"Kesko Senukai Latvia" ir pirmais būvmateriālu, dārza un mājsaimniecības preču tirgotājs Latvijā, kas savos veikalos turpina attīstīt pašapkalpošanās kasu sistēmu.
Investējot 140 000 eiro, tās ieviestas veikalos Lucavsalā un Kārļa Ulmaņa gatvē Rīgā, kā arī Loka maģistrālē Jelgavā. Pirkumus varēs apmaksāt ne tikai ar maksājumu karti, bet arī ar digitālajiem maksāšanas līdzekļiem - viedtālruni, viedpulksteni, viedo gredzenu.
2019.gada novembrī pirmā pašapkalpošanās kasu zona tika ieviesta "K Senukai" veikalā "Ozols" un kļuva par veiksmīgu pilotprojektu, lai attīstītu un ieviestu šo jauninājumu arī citos veikalos. Praksē pierādījies, ka pašapkalpošanās kases ir ērts risinājums norēķiniem gan par nelieliem, gan izmēros vai svarā lielākiem pirkumiem, piemēram, cementa maisiem, lamināta iepakojumiem, flīzēm kastēs, jo svītrkodus var nolasīt, nepaceļot iepakojumu, bet gan pietuvinot tam svītrkoda skeneri.
"Klientiem pašapkalpošanās zona samazinās rindās pie kasēm pavadīto laiku un ļaus izvēlēties mūsdienīgiem paradumiem atbilstošu iepirkšanās pieredzi un ērtāko norēķinu veidu, savukārt kasu darbiniekiem sniegs atslodzi ikdienas darbā. Pašapkalpošanās kasi uzraugošā darbinieka maiņa ilgst divas stundas, un kasieri no tradicionālajām kasēm, kur tiem ir sēdošs darbs, varēs izkustēties un gūt jaunu pieredzi, ik pa laikam uzraugot pašapkalpošanās kases. Tādējādi tas ir būtisks solis gan klientu iepirkšanās pieredzes, gan darbinieku labbūtības veicināšanā. Kopumā šajos pilnveidojumos esam ieguldījuši 140 000 eiro, un arī turpmāk plānota jaunu tehnoloģiju ieviešana "K Senukai" veikalos, uzņēmumam attīstoties un augot līdzi laikam," stāsta "Kesko Senukai Latvia" izpilddirektore Viktorija Voičenko.
Pašapkalpošanās kases ļauj uzņēmumam iegūt precīzākus datus par klientu iepirkšanās paradumiem un produktu pieprasījumu, un tas savukārt palīdz labāk izprast klientu vajadzības, kā arī nodrošināt vēl patīkamāku iepirkšanās pieredzi un ievērojami samazināt klientu apkalpošanai nepieciešamo laiku salīdzinājumā ar tradicionālajām kasēm.
"Tendences rāda, ka pircēji visā pasaulē izmanto digitālās norēķinu un pašapkalpošanās iespējas. Būvmateriālu tirgū šādu risinājumu ieviest ir izaicinājums, jo klientam ir svarīgi saņemt profesionāla pārdevēja konsultāciju, ja nepieciešams. Veikala "Ozols" piemērs pierāda, ka spējam nodrošināt klientu servisu arī pašapkalpošanās kasēs, kā rezultātā uzņēmums ir pieņēmis lēmumu digitalizēt pakalpojumu klāstu, ejot līdzi laikam un pieprasījumam," uzsver Informācijas tehnoloģijas servisa grupas vadītājs Inokentijs Mancurovs.
Katrā veikalā, kur iekārtota pašapkalpošanās zona, - "K Senukai Lucavsala", "K Senukai Ulmaņa gatve" un "K Senukai Jelgava" - būs pieejamas četras pašapkalpošanās kases, kurās norēķināties varēs tikai ar bankas karti.