Zemas cenas kavē eksportu medicīnas pakalpojumu nozarē, jo Rietumvalstu iedzīvotāji netic, ka par zemām cenām var kaut ko kvalitatīvi izdarīt, norāda Māris Rēvalds, Veselības centrs 4 valdes priekšsēdētājs.
Tāpat tūrisma aģentūras arī nevēlas piesaistīt klientus par zemām komisijām. Tādējādi daudzi uzņēmumi ir izveidojuši divas cenu listes - vienu vietējiem klientiem un vienu - ārzemniekiem. Savukārt Austrumu pacienti bieži vien interesējas, vai nav divas cenu listes un uzzina pa apvedceļiem, kādas ir vietējās cenas.
Pēdējā laikā ir parādījušies vairāki medicīnas pakalpojumu uzņēmumi, kuri eksportē savus pakalpojumus, stāsta M. Rēvalds, piebilstot, ka ievērojami atšķiras Rietumu tirgus un Austrumu tirgus. Daļa klientu ir no bijušo Padomju Savienības valstīm, un viņi parasti veido 60-70% no kopējā klientu skaita. Savukārt pārējie ir no Rietumiem nākoši pacienti – Lielbritānijas un Īrijas, vai Zviedrijas un Norvēģijas.
Rietumniekus piesaista cenas un kvalitātes attiecība, jo viņu acīs Latvijas pakalpojumu kvalitāte ir zemāka, savukārt Austumos varam konkurēt, jo ir nostaļģija pēc pagātnes, arī mentalitāte ir saskanīgam uzsver M. Rēvalds.



