Latvijas izcelsmes starptautisko tehnoloģiju uzņēmumu Prinftul un Printify apvienošana ļaus ne tikai ievērojami uzlabot biznesa izaugsmes tempu, bet arī ienākt jaunos tirgus segmentos un attīstīties plašākā ģeogrāfijā, norāda Alekss Saltonstāls (Alex Saltonstall), Printful un Printify apvienotā uzņēmuma izpilddirektors.
Uzņēmumu apvienošana ir sarežģīts un dārgs process, taču lielākais ieguldījums bija nevis nauda, bet gan laiks un mūsu komandas darbs, atzīmē A. Saltonstāls. Viņš stāsta, ka apvienošanās procesam tika piesaistītas salīdzinoši nelielas komandas no abiem uzņēmumiem, kas vairāk nekā sešus mēnešus ļoti intensīvi strādāja, lai darījumu īstenotu. Šobrīd smagākais darbs jau ir paveikts un esam nonākuši finiša taisnē, lai nodrošinātu, ka abas kompānijas, kuras arī turpmāk tirgū darbosies ar Printful un Printify zīmoliem, strādātu kā vienots mehānisms, pauž A. Saltonstāls.
Kādi bija galvenie iemesli, kas motivēja Printful un Printify apvienoties?
Apvienošanās process prasīja ilgu laiku, jo abas kompānijas jau pirms tam bija ļoti veiksmīgas. Lēmumu par labu uzņēmumu apvienošanai primāri pieņēmām trīs iemeslu dēļ. Pirmkārt vēlējāmies būtiski uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti. Pirms apvienošanās abas kompānijas tirgū piedāvāja ļoti plašu pakalpojumu spektru, taču šobrīd esam precīzāk pozicionējuši abus zīmolus, tādā veidā palīdzot jaunajiem klientiem skaidrāk saprast, kuru platformu, ņemot vērā viņu vajadzības, izvēlēties. Otrs būtiskais iemesls bija piegādes ķēdes. Printify modelis balstījās uz trešo pušu ražošanu, savukārt Printful lielākoties nodrošināja ražošanu pašu spēkiem. Veicot izpēti, mēs secinājām, ka visefektīvākais risinājums būtu apvienot šīs divas pieejas, piedāvājot klientiem labāko no abām pasaulēm – gan pašu ražošanas kapacitāti, gan sadarbības partneru priekšrocības. Trešais iemesls savukārt bija inovāciju veicināšana. Abām kompānijām bija un joprojām ir spēcīgas tehnoloģiju komandas, taču ievērojama daļa resursu līdz šim tika patērēta risinājumu, kurus jau bija radījusi otra puse, izstrādei. Apvienojoties varam koncentrēties uz jaunu risinājumu radīšanu - izstrādāt funkcijas vienreiz un izmantot tās vairākās platformās, resursus novirzot tieši inovācijām, nevis dublēšanai.
Kā apvienošanās ietekmēs jūsu pozīciju globālajā tirgū un konkurenci ar citiem nozares spēlētājiem?
Kā jau minēju, būtiska daļa no apvienošanās mērķiem ir saistīta ar spēju labāk apkalpot mūsu esošos klientus un efektīvāk strādāt tajos tirgus segmentos, kuros bijām aktīvi līdz šim. Šobrīd mēs strādājam Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV), Kanādā, Lielbritānijā un lielākajā daļā Rietumeiropas valstu. Mūsu ražošanas un loģistikas bāzes savukārt atrodas Latvijā, Spānijā un Lielbritānijā, bet produkciju piegādājam arī uz Franciju, Vāciju, Itāliju un citām valstīm. Jāsaka, ka apvienošanās mums paver jaunas iespējas - gan paplašināšanās, gan jaunu tirgus segmentu iekarošanas ziņā. Līdz šim mūsu galvenā auditorija bijuši mazie tirgotāji. Tas ir ļoti būtisks nozares segments, kas arī turpmāk saglabās savu lomu, taču tagad varam mērķēt arī uz citiem segmentiem – sporta industriju, reprezentācijas prezentmateriālu tirgu, mūzikas industriju un citiem. Domāju, ka tā būs nozīmīga daļa no mūsu nākotnes izaugsmes. Šobrīd jau ļoti aktīvi strādājam, lai attīstītos prezentmateriālu ražošanas nozarē jeb tā dēvētajā promotional industry. Īsāk sakot - mēs palīdzam uzņēmējiem radīt produktus ar viņu logotipiem, veicinot zīmola atpazīstamību. Šī nozare pastāv jau sen, un tā ir ļoti liela, bet līdz šim gandrīz pilnībā balstījusies uz masveida pasūtījumiem. Mēs uzskatām, ka, ienākot šajā tirgū ar personalizētas ražošanas jeb on-demand risinājumiem, varam piedāvāt daudz efektīvāku sadarbību lielai daļai industrijas. Tāpat mēs varam samazināt arī radīto atkritumu daudzumu un palīdzēt uzņēmumiem sekmīgāk sasniegt savus mērķus. Jāatzīst, ka ne Printful, ne Printify pirms apvienošanās šo jomu nopietni neizskatīja, taču kopā mēs varam būt ļoti efektīvs spēlētājs šajā nozarē.
Kādas ir prognozes par uzņēmumu peļņas un apgrozījuma pieaugumu? Vai šajā gadījumā viens plus viens būs divi, trīs vai tomēr daudz vairāk?
Mēs esam pārliecināti, ka, strādājot kopā, varam augt krietni straujāk. Apvienojoties mēs noteikti neko nezaudējam – mēs saglabājam klientu bāzi un ieņēmumus, bet vienlaikus iegūstam iespēju ienākt jaunos segmentos, kas ilgtermiņā nodrošinās papildu izaugsmi. Runāt par konkrētiem skaitļiem mēs publiski nevaram, taču noteikti saredzam izaugsmes tempa pieaugumu un esam pārliecināti, ka šī tendence turpināsies arī nākamajos gados.
Visu interviju lasiet 16.septembra žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.