Revolut klientu skaits sasniedz trīs miljonus

2018. gada 14. novembris plkst. 7:37
Autors: Anda Asere
Sadaļa: Fin-tech
Dalies ar šo rakstu

Finanšu tehnoloģiju kompānijai Revolut klientu skaits sasniedz trīs miljonus - tie veikuši vairāk nekā 230 miljonus darījumu, kuru kopējā vērtība sasniedz 30 miljardus dolāru; katru mēnesi tiek atvērti 250 tūkstoši jaunu konti.

«Lielākā daļa klientu ir no Lielbritānijas – teju 1,3 miljoni. Tiem seko Francija ar aptuveni 400 tūkstošiem, Polija ar 241 tūkstoti un Īrija ar 150 tūkstošiem. Lietotāju skaita pieaugums seko šādai loģikai – jo vairāk klientu, jo vairāk cilvēku, kas runā par uzņēmumu, tāpēc informācija izplatās ātrāk un izaugsme paātrinās. Katru dienu mums ir aptuveni 8000 jauni lietotāji,» norāda Ieva Elvīra Kazakevičjūte (Ieva Elvyra Kazakevičiūtė), «Revolut» sabiedrisko attiecību vadītāja Ziemeļeiropā.

Pēdējā laikā visā pasaulē sevišķi aktīvi darbojas krāpnieki, kuri piesavinās maksājuma karšu datus. Tāpēc kompānija veltījusi daudz resursu un uzmanības datu analīzes un inženierijas funkciju pilnveidošanai un speciālistu piesaistei. Uzņēmums to dara, lai būtu iespējams automatizēt, paātrināt un uzlabot risinājumus, kas izvērtē iespējamos naudas atmazgāšanas un karšu datu zādzību gadījumus.

«Mums ir divi mērķi – garantēt savu klientu drošību un nodrošināt drošu uzņēmuma eksponenciālo izaugsmi. Ja plāno desmitiem miljonus klientu, nedrīksti paļauties tikai uz manuālu cilvēku darbu, jo pieaug cilvēcisko kļūdu iespējamība, turklāt ir gandrīz neiespējami šādā tempā nolīgt atbilstoši kvalificētus darbiniekus. Tādēļ procesiem jābūt automatizētiem. Finanšu krāpnieki un viņu metodes pilnveidojas, tādēļ mums ir jāgarantē, lai mēs vienmēr būtu vismaz soli priekšā,» norāda Andris Bičeika, «Revolut» biznesa attīstības vadītājs.

Kompānijas jaunais automātiskās mašīnmācīšanās algoritms darbojas, aprēķinādams iespējamās un visvairāk pieļaujamās klienta darbības, izvērtējot to, kā viņš izmanto savu karti un mobilo lietotni. Ar datiem un aprēķiniem pamatotas prognozes ļauj atpazīt jebkādu klientam neraksturīgu darbību un novērtēt to kā iespējamu krāpniecības gadījumu. Algoritmi spēj apstrādāt daudz datu, tāpēc sistēma var daudz ātrāk un precīzāk pamanīt aizdomīgas un klientam neraksturīgas darbības, piemēram, aizdomīgu norēķināšanos internetā. Ja kāda no klienta veiktajām darbībām kontā neatbilst ierastajai rīcībai un norēķināšanās veidam, «Revolut» var nekavējoties iesaldēt norēķinus ar karti un palūgt klientu, lai tas apstiprina, ka šo maksājumu tiešām veica pats. Tādā veidā tiks saīsināts kartes un konta atbloķēšanas process.

Jaunā «Revolut» drošības sistēma ieviesta un testēta no augusta un šajā laikā krāpšanas gadījumi klientu starpā samazinājušies četras reizes. Visbiežākie krāpšanas gadījumi saistās ar norēķiniem internetā, karšu datu viltošanu un karšu zādzībām.
Šī sistēma pielāgota arī tam, lai garantētu naudas atmazgāšanas risku novēršanu. Algoritms izveido ikviena lietotāja riskantuma profilu, balstoties uz to, kā klients līdz šim lietojis karti un mobilo lietotni. Ikviens veiktais darījums tiek izvērtēts reālā laikā un nosaka statistisko iespējamību, vai operācija ir likumīga vai iespējami nedroša. Šie aprēķini tiek summēti galējā riska novērtējumā – kad šis rezultāts sasniedz noteiktu robežu, darbā iesaistās speciālists un klientam tiek palūgts iesniegt papildu informāciju par veikto darījumu. Šī informācija vēlāk tāpat tiek iekļauta algoritmā, lai nākotnē līdzīgas darbības netiktu uzskaitītas kā aizdomas.

«Mēs pastāvīgi komunicējam ar tradicionālo banku pārstāvjiem un šoreiz, iepazīstinot viņus ar mūsu jauno drošības sistēmu, esam pat saņēmuši piedāvājumus šo tehnoloģiju no mums nopirkt. Informācija un rezultāti, kurus varam precīzi izvērtēt un attēlot desmit minūšu laikā, tradicionālajā bankā prasītu aptuveni stundu speciālista darba,» apgalvo A. Bičeika.

Pašlaik tiek veikti pēdējie soļi pirms starta jaunos tirgos. Drīzumā ir plānots sākt darboties ASV, Kanādā, Austrālijā, Singapūrā un Honkongā. «Visas šīs valstis ir ļoti lieli vai tehnoloģiski attīstīti tirgi,» saka I. E. Kazakevičjūte. Šo tirgu apguvei tiks izmantotas iepriekš piesaistītās investīcijas, bet, iespējams, ka jauno tirgu apguves otrajā fāzē Brazīlijā, Indijā un citur būs vajadzīgs papildu finansējums. Viņa gan atzīst, ka jaunu valstu apguvē lielākais izaicinājums nav finanšu ieguldījumi, bet gan regulējums. Katrā valstī ir specifiskas prasības, kurām uzņēmumam ir jāatbilst, lai tur varētu darboties. Piemēram, Eiropas Savienībā uzņēmumam ir tikai jāatbilst regulatora prasībām – Revolut gadījumā tā ir Lielbritānijas Finanšu pakalpojumu pārvalde. Turpretī ASV ir 52 šādas iestādes – pa vienai katrā štatā – un vēl aptuveni desmit federālie regulatori.

«Revolut» darbību sāka 2015. gada jūlijā, iepazīstinot pasauli ar ambiciozu mērķi mainīt banku sektoru. Uzņēmuma klienti ar mobilās lietotnes palīdzību var atvērt kontu, tērēt naudu 150 dažādās valūtās visā pasaulē bez papildu samaksas, aplikācijā vienlaikus glabāt un pārvaldīt līdz 25 valūtām un tās mainīt, izmantojot starpbanku valūtas kursu.

«Revolut» tiek dēvēts par vienu no straujāk augošajiem finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmumiem un tas ir piesaistījis 336 miljonus ASV dolāru no tādiem investoriem kā «Index Ventures», «Ribbit Capital», «Balderton Capital» un «DST Global».

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārds