Tehnoloģijas

Printful un Printify apvienošanās izmaksājusi vairāk nekā 10 miljonus dolāru

Armanda Vilciņa,17.09.2025

Jaunākais izdevums

Latvijas izcelsmes starptautisko tehnoloģiju uzņēmumu Prinftul un Printify apvienošana ļaus ne tikai ievērojami uzlabot biznesa izaugsmes tempu, bet arī ienākt jaunos tirgus segmentos un attīstīties plašākā ģeogrāfijā, norāda Alekss Saltonstāls (Alex Saltonstall), Printful un Printify apvienotā uzņēmuma izpilddirektors.

Uzņēmumu apvienošana ir sarežģīts un dārgs process, taču lielākais ieguldījums bija nevis nauda, bet gan laiks un mūsu komandas darbs, atzīmē A. Saltonstāls. Viņš stāsta, ka apvienošanās procesam tika piesaistītas salīdzinoši nelielas komandas no abiem uzņēmumiem, kas vairāk nekā sešus mēnešus ļoti intensīvi strādāja, lai darījumu īstenotu. Šobrīd smagākais darbs jau ir paveikts un esam nonākuši finiša taisnē, lai nodrošinātu, ka abas kompānijas, kuras arī turpmāk tirgū darbosies ar Printful un Printify zīmoliem, strādātu kā vienots mehānisms, pauž A. Saltonstāls.

Kādi bija galvenie iemesli, kas motivēja Printful un Printify apvienoties?

Apvienošanās process prasīja ilgu laiku, jo abas kompānijas jau pirms tam bija ļoti veiksmīgas. Lēmumu par labu uzņēmumu apvienošanai primāri pieņēmām trīs iemeslu dēļ. Pirmkārt vēlējāmies būtiski uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti. Pirms apvienošanās abas kompānijas tirgū piedāvāja ļoti plašu pakalpojumu spektru, taču šobrīd esam precīzāk pozicionējuši abus zīmolus, tādā veidā palīdzot jaunajiem klientiem skaidrāk saprast, kuru platformu, ņemot vērā viņu vajadzības, izvēlēties. Otrs būtiskais iemesls bija piegādes ķēdes. Printify modelis balstījās uz trešo pušu ražošanu, savukārt Printful lielākoties nodrošināja ražošanu pašu spēkiem. Veicot izpēti, mēs secinājām, ka visefektīvākais risinājums būtu apvienot šīs divas pieejas, piedāvājot klientiem labāko no abām pasaulēm – gan pašu ražošanas kapacitāti, gan sadarbības partneru priekšrocības. Trešais iemesls savukārt bija inovāciju veicināšana. Abām kompānijām bija un joprojām ir spēcīgas tehnoloģiju komandas, taču ievērojama daļa resursu līdz šim tika patērēta risinājumu, kurus jau bija radījusi otra puse, izstrādei. Apvienojoties varam koncentrēties uz jaunu risinājumu radīšanu - izstrādāt funkcijas vienreiz un izmantot tās vairākās platformās, resursus novirzot tieši inovācijām, nevis dublēšanai.

Kā apvienošanās ietekmēs jūsu pozīciju globālajā tirgū un konkurenci ar citiem nozares spēlētājiem?

Kā jau minēju, būtiska daļa no apvienošanās mērķiem ir saistīta ar spēju labāk apkalpot mūsu esošos klientus un efektīvāk strādāt tajos tirgus segmentos, kuros bijām aktīvi līdz šim. Šobrīd mēs strādājam Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV), Kanādā, Lielbritānijā un lielākajā daļā Rietumeiropas valstu. Mūsu ražošanas un loģistikas bāzes savukārt atrodas Latvijā, Spānijā un Lielbritānijā, bet produkciju piegādājam arī uz Franciju, Vāciju, Itāliju un citām valstīm. Jāsaka, ka apvienošanās mums paver jaunas iespējas - gan paplašināšanās, gan jaunu tirgus segmentu iekarošanas ziņā. Līdz šim mūsu galvenā auditorija bijuši mazie tirgotāji. Tas ir ļoti būtisks nozares segments, kas arī turpmāk saglabās savu lomu, taču tagad varam mērķēt arī uz citiem segmentiem – sporta industriju, reprezentācijas prezentmateriālu tirgu, mūzikas industriju un citiem. Domāju, ka tā būs nozīmīga daļa no mūsu nākotnes izaugsmes. Šobrīd jau ļoti aktīvi strādājam, lai attīstītos prezentmateriālu ražošanas nozarē jeb tā dēvētajā promotional industry. Īsāk sakot - mēs palīdzam uzņēmējiem radīt produktus ar viņu logotipiem, veicinot zīmola atpazīstamību. Šī nozare pastāv jau sen, un tā ir ļoti liela, bet līdz šim gandrīz pilnībā balstījusies uz masveida pasūtījumiem. Mēs uzskatām, ka, ienākot šajā tirgū ar personalizētas ražošanas jeb on-demand risinājumiem, varam piedāvāt daudz efektīvāku sadarbību lielai daļai industrijas. Tāpat mēs varam samazināt arī radīto atkritumu daudzumu un palīdzēt uzņēmumiem sekmīgāk sasniegt savus mērķus. Jāatzīst, ka ne Printful, ne Printify pirms apvienošanās šo jomu nopietni neizskatīja, taču kopā mēs varam būt ļoti efektīvs spēlētājs šajā nozarē.

Kādas ir prognozes par uzņēmumu peļņas un apgrozījuma pieaugumu? Vai šajā gadījumā viens plus viens būs divi, trīs vai tomēr daudz vairāk?

Mēs esam pārliecināti, ka, strādājot kopā, varam augt krietni straujāk. Apvienojoties mēs noteikti neko nezaudējam – mēs saglabājam klientu bāzi un ieņēmumus, bet vienlaikus iegūstam iespēju ienākt jaunos segmentos, kas ilgtermiņā nodrošinās papildu izaugsmi. Runāt par konkrētiem skaitļiem mēs publiski nevaram, taču noteikti saredzam izaugsmes tempa pieaugumu un esam pārliecināti, ka šī tendence turpināsies arī nākamajos gados.

Visu interviju lasiet 16.septembra žurnālā Dienas Bizness!

Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.

Ekonomika

Kopš Printful un Printify apvienošanās, uzņēmumu kopumā ir atstājuši 326 darbinieki

LETA,04.08.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laika posmā no 2024.gada novembra līdz šim brīdim organizatorisku pārmaiņu rezultātā "Printful" un "Printify" apvienoto uzņēmumu kopumā ir atstājuši 326 darbinieki, informēja uzņēmuma pārstāve Ilze Vaisūne.

Šobrīd kompānijā strādā 2500 darbinieki 46 valstīs.

Vaisūne uzsvēra, ka ar visiem darbiniekiem, ar kuriem tika izbeigtas darba attiecības, process tika veikts ar cieņu un rūpību, tostarp izmaksājot kompensācijas un saņemot savlaicīgus darba uzteikumus, iespēju saglabāt veselības apdrošināšanu uz noteiktu periodu, kā arī paturēt savā īpašumā darba datorus kā atbalstu turpmākajām profesionālajām gaitām.

Vienlaikus "Printful" un "Printify" apvienošanās process turpinās un šobrīd norit pakāpeniski, saskaņā ar izvirzīto restrukturizācijas plānu.

Lielākās strukturālās izmaiņas jau ir aizvadītas, un šobrīd uzņēmuma uzmanības centrā ir kvalitatīvas un noturīgas pasaules līmeņa organizācijas veidošana ar augstiem profesionālajiem un ētiskajiem standartiem.

Ekonomika

Apbalvoti Baltijas M&A gada darījumi 2025

Db.lv,30.04.2025

Mehiläinen biznesa līnijas direktors Andreas Taalas (pa kreisi) un Meliva izpilddirektore Marja-Liisa Alop ar balvu par Baltic M&A Deal of the Year kopā ar SmartCap izpilddirektoru Sille Pettai un Sorainen partneri Toomas Prangli (pa labi).

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas M&A un privātā kapitāla forumā 2025 Tallinā paziņoti Baltijas gada darījumi. Uzvarētāji ir Somijas uzņēmums Mehiläinen, Lietuvas uzņēmumi Vinted un Invalda INVL Group un Igaunijas uzņēmums Elenger, kas ir daļa no Infortar grupas.

Par Baltijas M&A gada darījumu atzīts Mehiläinen veiktais InMedica iegādes darījums. Somijā bāzētais privātais veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējs iegādājās Lietuvā bāzēto veselības aprūpes klīniku operatoru no Lietuvas vadošās aktīvu pārvaldīšanas grupas Invalda INVL.

Mehiläinen ir augstas kvalitātes privāts sociālo un veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējs Somijā, Zviedrijā, Vācijā un Igaunijā, kas apkalpo 2,1 miljonu klientu gadā. Šis ir nozīmīgs darījums visā Lietuvas veselības aprūpes tirgū un viens no nozīmīgākajiem ieguldījumiem veselības aprūpē Baltijas reģionā.

Kategorijā “Baltijas gada M&A darījums” tika nominēta arī Printful un Printify apvienošanās, kas ir Latvijā dibināta drukas pēc pieprasījuma pasūtījuma izpildes uzņēmuma un programmatūras un tirdzniecības uzņēmuma apvienošanās, un Inter IKEA Holding franšīzes darbības iegāde Baltijas valstīs no Fe Corp. Baltijas privātā kapitāla gada darījums ir INVL grupas izstāšanās no InMedica. INVL Baltic Sea Growth Fund pārdeva savu līdzdalību Lietuvas lielākajā privātajā veselības aprūpes tīklā InMedica Group, pārdodot to Somijas lielākajam sociālās un veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējam Mehiläinen.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pusotra gada laikā "Startup House Riga" ēka Spīķeros jaunuzņēmumu kopienai ir kļuvusi par šauru. Šī gada rudenī daļa jaunuzņēmumu, kas ir paplašinājuši savas komandas, pārcelsies uz jaunajām telpām.

Tiem pievienosies arī daži jaunuzņēmumi, kas šobrīd nomā telpas citviet pilsētā. Savukārt uz mazākajām biroju telpām rindā jau gaida tie, kuri tikko metušies sava biznesa veidošanas izaicinājumā.

"Spēcīga kopiena, atbalsts un līdzīgi domājoši cilvēki apkārt - tā vienmēr ir bijusi viena no jaunuzņēmumu veiksmes atslēgām. No pirmās dienas mēs esam centušies uzņemties atbildību par visām ikdienas mazajām sadzīviskajām rūpēm, lai jaunuzņēmumi varētu fokusēties uz svarīgāko - sava biznesa izaugsmi. "Startup House Riga" komanda ir patiešām lepna par to, ka pusotra gada laikā mūsu kopienas uzņēmumi ir spējuši piesaistīt investīcijas 7 miljonu eiro apmērā," saka "Startup House Riga" vadītājs Kristians Jenčiuss.

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #36

DB,16.09.2025

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad daudzas valsts iestādes un kapitālsabiedrības cīnās par funkciju saglabāšanu vai racionālu mazināšanu, Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs (LVRTC) veido jaunu biznesa virzienu, ceļ fiziski drošāko datu centru 150 km ārpus Rīgas, īsteno valsts jaunlaiku vēsturē apjomīgāko tehnoloģisko risinājumu valsts robežas apsardzībai, bet šovasar LVRTC vārds plašāk izskanējis saistībā ar potenciālo Telia Company piederošo SIA LMT un SIA Tet daļu izpirkšanu.

Sarunā ar LVRTC valdes priekšsēdētāju Ģirtu Ozolu Dienas Bizness skaidro, kas virza vērienīgās ambīcijas un kā tās plānots sasniegt.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 16.septembra žurnālā lasi:

DB analītika

Elektroauto ar valsts atbalstu īpatsvars – 0,7%

Ideju mežs

No Latvijas krusteniski līmētām būvkonstrukcijām var būvēt pat debesskrāpjus no koka

Gatavojas lēcienam. SIA Cross Timber Systems līdzīpašnieks un SIA CLT Profi īpašnieks Andris Dlohi

Meža nozare

Kooperatīvu izaugsmei vajag skaidru rītdienu

Aizsardzība

Papildu finansējums aizsardzībai — iespēja inovatoriem un ražotājiem

Tehnoloģijas

Printful un Printify apvienošanās izmaksājusi vairāk nekā 10 miljonus dolāru