Jaunākais izdevums

Starptautiskā programmatūru kompānija "Crayon", kas darbojas visā pasaulē, ir uzsākusi savu paplašināšanos Austrumeiropas tirgū, sākotnēji atverot pārstāvniecības Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Uzņēmumā, kas piedāvā risinājumu izstrādi mākslīgajam intelektam (MI), mašīnmācībai, mākoņpakalpojumiem un programmatūrām, šobrīd strādā vairāk nekā 1,5 tūkstoši cilvēku 35 valstīs, un uzņēmums kotējas Oslo biržā.

"Crayon" jau ir ienācis Centrāleiropas tirgū un veiksmīgi atvēris birojus Polijā, Čehijā, Slovākijā, Rumānijā, Bulgārijā, Serbijā, Ukrainā un Krievijā. Šobrīd uzņēmums turpina paplašināties un saskaņā ar "Crayon" grupas izpilddirektora Austrumu un Centrālajā Eiropā Aleksandra Kutovska (Alexander Kutowski) teikto Baltija ir loģisks sākumpunkts uzņēmuma tālākai paplašināšanai Austrumeiropā.

"Austrumeiropas reģionam ir liels potenciāls IT jomā, un mēs redzam, ka spējam palīdzēt to attīstīt ātrāk un efektīvāk. Jau daudzus gadus Baltijas valstis ir slavenas ar saviem progresīvajiem IT risinājumiem un uzņēmumiem. Gan darbinieki, gan uzņēmumi šeit pievērš lielu uzmanību IT zināšanu un infrastruktūras uzlabošanai, tāpēc tas ir lielisks darbalauks mūsu ekspertīzes risinājumiem," stāsta A. Kutovskis.

Kā apgalvo Tomass Ruzgijs (Tomas Ruzgys), "Crayon" vadītājs Baltijas valstīs, tirgū uzņēmums izceļas ar risinājumiem un iespējām mākslīgā intelekta jomā. Pēdējo sešu gadu laikā tas visā pasaulē ir īstenojis vairāk nekā 100 MI projektu un izveidojis 5 MI zināšanu centrus, kuru resursi būs pieejami arī birojiem Baltijas valstīs un Austrumeiropā. Tā kā uzņēmumā MI projektos strādā gan akadēmiķi, gan arī bijušie CERN (Eiropas kodolpētījumu organizācija) un citu organizāciju darbinieki, tam ir visas iespējas izmantot MI atsevišķās jomās, piemēram, optikā, neirolingvistikā un citās.

"Pielietojot IT risinājumus konkrētai situācijai, procesā tiek iesaistīti arī akadēmiķi, un tas ļauj īstenot arī nestandarta projektus. Kāds piemērs no pašu uzņēmuma: lai piesaistītu datu zinātniekus, tika izveidots īpašs mākslīgais intelekts, kurš veica šo zinātnieku atlasi. MI pārbaudīja un atlasīja cilvēkus, kuri interesējās par konkrētām MI vai datu zinātnes jomām un potenciāli iekļāvās uzņēmuma amata vietās. Cits piemērs – kopā ar "TINE" SA, Norvēģijas lielāko piena produktu ražotāju, izplatītāju un eksportētāju, ar mašīnmācības palīdzību esam kardināli mainījuši visu Norvēģijas piena rūpniecības industriju. Pateicoties mašīnmācībai, mums bija iespēja prognozēt piena ražošanas daudzumu un piegādi no katras govs, fermas un valsts 24 mēnešus uz priekšu," stāsta T. Ruzgijs.

Šobrīd uzņēmumā strādā vairāk nekā 600 tehniķu visās IT jomās, tāpēc tas spēj piedāvāt dažāda mēroga risinājumus atbilstoši konkrētajiem izaicinājumiem.

"Vēl viena joma, kurā mēs esam spēcīgi, ir mākoņskaitļošana un programmatūru licencēšana, infrastruktūru optimizācija, automatizācija un pārvaldība. Mūsu unikalitāte šajā jomā ir tā, ka strādājam nevis ar vienu, bet ar visiem IT pakalpojumu līderiem, piemēram, "Microsoft", "Google" vai "Amazon". Sniedzam arī iespēju saņemt visus konkrētajam uzņēmumam nepieciešamos IT risinājumus no viena uzņēmuma un ērti pārvaldīt tā IT saimniecību. Kad runājam par Baltijas valstīm, mēs redzam, ka šai jomai pievērsīsim lielu uzmanību, jo tā pieprasīta – šobrīd te jau ir klienti. Pašlaik Baltijā mums ir 9 darbinieki, bet mērķis ir līdz gada beigām paplašināt komandu un izveidot klientu portfeli," papildina T. Ruzgijs.

"Crayon" galvenā mītne atrodas Oslo, Norvēģijā, taču uzņēmums pastāvīgi paplašinās, un šobrīd tam ir jau 50 biroji 35 dažādās valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veiksmīga biznesa pamatā 90% gadījumu galvenā loma ir komandai, bet atlikušajos 10% - stratēģijai, kas paredz uzņēmuma darbības plānu ilgtermiņā, spriež Ēriks Mentelis, SIA Crayon Latvija vadītājs.

Komandai uzņēmuma veiksmes stāstā ir ļoti liela loma – cik spēcīga ir komanda, tik labi ir arī uzņēmuma rādītāji, domā Ē.Mentelis, piebilstot, ka papildus tam komandai ir jābūt arī pašmotivētai un atbildīgai. Ikvienam uzņēmuma darbiniekam skaidri jāzina, kādi ir uzņēmuma mērķi un kas tieši viņam jādara, lai šo mērķi palīdzētu sasniegt, teic Crayon Latvija vadītājs. Būtiska loma ir arī iekšējai komunikācijai - katram komandas dalībniekam ir jābūt iespējai paust savu viedokli, jo tas viennozīmīgi veicina komandas iesaisti darba plānošanā un procesos, kā arī piederības sajūtu uzņēmumam un tā pārstāvētajām vērtībām, atzīmē Ē.Mentelis.

Gūst pieredzi ārzemēs

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #41

DB, 10.10.2023

Dalies ar šo rakstu

Bāzes procentu likmju paaugstināšana dod Latvijas ekonomikai daudz lielāku sitienu nekā citām Eiropas valstīm, ka ir jāsamazina vai pat jābeidz skaidras naudas norēķini un ka tomēr ir iespējams pelnīt un attīstīties arī laikā, kad kopējā ekonomikas izaugsme ir gandrīz apstājusies, pārliecināta lielākās mūsu valsts vietējās bankas – Rietumu Bankas – valdes priekšsēdētāja Jeļena Buraja.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 10.oktobra numurā lasi:

Statistika

Reģistrēto patentu skaits aug

Nodokļi

Satricinājumi audzē specnodokļus

Aktuāli

Kā valdības prioritātes kļūst maznozīmīgas budžetā

Tēma

Pieņēmumi par ekonomisko izaugsmi pārāk optimistiski

Atkritumu apsaimniekošana

Kam jānodrošina atkritumu apsaimniekošana Latvijā? SIA ZAAO valdes priekšsēdētājs Gints Kukainis

Pasaules ekonomika

Katram ģeopolitiskajam blokam pa uzņēmuma daļai

Portrets

Ēriks Mentelis, SIA Crayon Latvija vadītājs

Brīvdienu ceļvedis

Roberts Jansons, alus darītavas Duna Brewery vadītājs

Komentāri

Pievienot komentāru