Jaunākais izdevums

Jeep Renegade ir leģendārā amerikāņu zīmola jaunākais izstrādājums, kam dzīslās ritēs vairāk itāļu, nevis amerikāņu asinis

Pēc saviem izmēriem Renegade balansē starp visiem zināmo dižpārdokli Nissan Juke un Opel jauno cerību Mokka. Jaunā itāļu–amerikāņu kopdarba kopējais garums ir 4232 mm, kas ir par teju 10 cm vairāk nekā Juke, bet par 4,6 cm mazāk kā Opel Mokka. Automašīnas pamatā ir itāļu partnera Fiat 500 L platforma, taču konstruktīvi abi modeļi ir atškirīgi. Pieminēsim kaut vai to, ka Renegade riteņu bāze ir 2570 mm, kas ir par 45 mm mazāk kā Fiat 500 L. Turklāt Renegade motora pārsegs ir izgatavots no alumīnija, bet aizmugurējā piekarē ir Mc Pherson statņi ar trijām apakšējām svirām. Īsāk sakot, Renegade ir īsts purva bridējs, ko līdzīgi kā Jeep ciltstēvu Willys MB var pielāgot militārajām vajadzībām.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Atzīšos godīgi, ka pirms došanās uz Milānu, kur norisinājās jaunā Jeep Renegade žurnālistu testa braucieni, ekspektācijas par jauno auto nebija diez ko lielas. Taču vienas dienas piedzīvojums Fiat piederošajā Boloko testu poligonā, kā arī izbrauciens pa Milānas tuvumā esošajiem autoceļiem pierādīja pilnīgi pretējo – negaidīti feins un azartisks piedzīvojumu meklētājs! Renegade ir krietns auto ar neticami labu salona apdari un rūpīgu izpildījumu. Turklāt kustībā uz ātrgaitas šosejas vai, kūņojoties testa poligona īpaši izveidotajā bezceļu trasē, aiz virsbūves čaulas tiek atstāti visi trokšņi. Nekas negrab un nečīkst. Arī par montāžas kvalitāti nav iebildumu. Starp citu, jauno Jeep mazuli ražos tikai un vienīgi Itālijā, bet uz konveijera lentes Amerikā tam nav plānots kāpt. Tas nozīmē un Jeep fani Amerikā, kā arī pārējos 100 pasaules tirgos, kuros plānots tirgot Renegade, tos saņems no Itālijas rūpnīcas. Nenoliedzami, Renegade pa visām vīlītēm spraucas ārā itāļu inženieru dzelžainais tvēriens, taču tāpat kā citiem Jeep arī zem Renegade ādas ir iešūta Jeep piedzīvojuma meklētāja talants. Branga darvas karote Renegade medus mucā neapšaubāmi ir gaidāmā modeļa cena. Askētiskākais Renegade priekšpiedziņas izpildījumā ar mazāko motoriņu un pieticīgāko aprīkojumu maksāšot, sākot no 20 tūkst. eiro. Bail pat iedomāties, cik maksās Renegade glaunākā Trailhawk mundierī ar kārtīgu Active Drive Low pilnpiedziņu, kas strādā tandēmā ar Selec-Terrain vilkmes kontroles sistēmu. Jāpiebilst, ka Trailhawk versijā esošie četri vilkmes kontroles regulējumi – Auto, Sand, Mud, Snow – tiek papildināti ar piekto – Rock regulējumu. Bez tā visa deviņpakāpju automāta smadzenes ir ieprogrammētas tā, lai radītu pazeminātā pārnesuma darbības efektu brīžos, kad tiks aktivizēts 4X4 Lock režīms.

Tehnika un vadāmība

Motorizācijas programma Renegade paredz ļoti plašu un daudzveidīgu izvēli, kas liks nobālēt daudziem konkurentiem. Vispirms tie ir Fiat izstrādātie motori, proti, 1,6 litru 110 ZS benzīnmotors un 140 un 170 ZS jaudas 1,4 litru turbomotori. Smagās degvielas cienītājiem tiek celti galdā veseli četri taupīgie Fiat dīzeļi. 120 ZS jaudīgs 1,6 litru dīzeļmotoriņš, kā arī divu litru dīzelis ar 120, 140 un 170 ZS jaudas diapazonu. Visbeidzot Ziemeļamerikai, Tuvajiem Austrumiem un citiem tirgiem paredzēts Chrysler ražotais 185 ZS jaudīgais 2,4 litru benzīnmotors. Atkarībā no piedziņas konfigurācijas motori strādās tandēmā ar piecpakāpju un sešpakāpju manuālajām transmisijām, kā arī robotizēto mehāniku ar dubulto sajūgu. Taču interesantākais un lepnākais ieraksts Renegade tehniskajā pasē ir kompānijas ZF deviņpakāpju automāts. Ar šo tehniku varēs apsedlot 170 ZS jaudīgo 1,4 litru turbomotoru, kā arī 140 un 170 ZS jaudīgos dīzeļus. Gaitā Renegade ir viegli vadāms un saprotams auto. Auto noskaņojumu nesabojās lielākas vai mazākas ceļa grambas. Jau standarta izpildījumā piekares gājiens priekšpusē ir 170 mm, bet aizmugurē 205 mm. Vēl lielāks piekares gājiens ir Trailhawk modelim, kam virsbūves attālums līdz ceļa virsmai ir palielināts par 2 cm, sasniedzot 21 cm. Tas jau nozīmē, ka auto bez bailēm varēs šķērsot līdz 48 cm dziļas ūdenstilpes.

Varētu vēlēties

No iekšpuses pāredzamību ierobežos masīvās priekšējās jumta statnes. Nedaudz pieviļ arī pati salona ergonomika, jo no autovadītāja sēdpozīcijas ne visas svarīgās vadības podziņas uz viduskonsoles augšējās daļas būs rokas stiepiena attālumā. Kaut salonā ir vairāk vietas nekā no ārpuses izskatās, bagāžas nodalījums ir mazs.

Verdikts

Pirmais kompaktklases visurgājējs, kam dzīvošanās pa dubļiem sagādās prieku, nevis bailes. Visu laiku itāliskākais Jeep modelis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka 2020. gada otrajā pusē arī Eiropā tiks sākta jaunā Jeep Gladiator pikapa tirdzniecība.

Svaigākais Jeep jaunums tiks atrādīts Jeep Camp 2019 pasākuma ietvaros, kas šīs nedēļas nogalē norisinās Itālijā, Dolomītu kalnu kūrortā San Martino di Castrozza. Skaidrs, ka uz pasākuma lielāko zvaigzni, jauno Gladiator pagaidām var tikai paskatīties, toties vēl nedaudz iepriekš radās iespēja izmēģināt šā brīža aktuālo Jeep modeļu klāstu. Nelielai atkāpei var minēt, ka uz Jeep Camp 2019 šogad plāno ierasties vismaz 1600 Jeep fanu ar 800 Jeep zīmola automobiļiem. Uz Jeep Camp 2019 plāno doties arī kaislīgākie Jeep autoentuziasti no Baltijas.

Uzbūvē savu pilsētiņu

San Martino di Castrozza kalnu kūrortā, kas atrodas aptuveni divu stundu braucienā no Venēcijas, 2018. gada nogalē plosījās postošas sniega vētras, izbojājot tik piemīlīgo meža ainavu un izgāžot pat simtgadīgus kokus. Postošās dabas parādības sekas vēl 2019. gada vasarā ir redzamas. Daļu no masveidā izgāztajiem kokiem Jeep izmantoja sava pasākuma vajadzībām, proti, uzbūvējot kalna piekājē īpašu Jeep nometni, kā arī izveidojot šķēršļu braukšanas vingrinājuma rampas. Viens no pasākuma pamatuzdevumiem – atkal kaujas apstākļos testēt mūsdienu Jeep modeļu bezceļu spējas. Tās joprojām ir līmenī. Nenoliedzami, vislielāko uzmanību piesaistīja jaunais Jeep Wrangler.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamās pilsētas sīkaļas Fiat 500 nosaukumā pievienojot burtu X, ir radīts pilnīgi cits Fiat, kādu iepriekš itāļu modeļu gammā nav nekad bijis

Sāksim ar to, ka Fiat 500 X ir Jeep Renegade asinsradinieks, attiecīgi arī Fiat jaunais modelis būs pieejams gan ar priekšējiem vai arī visiem četriem velkošajiem riteņiem. Vienīgā būtiskākā atšķirība – itāļu krosovers ne tikai vizuāli, bet arī emocionāli ir iznācis smalkāks un pilsētnieciskāks krosovers, līdz ar to tehniskajā ekipējumā, vismaz pagaidām nav plānota īpaša bezceļa versija ar pazeminātajiem pārnesumiem, kāda ir Jeep Renegade Trailhawk ar kārtīgu Active Drive Low pilnpiedziņu, kas strādā tandēmā ar Selec-Terrain vilkmes kontroles sistēmu. Atliek tikai pieminēt, ka jaunais Fiat 500 X nule kā ir ieradies arī Latvijas tirgū.

Auto

Jaunais Jeep Compass: Neglītā pīlēna pārvērtības

Aldis Zelmenis,17.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Jeep Compass ir pelnījis uzslavas jau par to vien, ka tas ir atguvis acij pievilcīgu dizainu

Tiem, kuri neatceras, kā izskatījās iepriekšējās paaudzes Compass, nevajag par to nemaz atgādināt. Pēc būtības šī stāsta varonis nav izgudrojis neko jaunu. Aizņemoties slavenākā un populārā radinieka Jeep Grand Cherokee pārbaudītos dizaina šablonus, Compass tos ir veiksmīgi realizējis dzīvē, tikai samazinātā formātā. Svarīgi, ka arī saturiski auto ir laikmetīgs produkts, ar lielisku pildījumu, kādu šodien pieprasa autopircējs. Nav šaubu, ka uz Eiropas skatuves, jo īpaši Latvijā, šis auto varētu kļūt par Nr. 1 izvēli no šobrīd pieejamā Jeep modeļu klāsta.

Kaut arī Jeep Compass nav pazemināto pārnesumu, tas tomēr ir īsts Jeep ar iespēju saslēgt godīgu 4x4 pilnpiedziņas sistēmu un to izmantot, braucot līdz 120 km/h lielam ātrumam. Ir elektroniski vadāmā pilnpiedziņas sistēma ar Selec–Terrain uzraugu, kas pielāgos motora un balstiekārtu dažādiem dzīves gadījumiem. Pēc noklusējuma tam būs Auto režīms, kam sekos Snow, Sand un Mud regulējumi. Elitārākajai Trailhaw modifikācijai, spodrinot džipisko raksturu, papildus būs vēl Rock režīms un par 25 mm lielāks virsbūves attālums līdz ceļa virsmai, sasniedzot 216 mm. Var teikt, ka ikviens Compass būs brašs un ērts ģimenes auto. Pat neraugoties uz diezgan pieticīgo bagāžas nodalījumu, salonā četriem pasažieriem vietas ir vairāk nekā nepieciešams. Compass ir pareizais pirkums tiem, kam Jeep Grand Cherokee jau šķiet nedaudz novecojis un par lielu, bet Jeep Cherokee spocīgais dizains šķiet nepieņemams. Pēc papīriem Compass ir pieejams arī ar priekšējiem velkošajiem riteņiem, taču Jeep pircēju auditorija varētu nosliekties tikai uz 4x4 versijām, galvenokārt jau tāpēc, ka komplektā ar 170 ZS benzīna turbomotoru šī tehnika draudzēsies ar pilnpiedziņu un deviņpakāpju automātu. Savukārt bāzes modelim tiek piesolīts tas pats motors, tikai ar samazinātu – 140 ZS – lielu jaudu, priekšējiem velkošiem riteņiem un manuālo transmisiju. Bāzes modeļa cena, sākot no 24 900 eiro.

Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Itālija ir kontrastu zeme

Armanda Vilcāne,30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālija savā ziņā vienmēr ir bijis mans sapņu galamērķis, kas pārsteidz ne tikai ar fantastiskām dabas ainavām un kulināriju, bet arī ar dažādību. Mērojot vien dažus desmitus kilometru, iespējams baudīt gan modes un stila metropoles krāšņumu, gan klusas kalnu pilsētiņas burvību.

Uz Itāliju četru cilvēku sastāvā devāmies decembra sākumā. Aviobiļetes, kas tika iegādātas jau septembrī, vienam cilvēkam abos virzienos izmaksāja aptuveni 60 eiro - kādam biļeti paveicās nopirkt nedaudz lētāk, kādam - dārgāk, taču kopumā lidojuma izmaksas bija ļoti zemas. Izmantojot Ryanair piedāvāto iespēju, izvēlējāmies lidot uz Bergamo lidostu, kas atrodas aptuveni 50km attālumā no Milānas.

Jau sākotnēji sapratām, ka vēlamies Itāliju apceļot ar auto, tāpēc apmēram divas nedēļas pirms ceļojuma Rentalcars.com rezervējām automašīnu, kuru uzņēmums piedāvāja saņemt turpat Bergamo lidostā. Izvēloties pilno apdrošināšanu, auto noma sešām dienām izmaksāja 176 eiro. Tāpat tikām brīdināti, ka uz vietas būs nepieciešams iemaksāt 90 eiro lielu drošības naudu. Jāpiebilst, ka auto vadītājam, kurš vēl nav sasniedzis 26 gadu vecumu, šīs izmaksas, ņemot vērā auto nomu mājaslapās pieejamo informāciju, būs krietni dārgākas. Lai gan tieši pateicoties automašīnai, īsā laikā izdevās iepazīt Itāliju no tādām šķautnēm, kas, ceļojot citādi, iespējams, paliktu nepamanītas, nevar noliegt, ka auto esamība brīžiem sagādāja arī liekas galvassāpes. Pirmās raizes sākās jau tajā brīdī, kad Latvijā apjautām, ka Rentalcars.com šajā gadījumā darbojas tikai kā starpnieks un patiesais nomas pakalpojuma sniedzējs ir uzņēmums Budget, kura reitings atsevišķās interneta vietnēs bija noslīdējis pat zem vienas zvaigznes. Saprotot, ka rezervāciju atcelt nav iespējams un nauda jau ir samaksāta, atlika vien cerēt, ka viss būs labi. Nedaudz paskrienot uz priekšu, jāatzīst, ka tik gludi gan viss negāja - jau otrajā dienā mūsu mašīna stāvvietā tika apskādēta un daļa iemaksātās drošības naudas beigās netika atgriezta. Interesanti, ka pāris desmiti eiro tika ieturēti nevis par nelielo skādi, bet gan tāpēc, ka auto it kā atgriezts ar nepilnu bāku, kas gan gluži neatbilda taisnībai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jeep Cherokee spēris platu soli prom no kārtīgiem bezceļiem, lai vairāk uzmanības pievērstu pilsētas dzīves stilam.

Sāksim ar to, ka jaunais Cherokee ir Chrysler&Fiat alianses pirmais kopdarbs, kur uzskatāmi izpaudies itāļu dzelžainais tvēriens, veidojot gan jaunā modeļa dizainu, gan arī slīpējot gaitas un vadāmības īpašības. Nav pārsteigums, ka šo mērķu īstenošanai Cherokee pamatā ir uzstādīta jaunā modulārā platforma, kas tiek izmantota arī Alfa Romeo Giulietta vajadzībām. Zem Cherokee nesošās virsbūves balstiekārtas priekšpusē uzstādīti McPherson statņi, bet aizmugurē – kompaktā daudzsviru piekare. Citiem vārdiem sakot, – visas nepieciešamās sastāvdaļas, kas vajadzīgas mūsdienīgam krosoveram, par ko ir transformējies arī jaunais Cherokee.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) 9.maijā Ceļu satiksmes drošības departamenta transportlīdzekļu reģistrā iekļauts kā turētājs jaunam baltas krāsas sportiskajam apvidus automobilim Jeep Grand Cherokee SRT8.

Portāla Delfi rīcībā esošo informāciju apstiprinājis arī N. Ušakova preses sekretārs Sandrs Točs. N. Ušakovs par auto turētāju kļuvis ar operatīvā līzinga palīdzību, tādēļ Točs uzsver, ka mērs auto īrē, nevis iegādājies. Līzings noformēts 7.maijā.

Jaunā Jeep Grand Cherokee SRT8 modifikācija, kura cena Latvijā ir no 61,3 tūkstoši eiro (ieskaitot PVN), ir zīmīga ar to, ka ir divkārt lētāka nekā līdzīgas veiktspējas, bet augstāka prestiža Porsche Cayenne Turbo vai Range Rover Supercharged modelis.

Jeep Grand Cherokee SRT8 aprīkots ar 6,4 litru V8 atmosfērisko motoru, kas attīsta 468 zirgspēku jaudu un 624 ņūtonmetru griezes momentu. Dzinējs sajūgts ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Atpūta

Ušakovs pārdevis savu Jeep Grand Cherokee un uz darbu brauc ar riteni

Zane Atlāce - Bistere,14.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) pārdevis savu automobili Jeep Grand Cherokee SRT, viņš paziņojis sociālajā tīklā Facebook.

Tagad viņš vairākas reizes nedēļā uz darbu brauc ar velosipēdu. «Jā, starp citu, savu SRT es pārdevu. Visi tā plusi ar uzrāvienu līdz 100 km/h 4,8 sekundēs netiek pārāk atbalstīti Latvijas Ceļu satiksmes noteikumos. Un benzīnu pa pilsētu tas rija kā neliels traktors. Es, protams, nesaku, ka divritenis ir labāks par SRT. Taču tas ir labs savā veidā,» raksta N.Ušakovs.

N.Ušakovs 2014.gada izlaiduma Jeep Grand Cherokee SRT iegādājās 2014.gadā, liecina viņa Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā amatpersonas deklarācija par 2014.gadu. Rīgas mēram vēl pieder arī 2010.gada izlaiduma Toyota Land Cruiser.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas uzņēmums Great Wall Motors pirmdien paziņojis par nodomiem izteikt piedāvājumu, lai iegādātos visu vai daļu no Itālijas un ASV autobūves grupas Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

«Mums ir iecere veikt pirkumu,» norādīja Great Wall Motors preses pārstāve, taču viņa nepaskaidroja, vai iespējamais darījums attieksies uz FCA kopumā vai tikai vienu no tā zīmoliem.

Tikmēr ASV izdevums Automotive News iepriekš vēstīja, ka Great Wall Motors prezidents e-pastā norādījis, ka viņa uzņēmums plāno iegādāties FCA zīmolu Jeep.

FCA vadītājs Serdžo Markione jau iepriekš norādījis, ka uzņēmumu paredzēts pārdot. Aprīlī viņš pavēstīja, ka Jeep un Chrysler Ram zīmoli ir pietiekami spēcīgi, lai tie varētu darboties kā atsevišķi biznesi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Autobrava", kuram ir viens no lielākajiem autosaloniem Latvijā, ārkārtas situācijas apstākļos ir izveidojis tiešsaistes salona rīku, lai turpinātu klientiem nodrošināt automašīnu tirdzniecības pakalpojumus šai situācijai atbilstošā veidā.

Uzņēmuma valdes loceklis Ruslans Vlasjuks ir pārliecināts, ka jaunie apstākļi mainīs autosalonu nākotni, arī pēc krīzes arvien vairāk pārceļot pakalpojumus uz online vidi.

Uzņēmums desmit gadu laikā ir kļuvis par vienu no lielākajiem auto dīleriem Baltijā, pārstāvot tādus zīmolus kā "Hyundai", "SEAT", "JEEP", "FIAT", "FIAT Professional", "Alfa Romeo", "Suzuki", "Isuzu" un "SsangYong". Pērn uzņēmums pārdevis 700 jaunas un mazlietotas automašīnas.

"Lai nodrošinātu klientus ar nepieciešamo pakalpojumu klāstu, spējām ātri pielāgoties ārkārtas situācijai un operatīvi nomainījām klātienes salonu ar tikko izveidotu online salonu, kurā ikviens tiešsaistē var apskatīt automašīnas un uzdot mūsu ekspertiem jautājumus. Savukārt, ja ir interese par izmēģinājuma izbraucieniem, tad mēs, ievērojot visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, vienojamies par individuālu laiku un vietu," skaidro R. Vlasjuks.

Atpūta

Piektdienas intervija ar Autobrava direktoru Andri Sivicki

Lelde Petrāne,01.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Autobrava (FIAT, Alfa Romeo, JEEP, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong un Seat autorizētais pārstāvis Latvijā) direktors Andris Sivickis. «Esam viens no jaunākajiem auto nozares uzņēmumiem Latvijā un 2015.gada oktobrī svinējām savu piecu gadu jubileju. Manā vadībā katru jaunu gadu attiecībā pret iepriekšējo noslēdzam ar vairāk nekā 40% vispārējā apgrozījuma apjomu pieaugumu. Esam komanda un savu rezultātu sasniedzam kopā,» stāsta uzņēmuma vadītājs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

– Esmu kopā ar motorizēto tehniku no 14 gadu vecuma, kad sāku aizrauties ar kartingu. Nozares izvēle jau bija skaidra tajā mirklī. Un man vienmēr ir patikuši izaicinājumi un atrašanās ārpus komforta zonas. Uzsākot savas gaitas SIA Autobrava, pieņēmu dzīves izaicinājumu. Savukārt, par izaicinājuma dinamiku esmu atbildīgs pats un droši varu apgalvot, ka dinamikas netrūkst!

Auto

Noskaidroti Dienas Biznesa lasītāju iecienītākie auto zīmoli

Uldis Andersons,22.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā turpinās BMW uzvaras gājiens. Zīmols pirmo vietu ieguvis trešo gadu pēc kārtas, teikts Dienas Biznesa izdotajā Auto žurnālā, kas ceturtdien, 21.aprīlī, tika prezentēts Auto nozares forumā.

Gluži tāpat kā pirms gada Dienas Biznesa lasītāju mīlētāko auto zīmolu pirmais piecinieks ir palicis akurāt tāds pats, ja vien neskaita Mercedes Benz rokādi – lēcienu no 5. uz 3. vietu, attiecīgi pastumjot par pozīciju zemāk pērnā gada balsojumā 3. un 4. vietu ieguvušos Volvo un Volkswagen.

Mazliet izbrīna Ford lejupslīde, jo Latvijas tirgū šis demokrātiskais zīmols gozējas vidusmēra autobraucēju popularitātes saulītē jau no tālā 90. gadu sākuma, kad Latvijas autobraucēju sirdis sāka iekarot pirmie tolaik vēl mazlietotie Granada, Fiesta, Sierra, Scorpio u.c. modeļi.

Nevar nepamanīt Land Rover, Jeep, Bentley un Porsche pamatīgo kāpienu pa popularitātes trepēm.

Auto

Par krāpšanos ar kaitīgajiem izmešiem Fiat Chrysler Automobiles ASV samaksās 515 miljonus dolāru

LETA,11.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūves grupa «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) panākusi vienošanos Savienotajās Valstīs samaksāt 515 miljonus dolāru (446,4 miljonus eiro), lai pret to atsauktu apsūdzības, ka uzņēmums automašīnās izmantojis slēptu programmatūru, lai krāptos kaitīgo izmešu testos, ceturtdien paziņoja ASV Tieslietu ministrija.

Ministrija norāda, ka FCA valstī atsauks un saremontēs vairāk nekā 100 000 ar dīzeļdzinējiem aprīkotu automobiļu, kas uzņēmumam kopumā izmaksās aptuveni 185 miljonus dolāru.

Savukārt atlikušā daļa no FCA samaksātās naudas tiks novirzīta civiltiesiskajiem naudassodiem un lietas izbeigšanas maksājumiem ASV un Kalifornijas štatam, skaidro ministrija.

ASV amatpersonas vēsta, ka FCA automobiļi «EcoDiesel Ram 1500» un «Jeep Grand Cherokee», kas ražoti no 2014.gada līdz 2016.gadam, tikuši aprīkoti ar programmatūru, kas ļāvusi tiem testu laikā uzrādīt atšķirīgu kaitīgo izmešu apjomu.

Tādējādi šīs automašīnas radījušas krietni lielāku slāpekļa oksīda un citu kaitīgo izmešu apjomu, nekā ļauts ASV vai Kalifornijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūves uzņēmums "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) otrdien paziņoja, ka modernizēs rūpnīcu Polijas dienvidos, lai līdz 2022.gada vidum sāktu elektrisko automobiļu ražošanu.

FCA norāda, ka "Jeep", "Fiat" un "Alfa Romeo" modeļi rūpnīcā Tihos tiks ražoti, izmantojot modernākās piedziņas sistēmas, tostarp pilnībā elektrisko piedziņu.

Pagaidām nav informācijas, cik lielas būs plānotās investīcijas, vai cik daudz jaunu darbavietu tiks radītas.

Šobrīd Tihu rūpnīca nodarbina 2500 cilvēkus. Pērn tā saražoja 263 176 automobiļus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas rubļa būtisko svārstību dēļ vairākas autobūves kompānijas pārtraukušas automašīnu piegādes tirdzniecības pārstāvjiem valstī, tādējādi izraisot automobiļu deficītu.

Otrdien piegādes autodīleriem Krievijā apturējuši trīs ASV autobūves koncerna General Motors zīmoli - Opel, Chevrolet un Cadillac.

Šādi rīkojušies arī autoražotāji Audi un Land Rover.

Autobūves uzņēmumi izvēlējušies nogaidīt, kamēr norims satraukums valūtas tirgū un stabilizēsies maiņas kursi, lai varētu attiecīgi koriģēt automašīnu cenas.

Autoražotāji cenu koriģēšanu jau aizsāka novembrī, taču tad to galvenokārt veica automašīnu importētāji. Savukārt decembrī automobiļu cenas sāka paaugstināt gandrīz visi.

Krievijas aģentūras Avtostat apkopotā informācija liecina, ka automašīnu cenas valstī paaugstinājušas 24 autobūves kompānijas, tostarp Chevrolet, Opel, Peugeot un Ford.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas auto tirgus līdz ar pavasara atnākšanu piedzīvojis strauju uzrāvienu. Martā pasažieru auto reģistrācija Eiropas Savienībā (ES) gada skatījumā izrādījās palēkusies par veseliem 87,3%.

Tā liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati. Kopumā reģionā reģistrēti 1,06 milj. jauni auto, kas spīdošs rādītājs uz pagājušā gada marta 567,3 tūkstošu fona.

Avots: ACEA

Jāteic, ka jaunu spēkratu reģistrācija janvārī gada skatījumā noplanēja zemāk par 24%, kur februārī tā saruka vēl par 19%. Tomēr spīdošais marts visa ceturkšņa mērījumu Eiropas auto tirgū izvilka plusos – kopumā šā gada pirmajā ceturksnī jaunu spēkratu reģistrācija ES augusi par 3,2%.

Avots: ACEA

Pandēmija vecā kontinenta ekonomikai stopkrānu norāva tieši pagājušā gada pavasarī, kas attiecīgi skatījumā izskaidro šādu datu atšķirību. Autobūve un šo spēkratu pārdošana ir izteikti ciklisks sektors, kurā tendences ir atkarīgas no tā, kā veicas tautsaimniecībai. Ja valda liela neskaidrība par nākotni, vien dabīga ir vēlme atlikt lielus pirkumus. Savukārt pandēmijas unikāla daba nozīmējusi, ka šādu pirkumu fizika izdarīšana bijusi apgrūtināta un nedroša.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopā ar citiem uzlabojumiem nosirmojušā piecpakāpju automāta vietā populārais Honda CR-V modelis cels galdā transmisiju ar deviņiem pārnesumiem, sapārojot to ar ņipru 1,6 litru dīzeli

Šoreiz, pārkāpjot savus dzelžainos principus, japāņu Honda transmisiju nav izgatavojusi pati, bet gan noslēgusi sadarbību ar vācu transmisiju meistaru ZF, kas uzlabotajam CR-V piegādās deviņpakāpju automātu, kas ar labiem panākumiem tiek izmantots Landrover un Jeep modeļos. 1,6 dīzeļmotora jauda sasniegs 160 ZS, bet griezes moments – cienījamus 350 ņūtonmetrus. Jaunais sabiedrotais – deviņpakāpju automāts izdarīs visu, lai izspiestu visu sulu no motora, kas nepieciešams, lai auto trauktos uz priekšu, cītīgi uzpasējot degvielas krājumus un rūpējoties par samazinātiem CO2 izmešiem.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilggadējais Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs nolēmis atkāpties no amata, pastāstīja ostas valdes priekšsēdētāja Andra Amerika (GKR) padomnieks Mareks Gailītis.

Viņš norādīja, ka šodien ostas valdes sēdē tika saņemts Loginova iesniegums ar lūgumu no šā gada 10.marta viņu atbrīvot no amata.

Rīgas brīvostas valde pieņēma iesniegumu un uzdeva ostas pārvaldei līdz nākamajai valdes sēdei 22.februārī izstrādāt kārtību, kādā tiks izraudzīts jaunais Rīgas brīvostas pārvaldnieks.

Plašāku komentāru par šāda Loginova lēmuma iemesliem Gailītis gan nesniedza. Ar Loginovu pagaidām nav izdevies sazināties.

Atbilstoši Rīgas brīvostas likumam ostas pārvaldnieku amatā ieceļ un no amata atbrīvo ostas valde pēc saskaņošanas ar satiksmes ministru. Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) norādīja, ka patlaban atrodas darba vizītē Baltkrievijā. Komentārus viņš sniegšot pēc atgriešanās Rīga un apstākļu noskaidrošanas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Toyota RAV 4 ir kardināli mainījis savu imidžu. Tas ir kļuvis acīmredzami robustāks un utilitārāks, saturiski gan ir palicis uzticīgs tālākai modeļa hibridizācijas stratēģijai

Kompānija Toyota šobrīd ir t.s. pašuzlādes hibrīdu modes noteicējs autoindustrijā. Arī RAV 4 hibrīdu popularitāte turpina augt. Latvijā no visiem pārdotajiem RAV 4 vairāk nekā 50% bija ar hibrīdsistēmām aprīkotie modeļi. Eiropā šis rādītājs ir vēl iespaidīgāks, proti, 85%. Visticamāk, ar jauno modeli šī tendence nemazināsies, jo videi draudzīgas tehnoloģijas vairs nav tikai modes lieta, bet jau tirgus nepieciešamība.

Toyota RAV 4 mūsu reģionā ir izteikts veiksminieks. To mīl un augsti godā. Modelim ir augsts lojalitātes koeficients, kas atspoguļojas faktā, ka daudzi klienti no paaudzes uz paaudzi izvēlas turpināt draudzību ar Toyota RAV 4 modeli. Nav brīnums, ka Toyota RAV 4 ir viens no populārākajiem modeļiem Baltijā un neapstrīdams līderis savā klasē. Neapšaubāmi, arī jaunākais modelis sekos savu priekšteču piemēram un būs populārs. Kā zināms, iepriekš klasiskais Toyota RAV 4 benzīnmodelis draudzējās tikai ar pilnpiedziņu, bet ar jauno modeli būs pieejams arī priekšpiedziņas izpildījumā, kas būtiski paplašinās RAV 4 pircēju rindas, jo priekšpiedziņa kopā ar 129 ZS jaudīgo benzīnmotoru būs lētāks pirkums. Reģionālais Toyota importētājs neizslēdz iespēju, ka, ņemot vērā priekšpiedziņas modifikāciju popularitāti Baltijā, jaunā RAV 4 sadalījums starp pilnpiedziņas un priekšpiedziņas modeļiem var sasniegt pat attiecību 50:50! Jāpiebilst, ka RAV 4 hibrīdmodeļu flangā būs gan pilnpiedziņas, gan priekšpiedziņas hibrīds.

Ražošana

Stellantis un BMW gaisa spilvenu problēmu dēļ ASV atsauc 725 000 automobiļu

LETA--AFP,11.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāji "Stellantis" un BMW ASV atsauc aptuveni 725 000 automobiļu, ņemot vērā problēmas ar gaisa spilveniem, liecina ASV Ceļu satiksmes drošības pārvaldes (NHTSA) trešdien publiskotie dokumenti.

Francijas un ASV autobūves uzņēmums "Stellantis" norāda, ka drošības jostas sprādzes sensors var būt nepareizi savienots, tādējādi neļaujot priekšējiem gaisa spilveniem atbilstoši darboties.

Šī problēma ietekmē aptuveni 330 000 automobiļu, tostarp atsevišķus "Alfa Romeo", "Jeep" un "Fiat" modeļus, kas ražoti no 2017.gada līdz 2024.gadam.

Tikmēr Vācijas BMW vēstī, ka atsauc aptuveni 394 000 automobiļu, kas ražoti no 2006.gada līdz 2011.gadam un aprīkoti ar defektīviem gaisa spilveniem, ko ražojis Japānas uzņēmums "Takata".

"Takata" kopš 2013.gada tika ierauts vērienīgā starptautiskā skandālā saistībā ar defektīviem gaisa spilvenu piepūšanas mehānismiem, kas var izraisīt gaisa spilvenu piepūšanos ar pārmērīgi lielu spēku, tādējādi tam pārsprāgstot un automašīnā izraisot iespējamu nāvējošu atlūzu izplatīšanos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Kona ir korejiešu jaunais krosovers, kam ir uzticēts savaldzināt pircējus visā pasaulē, tostarp arī Eiropā.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Sāksim ar to, ka Kona ir globāls modelis - attiecīgi tā pasaules pirmizrāde Milānā tika gatavota ar īpašu rūpību. Krītot slepenības plīvuram, publikas priekšā stājās uz jaunas platformas būvēts moderns un dzīvespriecīgs auto, kam sejā var atrast vairākas līdzības no citu ražotāju modeļiem.

Dizaina eklektika

Priekšgals ar divos līmeņos izvietoto gaismas tehniku ļoti atgādinās jaunos Citroen vai Jeep Cherokee modeļus, aizmugures dizainā ir kaut kas no Honda, kaut kas no Toyota, bet kaut kādos rakursos kaut kas vēl no citu ražotāju modeļiem. Pats galvenais, ka visa šī dizaina eklektika, kas papildināta ar krosoveru ciltij raksturīgajiem plastmasas moldingiem, kopumā izskatās gana jautri un acij tīkami. Kopējais Hyundai Kona garums sasniedz 4165 mm, bet riteņu bāze 2600 mm. Šie skaitļi liek cerēt, ka uz ceļa Hyundai Kona būs pietiekami komfortabls un gaitā patīkams auto. Salons ir pietiekoši ērts diviem pieaugušiem pasažieriem priekšā un diviem pusaudžiem aizmugurē. Bagāžas nodalījuma ietilpība 361 litri, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1143 litriem. Salona vadības paneļa dizains būs ļoti līdzīgs jaunākās paaudzes KIA Rio, kas jau ir paspējis ierasties Latvijā. Aktīvās un pasīvās drošības ekipējuma sarakstā netrūkst visādu palīgu, tostarp ārkārtas bremzēšanas sistēma, aklās zonas detektēšanas sistēma, joslu maiņas uzraugs utt. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka Hyundai Kona leposies ar ērtiem priekšējiem krēsliem, dzīvespriecīgu salonu. Starp citu, nākamais Hyundai Kona pircējs pēc savām vēlmēm varēs sakombinēt dažādus krāsu salikumus, tādējādi padarot savu pirkumu īpaši patīkamu tieši sev. Kopā ar multimediju sistēmu dārgākajā izpildījumā uz Hyundai Kona paneļa augšējās malas ieraudzīsim 8 collu ekrānu ar Android Auto vai Apple Carplay atbalstu. Bez tam, lepnākajos aprīkojuma līmeņos Hyundai Kona būs head up displejs jeb projekcijas ekrāns uz priekšējā vējstikla. Melomāniem ies pie sirds ziņa, ka Hyundai Kona draudzēsies ar high-end mūzikas ražotāja Krell audiosistēmu un astoņiem skaļruņiem.

Auto

FOTO: Auto nozare Ķīpsalā demonstrē savus sasniegumus un aktualitātes

Laura Mazbērziņa,15.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīpsalā noslēgusies starptautiskā autoindustrijas izstāde Auto 2019, kurā varēja iepazīties ar aktuālākajiem auto modeļiem, komerctransportu, tūninga sasniegumiem un jaunumiem autoindustrijā, informē starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1.

«Dati liecina, ka pērn Latvijā jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums bija straujāks nekā vidēji Eiropas Savienībā. Arī izstādē pārstāvēto automobiļu marku klāsts bija paplašinājies. Būtiski, ka pēc astoņu gadu pārtraukuma izstādē atgriežas Toyota,» norāda izstādes Auto 2019 vadītājs Gints Šāvējs.

Izstādes jauno automobiļu sadaļā varēja iepazīties ar jaunākajiem Lexus, Volkswagen, Opel, Škoda, Jeep, Honda, Nissan, Subaru un citu autoražotāju spēkratiem.

Auto mehānikas 2019 hallē varēja aplūkot autokosmētiku, riepas, diskus, sakabes āķus, jumta bagāžniekus, signalizācijas sistēmas, instrumentus, servisa iekārtas, rezerves daļas. Tāpat varēja uzzināt praktiskas dabas jaunumus, piemēram, par turbīnu remonta izdevīgumu, jaudas palielināšanas jeb «chiptuning» aspektiem, dažādiem līmplēvju veidiem auto vizuālā tēla uzlabošanai, nano pārklājumiem un pretrūsas aizsardzību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūvnieks "Stellantis", starp kura zīmoliem ir "Jeep", "Peugeot" un "Fiat", plāno apturēt ražošanu sešās Eiropas rūpnīcās apgrozījuma krituma dēļ, otrdien ziņoja Francijas biznesa laikraksts "Les Echos".

Šīs rūpnīcas atrodas Francijā, Itālijā, Polijā, Spānijā un Vācijā.

"Stellantis" Francijā apstiprināja, ka rūpnīca pie Parīzes tiks slēgta uz divām nedēļām.

Uzņēmuma preses sekretārs Itālijā apstiprināja, ka rūpnīca Neapoles tuvumā uz nedēļu pārtrauks ražot automašīnas "Fiat Panda".

Ražošanas apturēšanā tika vainoti "grūti" tirgus apstākļi Eiropā un nepieciešamība "sabalansēt" uzskaiti.

"Stellantis" preses sekretārs Polijā apstiprināja, ka ir plānots apturēt ražošanu rūpnīcā Tihi pilsētā valsts dienvidos, bet nepateica, uz cik ilgu laiku. "Les Echos" ziņoja, ka šajā rūpnīcā ražošana tiks apturēta uz deviņām dienām oktobrī.

Laikraksts ziņoja, ka paredzēts apturēt ražošanu arī rūpnīcās Vācijas pilsētā Eizenahā uz piecām dienām, Spānijas pilsētā Saragosā uz septiņām dienām un Madridē uz 14 dienām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ, no 10. līdz 12. aprīlim Ķīpsalā interesentus pulcēs starptautiskā autoindustrijas izstāde Auto 2015, kurā būs apskatāmi vieglo automobiļu un apvidus automašīnu modeļi tieši no Ženēvas, kā arī Latvijas un ārvalstu tūninga sniegumi, informē BT1.

Tāpat izstādē varēs iepazīties ar jaunāko komerctransportu un industriālo tehniku, autoservisu aprīkojumu, instrumentiem un aksesuāriem.

Izstādes Auto 2015 apmeklētāji varēs aplūkot jaunākos Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Maserati, Nissan, Citroen, Kia, Peugeot, Renault, Subaru, Chrysler, Dodge, Ford, Mazda un citu autoražotāju spēkrati.

Lai apmeklētāji vieglāk orientētos plašajā izstādes piedāvājumā, tā ir iedalīta četrās sadaļās.Auto mehānikas 2015 ekspozīcijā klātienē varēs uzzināt un iepazīties ar Kanādā radīto pretrūsas apstrādes līdzekli Krown T40, kā arī jauno atsāļošanas formulu. Turpat varēs iegriezties arī rezerves daļu vairumtirdzniecības uzņēmuma Inter Cars stendiem un iepazīties ar citu uzņēmumu aprīkojuma, autoservisa iekārtu, instrumentu un aksesuāru jaunāko piedāvājumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 11. līdz 13. aprīlim Rīgā, Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā norisinās ikgadējā starptautiskā autoindustrijas izstāde Auto 2014, informē BTA1.

Tāpat kā līdz šim, arī šogad tā apvieno četras tematiskās sadaļas plašam interešu lokam – Auto, Transporta tehnika, Auto mehānika un Auto Exotica.

Izstādē iespējams aplūkot tādas automašīnas kā Alfa Romeo, Cadillac, Chevrolet, Dacia, Fiat, Ford, Hyundai, Isuzu, Jeep, Kia, Lancia, Mazda, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat un Suzuki.

Neskaitot jaunos vieglos un apvidus automobiļus, starptautiskās izstādes Auto 2014 tematiskajā sadaļā Transporta tehnika aplūkojams arī jaunākais komerctransports un industriālā tehnika, kā arī aprīkojums tranzīta un loģistikas nozaru uzņēmumiem.

Citas ziņas

Pašvaldībās dažādas metodes, kā piepelnīties

Lāsma Vaivare,14.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielo pilsētu vadītāju rocību lielā mērā nosaka speciālās ekonomiskās zonas klātesamība pilsētā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Vairāk nekā 46 tūkst. eiro par darbu Rīgas brīvostas valdē un 27,1 tūkst. eiro par galvaspilsētas vadīšanu – tādi ir Nila Ušakova 2014. gada ienākumi. Ļoti līdzīga attiecība vērojama arī viņa vietnieka, brīvostas valdes priekšsēdētāja Andra Amerika deklarācijā – 26,5 tūkst. eiro viņam izmaksājusi pašvaldība, 48,5 tūkst. eiro – brīvostas pārvalde. Tiesa gan, vislielākos ienākumus – 60,8 tūkst. eiro apmērā – viņam nodrošinājušas obligācijas. Jāpiebilst, ka A. Ameriks ar 1,16 milj. eiro uzkrājumiem, 155 tūkst. eiro lieliem aizdevumiem un 534,7 tūkst. eiro vērtām obligācijām (jau ziņots, ka viņš 2013. gadā iegādājās ātro kredītu kompānijas 4finance obligācijas) ir viens no turīgākajiem vīriem pie lielo pilsētu stūrēm. Neizkonkurējams gan ir Ventspils ilggadējais saimnieks Aivars Lembergs, kurš pērn pacenties nopelnīt 450,6 tūkst. eiro – par 141,5 tūkst. eiro vairāk nekā gadu iepriekš. 17,2 tūkst. eiro lielā alga par pašvaldības vadīšanu veido niecīgu daļu viņa ienākumu. Pat 47 tūkst. eiro, kas saņemti Ventspils brīvostas pārvaldē, nestāv ne tuvu deklarētajam atalgojumam par prezidenta pienākumu pildīšanu Ventspils attīstības aģentūrā un Biznesa attīstības asociācijā, kā arī saimnieciskās darbības ienākumiem no a/s Valters un Rapa.