Sākam biznesu: Bērnu apģērbā apvieno skaisto ar praktisko

2018. gada 30. oktobris plkst. 8:51
Autors: Linda Zalāne
Dalies ar šo rakstu

Vēlme apvienot skaisto ar praktisko ir bērnu apģērbu zīmola Wuf Kids stūrakmens.

Wuf Kids radītāji un veidotāji Madara un Toms Langes ģimenes uzņēmuma attīstībai pievērsās pirms aptuveni divarpus gadiem, kad radusies vēlme uzšūt kādu skaistu apģērba gabalu savai pirmdzimtajai meitiņai. Madara ir ieguvusi maģistra grādu tiesību zinātnēs, bet Toms Rīgas Tehniskajā universitātē studējis uzņēmējdarbību, līdzšinējā darba pieredze viņam bija saistīta ar tirdzniecības jomu. Abiem līdz šim nav bijis pieredzes apģērbu ražošanā un dizaina veidošanā, bet plecu pie pleca viņi saviem spēkiem attīsta savu uzņēmumu.

«Biznesa ideja radās ļoti spontāni. Kopā ar mammu, kura savulaik bija profesionāla šuvēja, aizbraucām uz auduma veikalu, vēlējāmies uzšūt kādas smukumlietiņas meitiņai. Rezultātā no veikala atbraucām gan ar audumiem, gan ar hobija klases šujmašīnu, lai gan pašām mums mājās jau bija padomju laika «taisnās vīles» šujmašīna. Tā tapa pirmās lietiņas pašu meitiņai, vēlāk nolēmu tās arī nobildēt un parādīt citiem savos facebook un instagram kontos. Uzreiz radās pieprasījums, un nekas cits neatlika kā kopā ar mammu censties to apmierināt. Pavisam drīz jau attapāmies – pieprasījums ir tik liels, ka jau jādomā kaut kas nopietnāks, jāiegādājas profesionāla tehnika un jāpiesaista papildu darba rokas. Patlaban kopā ar mammu ik dienas drēbes šuj vēl divas darbinieces,» stāsta Wuf Kids idejas autore Madara. Viņa atzīst, ka biznesu sāka, jūtu vadīta, neizpētot tirgus situāciju, nerakstot biznesa plānu. Tagad gan viņa jau apzinājusi vietējos ražotājus un to veikumu vērtē kā kvalitatīvu.

Kopš paša sākuma Madaras biznesa idejai noticēja arī viņas vīrs Toms, kurš tolaik bijis mājās, izmantojot bērnu kopšanas atvaļinājumu. Nu jau ģimenē aug arī jaunākā atvase, dēls, kurš patlaban ir aktīvajā viengadnieka vecumā. «Tas ir sava veida izaicinājums strādāt mums visiem kopā. Kamēr viens strādā, otrs pieskata bērnus, un tā maināmies. To neuztveram par apgrūtinājumu, bet mūsu biznesa modeli. Turklāt zīmols aug līdz ar mūsu bērniem. Visu vispirms esam uzšuvuši viņiem, izmēģinājuši un izpētījuši, lai praktiskās lietas patiesi pildītu savu funkciju un audums būtu kvalitatīvs. Tāpat līdz ar bērnu audzināšanu esam sapratuši, cik svarīgi, ka drēbes der ilgākam periodam. Līdz ar to esam izstrādājuši tādu rāpuļa jeb t.s. bodija modeli, kuru var pagarināt, tas der nevis trīs mēnešus, bet pusgadu. Paplašināt vecuma diapazonu gan īpaši neplānojam, jo bērni, sasniedzot sešu gadu vecumu, jau paši kļūst patstāvīgāki un izvēlas apģērbu, turklāt šajā vecumā sāk mainīties arī bērnu auguma aprises – viens ir garāks, otrs īsāks, kāds smalkāks, kāds miesās druknāks,» teic Toms.

Visu rakstu Caur savu pieredzes prizmu lasiet otrdienas, 30.oktobra laikrakstā Dienas Bizness! Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārds