Jaunākais izdevums

Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polise no šā gada 1.jūlija būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, informēja Satiksmes ministrijā (SM).

SM norāda, ka atbilstoši šī brīža prognozēm elektroskrejriteņiem OCTA polise, līdzīgi kā mopēdiem, varētu izmaksāt no 24 līdz 50 eiro gadā.

Ministrijā norāda, ka arī pērn stājās spēkā stingrākas prasības elektroskrejriteņu lietošanā. Tostarp elektroskrejriteņu vadītājiem vecumā līdz 17 gadiem, braucot ar šo mikromobilitātes rīku, obligāti ir jālieto aizsargķivere un sliktas redzamības vai intensīvas satiksmes apstākļos vēlams apģērbs ar gaismu atstarojošiem elementiem, piemēram, atstarojoša veste.

Tāpat, lai mazinātu iespējamos riskus, elektroskrejriteņu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību un nepārsniedz maksimālo atļauto ātrumu - 25 kilometrus stundā (km/h). Braukšana atļauta pa brauktuvi tikai vietās, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 50 km/h. Braucot pa ietvi ir jābrauc lēnāk, atbilstoši cilvēku plūsmai, dodot priekšroku gājējiem.

Ministrijā atgādina, ka elektroskrejriteņu reģistrācija ir obligāta, un to veic Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). Tādējādi ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem piedalīties ceļu satiksmē ir aizliegts. Elektroskrejriteņu obligāta reģistrācija attiecas arī uz pašizgatavotiem vai pārbūvētiem elektroskrejriteņiem.

Vienlaikus ir stājusies spēkā arī jauna kārtība attiecībā uz elektroskrejriteņu piespiedu pārvietošanu, ja tie traucē citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Jaunā kārtība paredz, ka evakuēt var arī nepareizi novietotus un satiksmi traucējošus velosipēdus, elektroskrejriteņus un velorikšas.

SM aicina brīvprātīgi reģistrēt velosipēdus, jo velosipēdu pārvietos uz speciālo stāvvietu, ja to atzīs par ilgstoši atstātu uz ceļa. Par ilgstoši atstātu uz ceļa to atzīs tikai tad, ja tas atradīsies vietā, kurā tas traucē pārvietoties citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, ilgāk par astoņām stundām kopš brīža, kad velosipēdam, kam nav iespējams noskaidrot piederību, būs piestiprināta brīdinājuma uzlīme.

Tāpat, ja velosipēds atrodas vietā, kurā tas netraucē ceļu satiksmei, bet netiek izmantots vismaz 45 diennaktis, kopš tam pielīmēta brīdinājuma uzlīme, tas tiek atzīts par ilgstoši atstātu uz ceļa. Tādi paši noteikumi attiecināti arī uz elektroskrejriteņiem un velorikšām, uzsver ministrijā.

LETA jau ziņoja, ka Saeima pērn novembrī galīgajā lasījumā atbalstīja grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas paredz noteikt, ka OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem.

Apdrošināšana skrejriteņiem rosināta, jo arī ar tiem izraisītajos negadījumos personām radītie zaudējumi var būt salīdzinoši smagi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia jau ir izsniedzis pirmās obligātās OCTA polises elektroskrejriteņiem, kas saskaņā ar likuma izmaiņām būs nepieciešamas no šī gada 1. jūlija.

“Šodien, 28. maijā, esam uzsākuši obligātās skūteru OCTA polises tirdzniecību, un jau esam izsnieguši vairākas apdrošināšanas polises. Priecājamies redzēt, ka Balcia klienti – elektroskrejriteņu īpašnieki – iegādājas OCTA laikus, nevis atliek to uz pēdējo brīdi. Tas liecina, ka cilvēki apzinās riskus un vēlas pasargāt gan sevi, gan citus no neparedzētiem izdevumiem,” uzsver Balcia valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.

Viņš skaidro, ka, lai gan šobrīd spēkā esošais regulējums nenosaka precīzu obligātās OCTA tirdzniecības uzsākšanas datumu elektroskrejriteņiem, Balcia izvirzīja par prioritāti jauna apdrošināšanas produkta izstrādi, lai skrejriteņu īpašnieki to varētu iegādāties vismaz 30 dienas pirms regulējuma stāšanās spēkā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skrejriteņu operators "Bolt" ir ieviesis jaunu lietotnes rīku "ParkFinder", kas palīdz lietotājiem atrast tuvākās atļautās stāvvietas, piedāvājot vizuālos norādījumus un iespēju apskatīt to pieejamību reāllaikā, informē uzņēmumā.

Jaunais "ParkFinder" rīks ir izstrādāts, lai padarītu skrejriteņu novietošanu pilsētā ērtāku, ātrāku un organizētāku, vienlaikus samazinot arī potenciālos drošības riskus.

Turpmāk, tuvojoties brauciena beigām, "Bolt" lietotne automātiski izcels tuvākās atļautās stāvvietas - lietotājs varēs sekot navigācijai, kur redzama stāvvietu pieejamība reāllaikā, precīza adrese un vietas attēls. Savukārt, lai novērstu kļūdainu skrejriteņa novietošanu, pārpildītās vietas tiks norādītas pelēkā krāsā, un lietotāji saņems brīdinājumus, ja zona būs slēgta vai tajā nedrīkstēs pabeigt braucienu.

Kompānijā atzīmē, ka "ParkFinder" ir jaunākais papildinājums "Bolt" pieejai, kas apvieno mākslīgo intelektu, reāllaika datus un transportlīdzeklī integrētās tehnoloģijas, lai veicinātu atbildīgas novietošanas kultūru pilsētvidē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna mācību gada sākums ir piemērots brīdis, lai vecāki parūpētos par skolēnu apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem.

Lai arī sabiedrībā iesakņojies uzskats, ka bērnu veselībai bīstamākie ir vasaras brīvlaika mēneši, apdrošināšanas akciju sabiedrības «BTA Baltic Insurance Company» (BTA) statistika rāda, ka arī skolā bērni sastopas ar gana bīstamām situācijām. 2024. gadā skolas sezonā bērni guva traumas katru dienu, visbiežāk – tieši septembrī. Dati par nelaimes gadījumu apdrošināšanu 2024. gadā izceļ vairākas bīstamas situācijas, kādās mācību iestādēs nonāk bērni.

«Īpaši sarežģīti ir jaunā mācību gada pirmie mēneši. Acīmredzot bērni ir aizmirsuši par piesardzību, atrodoties lielākā pūlī, vai arī draugu satikšanas prieks apslāpē modrību, tādēļ savainojumi tiek gūti pavisam vienkāršās situācijās. Gados jaunākie mēdz krist, pa skolas kāpnēm steidzoties uz ēdamzāli vai mājup, kā arī savainojumi tiek gūti, neapdomīgi grūstoties klasē vai pārāk aktīvi rotaļājoties gaiteņos. Bērniem problēmas sagādā arī sporta stundas. Nonākot vienā futbola vai basketbola laukumā, bērni mēdz ieiet azartā, pārcenšas un gūst savainojumus. Visbiežāk tie ir potītes vai citu locītavu izmežģījumi, saišu sastiepumi un sasitumi,» problēmas ieskicē BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Ivo Danče.