Jaunākais izdevums

Daudzi Latvijas iedzīvotāji, ieklausoties uzņēmuma Simply Travel pārstāvju rožainajos solījumos par lētām brīvdienām Spānijas dienvidos un Kanāriju salās, samaksājuši iespaidīgas naudas summas.

Taču rezultāts – ne ceļojuma, ne naudas, un arī Simply Travel pārstāvji, kuri iepriekš, pirms samaksāta nauda, naski komunicēja, tagad pazuduši bez pēdām – ne atbild uz telefona zvaniem, ne uz e-pastiem, ne arī sastopami birojā, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Simpy Travel darbības shēma bijusi vienkārša. Cilvēks saņem telefona zvanu, kurā viņu apsveic, ka ieguvis laimestu – planšetdatoru, videokameru vai vīnu kolekciju. Lai saņemtu balvu, zvanītājam ir tik vien jāizdara, kā jāaiziet uz prezentāciju kādā no Rīgas viesnīcām, bet līdzi noteikti jāņem laulātais draugs. Interesanti, ka firmas pārstāvji loterijas laimētāju uzrunājuši vārdā.

Inese, kura pašlaik nav vēlējusies publiskot savu uzvārdu, Neatkarīgajai stāstījusi, ka kādā jūlija dienā viņa labprāt piekritusi doties uz prezentāciju kopā ar savu vīru.

Prezentācijā bija sapulcējušies pieci pāri, kā arī trīs latviski runājošas meitenes, kuras uzreiz stādījās priekšā kā privātās konsultantes. Inesei ar vīru konsultanta pietrūka, tādēļ, lai negarlaikotos, viņiem piedāvāja aizpildīt anketu, kurā sīki un smalki bija jānorāda ģimenes ienākumi, ceļošanas paradumi.

Pēc anketēšanas notikusi prezentācija – anglis Pauls Evanss, kurš stādījies priekšā kā firmas pilnvarotā persona, sīki un smalki stāstījis par iespējām iegādāties īpašumtiesības uz laiku Malagā un Tenerifē – dzīvošanu luksusa apartamentos četrām personām. Manipulējot ar cipariem, pārstāvis uzbūris tik vilinošu ainu, ka daudzi klātesošie sapratuši – šī ir brīnišķīga iespēja, tikai jāatver maciņš. Nieka 450 latu par diviem nedēļas atvaļinājumiem Malagā un Tenerifē, turklāt šīs iespējas izmantojamas 18 mēnešu laikā. Tikai viena problēma – nauda jāsamaksā tūlīt un uzreiz – prezentācijas laikā, noskaidroto atstāsta laikraksts.

Daudziem naudas līdzi neesot bijis, bet Simply Travel pārstāvji laipni lūguši doties uz tuvāko bankomātu, lai izņemtu naudu. Aizdomīgi gan šķitis, ka Simply Travel pārstāvji nav iedevuši pirkuma čeku par samaksāto naudu – to solījuši atdot nākamajā dienā firmas birojā Rīgā, Skanstes ielā 54. Tajā dienā ceļojumus iegādājušies četri no pieciem pāriem. Laimīgie pircēji piedalījās loterijā. Inese un vīrs laimēja pudeli vīna (un nevis kolekciju), taču vēl joprojām laimestu nav saņēmuši.

Nākamajā dienā Ineses vīrs devies uz Skanstes ielu, lai saņemtu čeku, bet birojā neesot bijis neviena. Ēkā satiktais apsargs pastāstījis, ka firma par īres nemaksāšanu izlikta no telpām.

Inese noskaidrojusi, ka šādas prezentācijas notikušas sešreiz nedēļā, turklāt sākot vismaz no 2013. gada sākuma.

Daudzi cilvēki par Simply Travel vērsušies Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC piemēro SIA Simply Travel 8000 latu sodu

Žanete Hāka, 20.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), izvērtējot izmitināšanas pakalpojumu sniedzēja SIA Simply Travel īstenotās komercprakses atbilstību patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām, atzinis komersanta īstenoto komercpraksi par negodīgu un piemērojis 8000 latu lielu naudas sodu.

Kā informē PTAC, SIA Simply Travel īstenoto komercpraksi sāka vērtēt, balstoties uz patērētāju iesniegtajām sūdzībām par komersanta rīcību organizētajās prezentācijās ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas (viesnīcās), kā arī slēdzot ar patērētājiem līgumus par izmitināšanas pakalpojumu nodrošināšanu ārvalstīs.

PTAC konstatēja, ka SIA Simply Travel, piedāvājot pakalpojumus, nav sniegusi informāciju par atteikuma tiesībām, ierobežojusi atteikuma tiesību īstenošanu, kā arī rīkojusies profesionālajai rūpībai neatbilstoši, apgrūtinot patērētājiem iespēju sazināties ar SIA Simply Travel, kas nepieciešama līgumsaistību izpildei un atteikuma tiesību īstenošanai. Izvērtējot patērētāju sniegto informāciju, PTAC konstatēja, ka SIA Simply Travel ir īstenojusi arī maldinošu komercpraksi, nepatiesi apgalvojot, ka pakalpojums pieejams tikai ļoti ierobežotu laiku un līgumu par piedāvāto cenu iespējams noslēgt tikai prezentācijas dienā, samaksājot līgumā noteikto summu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Aicina pievērst rūpīgu uzmanību Simply Travel līgumiem

Žanete Hāka, 20.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) ir vērsušies patērētāji, sniedzot informāciju par atteikuma tiesību nenodrošināšanu noslēgtajos līgumos ar SIA Simply Travel par izmitināšanas pakalpojumu iegādi ārvalstu kūrortos, informēja centra pārstāvji.

PTAC aicina patērētājus būt vērīgus, slēdzot līgumus ar attiecīgo komersantu. Pastāv iespējamība, ka SIA Simply Travel īsteno negodīgu komercpraksi, nenodrošinot normatīvajos aktos paredzētās atteikuma tiesības, norāda patērētāju aizstāvji.

PTAC ir uzsācis vērtēt SIA Simply Travel īstenotās komercprakses atbilstību patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām. Gadījumā, ja, izvērtējot PTAC rīcībā esošos materiālus, SIA Simply Travel darbībā tiks konstatēts pārkāpums, kas ir radījis vai varētu radīt būtisku kaitējumu patērētāju kolektīvajām interesēm, PTAC savas kompetences ietvaros būs tiesīgs lemt par attiecīga saistoša lēmuma pieņemšanu, kas tiks publicēts PTAC mājaslapā.

Komentāri

Pievienot komentāru