Pasaulē

Toshiba radījusi 3D televizorus, kuru lietošanai nav nepieciešamas brilles

Lelde Petrāne,04.10.2010

Jaunākais izdevums

Toshiba Corp. paziņojusi, ka ap decembra beigām tā plāno laist pārdošanā pasaulē pirmo 3D LCD televizoru, kuru skatoties, lai radītu dziļuma ilūziju, nav nepieciešamas speciālas brilles, ziņo The Wall Street Journal.

Toshiba informējusi, ka jaunie televizori būs pieejami Japānā un tiem būs divi ekrāna lielumi. Pārdošanā ASV un Eiropā tos pagaidām nav plānots laist.

12 collu modeļa cena varētu būt aptuveni 120 tūkstoši jenu (aptuveni 1440 ASV dolāri), bet 20 collu modeļa - 240 tūkstoši jenu (aptuveni 2880 ASV dolāri).

«Tas joprojām nav apmierinošs līmenis, ja runājam par cenu un ekrāna izmēru,» atzinis Toshiba pārstāvis Masaki Osumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas un tehnoloģiju gigants "Toshiba Corp." ceturtdien paziņoja, ka restrukturizācijas pasākumu ietvaros valstī plāno likvidēt līdz pat 4000 darbavietu.

Darbavietas likvidēt paredzēts līdz novembrim, par 50 gadiem vecākiem darbiniekiem piedāvājot priekšlaicīgu pensionēšanos.

Šādu rīcību Toshiba" skaidro ar nepieciešamību atjaunot uzņēmuma izaugsmi.

"Toshiba" pēdējos gados skāruši dažādi skandāli un finanšu problēmas. Pirms trīs gadiem Lielbritānijas investīciju fonds "CVC Capital Partners" izteica piedāvājumu iegādāties "Toshiba", taču šis piedāvājums vēlāk tika atsaukts.

Pēc šī neveiksmīgā piedāvājuma 2022.gadā tika prezentēti plāni "Toshiba" sadalīt divos uzņēmumos, taču šī iecere vēlāk, saskaroties ar investoru pretestību, netika īstenota.

Savukārt pērn septembrī "Toshiba" paziņoja, ka noslēgusies tā kā akciju biržā kotēta uzņēmuma ēra, jo privāts konsorcijs iegādājās gandrīz 80% tā akciju.

Pasaulē

Toshiba pārtrauks televizoru ražošanu un likvidēs darbavietas

LETA,10.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas un tehnoloģiju kompānija Toshiba Corp. gatavojas pārdot televizoru rūpnīcas ārvalstīs, cenšoties atgūties no grāmatvedības skandāla, kas iedragāja uzņēmuma reputāciju, ceturtdien vēsta ziņu aģentūra Kyodo.

Šāds lēmums saistīts ar plašāku izmaksu samazināšanas stratēģiju, kas varētu paredzēt arī ar zaudējumiem strādājošo personālo datoru un mājsaimniecības iekārtu ražošanas struktūrvienību apvienošanu ar citu uzņēmumu struktūrvienībām, ziņo aģentūra.

Toshiba 1959.gadā kļuva par pirmo kompāniju, kas izstrādāja krāsu televizoru, taču uzņēmums saskāries ar tirgus daļas un ienākumu kritumu aizvien lielās konkurences un pieprasījuma samazināšanās dēļ.

Kyodo norāda, ka Toshiba likvidēs vairākus simtus darba vietu saistībā ar televizoru, personālo datoru un mājsaimniecības iekārtu ražošanas struktūrvienību restrukturizāciju.

Tehnoloģijas

Toshiba publisko ilgi aizkavētos finanšu rezultātus; brīdina par uzņēmuma izdzīvošanu

LETA,11.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas un tehnoloģiju kompānija Toshiba Corp. otrdien brīdināja, ka tās izdzīvošana ir apdraudēta, uzņēmumam publiskojot ilgi aizkavētos finanšu rezultātus par šā biznesa gada trešo ceturksni, kas noslēdzās decembrī.

Toshiba vēsta, ka trešais ceturksnis noslēgts ar 532,5 miljardu jenu (4,5 miljardu eiro) tīrajiem zaudējumiem.

Uzņēmums jau divreiz bija aizkavējis finanšu rezultātu publiskošanu un saskārās ar iespējamību, ka tā akciju kotēšana varētu tikt pārtraukta Tokija fondu biržā, ja netiks ievērots arī 11.aprīlī noteiktais termiņš.

Japānas finanšu regulatori bija devuši vairāk laika Toshiba, lai izvērtētu vērienīgo aktīvu norakstīšanu ASV atomenerģētikas tehnoloģiju struktūrvienībā Westinghouse Electric Co., kas pagājušajā mēnesī tiesā iesniedza bankrota pieteikumu.

Pastāv ievērojama ticamība, ka uzņēmuma finanšu situācija pasliktināsies, ņemot vērā problēmas struktūrvienībā Westinghouse, norāda Toshiba.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas un tehnoloģiju kompānija «Toshiba Corp.» otrdien paziņoja, ka nolēmusi pārdot televizoru ražošanas biznesu Ķīnas elektronikas uzņēmumam «Hisense Group».

«Toshiba» vienojusies «Hisense» pārdot 95% struktūrvienības «Toshiba Visual Solutions» akciju par aptuveni 12,9 miljardiem jenu (97,6 miljoniem eiro).

Šo lēmumu «Toshiba» skaidro ar centieniem uzlabot kompānijas finansiālo stāvokli.

Uzņēmums šā biznesa gada pirmajos sešos mēnešos, kas noslēgušies septembrī, strādājis ar 436 miljonu dolāru (374,05 miljonu eiro) tīrajiem zaudējumiem.

Kā ziņots, «Toshiba» septembrī panāca vienošanos, lai pārdotu savu atmiņas mikroshēmu ražošanas struktūrvienību ASV investīciju firmas «Bain Capital» vadītajam konsorcijam, kurā iesaistījušās ASV tehnoloģiju kompānijas «Apple» un «Dell», atmiņas mikroshēmu ražotāji Dienvidkorejas «SK Hynix» un ASV «Kingston Technology», kā arī ASV datu nesēju ražotājs «Seagate Technology».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toshiba Corp fiskālajā 2011.gadā, kas sāksies aprīlī, sāks pārdot 3D televizorus ar lieliem ekrāniem, kuru izmantošanai nav nepieciešamas speciālās brilles. Tā plāno sākt revolucionāro ierīču pārdošanu arī ārpus Japānas, ziņo Reuters.

Toshiba, kas ražo gan sadzīves tehniku, gan atomelektrostacijas, Japānā jau laidusi klajā 12 collu un 20 collu 3D televizoru versijas, kurām nav nepieciešamas speciālās brilles

Šo briļļu nepieciešamība tiek uzskatīta par galveno šķērsli, kas kavē 3D televizoru tirdzniecību, bet konkurējošās kompānijas ir norādījušas, ka skata leņķis bez briļļu tehnoloģijā ir pārāk ierobežojošs.

Toshiba vizuālo produktu vadītājs Atsuši Murasava elektronikas šovā Lasvegasā sacījis, ka patērētāji Japānā šos televizorus uzņēmuši labvēlīgi. Kompānija šovā demonstrēšot 56 collu un 65 collu bez briļļu 3D televizoru prototipus, un, iespējams, laidīs klajā divus modeļus - vienu, kas pārsniegs 40 collas, bet otru, kas pārsniegs 50 collas, sacījis Toshiba runasvīrs.

Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: KlēpjdatorsToshiba Portege X20W-D

Jānis Vēvers,13.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai kilogramu smagais Toshiba Portege X20W-D veiktspējas ziņā pārspēj krietni lielākus klēpjdatorus, turklāt tajā var rakstīt ar irbuli kā burtnīcā

Portatīvo datoru saplūšana ar planšetēm norit pilnā sparā, un 360 grādos atveramu klēpjdatoru ar skārienekrānu skaits nemitīgi aug. Pavasarī klāstu papildināja daži Toshiba modeļi, kas pavisam nesen nonākuši arī līdz mūsu veikaliem.

To vidū ir ultraplānais Portege X20W-D. Kā jau ierasts, klēpjdatori pieejami dažādās modifikācijās, un DB rīcībā pabija 10Q versija ar 7.paaudzes Intel Core i7 procesoru, Intel HD Graphics 620 grafisko karti, 512GB ātro SSD atmiņu un 8GB operatīvo atmiņu.

Dizains

Ietērpjot savus labākos datorus alumīnija korpusā, ražotāji gadu gaitā ir pieradinājuši lietotājus pie domas, ka tas ir sava veida kvalitātes un prestiža rādītājs. Ja alumīnijs nav redzams un sataustāms, lietotāja prātā var pazibēt šaubas par pirkuma atbilstību cenai, jo īpaši gadījumos, kad tā tuvojas divu tūkstošu eiro slieksnim, pat ja «kažociņš» ir taisīts no cita metāla. Šis stāsts tieši attiecas uz Portege X20W-D. Toshiba dizaineri šim klēpjdatoram izvēlējušies magnija sakausējuma apvalku, kas ir gana izturīgs un elegants materiāls. Vienīgi, acīmredzot cenšoties samazināt ierīces svaru, sakausējums izmantots ļoti pieticīgi.

Pasaulē

Pateicoties viedtālruņiem, Toshiba atgriezusies pie peļņas

Lelde Petrāne,31.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toshiba Corp. paziņojusi, ka tai ceturksnī no oktobra līdz decembrim (trešajā ceturksnī) izdevies atgriezties pie peļņas. To veicinājis spēcīgais globālais pieprasījums pēc flash atmiņas mikroshēmām, kas tiek izmantotas, piemēram, viedtālruņos, ziņo AP.

Toshiba tīrā peļņa ceturksnī bijusi 12,4 miljardi jēnu (151 miljons ASV dolāru). Tajā pašā laika posmā 2009.gadā Japānas konglomerāts strādāja ar 10,6 miljardu jēnu tīrajiem zaudējumiem.

Toshiba ceturkšņa ieņēmumi auguši par 1,6% gada griezumā, sasniedzot 1,6 triljonus jēnu.

Pasaulē

Apple ar iepriekšēju samaksu nodrošinās sev displejus

Lelde Petrāne,02.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple Inc., iPhone un iPad ražotājs, iespējams, piekritis iegādāties gandrīz četrus miljardus ASV dolāru vērtus displejus no LG Display Co., Toshiba Mobile Display Co. and Sharp Corp. nākamo divu gadu laikā, vēsta Bloomberg.

Apple pagājušajā mēnesī informēja, ka tērēs aptuveni 3,9 miljardus ASV dolāru kā priekšapmaksu par detaļām trim kompānijām, neatklājot, kas būs detaļu piegādātāji. Kompānija, visticamāk, investēs displejos, ko ražo LG, Toshiba ekrānu vienība un Sharp, informējusi tirgus izpētes firma iSuppli, atsaucoties uz pētījumu par Apple attiecībam ar piegādātājiem, licencēšanas tiesībām un tehnoloģijām.

Kalifornijā bāzētais elektronikas ražotājs cenšas nodrošināt augstas izšķirtspējas displeju piegādes produktiem iPhone un iPad, ņemot vērā arvien sīvāko konkurenci ar viedtālruņiem un planšetdatoriem, kas darbojas ar Google Inc. Android programmatūru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas un tehnoloģiju kompānija Toshiba Corp. ceturtdien publiskoja ilgi aizkavētos finanšu rezultātus, paziņojot, ka pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās martā, tā strādājusi ar 965,7 miljardu jenu (7,4 miljardu eiro) zaudējumiem.

Pastāvēja aizvien lielākas bažas, ka uzņēmums nespēs iekļauties ceturtdienas gala termiņā par finanšu rezultātu publiskošanu, ņemot vērā nesaskaņas ar auditoriem par vairāku miljardu jenu zaudējumiem ASV atomenerģētikas tehnoloģiju struktūrvienībā Westinghouse Electric Co..

Toshiba vairākkārt bija aizkavējusi finanšu rezultātu publiskošanu par pagājušo biznesa gadu, skaidrojot, ka uzņēmumam nepieciešams vairāk laika, lai izvērtētu Westinghouse Electric zaudējumu radīto ietekmi.

Kā vēstīts, Toshiba akcijas vērtība piedzīvojusi lejupslīdi kopš decembra nogales, kad uzņēmums brīdināja par vērienīgiem zaudējumiem struktūrvienībā Westinghouse Electric, kas martā tiesā iesniedza bankrota pieteikumu

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektroierīču ražotājs kompānija Toshiba arī ir nolēmusi iesaistīties strauji augošajā planšetdatoru tirgū un cer iedragāt Apple pozīcijas piedāvājot lētāku ierīci, vēsta BBC.

Toshiba ir prezentējusi savu planšetdatoru Thrive, kura vienkāršākais modelis maksās tikai 429 ASV dolārus (aptuveni 210Ls), kas ir lētāk nekā Apple iPad2 vienkāršākais modelis. Kompānija norāda, ka Thrive pamata modeļi būs aprīkoti ar Wi-Fi un ir piemēroti cilvēkiem, kas planšetdatorus lieto mājās. Ierīce pārdošanā ASV parādīsies jau 10. jūlijā.

Apple planšetdatoru veiksmes stās ir iedrošinājis daudzas datoru un elektronikas kompānijas ienākt tirgū. Lai gan tādu kompāniju kā Samsung ražotais Galaxy tab vai Sony ierīces nav spējušas iedragāt Apple hegemoniju, Toshiba ir pārliecināta, ka pieprasījums pēc citu kompāniju ražojumiem nozīmīgi pieaugs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvēloties ārējo cieto disku, jūs esat svarīga lēmuma priekšā, kas ietekmēs jūsu datu drošību un pieejamību. Laikmetā, kad digitālie dati kļūst par ļoti svarīgu un neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, pareizas to uzglabāšanas izvēle ir sevišķi būtiska. Ārējie cietie diski piedāvā elastīgu risinājumu datu pārnēsāšanai, dublēšanai un arhivēšanai. Tomēr tirgus ir piesātināts ar dažādiem modeļiem un specifikācijām, padarot izvēles procesu samērā izaicinošu.

Iekšējie pret ārējiem diskiem

Iekšējie cietie diski parasti ir datora galvenās atmiņas nesēji. Tie ir fiziski pievienoti datora sistēmai. Ārējie cietie diski savukārt piedāvā portatīvu datu glabāšanu, kas ļauj lietotājam viegli pārvietot datus no vienas sistēmas uz otru.

Ārējie diski ir ideāli datu kopiju veidošanai vai lielu datu apjomu, piemēram, filmu un fotoattēlu, glabāšanai. Tie nodrošina elastību un papildus atmiņas iespējas.

Fiziskās īpašības

Fiziskais izmērs un svars ir būtiski faktori, izvēloties ārējo cieto disku. Mazāki un vieglāki modeļi ir ērti ceļošanai, kamēr lielāki iespējams var piedāvāt vairāk glabāšanas vietas.

Lielums ietekmē ne tikai mobilitāti, bet arī glabāšanas jaudu. Piemēram, kompakts SSD (Solid-State Drive) var būt mazs un viegls, bet tajā pašā laikā piedāvā ātru datu pārsūtīšanas ātrumu.

Pasaulē

Fujitsu un Toshiba varētu apvienot mobilo telefonu biznesus

Lelde Petrāne,11.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fujitsu Ltd un Toshiba Corp patlaban pārrunā iespēju apvienot savus mobilo telefonu biznesus, kā rezultātā tiktu izveidots Japānas otrais lielākais mobilo telefonu ražotājs, ziņo Reuters.

Šāds darījums ļautu šiem elektronikas ražotājiem dalīties ar tālruņu attīstīšanas prāvajām izmaksām, un saskaņā ar analītiķu prognozēm tam varētu sekot vēl kādu ražotāju apvienošanās.

Medijs norāda, ka Japānas mobilo telefonu ražotāju kopējā pasaules tirgus daļa ir ļoti neliela. Tos pārspēj lielāki un efektīvāki konkurenti, piemēram, Nokia un Samsung Electronics. Strauji aug arī viedtālruņu ražotāji, ieskaitot Apple un Research In Motion.

Fujitsu un Toshiba, visticamāk, veidos kopuzņēmumu, un Fujitsu tajā varētu piederēt kontrolpakete.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 5.aprīlī Rīgā, Jāņa Asara ielā 3 tika atklāta Baltijas Radioloģijas akadēmija, ko izveidojusi ARS Diagnostikas klīnika sadarbībā ar Toshiba MedicaL.

Jaunā Baltijas Radioloģijas akadēmija izveidota, apvienojot Latvijas ārstu zināšanas un modernāko diagnostikas metožu iespējas, tiecoties Latvijā ieviest arvien progresīvākas medicīnas tehnoloģijas.

Pasākuma laikā klātesošie tika iepazīstināti arī ar Austrumeiropā līdz šim vienīgo 320 slāņu datortomogrāfu Toshiba Aquilion One. Šī ierīce piedāvā vēl nebijušas iespējas diagnostikā un ārstēšanā, kā arī būs viens no jaunizveidotās akadēmijas stūrakmeņiem.

Pasaulē

Konkurenti Toshiba, Hitachi un Sony plāno sadarboties

Gunta Kursiša,31.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu elektronikas ražotāji Hitachi, Sony un Toshiba plāno apvienot spēkus kopīgā uzņēmumā, kas ražos neliela un vidēja izmēra LCD ekrānus planšetdatoriem un viedtālruņiem, vēsta BBC.

Jauno uzņēmumu vadīs Japānas Inovāciju tīklu apvienība (Inovation Network Corporation of Japan (INCJ)). Tā ir publiskā un privātā sektora sabiedrība, kas veidota, lai attīstītu inovācijas Japānā.

Sony, Toshiba un Hitachi cer integrēt savu uzņēmējdarbību 2012. gada sākumā.

INCJ piederēs aptuveni 70% jaunā uzņēmuma kapitāldaļu, un pārējiem partneriem – katram pa 10% kapitāldaļu.

Kompānijas ir parakstījušas saprašanās memorandu, kas patlaban vēl nav stājies spēkā. Uzņēmumi cer parakstīt juridiski saistošas vienošanās vēlāk šogad.

Tehnoloģijas

Greenpeace: videi draudzīgākā kompānija ir HP, nedraudzīgākā - RIM

Jānis Rancāns,10.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Videi draudzīgākās elektrotehnikas kompānijas ir Hewlett – Packard (HP), Dell un Nokia, secinājusi vides aizstāvju organizācija Greenpeace, kas izveidojusi sarakstu ar videi draudzīgākajiem un nedraudzīgākajiem uzņēmumiem.

HP vides aizstāvju 2011. gada novembra reitingā Greenpeace Guide to Greener Electronics saņēmuši 5,9 punktus, Dell – 5,1 punktu un Nokia – 4,9 punktus no desmit iespējamajiem punktiem. Iepriekšējo gadu laikā Nokia atradās šī saraksta galvgalī, taču tagad ir piedzīvojusi kritumu uz trešo vietu.

Greenpeace norāda, ka kompānijas HP un Dell spējušas nodrošināt videi draudzīgu piegādes ķēdi, kā arī samazinājušas kaitīgos izmešus ražošanas procesā. Kompānija Dell aizvadītā gada pētījumā bija iekļuvusi desmitajā vietā, bet gada laikā piedzīvojusi «dramatisku lēcienu uz priekšu».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtības piedzīvojis Japānas elektronikas un tehnoloģiju uzņēmums Toshiba Corp., kura valdes priekšsēdētājs ir Satoši Cunakava. Uzņēmums paziņojis, ka nākamajos piecos gados likvidēs 7000 darbavietu, un samazinājis peļņas prognozi šim biznesa gadam. Tāpat kompānija paredzējusi likvidēt vai apvienot vairākas ražotnes, kā arī par 25% samazināt struktūrvienību skaitu.

Tehnoloģijas

Greenpeace: IT gigantu mākoņi ir «netīri»

Jānis Rancāns,18.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizstāvju organizācija Greenpeace apsūdzējusi lielākās pasaules IT kompānijas «netīru» resursu izmantošanā, lai nodrošinātu mākoņskaitļošanas pakalpojumus.

Organizācijas pētījumā «How Clean is Your Cloud» Apple, Microsoft, IBM, Amazon un Twitter atzīmētas kā kompānijas, kuras mākoņskaitļošanu uztur ar «netīriem» resursiem – izmantojot ogles savu datu centru darbības nodrošināšanai.

«Apple mākoņskaitļošanas pakalpojuma nodrošināšanai izmanto «netīru» enerģiju, galvenokārt ogles,» norāda Greanpeace. «Tā noteikti nav lieta, kuru jūs sagaidat no kompānijas, kas aicina mūs domāt savādāk.»

Savukārt tehnoloģiju milži Facebook, Google un Yahoo esot nozares līderi atjaunojamo energoresursu izmantošanā. Tā, piemēram, sociālais tīkls Facebook Zviedrijā ceļot datu centru, kurā 100% patērētās enerģijas nāks no atkārtoti izmantojamiem dabas resursiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas Fukušimas prefektūrā esošā Minamisoma pilsēta noslēgusi vienošanos ar kompāniju Toshiba par valsts lielākā saules enerģijas parka izbūvi. Tas Japānai ļaus kļūt par vienu no lielākajiem saules enerģijas tirgiem pasaulē, vēsta žurnāls New Scientist.

Pēdējo mēnešu laikā saules enerģijas projektus uzsākušas daudzas Japānas pašvaldības. Lielus saules enerģijas parkus paredzēts uzbūvēt Hokaido un Kjusju salās, savukārt nesen darbu uzsāka saules enerģijas parki Gunmā un Kioto. Tādējādi Japāna pavisam drīz var kļūt par otru lielāko saules enerģijas tirgu pasaulē pēc Vācijas.

Pašlaik alternatīvie enerģijas ieguves avoti veido tikai vienu procentu no Japānas saražotās elektrības, taču nesen valsts pieņēma likumprojektus, kuriem vajadzētu atbalstīt investīcijas šajā nozarē. Atjaunojamiem enerģijas resursiem Japāna noteica paaugstinātus tarifus – 0,5 ASV dolāru apmērā par kilovatstundu, kas ir trīs reizes augstāk nekā standarta elektroenerģijas cena un tiem būtu jāsubsidē šī nozare.

Tehnoloģijas

Samsung, iespējams, pārtrauks Apple piegādāt LCD ekrānus

Jānis Rancāns,23.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Samsung apsver iespēju izbeigt līgumu ar Apple un vairs nepiegādāt šķidro kristālu ekrānu (LCD) paneļus, atsaucoties uz avotiem nozarē, raksta laikraksts Korea Times.

Izskanējušo informāciju Samsung jau nosaucis par nepatiesu un uzsvēris, ka neplāno pārtraukt LCD ekrānu piegādi Apple. Vēstis par iespēju, ka Samsung varētu pārtraukt LCD ekrānu piegādi, pastiprinājušas spekulācijas par dziļām nesaskaņām abu kompāniju starpā, kas, neskatoties uz cīņām par patentiem, ir cieši partneri elektroierīču izgatavošanā.

Laikraksts Korea Times norāda, ka Samsung plāno pilnībā pārtraukt sadarbību ar Apple LCD ekrānu jomā, jo uzskata, ka sadarbība vairs nav tik peļņu nesoša kā iepriekš. Nozares pārstāvji norādījuši, ka Samsung LCD ekrānu piegādes Apple plāno pārtraukt nākamajā gadā. Samsung struktūrvienība Samsung Display šā gada pirmajos sešos mēnešos bijis lielākais LCD ekrānu piegādātājs Apple. Samsung Display Apple piegādājis 15 miljonus LCD, kam seko LG Display ar 12,5 miljoniem un Japānas Sharp ar 2,8 miljoniem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 19. līdz 23. maijam Japānā norisināsies līdz šim lielākā un nozīmīgākā Latvijas tirdzniecības misija šajā reģionā, kuru vadīs Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs un ekonomikas ministrs Viktors Valainis. Viņiem pievienosies uzņēmēju delegācija 90 cilvēku sastāvā, kas piedalīsies biznesa pasākumos Tokijā un Osakā, kā arī biznesa forumā "EXPO 2025 Osaka" Latvijas Nacionālās dienas ietvaros.

Kā norāda Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs: “Šogad aprit 100 gadi kopš Latvija pirmo reizi piedalījās pasaules izstādē EXPO – šī ir zīmīga gadadiena un lieliska iespēja piesaistīt uzmanību Baltijas reģionam. Latvijas dalība EXPO 2025 Osakā ir svarīgs solis turpmākajai mūsu ekonomiskās diplomātijas attīstībai. Latvijas un Lietuvas kopīgais paviljons ir ne tikai platforma, lai demonstrētu mūsu kultūru un tehnoloģijas sasniegumus, bet arī iespēja tapt jaunām partnerībām, kas veicinās jaunradi un tehnoloģiju komercializāciju nākotnē.”

Kopumā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) šogad organizētajos biznesa pasākumos Japānā, klātienē piedalīsies vairāk nekā 200 Latvijas uzņēmumu, bet neklātienē vēl 138 uzņēmumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas mājas elektropreču ražotāji Hitachi, Toshiba un Sharp publicējuši brīdinājumu, kurā minēta iespējama 3D tehnoloģiju ietekme uz skatītāju veselību, ziņo Telegraph.

Visas trīs kompānijas kopā ar Japānas valdību gatavojas izdot grāmatu par iespējamiem blakus efektiem, skatoties 3D filmas.

Tiek lēsts, ka 3D filmu skatīšanās var izraisīt reiboni, sliktu dūšu un nogurumu acīm.

«Mēs nedomājam, ka tas atstās iespaidu uz lielāko daļu 3D filmu skatītāju, taču mums ir jābrīdina cilvēki, ka tas ir iespējams,» norāda rokasgrāmatu izdevēju konsorcija pārstāvis Kioči Imai (Kiochi Imai).

«Mēs gatavojam šo grāmatu, lai tā būtu pieejama kinoteātros un veikalos, kur tiek tirgotas 3D tehnoloģijas,» tā viņš, piebilstot, gadījumā ka, ja cilvēks, skatoties 3D attēlus, jūtas, tad to labāk nedarīt.

Pasaulē

Eiropa ar 1,5 miljardiem eiro soda veco televizoru un monitoru ražotājus

Dienas Bizness,05.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības pretmonopola iestādes par godīgas uzņēmējdarbības prakses pārkāpumiem noteikušas sodus vairākām kompānijām, tostarp Samsung, LG un Philips, kas agrāk ražoja un tirgoja CRT tipa televizorus un datoru monitorus.

Kopējais soda apjoms visām kompānijām, kas piedalījās cenu regulēšanā, veido 1,47 miljardus eiro.

Patlaban CRT jeb katodstaru lampu televizorus un monitorus vairs neražo, mūsdienās tos aizstāj LCD un plazmas tehnoloģijas.

Eiropas Komisija, paziņojot par sodu apmēriem, norādīja, ka kartelī iesaistītās kompānijas mākslīgi noteikušas cenas, savā starpā dalījušas tirgus un patērētājus, kā arī ierobežojušas ražošanas apjomus. Šādi pasākumi uz patērētāju rēķina tika piekopti desmit gadu garumā.

Eiropas Komisija (EK) uzsver, ka kopumā darbojušies divi karteļi, turklāty ne tikai Eiropas mērogā, bet visā pasaulē. Viens kartelis fiksēja cenas un dalīja tirgus CRT televizoriem, bet otrs - datoru monitoriem.

Pasaulē

Krievija vēlas piedalīties atomelektrostacijas būvniecībā Somijā

Žanete Hāka,05.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija plāno nākotnē piedalīties konkursā par atomelektrostacijas būvniecību Somijā, raksta panarmenian.net.

Šo jautājumu piektdien plānots apspriest Krievijas premjerministra Dmitrija Medvedeva un Somijas premjera Jirki Katainena tikšanās laikā Baltijas Jūras reģiona foruma laikā.

«Mēs vēlamies būvēt atomelektrostaciju šajā valstī, ja viņi izsludinās konkursu,» sacīja anonīms avots, piebilstot, ka Somijas amatpersonas gan vēl nav pieņēmušas lēmumu virzīt šo projektu.

Somijas kompānija Fennovoima, kurai ir valdības atļauja būvēt atomelektrostaciju, iepriekš kā potenciālos sadarbības partnerus minējusi Francijas kompāniju Areva un Japānas Toshiba. Tiesa gan, februārī Fennovoima arī kā iespējamo partneri nosauca Krievijas uzņēmumu Rosatom.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta līdz šim lielākā un nozīmīgākā Latvijas tirdzniecības misija Japānā – tās laikā īpaši organizētos pasākumos Tokijā un Osakā valsts amatpersonu un uzņēmēju delegācija tikās ar dažādu Japānas nozaru ekspertiem un pārstāvjiem, lai pārrunātu ekonomisko attiecību stiprināšanas iespējas.

Tirdzniecības misija veiksmīgi noslēgusies ar četriem noslēgtiem sadarbības līgumiem un vērtīgām iestrādēm investīciju jomā.

2024. gadā Latvijas eksports uz Japānu audzis par 17%, iezīmējot pozitīvas tendences Latvijas un Japānas ekonomiskajai sadarbībai, kurai būtisku grūdienu varētu sniegt tirdzniecības misija ar 36 Latvijas uzņēmumu dalību.

“Japāna ir mūsu eksporta fokusā 2025. gadā – tā ir prioritāte Latvijas eksporta kartē. Gada laikā kopumā plānoti 16 dažādi eksporta un ekonomiskās sadarbības pasākumi, lai veidotu jaunas sadarbības un nostiprinātu Latvijas klātbūtni vienā no tehnoloģiski attīstītākajiem pasaules tirgiem. Japāna ir ne tikai reģionālais inovāciju līderis – tā ir iespēja Latvijas uzņēmumiem strādāt tirgū ar 120 miljoniem iedzīvotāju. Mūsu sarunas ar Japānas uzņēmējiem jau iezīmē konkrētus investīciju projektus enerģētikā, ražošanā un citās nozarēs. Šīs iniciatīvas var nest desmitiem miljonu eiro mūsu ekonomikā,” uzsvēra ekonomikas ministrs Viktors Valainis.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Plus Punkta maksātnespēja iedzen SIA Greis zaudējumos

Žanete Hāka,11.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairumtirdzniecības uzņēmums SIA Greis pērn apgrozījis 61,63 miljonus eiro, kas ir par 21,74% mazāk nekā gadu iepriekš, gadu noslēdzot ar 2,649 miljonu eiro zaudējumiem, liecina Lursoft dati.

Lai gan aizvadītā gada saimniecisko darbību SIA Greis vadība raksturo kā veiksmīgu un rentablu, ievērojamu iespaidu uz uzņēmuma finanšu rezultātiem atstājusi ilglaicīgā partnera SIA Plus Punkts maksātnespēja, kā rezultātā uzņēmumam nācies SIA Plus Punkts neizpildītās saistības 2,834 miljonu eiro vērtībā iekļaut šaubīgo debitoru uzkrājumos.

Aizvadītajā gadā uzņēmums noslēdzis sadarbības līgumu ar British American Tobacco par tabakas izstrādājumu tirdzniecību, kā arī turpinājis savu darbu vairumtirdzniecības sfērā ar tādiem preču zīmoliem kā MacCoffee, mobilo sakaru priekšapmaksas kartēm Amigo, LMT Okarte, Toshiba baterijām, Sico prezervatīviem.