Produktu veido tirgus 

Saprotot tirgu, klientu un tā vajadzības, var atrast iespējamo risinājumu, kas vislabāk atbilst šīm vajadzībām, tā no savas pieredzes secinājis konsultāciju kompānijas Blackstar Consulting vadītājs Ganons Halls (Gannon Hall), kurš agrāk bijis produkta vadītājs tādās kompānijās kā Shopify, Google Maps, Ticketfly u.c.

Anda Asere, 2019. gada 08. oktobris plkst. 10:30

Šobrīd viņš konsultē jaunuzņēmumus dažādās valstīs, tostarp arī Latvijas kompāniju Printify. Viņš novērojis, ka bieži vien uzņēmumi sāk ar produktu, ko pielāgo tirgum, bet šāda pieeja prasa krietni vairāk laika un līdzekļu, kā rezultātā kompānija zaudē konkurētspēju tirgū. Vairāk par tirgum atbilstošiem produktiem un to, kāpēc mūsdienās ir daudz sliktu produktu un pakalpojumu, G. Halls stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas

Arvien biežāk runā par produkta atbilstību tirgum. Kā jūs raksturotu tirgum atbilstošu produktu?

To var aprakstīt kā situāciju, kad uzņēmuma piedāvājums ir sasniedzis spēcīgu pieprasījumu. Tiesa – to ir vieglāk pateikt, nekā izdarīt. Produkta atbilstība tirgum pamatā nozīmē to, ka jaunuzņēmums sasniedz panākumus, un tas ir ļoti sarežģīti. Ja skatāmies uz skaitļiem, cik daudz riska kapitāla fondi iegulda jaunuzņēmumos, tad tikai par ļoti nedaudziem var teikt, ka ir bijis veiksmīgs rezultāts.

Es nevaru pateikt – ja darīsiet šīs piecas lietas, produkts būs liels hits! Ir daudz lietu ārpus uzņēmuma kontroles, piemēram, tirgus dinamika. Taču es varu palīdzēt palielināt panākumu iespējamību. Aptuveni gadu es darbojos kā konsultants, un lielākajai daļai jaunuzņēmumu, ar ko strādāju, mani ir ieteikuši riska kapitāla fondi – organizācijas, kas šajās kompānijās investē.

Tāpēc, ka tie ir tieši ieinteresēti šo jaunuzņēmumu panākumos?

Tieši tā – fondi ir investējuši naudu, un no to perspektīvas ir svarīgi palīdzēt uzņēmumam, kurā ir ieguldīts, un līdz ar to – arī pašiem sev. Viens no veidiem ir piesaistīt konsultantus ar lielu pieredzi un apmācīt kompānijas, lai tās nepieļautu tās pašas kļūdas, ko daudzas citas. Vēlāk šie jaunuzņēmumi ir daudz zinošāki.

Diemžēl pasaule ir pilna ar sliktiem un nevajadzīgiem produktiem. Kāpēc tā? Labi nodomi, bet slikts izpildījums? Nepareizi pieņemti lēmumi vai varbūt kāds to darījis speciāli?

Nedomāju, ka kāds ar nodomu veido sliktu produktu. Iespējams, tam ir saistība ar apjomiem. Mūsdienās ir daudz cilvēku, kurus citu jaunuzņēmumu panākumi ir iedvesmojuši izveidot tehnoloģiju kompāniju. Izmaksas, lai izveidotu, piemēram, mobilo lietotni ir diezgan zemas. Ir dažādi mākoņpakalpojumi, vairs nevajag pirkt serverus, var veidot virtuālās komandas. Līdz ar to ieejas barjeras, lai radītu produktu, ir dramatiski pazeminājušās, un tāpēc ir daudz vairāk produktu. Un tas nozīmē, ka būs arī daudz sliktu produktu, līdzīgi kā būs arī daudz labu produktu.

Kļūda, ko bieži pieļauj, saistās ar lielu spiedienu piegādāt tirgum kaut ko ātri, un tādās situācijās mēģina pēc iespējas sašaurināt darbības jomu. Dažreiz attīstības procesā inženieri teic, ka izstrāde prasīs vēl trīs nedēļas, bet uzņēmums ir apsolījis investoriem, ka produkts būs gatavs ātrāk. Nereti tiek pieņemts lēmums atteikties no kādas funkcijas un papildināt produktu laika gaitā.

Visu rakstu lasiet 8. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2019. gada 07. oktobris plkst. 12:25

Septembrī vairāk nekā 600 tirgotāji no Lietuvas, Latvijas un Igaunijas izrādījuši interesi...

2019. gada 03. oktobris plkst. 6:23

Virtuālajā vidē ir plašas iespējas tiešajai tirdzniecībai – veidojot savu internetveikalu un...

2019. gada 30. septembris plkst. 15:37

Latvija ir pirmā valsts Eiropā, kur top inovatīva sarunu botu platforma valsts...

2019. gada 26. septembris plkst. 9:06

IT kompānijas Emergn vecākais programmētājs Dāvis Voiceščuks gadu strādāja Silīcija ielejā...

2019. gada 19. septembris plkst. 11:30

SIA Marine Digital System mērķis ir automatizēt procesus ostās, jūrniecības pakalpojumos...

2019. gada 17. septembris plkst. 12:57

Pēdējā pusotra gada laikā Izraēlā pašmāju LED gaismekļu ražotājs «Vizulo» nomainījis un...

2019. gada 16. septembris plkst. 10:16

Latvijas audio tehnoloģiju uzņēmuma Sonarworks vadītājs un līdzdibinātājs Helmuts Bēms, izmantojot...

2019. gada 12. septembris plkst. 14:26

Pēc divu gadu darbības Ziemeļvalstu reģionā ELKO Grupa augusta beigās noslēdza savu pirkumu,...

2019. gada 11. septembris plkst. 15:59

Londonā no 10.- 13. septembrim norisinās viena no vērienīgākajām militārās rūpniecības izstādēm...

2019. gada 11. septembris plkst. 11:09

Latvijas jaunuzņēmums «Parkdroid» sadarbībā ar inovāciju kustību «VEFRESH» uzsācis jaunu...