saraksti u.c.)."Ņemot vērā, ka ATD strādā pie jaunas sabiedriskā transporta pakalpojuma organizēšanas kārtības no 2021.gada, līgumi ar pārvadātājiem, kas uzvarētu šajā konkursā, tiks slēgti līdz 2020.gada 31.decembrim. Šobrīd ATD administrē 65 dažādus līgumus ar pārvadātājiem un šajos līgumos noteiktas atšķirīgas kvalitātes prasības un pakalpojuma sniegšanas standarti, tādējādi pasažieri un pārvadātāji ir nostādīti nevienlīdzīgā situācijā," norādīja direkcijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Ieguldot trīs miljonus, turpinās noklāt ar asfaltu grants ceļa posmu

Gunta Kursiša, 12.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Valsts ceļi (LVC) noslēgusi iepirkumu konkursu par Valsts pirmās šķiras autoceļa P62, Krāslava-Preiļi-Madona, posma atjaunošanu, liecina LVC noslēgtā iepirkumu konkursa rezultāti.

Darbus paredzēts veikt par 3,06 miljoniem eiro, atjaunojot autoceļa posmu 113 – 122 kilometrā jeb no Ļūmniem līdz Mētrienai. Konkursa rezultāti liecina, ka SIA A.C.B konkursā iesniegusi piedāvājumu ar zemāko cenu un kļuvusi par uzvarētāju.

Db.lv jau iepriekš ziņoja, ka 5,7 miljonus eiro plānots ieguldīt, atjaunojot ceļa P62 posmu no Atašienes līdz Ļūmāniem (no 104,2 līdz 113,4 kilometram).

Līdz šim minētajos posmos jāpārvietojas pa grants segumu, taču pēc asfaltēšanas pabeigšanas autoceļš Madona-Preiļi-Krāslava būs klāts ar asfaltu visā tā garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pagarina konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 333 maršrutos

Dienas Bizness, 19.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija pagarinājusi pieteikšanos konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 333 reģionālajos maršrutos, kas ietilpst 10 maršrutu tīkla daļās jeb lotēs, biznesa informācijas portālu db.lv informēja Autotransporta direkcijas Sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

Pretendenti savu piedāvājumu par regulāro pasažieru pārvadājumu veikšanu ar autobusiem lotē Alūksne, Daugavpils, Gulbene, Jēkabpils, Limbaži, Ludza, Madona, Preiļi, Rēzekne un Ziemeļkurzeme Autotransporta direkcijai varēs iesniegt līdz 2017. gada 14. jūlijam. Direkcijā skaidro, ka konkursa termiņš pagarināts, jo veikti grozījumi tā nolikumā.

Pārvadātājs, kas uzvarēs konkursā, pakalpojuma nodrošināšanu uzsākts 2018. gada 1. janvārī, un līgums ar pārvadātāju tiks slēgts līdz 2020. gada beigām.

Konkursa nolikumā ir precizēts iesniedzamo dokumentu saturs, veikti atsevišķi tehniskie labojumi un precizēta iepirkumi komisijas lēmumu pieņemšanas kārtība jautājumā, kas skar uzvarētāja noteikšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Binders pārbūvēs Madonas apvedceļa posmu par teju 8 miljoniem

Dienas Bizness, 24.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autoceļu pārvaldītāja Latvijas Valsts ceļi (LVC) izsludinātajā konkursā par autoceļa P62 Krāslava-Preiļi-Madona jeb Madonas apvedceļa posma segas pārbūvi uzvarējusi Ceļu būves firma SIA «Binders», liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā pieejamā informācija.

Darbus paredzēts veikt autoceļa P62 Krāslava-Preiļi-Madona posmā no 88 līdz 99,53 kilometram. Binders to apņēmies paveikt par 7,832 miljoniem eiro.

Autoceļš P62 ir reģionālais Latvijas autoceļš, kas savieno Krāslavu caur Preiļiem ar Madonu.Autoceļa kopgarums ir 148,3 km. Lielākā daļa autoceļa klāta ar asfaltbetona segumu, izņemot grants posmus Steķi-Troškas (11,6 km) un Marinzeja-Rāksala (8,6 km). Ceļš šķērso Krāslavas, Aglonas, Riebiņu, Preiļu, Līvānu, Krustpils un Madonas novadus.

Autoceļa seguma pārbūve tiks līdzfinansēta no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētās programmas «Izaugsme un nodarbinātība» specifiskā atbalsta mērķa «Palielināt reģionālo mobilitāti, uzlabojot valsts reģionālo autoceļu kvalitāti».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pasažieru pārvadātājiem, kas apkalpo 10 maršrutu tīkla daļas, tiks slēgts jauns līgums un iespējama iepirkuma procedūras pārtraukšana, informē VSAI Autotransporta direkcijas Sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

«Ņemot vērā, ka no 2018. gada 1. janvāra varētu tikt apdraudēta sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktība astoņās maršrutu tīkla daļās no kopumā 10, šodien, 2017. gada 17. oktobrī, Sabiedriskā transporta padomes sēdē tika pieņemts lēmums Autotransporta direkcijai slēgt jaunu līgumu par pakalpojuma nodrošināšanu ar tiem pasažieru pārvadātājiem, kas jau šobrīd veic regulārus pasažieru pārvadājumus lotē Alūksne, Daugavpils, Gulbene, Jēkabpils, Limbaži, Ludza, Madona, Preiļi, Rēzekne un Ziemeļkurzeme.Tāpat tika ierosināts pārtraukt uzsākto iepirkuma procedūru. Jaunajos līgumos tiks definētas kvalitātes, drošības un transportlīdzekļa aprīkojuma prasības, kas nav zemākas par iepirkuma dokumentācijā noteiktajā,» skaidro driekcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Izsludināts sabiedriskā transporta konkurss atlikušajām 4 lotēm

Zane Atlāce - Bistere, 06.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka Iepirkumu komisija pieņēma lēmumu par uzvarētājiem 12 maršrutu tīkla daļās no kopumā 16, ir izsludināts starptautisks konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. līdz 2030. gadam izsludināšanu atlikušajās četrās maršrutu tīkla daļās - "Cēsis", "Limbaži, Sigulda", "Ogre, Aizkraukle" un "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni," infomē Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone..

Iepirkumu uzraudzības birojs ir akceptējis iepirkuma izsludināšanu un publicējis paziņojumu mājaslapā www.iub.gov.lv. Tādējādi līdz šī gada 17. augustam pretendenti varēs sagatavot un iesniegt Autotransporta direkcijai savu piedāvājumu.

Tukšo autobusu cena 

Pasažieru pārvadājumu ierobežojumi un nepārtraukti aicinājumi pārdomāt vajadzību braukt transportā...

Atklāts konkurss par pakalpojumu nodrošināšanu lotē "Cēsis", "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni", "Limbaži, Sigulda" un "Ogre, Aizkraukle" izsludināts atkārtoti, jo visu pretendentu sagatavotie piedāvājumi neatbilda iepirkuma nolikuma prasībām.

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums - 60%. Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts autobusu vecums; pieejamības nodrošināšana personām ar funkcionāliem traucējumiem; autobusa tehniskais aprīkojums; pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošana, kas fiksē autovadītāja veiktās darbības, un GPS; papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini u.c.

Kopējais maršrutu tīkla apjoms jeb autobusu nobraukums šajās četrās lotēs ir nedaudz virs 15 miljoniem kilometru gadā, bet autobusu nobraukums visās 16 daļās ir aptuveni 65 miljoni kilometru gadā.

Visi pretendenti pieteikumus varēs iesniegt līdz 17. augustam. Plānots, ka iepirkuma rezultāti tiks paziņoti septembra beigās.

Saskaņā ar esošajiem konkursa rezultātiem 12 maršrutu tīkla daļās pasažieri iegūs augstas kvalitātes pakalpojumus, kas tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs mazāks par pieciem gadiem; informācija par gaidāmajām pieturām autobusos tiks paziņota gan audio formātā, gan vizuāli; visi transportlīdzekļi būs aprīkoti ar elektronisku maršruta zīmi, drošības jostām, bezvadu internetu (wi-fi), kas izmanto vismaz LTE jeb 4G+ mobilo datu pārraides tehnoloģiju, kā arī tajos būs pieejami bezskaidras naudas norēķini; trešdaļa autobusu būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem; vismaz 70% autobusu būs uzstādīts pacēlājs, nodrošinot transportlīdzeklī vismaz vienu vietu, kas paredzēta personai ratiņkrēslā; aptuveni 10% no visiem pakalpojumu nodrošināšanā izmantojamajiem autobusiem būs bezizmešu.

Pretendenti Iepirkumu uzraudzības birojā ir iesnieguši 11 pārsūdzības par konkursa rezultātiem. Iepirkumu uzraudzības birojs tās vērtēs līdz septembrim. Savukārt piecās lotēs, kur pārsūdzību nebija, tiks slēgti līgumi ar uzvarētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Atjaunota satiksme pār Pērsi uz Daugavpils šosejas; pabeigts tilts pār Tartaku pie Aglonas

Dienas Bizness, 01.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pabeigti šoruden plānotie darbi uz tilta pār Pērsi uz Daugavpils šosejas 98,1.kilometrā un satiksme līdz pat nākamajai būvdarbu sezonai ir atjaunota abos virzienos, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Tiltam jau ir atjaunota hidroizolācija un deformācijas šuves, uzstādītas jaunas drošības barjeras un ieklāta seguma izlīdzinošā kārta. Nozīmīgākais vēl atlikušais veicamais ir balstu un konusu remonts, kam nepieciešams zems ūdens līmenis Pļaviņu HES ūdenskrātuvē, un seguma virskārta. Darbus veic SIA Tilts, un to līgumcena ir 339 000 eiro. Iepriekšējo reizi tilts remontēts 1999.gadā.

Savukārt uz tilta pār Tartaku Aglonā autoceļa Krāslava-Preiļi-Madona 34,5.kilometrā ir pabeigti visi darbi, un tilts ir pārbūvēts pilnībā. Šos darbus veica SIA 8 CBR, un to līgumcena bija 387 000. Arī šis saliekamā dzelzsbetona tilts, kura garums ir 14 metri, pēdējo reizi bija remontēts 1999.gadā, informē LVC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

VARAM sagatavojusi priekšlikumus 105 reģionālajai reformai svarīgu ceļu posmu sakārtošanai

LETA, 29.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās ministrija (VARAM) sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) sagatavojusi priekšlikumus 300 miljonu eiro programmai, kuras īstenošanas rezultātā tiks uzlabota novadu centru sasniedzamība, sakārtojot 105 ceļu posmus teju 900 kilometru (km) kopgarumā.

Investīciju programma tika veidota sadarbībā ar VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) un plānošanas reģioniem. Saraksta izstrādei VARAM lūdza visiem plānošanas reģioniem sadarbībā ar pašvaldībām sagatavot un iesniegt priekšlikumus ar prioritāri pārbūvējamo un atjaunojamo valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmiem reģionā ietilpstošajās pašvaldībās.

Darba procesā vairākiem būtiskiem ceļu posmiem tika rasti risinājumi to sakārtošanai jau 2020.gadā. Līdz ar to valsts budžetam tika pieteikti tie autoceļu posmi, kam nepieciešams papildu budžets.

Plānots atbalstīt līdz pat 900 kilometriem (km) valsts reģionālo un vietējo autoceļu, kuru pārbūve un atjaunošana ir prioritāra administratīvi teritoriālās reformas īstenošanai. Šo autoceļu pārbūvei un atjaunošanai nepieciešami 300 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pavasarī Ieriķos un Riebiņos sāks ierīkot gājēju un velosipēdistu celiņus

Dienas Bizness, 08.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) ir noslēgusi divus līgumus par gājēju un velosipēdistu celiņu ierīkošanu Ieriķos un Riebiņos, informē LVC.

Ieriķos gājēju un velosipēdistu celiņu ierīkos autoceļa A2 Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) posmā 71,21.-72,01. km un par šiem būvdarbiem noslēgts līgums ar SIA 8CBR. Celiņu projektēja SIA L4, un tas būs ar apgaismojumu visā tā garumā. Būvdarbu līgumcena ir 224 000 eiro (ar PVN).

Savukārt ar SIA Ceļi un tilti noslēgts līgums par būvdarbiem gājēju un velosipēdistu celiņa ierīkošanai Riebiņos valsts reģionālā autoceļa P58 Viļāni–Preiļi–Špoģi posmā 28,39.-29,42. km un krustojuma rekonstrukcijai ar valsts vietējo autoceļu V557 Puša–Krāce–Silajāņi–Riebiņi.

Šo projektu izstrādāja SIA Pk 19+93. Gājēju celiņš un arī krustojuma zona būs veidota bruģī un asfaltā, arī tur apgaismojums būs visā celiņa garumā. Būvdarbu līgumcena ir 292 tūkstoši eiro (ar PVN).

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par 1,7 miljoniem Ls atjaunos Krāslava-Preiļi-Madona ceļa posmu

Gunta Kursiša, 18.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts akciju sabiedrība Latvijas Valsts ceļi noslēgusi iepirkumu konkursu par autoceļa P62 Krāslava-Preiļi-Madona posma Rudzēti-Steķi jeb ceļa 82 – 88 kilometra rekonstrukciju, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Konkursā piedalījās seši komersanti, taču viszemāko cenu piedāvāja un tādējādi par uzvarētāju kļuva Rēzeknes novada Čornajas pagastā reģistrētā SIA BF Ceļi un tilti.

Ceļa posma rekonstrukcijas darbu kopsumma ir 1,69 miljoni latu.

SIA BF Ceļi un tilti pērnā gada jūnijā kopā ar SIA Lemminkainen uzvarēja Latvijas Valsts ceļu konkursā par valsts pirmās šķiras autoceļu sakārtošanu (autoceļa P48 Kārsava - Tilža - Dubļukalns posma Kārsava - Salnava 0,00 - 6,55 km rekonstrukciju), piedāvājot zemāko līgumcenu 2,45 miljonus latu. Savukārt 2011. gadā uzņēmums uzvarēja iepirkumu konkursā par autoceļa (P52 Zilupe – Šķaune – Ezernieki 9,7 – 16,29 km) ar sabrukušo melno segumu uzturēšanas darbiem atjaunošanu, piedāvājot darbus veikt par 133 tūkst. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sabiedriskā transporta nodrošināšanai Kurzemes un Latgales reģionā saņemti 27 piedāvājumi

Žanete Hāka, 29.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien atvērti cenu piedāvājumi konkursam par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu deviņās lotēs Kurzemes un Latgales plānošanas reģionā, informē Autotransporta direkcija.

Kopumā tika iesniegti 27 cenu piedāvājumi. Autotransporta direkcijas iepirkumu komisija uzsākusi iesniegto piedāvājumu izvērtēšanu.

Kopumā cenu piedāvājumus iesūtījuši 11 pasažieru pārvadātāji – AS Liepājas autobusu parks, Talsu autotransports, SIA Sabiedriskais autobuss, Tukuma auto un Transporta firma Mobile-A iesniedza piedāvājumu par sabiedriskā transporta nodrošināšanu Kurzemes plānošanas reģiona lotēs, savukārt SIA Daugavpils autobusu parks, personu apvienība SIA Daugavpils autobusu parks un Dautrans, SIA Jēkabpils autobusu parks, AS Rēzeknes autobusu parks, SIA Miks Bus, Sabiedriskais autobuss un CCCP – par regulāro pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu Latgales plānošanas reģiona lotēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar ceļiem Latgalē situācija tāda pati, kā citur Latvijā - dramatiska

Uldis Andersons, 29.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vispārējais ceļu stāvoklis Latgalē ir tikpat dramatisks kā citur Latvijā, nevar uzskatīt, ka ceļi šai novadā būtu ar kaut ko sliktāki vai labāki.

Noslēdzies jau trešais biedrības Latvijas Ceļu būvētājs (LCB) organizētais brauciens pa Latvijas novadiem ar mērķi iepazīstināt Saeimas deputātus ar ceļu stāvokli. Šoreiz LCB aicinājumam apmeklēt Latgales ceļus atsaucās tikai trīs deputāti – Juris Viļums (Reformu partija), Inese Laizāne (Nacionālā apvienība Visu Latvijai!Tēvzemei un Brīvībai/LNNK), kā arī pie frakcijām nepiederošais deputāts Viktors Valainis, kurš savu piedalīšanos braucienā pēdējā brīdī atteica.

Kopumā deputātu vērtējumam tika atrādīti dažādas kvalitātes, dažāda vecuma un dažādu kategoriju ceļi apmēram 180 kilometru garā maršrutā Jēkabpils – Līvāni – Steķi – Rudzāti – Preiļi – Viļāni – Jēkabpils. Rēzeknes ceļu būves uzņēmuma SIA Ceļi un Tilti tehniskais direktors Kārlis Driķis, uzņemoties gida lomu, vienlaikus iepazīstināja arī ar šo ceļu tapšanas vēsturi, tehniskajiem risinājumiem un citām niansēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Atrasti Latgales ceļu segas atjaunotāji

Gunta Kursiša, 12.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) noslēguši konkursu, kurā tika meklēti uzņēmumi, kas veiks valsts autoceļu segumu atjaunošanas darbus Latgalē, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Pie būvdarbiem, kuru apjoms ir vairāk nekā 209 tūkstoši latu, tikusi SIA 8 CBR un SIA Būvfirma Ceļi un Tilti, kas savā piedāvājumā norādīja zemāko cenu.

Autoceļa P57 Malta – Sloboda 5,2 – 10,25 kilometra posma atjaunošanas darbus par 48,9 tūkst. Ls veiks SIA 8 CBR. Tāpat uzņēmums ieguvis tiesības par 113,5 tūkst. Ls veikt autoceļa P58 Viļāni – Preiļi – Špoģi 42,0 – 53,3 km segas atjaunošanu.

Savukārt 46,8 tūkst. Ls vērtos būvdarbus uz autoceļa P49 Krāslava – Ludza – Ezernieki 43,6 – 44,9 km posma veiks SIA Būvfirma Ceļi un Tilti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Pabeidz darbus uz diviem tiltiem Latgalē

Žanete Hāka, 26.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pabeigti pārbūves darbi uz tilta pār Pelīti (41,7. km) uz reģionālā autoceļa Aizkraukle–Jēkabpils (P76). No rītdienas abpus tiltam paliek vien ātruma ierobežojums 70 km/h, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Pēc seguma virskārtas izbūves ceļš ir pārklāts ar bitumena saistvielu, kas veido neredzamu plēvi un samazina auto riepu saķeri ar jaunbūvēto segumu. Tāpēc uzreiz pēc remontdarbiem segumam ir paaugstinātas slīdēšanas risks – garāks bremzēšanas ceļš, bremzējot strauji, kā arī iespēja izslīdēt ceļa līkumā. Pieredze rāda, ka daudzi autovadītāji nezina par šo faktu, tāpēc mēdz neievērot ātruma ierobežojumu 70 km/h. Taču tas var būt bīstami.

Pelītes tilta pārbūvi veica SIA Viadukts, tā tika sākta šogad aprīlī un tās līgumcena bija 405 tūkstoši eiro (ar PVN).

Savukārt pagājušajā nedēļas nogalē tika pabeigti atjaunošanas būvdarbi tiltam pār Dubnu (11,9. km) uz autoceļa Līvāni–Preiļi (P63). Šos darbus pagājušajā nedēļā sāka un pabeidza SIA Ceļi un tilti un to līgumcena bija 32 tūkstoši eiro (ar PVN).

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Kurzemes reģionā asfaltēto segumu atjaunošanai atvēlēs 1,7 miljonus eiro

Gunta Kursiša, 05.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Valsts ceļi (LVC) izsludinājuši konkursu par Valsts autoceļu ar asfaltēto segumu atjaunošanas darbiem Kurzemes reģionā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Šiem darbiem LVC plāno atvēlēt vairāk nekā 1,79 tūkstošus eiro.

Atklātā konkursā šim iepirkumam var pieteikties līdz 6. martam. Par galveno uzvarētāja izvēles kritēriju noteikta zemākā piedāvājuma cena. Darbu izpildes termiņš ir šā gada 15. augusts.

Savukārt Latgales reģionā autoceļu ar asfaltēto segumu atjaunošanai paredzēts atvēlēt vairāk nekā 1,68 miljonus eiro. Atklāts konkurss par šo darbu veikšanu tika izsludināts otrdien, 4. februārī.

LVC 5. februārī izsludinājusi arī konkursu par Valsts 1. šķiras autoceļa P62 Krāslava-Preiļi-Madona posma 113,3-122,2 kilometrs rekonstrukcijas būvdarbu uzraudzību. Db.lv jau ziņoja, ka būvuzraugs tiek meklēts arī autoceļa Baltezers-Ainaži ceļa posma rekonstrukcijas darbiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Uz valsts autoceļiem turpinās būvdarbi; jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem

Žanete Hāka, 10.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ceļu tīklā turpinās būvdarbi, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Visvairāk būvdarbu posmu uz valsts autoceļiem joprojām ir uz Ventspils šosejas (A10). Tur darbi turpinās četros posmos no Jūrmalas šosejas līdz Tukuma rotācijas aplim. Lai izvairītos no iespējamiem sastrēgumiem, ieteicamie apbraucamie ceļi ir caur Jūrmalu vai pa Liepājas šoseju (A9).

Kurzemē remontdarbi notiek arī uz reģionālā autoceļa Talsi–Stende–Kuldīga (P120), sākot no Talsiem, ir pieci luksoforu posmi, un paredzamais būvdarbu posma šķērsošanas laiks ir viena stunda.

Darbi turpinās uz Liepājas šosejas (A9) uz tilta pār Kauguru kanālu; satiksme novirzīta pa pagaidu tiltu, to regulē luksofors; atsevišķos gadījumos satiksme var būt palēnināta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latgalē par 5,7 miljoniem plāno salabot ceļu no Atašienes līdz Ļūmāniem

Gunta Kursiša, 14.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) grasās rekonstruēt reģionālā autoceļa P62 Krāslava – Preiļi – Madona posmu no Atašienes līdz Ļūmāniem, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Konkurss izsludināts šonedēļ. Ceļa P62 posmu no 104,2 līdz 113,4 kilometram paredzēts renovēt par 5,77 miljoniem eiro.

Ceļu būvnieku pieteikumu vērtēšanā LVC kā galveno kritēriju noteikusi zemāko cenu.

Būvdarbus paredzēts veikt ar Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu programmas «Infrastruktūra un pakalpojumi» ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Atsevišķos valsts autoceļu posmos mainītas ziemas uzturēšanas klases

Dienas Bizness, 14.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar pieaugušo satiksmes intensitāti šajā sezonā ir mainītas vairāku autoceļu uzturēšanas klases, informē va/s Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa.

Pierīgā pārmaiņas ir skārušas Tallinas šosejas posmu no 21. līdz 36. km un Liepājas šosejas posmu no 17. līdz 23. km, kā arī reģionālo autoceļu uz Jaunmārupi. Šo autoceļu uzturēšana no A1 klases mainīta uz A klasi.

Citur valstī mainītas uzturēšanas klases atsevišķiem posmiem reģionālajos autoceļos.

Autoceļu Inciems–Sigulda–Ķegums (P8), Krāslava–Preiļi–Madona (P62) un Madona–Varakļāni (P84) atsevišķiem posmiem uzturēšanas klase ir paaugstināta uz A1, bet autoceļu Rīga–Ērgļi (P4), Augšlīgatne–Skrīveri (P32), Viļaka–Kārsava (P45), Kārsava–Tilža–Dubļukalns (P48), Višķi–Nīcgale (P64) un P121 Tukums–Kuldīga (P121) atsevišķiem posmiem – uz B klasi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plānojot braucienus pirms svētku brīvdienām, jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem ceļu būvdarbu dēļ

Dienas Bizness, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autovadītājiem, kas plāno braukt no Rīgas Siguldas virzienā vai otrādi, jārēķinās ar to, ka uz Vidzemes šosejas (A2) Garkalnes novada teritorijā tiek veikti seguma atjaunošanas darbi 10 kilometru garumā. Satiksme abos virzienos tiek organizēta ar ātruma ierobežojumiem un intensīvas satiksmes rezultātā ir iespējami sastrēgumi. Lai apbrauktu šo posmu var izmantot ceļus caur Inčukalnu un Ropažiem, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Ierobežojumi ir arī uz Liepājas šosejas (A9), kur kopējais remonta posmu garums ir 57 km. Lai šķērsotu četras pašreiz aktīvās būvdarbu zonas, ir nepieciešama papildu aptuveni pusotra stunda.

Tāpat ar papildu 15 minūtēm ceļā ir jārēķinās, braucot Valmieras virzienā pirms Stalbes, aptuveni 15 minūtes prasīs arī būvdarbu zonas šķērsošana pie Salacgrīvas un 25 minūtes jāpavada, lai izbrauktu Jelgavas šosejas remontposmu pirms Lietuvas robežas.

Arī Latgalē, turpinās ceļu būvdarbi, Rēzeknes un Daugavpils apkārtnē, kopumā trīs objektos uz valsts galvenajiem ceļiem, taču būtisku satiksmes ierobežojumu tur nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No jūnija militārie gaisa kuģi veiks zemos lidojumus Latvijas gaisa telpā

Dienas Bizness, 29.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8.jūnijā militārie gaisa kuģi veiks pirmos zemos lidojumus, kas līdz šim ārpus gaisa telpas virs Ādažu poligona citviet Latvijas gaisa telpā netika veikti, bet ir nepieciešami, lai to piloti uzturētu kvalifikāciju un atbilstošas spējas, kas nepieciešamas kaujas un citu lidojumu veikšanai, informē Aizsardzības ministrija.

Pirmo zemo lidojumu Latvijas gaisa telpā veiks ASV lidmašīnas A-10 Thunderbolt II, kas šā gada februārī tika nosūtītas uz Eiropu operācijas Atlantic Resolve ietvaros, kas izveidota pēc NATO samitā Velsā pieņemtā lēmuma par sabiedroto spēku pastiprinātu klātbūtni alianses austrumos. Daļa no šīm lidmašīnām pašreiz ir izvietotas Igaunijas Gaisa spēku bāzē Emari.

Zemie lidojumi notiks tikai šādiem lidojumiem paredzētās lidojumu zonās un tikai iepriekš saskaņotos datumos un laikos, informācija par kuriem sabiedrībai jau ir pieejama Nacionālo bruņoto spēku interneta vietnē www.mil.lv.

Bruņotie spēki uzsver, ka gan zemie lidojumi, gan vispārējās un operacionālās gaisa satiksmes lidojumi, Latvijas gaisa telpā notiek tikai normatīvajos aktos noteiktajā augstumā un ātrumā, līdz ar to militāro gaisa kuģu radītais troksnis ir īslaicīgs un nenodara kaitējumu cilvēkam un īpašumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autovadītāju ievērībai: pēcpusdienā Pierīgā var būt palēnināta satiksme

Latvijas Valsts ceļi, 15.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānojot nedēļas nogales braucienus, autovadītājiem jārēķinās, ka visā valsts autoceļu tīklā rit aktīva būvdarbu sezona un ir ieviesti satiksmes ierobežojumi.

Ar pilnu būvdarbu karti var iepazīties VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) mājas lapā.

Piektdienas pēcpusdienā autobraucējiem jārēķinās ar to, ka Pierīgā, kā arī Jūrmalas un Saulkrastu virzienā satiksme var būt palēnināta, aicinām ieplānot papildu laiku ceļam vai arī izvēlēties braukšanai laiku ārpus sastrēgumstundām.

Ilgstošā sausā laika dēļ uz grants autoceļiem turpina pastiprināti veidoties putekļi, tāpēc aicinām autovadītājus ievērot atbilstošu distanci un braukšanas ātrumu, lai izvairītos no negadījumiem. Latvijā vairāk kā puse no valsts autoceļiem ir ar grants segumu, no tiem lielākā daļa ir vietējās nozīmes ceļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atsākti būvdarbi uz tilta pie Rīgas HES; autovadītājiem jārēķinās ar ierobežojumiem

Dienas Bizness, 01.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ atsākti pagājušā gadā uzsāktie tilta pār Rīgas HES Rīgas apvedceļa posmā Salaspils – Babīte remontdarbi. Tiks veikta asfalta virskārtas frēzēšana, saistes un asfalta virskārtas ieklāšana, kā arī atjaunota tilta šuvju hermetizācija, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Autovadītājiem jārēķinās, ka vismaz trīs nedēļas objektā varētu būt dažādi satiksmes ierobežojumi. Satiksme tiks organizēta pa vienu joslu un regulēta ar luksoforiem (nakts stundās), savukārt dienā satiksmi organizēs regulētāji. Braukšanas ātrums tiks ierobežots līdz 50 km/h. Lai šķērsotu objektu, būs nepieciešamas papildus apmēram 15- 20 minūtes. Būvdarbus veic PS LNK Industries Group. Darbus plānots pabeigt līdz augusta sākumam.

Tāpat šonedēļ uzsākti virsmas apstrādes darbi valsts reģionālā autoceļa Tukums – Auce – Lietuvas robeža (P104) posmā no Jaunpils līdz Bikstu stacijai, Jaunpils novadā. Būvobjektā darbu norises vietās noteikti ātruma ierobežojumi līdz 50 km/h, kā arī vienā posmā paredzēta reversīvā satiksme. Lai šķērsotu objektu, būs nepieciešamas papildus 5 minūtes. Būvdarbus veic SIA Lemminkainen Latvija. Darbus plānots pabeigt līdz augusta beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Latvijas garākais reģionālais ceļš būs asfaltēts pilnā garumā

Lelde Petrāne, 03.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad noslēgsies pērn uzsāktie pārbūves darbi uz Latvijas garākā reģionālās nozīmes autoceļa Krāslava–Preiļi–Madona (P62) 11,5 km garā posmā no Steķiem līdz Atašienei, kurš līdz šim bija ar grants segumu, bet turpmāk to klās asfalts. Līdz ar šo darbu pabeigšanu viss 148,3 km garais ceļš būs asfaltēts, vēsta VAS Latvijas valsts ceļi.

Pērn būvdarbus posmā no Steķiem līdz Atašienei apgrūtinājuši laika apstākļi. «Lietavu dēļ Neretiņas upe bija pārplūdusi, līdz ar to nebija iespējams veikt vājas nestspējas grunts nomaiņu, un atkūdrošanas darbi tika veikti ziemas mēnešos – tehnoloģiskā pārtraukuma laikā. No 45 tūkst.m³ kūdras ziemas laikā tika izvesta aptuveni trešdaļa. Šogad darbi turpinājās,» skaidro Latvijas valsts ceļi.

Šajā autoceļa posmā vairākās vietās tika taisnota trase, izbūvēts salturīgais slānis, šķembu pamatne. Patlaban sešos kilometros jau ir ieklāts asfalts un no 16. jūlija asfaltēšana plānota arī pārējā posmā. Neretiņai jau ir izbūvēta jauna caurteka, bet vēl veicami dažādi apdares darbi. Darbus tur veic SIA Binders, investīciju apjoms ir 9,5 milj. eiro (ar PVN), būvdarbus līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).

Komentāri

Pievienot komentāru