Sākam biznesu: Bērnu apģērbā apvieno skaisto ar praktisko 

Vēlme apvienot skaisto ar praktisko ir bērnu apģērbu zīmola Wuf Kids stūrakmens.

Linda Zalāne, 30.10.2018
1/15

Wuf Kids radītāji un veidotāji Madara un Toms Langes

Foto: Paula Čurkste/LETA

Wuf Kids radītāji un veidotāji Madara un Toms Langes ģimenes uzņēmuma attīstībai pievērsās pirms aptuveni divarpus gadiem, kad radusies vēlme uzšūt kādu skaistu apģērba gabalu savai pirmdzimtajai meitiņai. Madara ir ieguvusi maģistra grādu tiesību zinātnēs, bet Toms Rīgas Tehniskajā universitātē studējis uzņēmējdarbību, līdzšinējā darba pieredze viņam bija saistīta ar tirdzniecības jomu. Abiem līdz šim nav bijis pieredzes apģērbu ražošanā un dizaina veidošanā, bet plecu pie pleca viņi saviem spēkiem attīsta savu uzņēmumu.

«Biznesa ideja radās ļoti spontāni. Kopā ar mammu, kura savulaik bija profesionāla šuvēja, aizbraucām uz auduma veikalu, vēlējāmies uzšūt kādas smukumlietiņas meitiņai. Rezultātā no veikala atbraucām gan ar audumiem, gan ar hobija klases šujmašīnu, lai gan pašām mums mājās jau bija padomju laika «taisnās vīles» šujmašīna. Tā tapa pirmās lietiņas pašu meitiņai, vēlāk nolēmu tās arī nobildēt un parādīt citiem savos facebook un instagram kontos. Uzreiz radās pieprasījums, un nekas cits neatlika kā kopā ar mammu censties to apmierināt. Pavisam drīz jau attapāmies – pieprasījums ir tik liels, ka jau jādomā kaut kas nopietnāks, jāiegādājas profesionāla tehnika un jāpiesaista papildu darba rokas. Patlaban kopā ar mammu ik dienas drēbes šuj vēl divas darbinieces,» stāsta Wuf Kids idejas autore Madara. Viņa atzīst, ka biznesu sāka, jūtu vadīta, neizpētot tirgus situāciju, nerakstot biznesa plānu. Tagad gan viņa jau apzinājusi vietējos ražotājus un to veikumu vērtē kā kvalitatīvu.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Kopš paša sākuma Madaras biznesa idejai noticēja arī viņas vīrs Toms, kurš tolaik bijis mājās, izmantojot bērnu kopšanas atvaļinājumu. Nu jau ģimenē aug arī jaunākā atvase, dēls, kurš patlaban ir aktīvajā viengadnieka vecumā. «Tas ir sava veida izaicinājums strādāt mums visiem kopā. Kamēr viens strādā, otrs pieskata bērnus, un tā maināmies. To neuztveram par apgrūtinājumu, bet mūsu biznesa modeli. Turklāt zīmols aug līdz ar mūsu bērniem. Visu vispirms esam uzšuvuši viņiem, izmēģinājuši un izpētījuši, lai praktiskās lietas patiesi pildītu savu funkciju un audums būtu kvalitatīvs. Tāpat līdz ar bērnu audzināšanu esam sapratuši, cik svarīgi, ka drēbes der ilgākam periodam. Līdz ar to esam izstrādājuši tādu rāpuļa jeb t.s. bodija modeli, kuru var pagarināt, tas der nevis trīs mēnešus, bet pusgadu. Paplašināt vecuma diapazonu gan īpaši neplānojam, jo bērni, sasniedzot sešu gadu vecumu, jau paši kļūst patstāvīgāki un izvēlas apģērbu, turklāt šajā vecumā sāk mainīties arī bērnu auguma aprises – viens ir garāks, otrs īsāks, kāds smalkāks, kāds miesās druknāks,» teic Toms.

Visu rakstu Caur savu pieredzes prizmu lasiet otrdienas, 30.oktobra laikrakstā Dienas Bizness! Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

No šīs sadaļas

Ivars Saide 20 savas dzīves gadus ir strādājis šovbiznesa industrijā - bijis...

Burgernīcas Street Burgers vadītājs Aleksandrs Vēvers Āgenskalnā atvēris picēriju Street Pizza,...

Ar sliktu garastāvokli nav jēgas taisīt kūku, uzsver Gulbenes uzņēmēja Inese Veismane....

Stradu pagasta piemājas saimniecībā Pakalnieši jau vairākus gadus tiek ražots Pakalniešu siers....

Sliktākā pieredze ir bijusi ar modes lielvalsti Franciju, atzīst viena no apģērbu...

Latvijā radītie tricikli Wolftrike vispirms izturējuši trieciena pārbaudi pašmāju drifta hallē...

Keramiķe Linda Romanovska atradusi līdzsvaru un īsto dzīves telpu, kurā bez stresa,...

Cena, piedāvājums un tirgus izpēte - ir trīs faktori, kas noteikti jāņem...

Redzot, ka dizaina sporta apģērbu niša ir diezgan brīva, Latvijas bikini fitnesa...

Modes zīmols One Wolf oktobra beigās Vecrīgā atklās jaunu veikalu, kurš būs...