Pārtika

Rīgas miesnieka sortimenta paplašināšanā investē teju miljonu eiro

Db.lv,22.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Maag Latvija” investē aptuveni vienu miljonu eiro, lai paplašinātu zīmola “Rīgas Miesnieks” produktu klāstu svaigas un marinētas gaļas segmentā.

“Paplašinot “Rīgas Miesnieks” produktu klāstu, mēs ieguldām ne tikai zīmola attīstībā, bet arī Latvijas pārtikas ražošanā kopumā, stiprinot vietējo uzņēmējdarbību un veicinot valsts ekonomiku,” saka Heino Lapiņš, AS “Maag Latvija” valdes loceklis.

Investīcijas ļaus palielināt ražošanas apjomus gan vietējam tirgum, gan eksportam, kā arī radīs jaunas darba vietas. “Rīgas Miesnieks” šobrīd ir aptuveni 28% no Latvijas gaļas produktu tirgus, pēdējo gadu laikā tā eksports pieaudzis par 27%. “Mēs sekojam līdzi situācijai tirgū un novērojam, ka arvien pieaug importētās gaļas apjoms, un arvien biežāk tiek ziņots par gadījumiem, kad gaļa neatbilst kvalitātes standartiem un visdrīzāk nav droša patērētājiem. Līdz ar paplašināšanos veicinām veselīgu konkurenci vietējā tirgū, kas nāk par labu gan nozarei, gan visiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri uzturā lieto gaļu vai tās produktus,” papildina H. Lapiņš.

Sortimentu un dizaina attīstība ir arī loģisks turpinājums zīmola vizuālās identitātes atjaunošanai, kas aizsākās iepriekšējos gados. Turpmāk visus “Rīgas Miesnieks” produktus varēs atpazīt pēc jaunā dizaina iepakojuma tumši zilajā un ziloņkaula tonī. Līdz ar paplašināšanos zīmola sortimentu veido vairāk nekā 500 produkcijas veidu visās gaļas produktu kategorijās.

Jau ziņots, ka 2023.gada augusta beigās tika pabeigts darījums, kurā Somijas gaļas pārstrādātāja "HKScan" Baltijas uzņēmumi - "HKScan Latvia", "HKScan Estonia" un "HKScan Lietuva" - pārdoti Igaunijas gaļas un piena produktu ražošanas koncernam "Maag Grupp".

"HKScan Latvia" līdz ar īpašnieka maiņu mainīja nosaukumu uz "Maag Latvija".

Pārtika

Zaļais kurss jau tagad ir trieciens pārtikas ražotājiem

LETA,24.04.2025

Gaļas pārstrādes uzņēmuma AS "Maag Latvija", kuram tostarp pieder zīmols "Rīgas miesnieks", valdes loceklis Heino Lapiņš.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražotājiem šobrīd ir ļoti izaicinošs laiks saistībā ar izejvielu un energoresursu cenu kāpumu, kā arī lielais nezināmais ir Zaļais kurss, kas jau tagad rada būtiskas papildu izmaksas ražotājiem, intervijā atzina gaļas pārstrādes uzņēmuma AS "Maag Latvija", kuram tostarp pieder zīmols "Rīgas miesnieks", valdes loceklis Heino Lapiņš.

Pēc viņa teiktā, pēdējo mēnešu laikā liellopa un cāļa gaļas cenas ir pieaugušas par 1,5 līdz diviem eiro kilogramā, salīdzinot ar pērnā gada aprīli, tostarp liellopa gaļai pieaugums pārsniedz 30%, bet cāļa gaļai - 20%. "Tas ir ļoti straujš un būtisks sadārdzinājums," uzsvēra Lapiņš.

Viņš arī norādīja uz neskaidrību saistībā ar elektroenerģijas turpmāko cenu. "Parasti februārī, martā un aprīlī cenas iet uz leju, bet vasarā biržas cenas ir augšā. Taču šogad februāris mūs pārsteidza ar nepatīkami augstām cenām, un arī aprīļa sākums bija sarežģīts. Tas rada nestabilitāti," teica "Maag Latvija" valdes loceklis.

Lapiņš atzīmēja, ka zaļais kurss jau tagad ir trieciens pārtikas ražotājiem un rada būtiskas papildu izmaksas ražotājiem. "Zaļais kurss, ko Latvija ir uzņēmusies pirms pāris gadiem, tagad sāk spiest arī ražotājus," viņš sacīja.