Tirdzniecība un pakalpojumi

Premium auto segments Baltijā piedzīvojis izaugsmi

Db.lv, 28.01.2022

Jaunākais izdevums

2021. gadā apjoma auto tirgus segmentu ilgstoši ietekmēja pusvadītāju trūkums, tikmēr premium tirgus turpināja augt, īpaši palielinoties elektrisko automobiļu pieprasījumam, informē “Porsche centrs Rīga” vadītājs Ivars Norvelis.

Statistikas un auto tirgus izpētes uzņēmuma “DataCenter” informācija liecina, ka 2021. gadā reģistrēto vieglo automobiļu skaits pieaudzis par 10,3% salīdzinājumā ar 2020. gadu. Pērn Baltijā reģistrēts 64 531 jauns automobilis, bet vēl gadu iepriekš - 58 501.

Premium segments ir audzis divas reizes straujāk nekā tirgus kopumā - pērn reģistrētas 8113 automašīnas, kas ir par 20,6% vairāk nekā 2020. gadā, kad visā Baltijā tika reģistrēti 6726 premium segmenta auto.

Visstraujāk jauno automobiļu tirgus pērn audzis Igaunijā - tur 2021. gadā jaunas automašīnas reģistrētas par 18,4% vairāk nekā 2020.gadā, pēc tam seko Lietuva un Latvija attiecīgi ar 6,6% un 6,2% pieaugumu.

“Līdzīgi kā vidēji Baltijā, arī Latvijā 2021. gadā premium auto segments ir audzis straujāk nekā jauno vieglo auto tirgus kopumā, proti, uzrādot 11% kāpumu. Viens no tā virzītājiem ir bijis “Porsche” - pērn SIA “Baltijas Sporta Auto”, oficiālais zīmola pārstāvis Latvijā, reģistrēja 169 jaunas automašīnas, kas ir par 24% vairāk nekā 2020. gadā,” teica I.Norvelis.

Gan Baltijā, gan Latvijā premium auto segmenta izaugsmi veicinājuši vairāki faktori - finansējuma pieejamība, pircēju ieradumu maiņa un ražotāju pielāgošanās tiem, elektroauto pieprasījums, SUV stabilā popularitāte un efektīva pielāgošanās pusvadītāju krīzei.

Pērn uzlabojusies finansējuma pieejamība gan jauno, gan lietoto vieglo auto iegādei, ievērojami palielinot pieprasījumu pēc līzinga pakalpojumiem. Pēc Latvijas Līzinga devēju asociācijas datiem, kopš 2021. gada sākuma līzingā iegādāti vieglie auto 172,8 miljonu eiro vērtībā, veidojot vairāk nekā pusi jeb 51,7% no kopējiem līzinga portfeļiem. Tas ir par 27,7% vairāk nekā 2020. gadā.

“Mainās arī finansējuma izvēles paradumi auto iegādei. Latvijā, līdzīgi kā Eiropā, klienti arvien biežāk izvērtē un salīdzina nevis kopējo cenu, bet gan ikmēneša maksājumu. To izskaidro gan salīdzinoši izdevīgās līzinga gada procentu likmes, gan arī pircēju vēlme plānot savas finanšu plūsmas un diversificēt investīcijas,” atklāj Norvelis.

Pandēmija mudinājusi cilvēkus mainīt savus iepirkšanās paradumus un auto tirgotājus pielāgoties tiem. 2021. gadā pasaulē, īpaši ASV, aktīvi attīstījusies automobiļu tirdzniecība tiešsaistē.

Pēc Norveļa novērojumiem, lai arī auto tirdzniecība tiešsaistē attīstās, “Porsche” klienti joprojām dod priekšroku salona apmeklējumam pirms pirkuma veikšanas. “Tāpēc paredzam, ka klātienes pārdošana nākotnē neizzudīs,” piebilda eksperts.

Viens no automobiļu veidiem, par ko pircējiem bijusi īpaša interese, un, kas veicinājusi arī premium segmenta izaugsmi, bija elektroauto. Kopumā Baltijas valstīs premium segmentā aizvadītajā gadā reģistrēts 394 jauni elektroauto, kas ir par 30% vairāk nekā 2020. gadā (303).

No tiem 124 elektriskie automobiļi iegādāti Latvijā, uzrādot pieaugumu par 5%, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Līdere elektrisko auto pieprasījumā pērn bijusi Igaunija ar 140 reģistrācijām, kam seko Lietuva ar 127 reģistrētām vienībām.

“No visiem 2021. gadā Latvijā reģistrētajiem premium klases elektroauto “Porsche” izvirzījies vadībā ar 37 jauniem “Taycan”, kas veido 22% no kopējām “Porsche” reģistrācijām pērn. Priecājamies, ka premium segmenta auto pircēji ir atvērti un ieinteresēti pārejai uz elektroauto,” stāsta Norvelis.

Pēc Norveļa teiktā, paredzams, ka arī 2022. gadā Baltijā un arī Latvijā pieaugs pieprasījums pēc elektroauto. Apjoma tirgū, vismaz Latvijā, to stimulēs valsts piešķirtais atbalsts, savukārt premium segmentā - klienti, līdztekus iespējai saudzīgāk attiekties pret vidi, novērtē citas priekšrocības - bezmaksas stāvvietas, iespēju izmantot sabiedriskā transporta joslas un to, ka nav jāmaksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis jeb tā sauktais ceļa nodoklis un iebraukšanas maksa Jūrmalā.

Pērnā gada dati par Baltijas premium auto tirgus segmentu apliecina, ka SUV pieprasījums aizvien turpina pieaugt. Kopumā Baltijas valstīs 2021. gadā premium segmentā reģistrēti 5422 SUV, kas ir par 16% vairāk nekā pērn (4660).

“SUV popularitāti apliecina arī “Porsche” rezultāti – pagājušajā gadā Latvijā pieprasītākie bijuši SUV modeļi, un kopumā reģistrēti 55 “Cayenne” un 40 “Macan”, teic Norvelis.

Savukārt salīdzinoši nelielajā Latvijas sporta automobiļu tirgū “Porsche” uzrādījis pārliecinošus rezultātus ar 21 reģistrētu “911”, kas ir par 4% vairāk nekā pērn.

Lai arī pusvadītāju trūkums pērn visspēcīgāk ietekmēja apjoma tirgu, tā sekas bija jūtamas arī premium segmentā. Jaunā situācija pasaulē sākotnēji radīja vispārēju automašīnu iztrūkumu, kam sekoja modeļu ar konkrētu aprīkojumu deficīts.

“”Porsche” situācijai pielāgojās veiksmīgi, un jau 2021. gada nogalē automašīnu iztrūkums beidzās. Taču autoražotājiem nākotnē jābūt gataviem jaunam globālam izaicinājumam – atsevišķu detaļu piegāžu deficītam no valstīm, kurām Covid-19 ierobežojumi ir stingrāki nekā Eiropā,” atklāj “Porsche centrs Rīga” vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labam vadītājam ir regulāri jākomunicē ar saviem darbiniekiem, viņš nevar tikai sēdēt savā kabinetā un rakstīt rīkojumus, jo, lai atrisinātu kādu problēmu, tā ir jāizprot, domā Porsche Latvia vadītājs Ivars Norvelis.

Es vienmēr esmu bijis gatavs sēsties savu darbinieku krēslos un iepazīt problēmas no viņu pašu perspektīvas, atklāj I. Norvelis, atzīmējot, ka tieši tā viņš vairākkārt ir arī darījis. Vadītājam ir jāmēģina izprast savas komandas motivāciju, skaidri definējot, kāpēc cilvēki dara tieši tā un ne citādi, pauž I. Norvelis, piebilstot, ka paļaušanās uz citiem ir viens no lielākajiem izaicinājumiem, strādājot liela uzņēmuma vadībā.

Izaug uzņēmumā

Kad tu esi pārdevējs, viss lielā mērā ir atkarīgs no tevis paša, bet, strādājot vadības komandā, tu esi atkarīgs no citu cilvēku darba, atzīmē I. Norvelis. “Vadītājs pats nevar apkalpot visus klientus vai saremontēt visas automašīnas, tāpēc ļoti svarīgi ir panākt to, ka uzņēmuma darbinieki, lai kurā līmenī tie strādātu, izdara savu darbu augstākajā kvalitātē. Biznesa veiksmes pamatā ir laba komanda, kas grib sasniegt rezultātu. Visu mūžu esmu strādājis klientu apkalpošanas biznesā un esmu sapratis – ja tu esi veiksmīgs darbā ar klientiem, tad tu būsi veiksmīgs arī uzņēmējdarbībā,” teic I. Norvelis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vidēji trešdaļā gadījumu var nopirkt auto ar sagrozītu nobraukumu

Jānis Goldbergs, 23.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nereti, iegādājoties lietotu automašīnu, pircējs nāk pie atziņas, ka ir krietni pārmaksājis, vēlāk ievērojot nolietojuma detaļas.

Lietuviešu uzņēmuma carVertical datu analīzes komandas, veicot pētījumu Kauņā un Viļņā, secinājušas, ka populārākajām lietotajām automašīnām vidēji trešdaļā gadījumu ir sagrozīts odometrs.

Uzsākot stāstu, jāpiebilst, ka carVertical pamatnodarbe ir lietotu automašīnu novērtēšana, tā palīdzot saviem klientiem apzināt pērkamā transportlīdzekļa patieso stāvokli, un publiski pasniegtais pētījums vairāk atgādināja reklāmas materiālu, tomēr, atmetot uzņēmuma ambīcijas tirgū un paturot pētījuma informatīvo daļu, atliek vien ieklausīties skaitļos.

“Krāpšanās ar nobraukumu ir viena no izplatītākajām lietoto automašīnu tirgū. Tā krāpjoties, tiek palielināta lietotā transportlīdzekļa cena un kopumā tiek bojāta autopircēju pieredze. Uzņēmuma pētījumā atklājām, ka tieši premium klases vācu automašīnu pircēji ir pakļauti vislielākajam riskam iegādāties automobili ar sagrozītiem odometra rādījumiem,” Dienas Biznesam atklāja carVertical komunikācijas vadītājs Mats Buzelis (Matas Buzelis), norādot, ka uzņēmuma pamatnodarbe ir globāla automobiļu vēstures reģistra veidošana, kas ir carVertical pamatprodukts tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #33

DB, 31.08.2021

Dalies ar šo rakstu

Valstīs ar attīstītāku ekonomiku izglītība ir ļoti labs bizness, taču Latvijā privātajām skolām izdzīvot ir daudz grūtāk.

To intervijā DB norāda privātās profesionālās vidusskolas Victoria direktore Andžela Dubinska. Viņa atklāj, ka uzņēmējdarbība izglītības jomā lielā mērā ir atkarīga no ekonomiskās situācijas valstī, kas Latvijā ne vienmēr ir spīdoša. Iespējams, tieši šī iemesla dēļ privāto vispārizglītojošo skolu skaits Latvijā šobrīd nesasniedz pat vienu simtu, bet privāto profesionālo vidusskolu skaits ik gadu samazinās.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 31. augusta numurā:

  • Nedēļas aktualitāte - austrumu robežas būve. Bēgļu dēļ amatpersonas aktīvi diskutē par šo jautājumu, taču mēs atgādinām, ka līgumi par robežas izbūvi sen spēkā, būvnieks materiālus iepircis, bet tieši valsts puse ir tā, kas kavē darbu veikšanu.
  • Nedēļas komentārs - par karteļa skandālu. Aiz vispārējas šausmināšanās mazāk manāma ir virkne neatbildētu valstiski svarīgu jautājumu. Cik daudz beigu beigās budžetam izmaksās soda naudas un no kādiem līdzekļiem tās segs? Kas notiks ar objektiem, ko šobrīd būvē kartelī vainotie uzņēmumi? Vai viņus var izslēgt no dalības konkursos kamēr tiesa nav apstiprinājusi vainu utt?
  • Nedēļas tēma - Iepirkumu likums, paredzamās izmaiņas un ar to saistītās uzņēmēju bažas. Intervija arī ar Iepirkumu uzraudzības biroja vadītāju Arti Lapiņu.
  • Tendences - virtuālo valūtu kuģis negrimst – atkal pussimts tūkstošu par bitkoinu.
  • Portrets - Porsche Latvija vadītājs Ivars Norvelis.
  • Brīvdienu ceļvedis - Valters Bolevics, Starptautisko inovatīvo farmaceitisko firmu asociācijas direktors.
  • Finanses - par to, ka DelfinGroup gatavi startam biržā.
  • Tāpat lasiet par Latvijas Universitāte akadēmiskā centra attīstību, to, ka Eiropas regulas projekts draud kūdrai ar diskvalifikāciju un ka dabasgāzes sadales sistēmas uzlabošanā plānots investēt 55 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atrast labas un kvalitatīvas ziemas riepas nav nemaz tik vienkārši. Ja vēlies ekonomēt līdzekļus, tad izvēle krīt par labu vissezonas riepām, taču prātīgāk un no ilgtermiņa viedokļa labāk meklēt kvalitatīvas ziemas riepas. Ielūkosimies, kuras ir top ziemas riepas interneta veikalā Riepas1.lv.

Ziemas riepas vs vissezonas riepas: kādas ir atšķirības?

Katru gadu ziemas sezonā no 1. decembra Latvijā visiem spēkratiem jābūt aprīkotiem ar klimatiskiem apstākļiem atbilstošām riepām - šajā gadījumā ziemas riepām. Ziemas riepas ir īpašas ar to, ka tām ir mīkstāka gumija, platākas centrālās rievas un protektors ir ar vairāk rievām un ribām. Ir trīs dažādu veidu ziemas riepas - cietā sastāva neradžotās riepas, mīkstā sastāva neradžotās riepas un radžotās riepas. Izvēloties ziemas riepas, jāņem vērā vairāki faktori, kā, piemēram, nobraukums ikdienā, ceļu veids (asfalts, grants, zemes ceļi), par kuriem ikdienā dosies, vide, kurā atrodies (pilsēta, lauki, meži, reljefs) un paredzamā ziema (slapja, auksta, sniegota, ar atkalām un tamlīdzīgi).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ITP ir viens no pasaulē vadošajiem kvadraciklu riepu tirgotājiem un tā sortiments Latvijā kļuvis vēl pieejamāks motosporta mīļiem, jo interneta veikalā ‘’Riepas1.lv’ tagad iespējams iegādāties ITP zīmola riepas.’ Šajā rakstā iepazīstināsim ar ITP ražotajām riepām un to kvalitātēm.

Kvadraciklu riepu tirgū var izdalīt diva veida klientus - tos, kas kvadraciklus izmanto brīvajā laikā un tos, kas ar tiem brauc sporta sacensībās. Brīvajam laikam tas nozīmēs kvadraciklu neregulāru izmantošanu. Šī tipa riepām būs laba cena un kvalitāte, tās lietot būs komfortabli, bet ar dažādiem protektora bloka izvirzījumiem iegūsiet maksimālu labu saķeri ar jebkāda veida ceļa segumiem. Tā saucamajām apstiprinātajām kvadracikla riepām ceļu seguma struktūra būs līdzīga automašīnas riepām, kas nodrošina saķeri ar sausu un mitru segumu.

Tikmēr sporta kvadracikla riepas bieži montē tādiem kvadracikliem, kam ir lielāks motors. Šāda tipa riepas piedāvā vislabāko veiktspēju uz jebkuru segumu un ar tām būs iespējams attīstīt ievērojamu ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot auto abonēšanas pakalpojumus Latvijā, uzņēmums AS “Renti” piesaistījis finansējumu trīs miljonu eiro apmērā no “Citadele Leasing”, lai papildinātu “Renti Plus” autoparku ar vairāk nekā 100 jaunām automašīnām.

AS “Renti” nodarbojas ar jaunu auto abonēšanas pakalpojuma nodrošināšanu gan privātpersonām, gan uzņēmumiem.

Uzņēmums ir daļa no “Eleving Group” un dibināts 2018. gadā, savukārt zīmols “Renti Plus” plašākai auditorijai pieejams kļuva 2022. gada sākumā.

Autonoma kļūst aizvien populārāka 

Covid-19 pandēmijas laiks, lai arī cirtis pamatīgus robus tūrisma un izmitināšanas biznesā, kopumā...

Uzņēmuma klienti visvairāk iecienījuši Nissan Qashqai un Hyundai Tucson automašīnas. Vidējā ikmēneša abonementa cena ar pilnu iekļautu pakalpojumu klāstu šādām mašīnām ir ap 600 eiro mēnesī.

“Populārākais abonements ir Premium, kur ikmēneša maksā ir iekļauts viss - nodokļu apmaksa, auto apkope, dilstošo daļu un riepu nomaiņa, kā arī apdrošināšana utt. Pasaulē valdošās situācijas dēļ gan uzņēmējiem, gan privātpersonām svarīgs faktors ir elastība, kas ir viens no iemesliem, kāpēc klienti visbiežāk izvēlas auto abonēt atvērtajā līgumā. Šādā gadījumā auto iespējams atgriezt kaut pēc viena mēneša lietošanas bez jebkādām papildus izmaksām,” klientu vēlmes raksturo Krišjānis Znotiņš, AS “Renti” valdes priekšsēdētājs.

“Auto nomas pakalpojumi ir sektors, kas attīstās straujiem soļiem, un pozitīvi, ka to uz priekšu dzen tieši iedzīvotāju patēriņš. Kā liecina bankas Citadele karšu maksājumu dati, šī gada maijā auto nomas pakalpojumos iedzīvotāji iztērēja 11 reizes vairāk nekā šajā pašā periodā pirms gada. Esam gandarīti sniegt atbalstu Renti izaugsmes plānos ceļā uz zaļo kursu un auto nomas pakalpojuma sektora attīstīšanā,” teic Ģirts Glāzers, Citadele Leasing valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru