Jaunākais izdevums

Uzņēmums SIA "LowTech" nodarbojas ar izstāžu stendu un iekārtu būvniecību, un tam krīze sākās vēl pirms Latvijā tika izsludināts ārkārtas stāvoklis. Saprotot, ka šis laiks tik ātri nepaies, bija jādomā, ko darīt tālāk, un tā radusies ideja par pedāļauto.

"Mūsu uzņēmums nodarbojās ar starptautisku izstāžu stendu ražošanu Eiropā. Tā kā Covid-19 laikā tika atcelti visi jau praktiski realizētie pasūtījumi un neviens jauns klāt nenāca, bija ātri jādomā, kā glābt uzņēmumu, jo trieciens bija pamatīgs. Turklāt neizskatījās, ka tuvākajā laikā atsāksies tik liela pulcēšanās, lai izstāžu centri atsāktu darbu. Mūsu izejas situācija - mums ir darbnīca, instrumenti, frēze un brīvas darba rokas - jautājums, ko ar to visu darīt? Bijām arī vieni no Covid-19 laika sejas aizsargvairogu ražotājiem, taču pienāca brīdis, kad bija skaidrs, ka mums no šīs Covid-19 krīzes ir jādistancējas. Ar sievu Līvu mājās runājām, ka varētu ražot produktu, kas gan mums, gan patērētājam radītu prieku un nebūtu saistīts ar visu šo stresaino un nomācošo situāciju.

Sākām domāt par produktiem bērniem un ģimenēm. Un atcerējos par savu bērnības nerealizēto sapni - pedāļauto "Moskvich". Atceros, ka kaimiņpuikām bija, un man arī dikti gribējās. Mana sirds "iedegās", un mēs abi ar sievu zinājām, ka būtu vērts pamēģināt. Nākamajā dienā, runājot ar kolēģiem, izrādījās, ka mums visiem tas ir bijis bērnībā nerealizētais sapnis. Tā nu depresīvais bezdarba laiks mums iedeva iespēju izpausties - uzmodelēt un uztaisīt pirmo liela izmēra auto, kas derētu pieaugušajiem. Pirmās nedēļas laikā no dažādiem darbnīcā atrodamiem materiāliem pirmais prototips bija gatavs, un pēc divām nedēļām visi sēdāmies to izmēģināt. Mums - četriem pieaugušiem vīriešiem - ļoti patika. Tā kā daļa no mums ir vecāki, tad tika uztaisīti divi mazāka izmēra "GoCar" pedāļauto un iedoti bērniem pamēģināt. Bērni bija sajūsmā. Tā guvām lielāku pārliecību piedāvāt to arī citiem. Tagad esam kārtīgi iestrādājušies, esam ieguldījuši daudzas stundas, lai piedāvātu tos Latvijā, un plānojam tos virzīt arī uz citiem pasaules tirgiem," par produkta rašanos biznesa portālam db.lv stāsta uzņēmuma pārstāvis Reinis Ornicāns.

"GoCar" veidots ar mērķi, lai bērni darbotos un pavadītu laiku kopā ar vecākiem - no salikšanas brīža līdz kopīgiem izbraucieniem. "Ceram, ka mūsu produkts veicinās to, ka bērni pavada mazāk laika pie ekrāniem un rod vairāk prieka, esot ārā aktīvākās nodarbēs," saka R. Ornicāns. "GoCar" pedāļauto veidots kā konstruktors, iepakojumā ir divas dažādas instrukcijas un instrumentu komplekti - viens bērniem, viens - vecākiem.

Salīdzinot ar bērnības "Moskvitch" pedāļauto, "GoCar" produkta radīšanā īpaši piestrādāts pie tā, lai mīšanās ir ērtāka un braukšanas uzsākšana vieglāka, stāsta R. Ornicāns. "Mūsu ražošanas komandā ir tehniskais inženieris, galdnieks, aviācijas entuziasts un lidaparātu dizaineris, kas kopā izstrādāja to, kā auto kustēsies, kā izskatīsies un kādi materiāli tiks izmantoti, kā arī to, cik viegli jāgriežas stūrei, cik elastīgiem jābūt savienojumiem un kā uzlabot jau sen visiem zināmo pedāļu mehānismu, lai to būtu viegli un ērti vadīt. Speciāli šim auto pat tika izstrādātas īpašas gultņu un pievadu sistēmas, lai to visu nodrošinātu," skaidro uzņēmējs. "Garantija kā visiem produktiem ir 24 mēneši, bet visi auto ir būvēti ar domu, ka tos būs iespējams nodot arī nākamajam braucējam pēc tam, kad pirmais braucējs ir izaudzis," viņš teic.

Patlaban "GoCar" piedāvā trīs izmērus: S (3-5 gadu vecumam), M (6-10 gadu vecumam) un L (10+ un pieaugušajiem). Lielākā interese šobrīd ir par S izmēra pedāļauto. "Tikko esam izlaiduši trīs dizaina sērijas un drīzumā plānojam piedāvāt arī dažādus papildaprīkojumus - dubļu sargi, gaismas, mantu kaste un tamlīdzīgi. Viens no lielākajiem papildinājumiem "GoCar" attīstībā plānojas rudenī, kad izlaidīsim ziemas papildaprīkojumu, lai "GoCar" pedāļauto būtu izmantojams arī braucieniem pa sniegu un ledu, un nošļūcieniem pa kalniņiem," informē R. Ornicāns.

No septembra beigām plānots uzsākt pārdošanu arī Baltijas valstīs un ASV. Šobrīd norisinās sarunas arī ar dažādām izklaides vietām.

"Pirms Covid-19 uzliesmojuma mūsu darba rutīna sastāvēja no nestandarta risinājumu meklēšanas un to ražošanas. Tā bija piemērota izejas pozīcija pedāļauto izstrādē," atzīst R. Ornicāns.

Pedāļauto tiek ražots no saplākšņa un apstrādāts ar videi un bērniem draudzīgu eļļu, kas nodrošina koka detaļu izturību pret mitrumu un mehāniskiem bojājumiem. Savukārt, visas metāla detaļas taisītas no nerūsējošā tērauda, kas ir dārgāk, bet nodrošina auto izmantošanu arī lietus laikā.

"Ražošana šobrīd notiek Rīgā, Ganību dambī. Tur atrodas mūsu iekārtas un telpas. Atsākoties izstāžu laikam, plānojam daļu ražošanas pārcelt uz atsevišķām telpām, lai varētu uzlabot ražošanas ātrumu. Izskatās, ka "GoCar" pedāļauto tiks atdalīts kā uzņēmums no līdzšinējā un izstāžu pakalpojums tiks nodrošināts "LowTech" paspārnē, tiklīdz tam būs atkal pieprasījums," stāsta R. Ornicāns.

Visas koka detaļas tiek frēzētas ar CNC frēzi un slīpētas ar slīpmašīnām, pēc tam eļļotas. Metāla detaļas tiek grieztas ar lāzeri un metinātas. "Izejmateriālus iepērkam no Latvijas uzņēmumiem. Šajā laikā ir svarīgi vienam otru atbalstīt. Vienīgais, kas nesanāk no vietējiem, ir riteņi. Tos pasūtām no Igaunijas uzņēmuma," stāsta uzņēmējs.

Šobrīd "GoCar" izstrādē ir ieguldīti aptuveni 8000 eiro, neskaitot mārketinga izdevumus. "Jāteic, ka finansējums ir bijis ļoti ierobežojošs faktors. Līdz ar to šobrīd runājam ar "Altum" par projekta atbalstu, lai varētu paātrināt un optimizēt ražošanas procesu, kā arī uzsākt eksportu. Plānojam startēt arī LIAA biznesa inkubatoru programmā, kā arī eksporta veicināšanas programmās," informē R. Ornicāns.

No saplākšņa loksnes līdz gatavam, iepakotam auto ražošana aizņem apmēram piecas darbadienas, bet tiek strādāts, lai šo laiku samazinātu līdz divām darbadienām. Pirmā mēneša laikā izgatavotas un klientiem nogādātas apmēram 20 mašīnītes.

Produkta cena ir no 360 līdz 450 eiro. "Jāatzīst, redzam to, ka cena ir diezgan bremzējošs faktors Latvijas pircējam, tāpēc fokusējamies uz ražošanas optimizēšanu. Lētākas mantas, protams, ir daudz vieglāk ātri nopirkt un arī ātri izmest. Taču mēs paši komandā esam noskaņoti neatbalstīt šo ātro patēriņa ieradumu un centīsimies turēties pie kvalitātes standartiem, ražojot pedāļauto no augstas kvalitātes materiāliem, lai šī nav kārtējā manta, kas saplīsusi ātri tiek nomainīta pēc vienas vasaras. Ir jūtams arī tas, ka Covid-19 krīze ir skārusi cilvēku iepirkšanās lēmumu pieņemšanas procesu - ne tikai cenas dēļ, bet arī neziņas dēļ par to, vai gadījumā pēc pāris nedēļām nesāksies otrais pandēmijas vilnis," pieredzē dalās R. Ornicāns.

Jautāts par konkurenci, viņš teic: "Ir pieejami visādi plastmasīgi pedāļauto no Ķīnas ražotājiem. Ir metālīgi pedāļauto, kas pasūtāmi internetā par līdzīgām cenām, taču tie ir vairāk mērķēti uz šo bērnības atmiņu reproducēšanu. Mēs neesam kopējuši vecos modeļus un vairāk esam fokusējušies uz kvalitātes un lietojamības uzlabošanu. Pedāļauto kā tādi ir bijuši pieejami tikai bērniem. Esam pirmie, kas piedāvā pedāļauto arī lielajā izmērā. Latvijā par konkurentiem varētu uzskatīt arī bērnu elektrisko auto un dažādu balansa ritenīšu tirgotājus. Plašākā spektrā konkurence ir liela, taču redzam, ka "GoCar" ir savas atšķirības un priekšrocības, kas nepārklājas ar citiem un uzrunā konkrētu mērķauditoriju."

Runājot par biznesa vidi Latvijā, R. Ornicāns pauž: "Šķiet, ka daudzi jaunie uzņēmēji strādā pilna laika slodzi un tad brīvajā laikā attīsta savu ideju, investējot pašu iekrājumus un saņemtās ikmēneša algas, līdz ar to netiek veltīts viss pieejamais laiks uzņēmuma attīstībai. Šāds darbības veids nav ne produktīvs, ne veselīgs. Šajā fāzē ir svarīgs arī ātrums un fleksibilitāte. No valsts puses ātrums un fleksibilitāte nav īsti atbalstoša. Piemēram, Latvijā šobrīd finanšu līdzekļu piesaistes process ir lēnāks, salīdzinot ar kaimiņvalstīm. Tas, protams, absolūti nepalīdz mūsu konkurētspējai. No otras puses globalizācija un digitālais laikmets ir pavēruši durvis dažādām ārvalstu sadarbībām, līdz ar to varam meklēt iespējas un partnerus citās valstīs, vēl aizvien nodrošinot ražošanu no Latvijas, kur darbaspēka un materiālu izmaksas tomēr ir salīdzinoši mazākas nekā citviet pasaulē."

Reklāmraksti

Rotaļlietas, kas izgatavotas no dabīgiem materiāliem, iegūst arvien lielāku popularitāti!

Sadarbības materiāls,08.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērnu rotaļlietas ir tā preču kategorija, kuru klāsts ir teju neizsmeļams. Pilnīgi visās vecuma grupās rotaļlietu ražotāji spēj piedāvāt arvien jaunas un jaunas rotaļlietas, nemitīgi papildinot klāstu ar ko neredzētu. Taču tieši rotaļlietas, kas izgatavotas no dabīgiem materiāliem, pēdējā desmitgadē kļuvušas par vienu no pieprasītākajām bērnu mantu kategorijām. Kāpēc tā, un kādas ir to priekšrocības, – par to vairāk šajā rakstā!

Kāpēc izvēlēties rotaļlietas bērniem, kas izgatavotas no dabīgiem materiāliem?

Pirmkārt, un galvenokārt, dabīgu rotaļlietu uzvaras gājiens skaidrojams ar to, ka arvien vairāk un vairāk jauno vecāku pievērš uzmanību tam, kādā vidē atrodas viņu bērns.

Ne tikai tīra, ekoloģiska pārtika, sadzīves ķīmija un kopjošā kosmētika, arī rotaļlietas un to izgatavošanas materiāls tiek rūpīgi izvērtēts.

Mazuļiem augot un attīstoties, pirmos savas dzīves gadus tie pasauli iepazīst caur visām maņām. Lielākoties visas rotaļlietas nonāk bērna mutītē, tāpēc tas, kāda veida rotaļlietas vecāks savam mazulim izvēlās, ir ļoti svarīgi!

Arī ilgtspējīga un ekoloģiska dzīvesveida popularitāte, vēlme ierobežot plastmasas un nepārstrādājamo atkritumu daudzumu, nosaka to, ka vecāki meklē tādas mantas bērniem, kas kalpos ilgi un tās varēs nodot tālāk, kad bērns izaudzis, neradot lieku kaitējumu dabai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rotaļīgas, uzmanību piesaistošas un pat nedaudz divdomīgas reklāmas, kvalitatīvas seksa rotaļlietas un personīga uzmanība klientiem ir tikai daži no aspektiem, kas liek klientiem apmeklēt Fantazijos.lt veikalus Lietuvā. Un kopš 10. jūnija erotisko preču veterāni aicina Latvijas iedzīvotājus turpināt rotaļāties - un ne tikai - jo Rīgā tika atvērts pirmais “YesYes.lv” veikals. Tas sola, ka, ienākot pa durvīm, pircēji atradīs ne tikai pieaugušo rotaļlietas, bet arī BDSM darbnīcu un īpaši pieaugušajiem paredzētu ballīšu telpu.

Viens no lielākajiem erotisko preču veikaliem

Jaunais fiziskais veikals sola pārsteigt pircējus ne tikai ar plašo pieaugušo preču klāstu, bet arī ar savu izmēru. Tā platība ir vairāk nekā 100 kvadrātmetri, kas to padara par otru lielāko erotisko preču veikalu Latvijā.

“Mēs piedāvājam plašu produktu klāstu - no seksīgas apakšveļas līdz erotiskām rotaļlietām. Papildus tam mēs piedāvājam arī pieredzi. Tāpēc mums vajadzēja ne tikai telpas, kas būtu ērtas klientiem, bet arī vēlējāmies, lai telpās būtu atsevišķa istaba, kurā cilvēki varētu izklaidēties. Šajā telpā cilvēki varēs rīkot vecpuišu, vecmeitu un citas ballītes. Šajās ballītēs klienti varēs uzzināt par baudas anatomiju, par to, kuras lietas darbojas, kuras ne un kāpēc. Klienti varēs uzzināt arī par seksa rotaļlietu vēsturi un to, kā tās izmantot, lai gūtu maksimālu baudu. Šo ballīšu programma ir ļoti dinamiska, tāpēc tās būs ne tikai izglītojošas, bet arī jautras, un tajās būs arī stand-up komēdijas elementi,” stāsta Povilas Klusaitis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments (EP) prasīs stingrākus noteikumus par rotaļlietu drošumu, aģentūru LETA informēja EP preses sekretārs Latvijā Jānis Krastiņš.

Noteikumu projekta mērķis ir samazināt Eiropas Savienības (ES) vienotajā tirgū pārdoto bīstamo rotaļlietu skaitu un labāk aizsargāt bērnus no riskiem, ko var radīt rotaļlietas.

Deputāti trešdien, 13.martā, balsos par savu nostāju attiecībā uz ES rotaļlietu drošuma tiesību aktu pārskatīšanu. Pašreizējās direktīvas atjaunināšanas mērķis ir reaģēt uz tiešsaistes iepirkšanās pieaugumu un digitālo tehnoloģiju izmantošanu un dažādām jaunām problēmām.

Ierosinātājos grozījumos paplašināts kaitīgo ķīmisko vielu klāsts, ko būs aizliegts lietot rotaļlietu sastāvā, iekļaujot endokrīnos disruptorus, kā arī atvieglota patērētāju piekļuve drošības informācijai, piemēram, izmantojot kvadrātkodu jeb QR kodu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: freepik.com/Freepik

Jauna kucēna ienākšana ģimenē ir viens no priecīgākajiem, bet arī atbildīgākajiem notikumiem. Taču tieši rūpīga sagatavošanās ir galvenais priekšnoteikums, lai jaunais ģimenes loceklis justos gaidīts un aprūpēts jau no pirmās dienas. Lai topošajiem saimniekiem palīdzētu šajā procesā, ar padomiem, ko obligāti iekļaut kucēna starta komplektā, dalās Dino Zoo veikals un eksperte, suņu skolas vadītāja un kinoloģe Tatjana Bodricka.

Drošība un komforts: pirmie soļi mājokļa pielāgošanai

Pirms kucēns sper savu ķepu pāri mājas slieksnim, ir būtiski sagatavot vidi tā, lai tā būtu gan droša, gan arī ērta. Tas nozīmē ne tikai novākt bīstamus priekšmetus, bet arī izveidot kucēnam savu personīgo zonu, kurā tas varēs justies pasargāts un netraucēts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad pirmssvētku laikā iedzīvotāju aktivitāte tirdzniecības centros un internetā ir augsta, atklāja aptaujātie nozares pārstāvji.

Tirdzniecības centra "Domina Shopping" direktore Dina Bunce pauda, ka precīzus datus par decembri pagaidām nevar sniegt, jo mēnesis vēl nav noslēdzies, tomēr jau tagad vērojamas pozitīvas tendences.

"Ja vērtējam apmeklētāju plūsmas rādītājus, tad precīzus datus par decembri pagaidām nevaram sniegt, jo mēnesis vēl nav noslēdzies. Taču jau skaidri redzam pozitīvu tendenci, kurai piekrīt arī mūsu nomnieki – ņemot vērā, ka jau decembra pirmajās divās nedēļās sasniedzām aizvadītā gada teju visa decembra rezultātu, mēneša beigās rādītāji būs vēl augstāki. Savukārt, ja atskatāmies uz novembri, kas sakrita ar brīdi, kad veikalos sāka parādīties sezonālās Ziemassvētku preces, pircēju plūsma tad bija par +101% lielāka nekā 2021. gada novembrī," norāda D.Bunce.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs 7. augustā tiek atklāts jauns PEPCO tīkla veikals. Trijos gados pēc ienākšanas Baltijas tirgū zemo cenu apģērbu un bērnu preču veikalu tīklā PEPCO būs 102 veikali, tomēr šajās valstīs zīmols saredz izaugsmi un plāno turpmāku attīstību, meklējot sadarbības partnerus arī mazajās pilsētās.

Par veikalu tīkla un reizē zīmola PEPCO attīstības plāniem Baltijā Dienas Bizness izjautāja starptautiskā uzņēmuma Baltijas operāciju vadītāju Aleksandru Čikaidzi.

Pastāstiet par PEPCO veikalu tīklu! Cik valstīs jūs tirgojat savu produkciju?

Patlaban esam pārstāvēti 11 valstīs. Tās ir trīs Baltijas valstis, Polija, Čehija, Slovākija, Ungārija, Horvātija, Slovēnija, Rumānija un Bulgārija. Veikalus grasāmies atvērt Itālijā un Serbijā.

Cik ilgi strādājat Baltijā?

Pirmo veikalu Baltijas valstīs mēs atklājām Lietuvā – Marijampolē. Tas notika 2017. gada 1. decembrī. Pirmais PEPCO veikals Igaunijā tika atvērts 2018. gada 8. jūnijā. Pēc būtības vēl nav pagājuši pat trīs gadi, kad sākām strādāt tieši Baltijas valstīs. Latvijā pirmo veikalu atvērām 2018. gada 23. martā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: facebook.com/DinoZooLV

Neatkarīgi no mājdzīvnieka sugas, ikvienam mājas mīlulim nepieciešama kvalitatīva barība un aprūpe. Plašākais zoo preču interneta veikals Dinozoo.lv jau kopš 2018. gada mājdzīvnieku saimniekiem nodrošina iespēju visu mīluļiem nepieciešamo iegādāties ne tikai ērtāk un ātrāk, bet arī izdevīgāk. Dinozoo.lv interneta zoo veikals piedāvā preces gan suņu un kaķu, gan grauzēju, putnu un zivtiņu, gan arī eksotisko mājdzīvnieku īpašniekiem.

Kā atzīst uzticīgie Dinozoo.lv pircēji – plašais preču klāsts, daudzveidīgā izvēle, izdevīgie akciju un atlaižu piedāvājumi, kā arī ērtā iepirkšanās pieredze, ir tas, kas vilina iepirkties tieši Dinozoo.lv. Taču, kādas tad ir bijušas Dinozoo.lv pircēju un viņu mīluļu iecienītākās pērnā gada izvēles? Par populārākajām 2023. gada precēm un preču grupām stāsta Dinozoo.lv E-komercijas projektu vadītāja Jekaterina Kļučerova.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija sevi pilnībā spēj apgādāt ar pārtiku, un paliek vēl pāri, ko realizēt ārvalstu pircējiem, vienlaikus joprojām esošais svaiga piena un graudu eksports ir labs pamats, lai investētu šo produktu pārstrādes jaudās.

Covid-19 pandēmijas ierobežošanai noteiktie pasākumi ir ietekmējuši dažādu nozaru piegāžu ķēdes, un šādos apstākļos lielākie ieguvēji ir tie, kuriem viss nepieciešamais ir pieejams pašu mītnes zemēs. Šis faktors ir būtisks tieši attiecībā uz pārtiku, bez kuras cilvēki nevar iztikt nekādos apstākļos.

Maciņu spogulis

Latvijas Lauksaimniecības universitātes profesore, Agroresursu un ekonomikas institūta vadošā pētniece Ingūna Gulbe uzsver, ka pārtikas galvenajās nozarēs Latvija ir pašpietiekama, jo eksportē vairāk, nekā importē. Protams, 100% pilnīgi visu pārtiku, ko patērējam, saražot Latvijā nav iespējams, jo klimatiskie apstākļi neļauj izaudzēt un realizēt pircēju iecienītos citrusaugļus, arī zemenes janvārī–aprīlī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikgadējais Latvijas skolēnu mācību (SMU) uzņēmumu tirgošanās pasākums Cits Bazārs notiks jau šajā nedēļas nogalē, no 3. – 7. martam.

Kopš pandēmijas sākuma, jau trešo gadu pasākums noris tiešsaistē. Neskatoties uz periodiski attālināto mācību procesu, skolēnu mācību uzņēmumu skaits ir pieaudzis un pavasara gadatirgū piedalīsies vairāk uzņēmumu nekā iepriekšējā gadā. Vietnē JALATVIA.LV lapas apmeklētāji varēs ērti aplūkot piedāvājumu un sazināties ar skolēniem, lai iegādātos orģinālas, inovatīvas un praktiskas lietas savai ikdienai.

E - katalogā jalatvia.lv ikviens varēs aplūkot SMU profilus un iegādāties skolēnu ražojumus – mājas lietas, preces skaistumkopšanai, bižutēriju, dažādas spēles un preces bērniem, kā arī apģērbus, modes lietas, interjera priekšmetus, pārtikas preces u.c. Starp estētiskām un sadzīvē noderīgam precēm būs iegādājamas arī skolēnu veidotas pavisam unikālas un funkcionālas lietas, piemēram, augsnes monitorēšanas ierīce dārzkopjiem, bezvadu termokrūze, kas silda un pat uzvāra ūdeni, izglītojošas rotaļlietas bērniem, viedierīce atkritumu apsaimniekošanai, daudzfunkcionāls drēbju pakaramais, šaha spēle četriem spēlētājiem un citi interesanti produkti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas sadzīves atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums CleanR Ķekavas novadā atklājis Baltijā modernāko plastmasas pārstrādes rūpnīcu, kuras būvniecībā un aprīkošanā investēti 5,4 miljoni eiro. Tajā turpmāk varēs pārstrādāt arī tādu plastmasu, kuras pārstrāde Latvijā līdz šim nebija iespējama, informēja rūpnīcas vadītājs Kaspars Fogelmanis.

Tagad Latvijā varēs pārstrādāt arī polistirolu, ko ikdienā redzam jogurtu trauciņos, bērnu rotaļlietās, traukos un gaismekļu elementos. Tāpat varēs pārstrādāt ABS (akrilnitrila-butadiēna-stirola sveķi) un tā kompozīcijas, proti, plastmasu, kas daudz izmantota automašīnu detaļu un interjera elementu – paneļu, vairogu, logu rāmju, spoguļu korpusu un daudzu citu – izgatavošanā. Šī plastmasa ir izplatīta arī elektronisko ierīču korpusu ražošanā, kā arī tekstila un celtniecības nozarē.

AS “CleanR Grupa” valdes loceklis Guntars Levics uzsver, ka līdz ar rūpnīcas atklāšanu koncerna atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumi ir uzskatāmi par bezatkritumu saimniecību. “Tagad mēs varam nodrošināt visu ciklu, lai plastmasai dotu otru dzīvību – no savākšanas līdz pat pārstrādātam produktam – granulām un pārslām, kas pārtop mums ikdienā ierastās lietās – elektronisko iekārtu korpusos, iepakojumā, interjera elementos, pat apģērbā un modes aksesuāros. Šādi mēs redzam, ka reiz izmantotais ir resurss, kam varam piešķirt otru dzīvi, nevis atkritumi,” saka Levics.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 7. decembrī, tirdzniecības centrā “Domina Shopping” notiks ikgadējais izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotais Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu Ziemassvētku gadatirgus “Cits Bazārs”.

Tajā pašu radītas preces un oriģinālas Ziemassvētku dāvanas apmeklētājiem piedāvās 270 skolēnu mācību uzņēmumu no visas Latvijas.

Pasākuma laikā pircēji varēs iegādāties praktiskas un tradicionālas preces kā, piemēram, rotaslietas, rotaļlietas, galda spēles, pašu gatavotus pārtikas produktus, sveces, koka izstrādājumus un citus oriģinālus suvenīrus. Vienlaikus apmeklētājiem būs iespēja iepazīties arī ar unikāliem un inovatīviem skolēnu radītiem produktiem, piemēram, īpaši izstrādātu sildītāju ātrai slapju apavu žāvēšanai, lādētāju, kas viedierīces uzlādē ar saules enerģiju, un iekārtu, kas palīdz ātri stenografēt tekstu latviešu valodā.

Šie un daudzi citi radoši risinājumi atspoguļo skolēnu spēju domāt inovatīvi un radīt praktiskus, ilgtspējīgus risinājumus mūsdienu vajadzībām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) tirgošanās pasākumā CITS BAZĀRS pasniegtas balvas labākajiem SMU deviņās nominācijās.

Šoreiz e – katalogu internetā apmeklēja vairāk nekā 20 000 pircēju, kurā savus izstrādājumus piedāvāja 280 skolēnu uzņēmumu no visas Latvijas. Pasākumu organizē Junior Achievement Latvia (JA Latvia) sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA).

“Šajā laikā, kad visa pasaule ik mirkli domā, pārdzīvo un katrs, cik spēj, sniedz palīdzīgu roku Ukrainai, arī skolēnu mācību uzņēmumi daļu peļnas no Cits Bazārs tirgošanās pasākuma ir lēmuši novirzīt Ukrainas jauniešu atbalstam. Izglītība vienmēr ir bijusi pozitīvo pārmaiņu nesēja pasaulē, tāpēc ir svarīgi, ka jebkuros apstākļos tiek nodrošināta tās nepārtrauktība. Junior Achievement visos laikos gan sarežģīti politiskos, gan ekonomiski grūtos, ir turpinājusi savu darbību un vienmēr vērsusi palīdzīgu roku tur, kur tas visvairāk nepieciešams," skaidro “Junior Achievement Latvia” vadītājs Jānis Krievāns.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē populārākie automobiļu zīmoli ir "datu privātuma murgs", jo tie apkopo un pārdod personisko informāciju, liecina bezpeļņas organizācijas "Mozilla Foundation" veikts pētījums.

"Mozilla Foundation" izvērtēja 25 automobiļu zīmolus un paziņoja, ka neviens no tiem pilnībā neatbilst organizācijas privātuma standartiem, un neviena cita produktu kategorija nav saņēmusi tik sliktu novērtējumu, tostarp seksa rotaļlietas vai garīgās veselības lietotnes.

"Mūsdienu automašīnas ir privātuma murgs laikā, kad autoražotāji lielās, ka to automobiļi ir datori uz riteņiem," norāda organizācija.

"Kamēr mēs uztraucāmies, ka mūsu durvju zvani un pulksteņi, kas savienoti ar internetu, varētu mūs izspiegot, automobiļu zīmoli klusi iesaistījās datu biznesā, pārvēršot savus transportlīdzekļus par jaudīgām datu krātuvēm," uzsver "Mozilla Foundation".

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #4

DB,28.01.2025

Dalies ar šo rakstu

Politiķu nespēja izpildīt iepriekš lemto, bailes par savu politisko nākotni, nevēlēšanās atteikties no rotaļlietas valsts kapitālsabiedrībām un jo īpaši to pilnīgas kontroles un pat ideja, ka viena valsts kapitālsabiedrība varētu iegādāties citās kapitālsabiedrībās ārvalstu investoriem piederošās daļas, Latviju ved valsts kapitālisma slazdā ar visām no tā izrietošajām sekām. Šāds secinājums skanēja diskusijā Latvijas kapitāla tirgus attīstības izaicinājumi.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 28.janvāra numurā lasi:

Statistika

Pārāk maz brauc mājās

Intervija

Baltija ir gatava pamest Krievijas elektrotīklu. Rolands Irklis, AS Augstsprieguma tīkls (AST) valdes priekšsēdētājs

Darba laika uzskaite

Cik maksā 15 minūtes?

Tēma

Latvijas ģimenēs sunīšu jau ir vairāk nekā bērnu

Maksātnespēja

Maksātnespējas līkloču gads

ES finansējums

Uzlabo sabiedriskā transporta sistēmu

Portrets

Zane Beķere, biroja mēbeļu un darba vides aprīkojuma tirgotāja AS AJ Produkti valdes locekle

Brīvdienu ceļvedis

Edgars Miglāns, dzērienu tirdzniecības uzņēmuma Vīnoga vadītājs

Uzņēmumu jaunumi

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola "Foldlife" mērķis ir panākt, ka kartona mēbeles pircēju acīs kļūst par tādu pašu produktu kā līdz šim plašāk lietotās metāla, koka un plastmasas mēbeles.

Produkts patlaban ir pārtapšanas stadijā no eksotiska eko dizaina priekšmeta uz plaša patēriņa preci.

Mēbeļu ražošanā tiek izmantots gofrētais kartons, kas pilnībā saražots no pārstrādātas makulatūras un kuru ražo arī Latvijā. Kartona mēbeles atbilst nākotnes zaļās ekonomikas galvenajiem principiem - izgatavotas no atjaunojamiem dabas resursiem, no otrreiz pārstrādātiem materiāliem, aizņem maz telpas gan lietojot, gan transportējot, ir 100% pārstrādājamas vai 100% sadalās dabā, nenodarot kaitējumu.

Pieprasītākie zīmola produkti ir kartona soliņi, bet ārvalstu tirdzniecības partneri bieži izvēlas komplektu – soliņš, krēsls un galds. Patlaban uzņēmumā norisinās tehnoloģiski uzlabojumi ražošanas procesā, dažiem produktiem pārstrādājot dizainu, lai tie būtu ražojami bez roku darba. Visus dizaina risinājumus izstrādā uzņēmumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas šogad martā salīdzinājumā ar februāri Latvijā pieaugušas par 3,3%, bet gada laikā jeb salīdzinājumā ar 2021.gada martu - par 11,5%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, palielinājās par 5,6%.

Lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām martā, salīdzinot ar 2021.gada martu, bija cenu kāpumam pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, dažādu preču un pakalpojumu grupā, veselības aprūpei, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem, mājokļa iekārtai.

Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu grupā cenas gada laikā palielinājās par 14,7%. Būtiskākā ietekme uz vidējā cenu līmeņa pieaugumu grupā bija svaigiem dārzeņiem (par 22%) un kartupeļiem (par 58,6%).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Manilla, atzīmējot savas pastāvēšanas 10. jubileju, vērusi durvis jaunam bērnu preču veikalam.

Veikals atrodas Tērbatas ielā, kas ir otrpus ielai pircējiem jau labi zināmajam dizaina un papīrlietu veikalam, ko nu varēs droši dēvēt par lielo Manillu. Manilla kids veikalā varēsiet atrast preces bērnu radošām nodarbēm, svētku dekorācijas, mājlietas un trauku komplektus bērniem, kā arī dažādas rotaļlietas. Šis kļūs par ceturto zīmola Manilla veikalu.

"Visa mūsu mazā, bet spēcīgā komanda ir patiesi gandarīta par sagādāto dāvanu - jaunajās telpās turpmāk varēsim piedāvāt plašāku preču klāstu bērniem, kā arī mazliet atslogot jūsu jau iemīļotās Manillas draudzīgo haosu plauktos. Pirms 10 gadiem atverot pirmo veikalu Baznīcas ielas pagrabstāvā, nevarēju iztēloties, ka izdosies sagaidīt šādu pirmo apaļo jubileju. Paldies visiem mūsu klientiem, ka jau 10 gadus esat kopā ar mums, tieši dēļ jums un jūsu uzticības mēs varam augt un attīstīties! Ir pagājis jau gads kopš atvērām franšīzes veikalu Milānā un acīmredzot mēs nespējam stāvēt uz vietas. Jutu, ka Tērbatas ielas veikala telpas ir par šauru visam, ko piedāvājam. Neliegšos, ka ilgi domājām, vai atsevišķās telpās veidot mājlietu vai bērnu preču ekspozīciju. Bērnu preču nodalīšana mums ļaus uzrunāt jaunu auditoriju, kuriem līdz šim mēs nebijām aktuāli un kuri nemaz nezināja, kādas lieliskas dāvanas pie mums pieejamas arī mazajiem ķipariem. Tiklīdz pāri ielai atbrīvojās telpas, tā nospriedām, ka šī iespēja ir jāizmanto. Ar lokāciju tik tiešā esoša veikala tuvumā mēs nodrošinām patstāvīgajiem klientiem iespēju joprojām iegādāties visu preču klāstu gandrīz vienuviet, atliek tik šķērsot Tērbatas ielu," komentē Manillas dibinātāja un vadītāja Linda Lukstiņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas valdība aicinājusi aizliegt Ķīnas iepirkšanās platformu "Temu" Eiropas Ekonomikas zonā (EEZ), jo platformā tiek pārdoti toksiski produkti.

Pēc tam, kad Norvēģijas Vides aģentūras izmeklēšanā "Temu" precēs tika konstatēti toksīni, valdība paziņoja, ka ir gatava aizliegt šo platformu Norvēģijā, šorīt ziņoja Norvēģijas telekanāls TV2.

TV2 vēsta, ka bērnu kaklarotā, kas pārdota "Temu", konstatēti 88% kadmija. Saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) Rotaļlietu drošības direktīvu maksimālais pieļaujamais šīs toksiskās vielas daudzums rotaļlietās ir 0,02%.

Pārskatot "Temu" pieejamās bērnu preces, konstatēts, ka lielākā daļa produktu satur vielas, kas būtu jātur tālu prom no bērniem, platformā "LinkedIn" norādīja Norvēģijas vides ministrs Andrēass Bjellanns Ēriksens.

Paredzams, ka Eiropas Komisija (EK) trešdien publicēs savu jauno stratēģiju attiecībā uz e-komercijas platformām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viltošanas izraisītais ekonomiskais un sociālais kaitējums mazina valdību ieņēmumus un var atbalstīt tādus smagus noziegumus kā narkotiku tirdzniecība un nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana, ziņo "Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma" birojs (EUIPO).

Ziņojumā lēsts, ka valdības Eiropas Savienībā (ES) zaudē kopumā līdz 15 miljardiem eiro gadā tirgū esošu viltotu preču dēļ, jo ir mazāk ieņēmumu no tiešajiem un netiešajiem nodokļiem, kā arī sociālajām iemaksām, ko nelegālie ražotāji nemaksā.

Turklāt saskaņā ar EUIPO aplēsēm ES ik gadu viltošanas dēļ tiek zaudēti 19 miljardi eiro tirdzniecības ieņēmumu kosmētikas un ķermeņa kopšanas nozarē, vīna un stipro alkoholisko dzērienu nozarē, farmācijas nozarē un rotaļlietu un spēļu nozarē. Kā arī, viltojumus nepārbauda tik stingri kā oriģinālās preces, lai pārliecinātos, vai tās ir drošas cilvēku patēriņam vai lietošanai. Analīzē redzams, ka reģistrētās bīstamās viltotās preces tika novērtētas kā tādas, kas var radīt būtisku risku patērētājiem. Lielākā daļa minēto preču bija paredzētas bērniem - rotaļlietas, bērnu aprūpes preces vai bērnu apģērbs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņu jauniešu gatavots upeņu kečups, unikālas sveces no Somijas, Daugavpilī tapušas modernas kaķu mājiņas, Nīderlandē izgudrots mitruma mērītājs augiem – tie ir tikai daži no vairākiem desmitiem skolēnu radītiem produktiem, kuri 26. aprīlī būs apskatāmi un nopērkami starptautiskajā pasākumā Cits Bazārs.

Pasākums notiks tirdzniecības centrā Domina Shopping, informē Junior Achievement Latvia (JA Latvia) vadītājs Jānis Krievāns.

“Starptautiskais skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) festivāls ir spilgts apliecinājums jauniešu radošumam, drosmei un neatlaidībai. Tie ir patiesi uzņēmības svētki, kuros ar savu veikumu dalās ne tikai Latvijas, bet vēl vairāku Eiropas valstu pusaudži. Piedāvātās idejas mēdz būt ļoti asprātīgas, tādēļ man ir patiess prieks par ikvienu, kurš pēc SMU programmas noslēguma turpina nodarboties ar savu projektu un attīsta pirmo biznesu,” uzsver J.Krievāns.

Starptautiskā skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) festivāla International Student Company Festival pasākums Cits Bazārs norisināsies 26. aprīlī no plkst. 11.00 līdz 16.00. Tā laikā ikviens interesents tirdzniecības centrā Domina Shopping varēs apskatīt un nopirkt produktus, kurus radījuši jaunieši no deviņām Eiropas valstīm – Igaunijas, Somijas, Latvijas, Lietuvas, Austrijas, Šveices, Beļģijas, Nīderlandes un Maltas.

Ekonomika

No nākamā gada aizliegti tabakas aizstājējprodukti, kas satur aromatizētājus

LETA,11.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma aizliegumu no 2025.gada laist tirgū elektronisko smēķēšanas ierīču šķidrumus un tabakas aizstājējproduktus, kas satur aromatizētājus.

Grozījumi veikti Tabakas izstrādājumu, tabakas aizstājējproduktu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču un to šķidrumu aprites likumā.

Kā izņēmumi elektronisko smēķēšanas ierīču šķidrumiem un tabakas aizstājējproduktiem būs atļauti likuma pielikumā minētie aromatizētāji, kas rada tabakas smaržu vai garšu.

Tāpat noteikti dažādi ierobežojumi attiecībā uz tabakas aizstājējproduktu izplatīšanu, kas stāsies spēkā vasarā.

Kā informēja Saeimas Preses dienestā, vienlaikus noteikts ierobežojums ražot un laist tirgū tabakas izstrādājumus un citus smēķēšanas produktus, kas vizuāli atgādina saldumus, uzkodas, kā arī rotaļlietas.

Ar grozījumiem likumā nostiprinātas arī prasības, kādām jāatbilst tabakas aizstājējproduktiem, lai tos varētu laist tirgū, tostarp prasības sastāvam, iepakojuma noformējuma nosacījumi un informācija, kas produktiem jāpievieno.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šonedēļ startēs skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) programmas pasākumu cikls reģionos, kura ietvaros sešās Latvijas pilsētās notiks izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” kopā ar Fonds AUGT organizētie skolēnu tirgošanās pasākumi “Cits Bazārs”.

Tajos skolu jaunieši apmeklētājiem prezentēs un pārdos pašu radītus produktus, tādā veidā gūstot reālu uzņēmējdarbības pieredzi.

Starp skolēnu radītajiem oriģinālajiem izstrādājumiem pircēji varēs iegādāties suvenīrus, rotaslietas, izglītojošas spēles un rotaļlietas, preces mājsaimniecībai un skaistumam, kā arī veselīgus našķus un vēl citas daudzveidīgas un interesantas preces. “Cits Bazārs” sniedz jauniešiem iespēju mācīties, attīstīt savas idejas un sagatavoties nākotnes darba tirgum vai sava uzņēmuma izveidei.

Pirmais reģionālais “Cits bazārs” notiks jau 13. februārī Gulbenē, kam sekos pasākumi: 01. martā – Talsos, 15. martā – Jūrmalā, 22. martā – Siguldā, 29. martā – Viļānos un 12. aprīlī – Bauskā.“

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziepju burbuļu veidošana var būt mācību materiāls, ar kura palīdzību rotaļāšanās procesā apgūt burtus, ciparus, figūras un krāsas.

Burbuļu māksliniece un SIA "Burbuļu spēles" dibinātāja Alīse Potaša daudz strādā ar īpašajiem bērniem, kā arī ar burbuļu veidošanas darbnīcām ir apbraukājusi gandrīz visus Latvijas cietumus, piedaloties projektā "Ģimenes diena", lai sekmētu ģimenes saikņu nostiprināšanu un notiesāto iekļaušanos sabiedrībā. "Novēroju, ka burbuļiem piemīt "maģiskas" spējas – tie nomierina, iepriecina, sajūsmina, dod pārliecību par savām spējām. Bērniem patīk darboties ar burbuļiem un viņi ir gatavi to darīt ilgāk, nekā jebkuru citu nodarbi. Tāpēc sāku domāt, kā šai jautrajai rotaļai piešķirt papildus pievienoto vērtību un nonācu pie idejas, ka burbuļu veidošana varētu būt mācību materiāls, ar kura palīdzību rotaļājoties varētu apgūt burtus, ciparus, figūras, krāsas," stāsta A. Potaša.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Suns ir gluži kā ģimenes loceklis, tāpēc loģiski, ka četrkājainie draugi bieži tiek ņemti līdzi izbraucienos. Neatkarīgi no tā, vai mīlulis dodas garā ceļojumā vai to nepieciešams aizvest līdz pāris kvartālu attālumā esošai veterinārajai klīnikai, vienmēr jāparūpējas par suņa drošu pārvadāšanu. Lasi un uzzini, kādas ir opcijas, suni pārvadājot dažādos transportlīdzekļos!

Pārvadāšana automašīnā

Ļoti iespējams, ka suns visbiežāk tiks pārvadāts tieši ar automašīnu. Diemžēl visai bieži iespējams redzēt suņus, kuri braukšanas laikā ir izliekušies pa logu, brīvi pastaigājas pa salonu vai pat sēž šofera klēpī. Tas pavisam noteikti nav veids, kā pārvadāt suni. Pirmkārt, suns gan tieši, gan netieši var izraisīt bīstamu situāciju vai avāriju, piemēram, bloķējot redzamību vai ielienot pie pedāļiem. Otrkārt, atgadoties ceļu satiksmes negadījumam, sekas šādos gadījumos var būt ļoti smagas vai pat letālas. Un – ne tikai sunim.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viltotas preces, galvenokārt apģērbi, Eiropas ekonomikai gadā rada zaudējumus 16 miljardu eiro apmērā, paziņojis Eiropas Savienības (ES) Intelektuālā īpašuma birojs.

Viltojumu dēļ tiek zaudētas arī gandrīz 200 000 darbavietu, aplēsis birojs.

Secinājumi, kas balstīti uz datiem no 2018. līdz 2021.gadam, liecina, ka viltojumi vislielākos zaudējumus rada apģērbu nozarei, - aptuveni 12 miljardus eiro gadā jeb 5,2% no nozares kopējiem ieņēmumiem, norāda aģentūra.

Viltota kosmētika rada trīs miljardus eiro lielus zaudējumus, bet rotaļlietas - vienu miljardu eiro. Taču ES Intelektuālā īpašuma birojs brīdināja, ka "viltošanu, tāpat kā jebkuru nelikumīgu darbību, nevar precīzi izmērīt". Biroja secinājumi balstās uz policijas konfiscēto preču skaitu, kā arī uz eiropiešu aptaujām, kurās zināma daļa atzina, ka pirkuši viltotas preces.