Jaunākais izdevums

Hyundai, Nissan un Mitsubishi oficiālais dīleris Latvijā SIA Skandi Motors pēc 499 389 latu zaudējumiem 2010.gadā pērn spējis nopelnīt 902 279 latus, liecina SIA Firmas.lv informācija.

2009.gadā kompānijas zaudējumi bija 511 218 lati.

Ievērojami - par 108% - audzis arī Skandi Motors apgrozījums: no 13,5 miljoniem latu 2010.gadā līdz 28,15 miljoniem latu pērn. 2009.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 9,2 miljoni latu.

Skandi Motors vadības ziņojumā labie finanšu rezultāti skaidroti ar jaunu auto pārdošanas strauju atdzīvošanos - salīdzinājumā ar 2010.gadu pērn tas esot audzis par 78%.

Tāpat veiksmes pamatā bijusi spēja ātri pielāgoties izmaiņām tirgū, piemēram, 2011.gada martā Japānā notikusī zemestrīce lika saprast, ka konkurentiem pieejamo auto skaits būs ierobežots, tāpēc Skandi Motors pārorientējis naudas resursus uz visu pārstāvēto auto zīmolu pieejamo auto iegādi un nodrošināšanu krājumos. Tas ļāvis veikt aktīvu pārdošanu ar normāliem uzcenojumiem.

Skandi Motors arī izdevies nostabilizēt iepriekšējo gadu straujo kritumu pēcpārdošanas sadaļā.

Šogad uzņēmums apņēmies paplašināt salonu, lai varētu prezentēt vairāk Nissan markas automašīnu, kuru pārdošanas apjomi ir līdzīgi Mitsubishi daļai.

SIA Skandi Motors ar auto tirdzniecību Latvijā nodarbojas kopš 2001.gada. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 383 000 latu.

Uzņēmuma lielākais kapitāldaļu turētājs - 90,99% - ir Pēteris Spredzis, atlikusī daļa - 9,01% - pieder Kasparam Ponem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Skandi Motors pērn strādājis ar 337 tūkstošu eiro zaudējumiem

Žanete Hāka, 11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu «Mitsubishi», «Hyundai» un «Nissan» oficiālais pārstāvis Latvijā SIA «Skandi Motors» 2018. gadā palielinājis apgrozījumu par 2,3% salīdzinājumā ar 2017. gadu, taču atsevišķu negatīvu apstākļu dēļ strādājis ar zaudējumiem, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «Skandi Motors» apgrozījums pērn sasniedza 40,539 miljonus eiro, bet uzņēmuma zaudējumi bija 337 tūkstoši eiro. «Negatīvais rezultāts nav uzskatāms par kādu būtisku tendenci uzņēmuma darbībā,» sacīts SIA «Skandi Motors» gada pārskatā.

Tajā atzīmēts, ka autotirgotājs 2018. gadā norakstījis būtiskus mārketinga izdevumus, lēnas aprites rezerves daļu krājumu, kā arī vairākas citas izdevumu pozīcijas. SIA «Skandi Motors» apgrozījums, lai arī pieaudzis, nav palielinājies tik strauji kā citus gadus, galvenokārt, dēļ izmaiņām pārstāvēto auto zīmolu modeļu gammā un arvien sīvākas konkurences gandrīz visos autotirgus segmentos.

SIA «Skandi Motors» apgrozījuma izmaiņas Infogram Uz 2019. gadu SIA «Skandi Motors» raugās pozitīvi. Autotirgotājs plāno nostiprināt esošās pozīcijas gan pārdošanas, gan pēcpārdošanas segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiālais Hyundai zīmola pārstāvis Skandi Motors atzīts par labāko Hyundai pārstāvi Baltijas valstīs.

Vērtēšanas kritēriji, izvēloties labāko dīleri Baltijā, ietvēra vairākus būtiskus aspektus, tostarp klientu apmierinātības novērtējumu, uzņēmuma finansiālo stabilitāti, tirdzniecības konsultantu, kā arī servisa meistaru zināšanu līmeni un spēju pielāgoties dažādām situācijām.

Skandi Motors Hyundai zīmola vadītājs Uģis Dermanis to uzskata par nozīmīgu pēdējo gadu darba novērtējumu. “Nav noslēpums, ka Hyundai zīmola attīstība ir vairojusi konkurenci starp Hyundai Baltijas dīleriem. Modeļu klāsts, kas ietver klasiskos iekšdedzes motorus, hibrīdmodeļus un elektroauto, pieprasa daudzpusīgas zināšanas ne tikai pārdošanas, bet arī pēcpārdošanas procesā,” tā U.Dermanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors pārdoto automašīnu skaits audzis par 7,5%

Žanete Hāka, 14.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Mitsubishi un Nissan automobiļu oficiālā pārstāvja Latvijā Skandi Motors pārdoto jaunu automašīnu skaits 2014.gadā, salīdzinot ar 2013.gadu, ir pieaudzis par 7,5%, informē uzņēmuma pārstāve Liene Kindzule.

Skandi Motors 2014.gadā ir pārdevis 1023 jaunas automašīnas. Hyundai – 338, Mitsubishi – 214, Nissan – 471.

Tādējādi decembrī Skandi Motors tirgus daļa jaunu vieglo auto tirgū sasniedza 12,15%.

Pēc Skandi Motors novērojumiem, 2014. gadā jaunu vieglo auto tirgus ir piedzīvojis izaugsmi un ir vērojama auto tirgus atkopšanās. Analizējot un pētot patērētāju paradumus, Skandi Motors novērojis, ka privātpersonu segmentā aizvien vairāk iegādājas tieši jaunus automobiļus.

Visvairāk pirktie Skandi Motors modeļi pagājušajā gadā bija Nissan Qashqai, Hyunda i30, Nissan Juke, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi L200 un Hyundai i20.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors atgriežas peļņā

Žanete Hāka, 05.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn SIA Skandi Motors apgrozījums sasniedza 27,142 miljonus eiro, un, salīdzinot ar 2012. gadu apgrozījums ir samazinājies par 7,6%, liecina Lursoft dati.

Pretstatā 2012.gadam, kuru auto tirgotājs noslēdzis ar 223,18 tūkstošu eiro zaudējumiem, pērn gūta 93,099 tūkstošu eiro peļņa.

Skandi Motors norāda, ka kopējais Latvijas autotirgus ir turpinājis kritumu arī 2013. gadā – jaunu pasažieru un vieglā komerctransporta apjoms ir krities par 1% salīdzinājumā ar 2012. gadu. Kā galveno iemeslu kritumam SIA Skandi Motors vadība min aizvien zemo uzņēmumu un iedzīvotāju pirktspējas līmeni, kur pēdējā gadījumā lielu negatīvu iespaidu atstāj pelēkā sektora esamība atalgojumos un attiecīgi līzinga pirkšanas iespēju nepieejamība.

Uzņēmuma lielākais īpašnieks ar 90,99% kapitāldaļu ir Valdis Spredzis, atlikušo 9,01% kapitāldaļu īpašnieks ir Kaspars Pone. V. Spredzim pieder vēl divi uzņēmumi SIA Skandi Apdrošināšanas Brokeri un SIA MML Imports.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Skandi Motors: pērkot jaunu auto, priekšroku dod krossoveriem un apvidus auto

Dienas Bizness, 02.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai, Mitsubishi un Nissan automobiļu oficiālais pārstāvis Latvijā - SIA Skandi Motors 2012.gadu noslēdzis ar 20,7 miljonu latu neto apgrozījumu un 1 028 pārdotiem automobiļiem. Kā secina uzņēmums, turpinās tendence, kad, izvēloties jaunu automobili, priekšroka tiek dota nevis ekonomiskajiem kompaktlases, bet gan apvidus automobiļiem un krossoveriem.

Pārdotākie automobiļu modeļi Skandi Motors 2012. gadā bija Hyundai ix35 (141 pārdots automobilis), Mitsubishi Outlander (76 automobiļi), Nissan Qashqai (97 automobiļi). Taču visvairāk (260) uzņēmums pārdevis Nissan Juke automašīnas.

Skandi Motors valdes loceklis Ainārs Liljē atzīst, ka 2012. gadā nozarē bijusi vērojama pastiprināta konkurence, kas ir viens no iemesliem, kādēļ nav sasniegti plānotie finanšu rezultāti.

SIA Skandi Motors ir Hyundai, Nissan, Mitsubishi automobiļu oficiālais pārstāvis Latvijā. Uzņēmuma autocentri atrodas Rīgā un Liepājā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Hyundai Rotem pauž bažas, ka vilcienu iepirkumā Latvijā tiek lobēts Stadler

Gunta Kursiša, 22.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens (PV) pārstāvji pirms dažām dienām devās uz Ukrainu, lai vētītu šajā valstī piegādātos viena no Latvijas vilcienu konkursa dalībnieku Hyundai Rotem vilcienus. Hyundai pauda bažas, ka PV meklē ieganstus uzņēmuma diskvalifikācijai un Stadler lobēšanai.

PV pārstāvji 19. maijā viesojās Ukrainā, lai klātienē aplūkotu Hyundai Rotem ražotos vilcienus. Db.lv jau informēja, ka šogad pavasarī saistībā ar Dienvidkorejas ražotāja defektīvajiem vilcieniem Ukrainā uzsākts kriminālprocess. Hyundai Rotem vilcienu tehniskās nepilnības radījušas draudus pasažieru drošībai. Vilcienu ekspluatēšanas laikā tos regulāri piemeklējušas tehniskas ķibeles, un situācija pasliktinājās ziemā, laikapstākļiem kļūstot bargākiem. Daži no pasažieriem, kas nebija apmierināti ar pasažieru pārvadātāja nodrošinātajiem pakalpojumiem, vērsās tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Kona ir korejiešu jaunais krosovers, kam ir uzticēts savaldzināt pircējus visā pasaulē, tostarp arī Eiropā.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Sāksim ar to, ka Kona ir globāls modelis - attiecīgi tā pasaules pirmizrāde Milānā tika gatavota ar īpašu rūpību. Krītot slepenības plīvuram, publikas priekšā stājās uz jaunas platformas būvēts moderns un dzīvespriecīgs auto, kam sejā var atrast vairākas līdzības no citu ražotāju modeļiem.

Dizaina eklektika

Priekšgals ar divos līmeņos izvietoto gaismas tehniku ļoti atgādinās jaunos Citroen vai Jeep Cherokee modeļus, aizmugures dizainā ir kaut kas no Honda, kaut kas no Toyota, bet kaut kādos rakursos kaut kas vēl no citu ražotāju modeļiem. Pats galvenais, ka visa šī dizaina eklektika, kas papildināta ar krosoveru ciltij raksturīgajiem plastmasas moldingiem, kopumā izskatās gana jautri un acij tīkami. Kopējais Hyundai Kona garums sasniedz 4165 mm, bet riteņu bāze 2600 mm. Šie skaitļi liek cerēt, ka uz ceļa Hyundai Kona būs pietiekami komfortabls un gaitā patīkams auto. Salons ir pietiekoši ērts diviem pieaugušiem pasažieriem priekšā un diviem pusaudžiem aizmugurē. Bagāžas nodalījuma ietilpība 361 litri, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1143 litriem. Salona vadības paneļa dizains būs ļoti līdzīgs jaunākās paaudzes KIA Rio, kas jau ir paspējis ierasties Latvijā. Aktīvās un pasīvās drošības ekipējuma sarakstā netrūkst visādu palīgu, tostarp ārkārtas bremzēšanas sistēma, aklās zonas detektēšanas sistēma, joslu maiņas uzraugs utt. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka Hyundai Kona leposies ar ērtiem priekšējiem krēsliem, dzīvespriecīgu salonu. Starp citu, nākamais Hyundai Kona pircējs pēc savām vēlmēm varēs sakombinēt dažādus krāsu salikumus, tādējādi padarot savu pirkumu īpaši patīkamu tieši sev. Kopā ar multimediju sistēmu dārgākajā izpildījumā uz Hyundai Kona paneļa augšējās malas ieraudzīsim 8 collu ekrānu ar Android Auto vai Apple Carplay atbalstu. Bez tam, lepnākajos aprīkojuma līmeņos Hyundai Kona būs head up displejs jeb projekcijas ekrāns uz priekšējā vējstikla. Melomāniem ies pie sirds ziņa, ka Hyundai Kona draudzēsies ar high-end mūzikas ražotāja Krell audiosistēmu un astoņiem skaļruņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors pārjauno komercķīlu 2,4 miljonu eiro vērtībā

Žanete Hāka, 06.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Skandi Motors pārjaunojusi 2014. gada septembrī reģistrētu komercķīlu, liecina Lursoft dati.

Pieejamā komercķīlas izziņa rāda, ka par labu SIA Nordea Finance Latvia Skandi Motors 2,376 miljonu eiro vērtībā ieķīlājis krājumus kā lietu kopību uz ieķīlāšanas brīdī, kā arī lietu kopības nākamās sastāvdaļas.

Lursoft rīcībā esošie dati rāda, ka 2013. gadā Skandi Motors, kas nodrošināja 103 darbavietas, apgrozīja 27,143 miljonus eiro. Automobiļu un citu vieglo transportlīdzekļu pārdošanas uzņēmums 2013. gadā nopelnīja 93,099 tūkstošus eiro pēc nodokļu nomaksas.

Skandi Motors ir iekļauts Lursoft un laikraksta Dienas Bizness kopīgi veidotajā Latvijas lielāko uzņēmumu TOP 500 sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo vairāk ar to "grozīsieties" pilsētā, jo "saldāks" būs degvielas patēriņš. Tā ir galvenā pašuzlādes "Hyundai Kona hybrid" priekšrocība.

Korejiešu "Hyundai" jeb precīzāk "Hyundai & KIA" alianse šobrīd ir viena no aktīvākajām t.s. zaļo modeļu ražotājām, kas strauji tuvojas japāņu "Toyota" modeļu hibridizācijas apmēriem. "Hyundai Kona hybrid" ir labs veids, kā, piemēram, ortodoksālajiem dīzeļmotoru faniem mainīt reliģisko piederību. "Hyundai Kona" un dīzeļmotoru cienītājiem cits nekas neatliks, jo "Kona" modelim turpmāk dīzeļmotori vairs netiks piedāvāti. Saprecinot iekšdedzes spēka agregātu ar elektromotoru, ir radīts atraktīvs un baudāms kokteilis, kas atsevišķās dzīves situācijās, piemēram, pilsētā, būs pat ievērojami ekonomiskāks par dīzeli.

Kāpēc jāpērk

Ja darba nedēļa saistīta ar pārvietošanos pilsētas vai tās apkārtnes robežās, tad "Hyundai Kona hybrid" ir perfekts sabiedrotais. Budžeta klases krosoveram ne par lielu, ne par mazu, turklāt krosovera virsbūvei ar augstāk sēdi, tālāk redzi konceptu lielāki riteņi un atbilstošs virsbūves attālums līdz ceļa virsmai ir lietas, kas noderēs ne tikai pilsētā, bet izbraucienā ārpus tās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa autožurnālists bija viens no tiem, kas rokas stiepiena attālumā 7. septembra pēcpusdienā vēroja jaunākās paaudzes Hyundai i30 piecdurvju hečbeka atslepenošanas misiju Hyundai Motor Europe mājvietā Vācijā, Ofenbahā.

Līdz zīmīgajam datumam korejiešiem bija izdevies nosargāt auto patieso izskatu, lai gan internetā pirms tam klejoja dažādas versijas, kāds tad galu galā izskatīsies nākamais VW Golf un citu kompaktklases modeļu konkurents.

Elegants, sabalansēts izskats no ārpuses un tikpat moderns interjers ar svaigu un radošu viduskonsoles dizainu, kur galveno vietu ieņem ērti manipulējams 8 collu skārienjūtīgs multimediju centra ekrāns, aiz kura paslēpti kaudzēm dažnedažādu elektronisko palīgu.

Pie jaunākajiem elektrogadžetiem, kas iepriekš Hyundai i 30 arsenālā nav manīti, var pieminēt adaptīvo kruīza kontroli (Smart Cruise Control) un pilota modrības uzraudzītāju (Driver Alert Assistance). Salons ar jauno stūri, ko jau pamanījām jaunajā hibrīdā Hyundai Ioniq, kā arī multimediju centrs ir lietas, kas jaunajam Hyundai i30 ir izdevušās lieliski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz Latvijas tirgum ir nokļuvis jaunais Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) - ar elektrību uzlādējams hibrīdauto, kas tiek piedāvāts testa braucieniem.

Kā informē Skandi Motors, Outlander PHEV darbojas ar divu litru četrcilindru benzīna motoru un diviem elektromotoriem. Tam ir 3 braukšanas režīmi. «Elektriskajā» režīmā tiek izmantoti tikai elektromotori. «Hibrīda sērijas» režīmā degvielas motors, vienlaikus darbojoties elektromotoriem, uzlādē akumulatoru. Taču «paralēlā hibrīda» režīmā, kurš ieslēdzas, braucot pa šoseju, benzīna motors asistēs elektromotoriem, pieslēdzoties diviem priekšējiem riteņiem. Izmantojot tikai akumulatora jaudu, tas spēj veikt 55 km, savukārt kopā spēkrats ar pilnu degvielas bāku var nobraukut 823 kilometrus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunojot ix 35 vietā veco un labskanīgāko Tucson nosaukumu, korejiešu ražotāja Hyundai kompaktais krosovers saturiski ir kļuvis vēl pārliecinātāks par savām spējām

Pasaulē ceturtais lielākais autoražotājs arī uz Eiropas skatuves vairs nav nekāds zaļknābis – iesācējs. Ar Eiropas dizaina un inženiertehniskā centra, kā arī 2008. gadā Čehijā atklātās ražotnes veiksmīgu mijiedarbību Hyundai ar katru dienu uzstājīgāk iekaro tirgu, padziļināti uztaustot Eiropas pircēju vajadzības un vēlmes. Neapšaubāmi, šī mērķa sasniegšanai milzīgu lomu spēlē tandēmā spēlējošais kolēģis KIA, kam daudzi Eiropā tirgotie modeļi, tāpat kā Hyundai, ir uzzīmēti, projektēti un arī ražoti Eiropā. Arī no KIA modeļu apcirkņiem 2016. gada sākumā Eiropas tirgus, tostarp Latvija, sagaidīs Tucson tehnisko dvīņubrāli KIA Sportage. Aizkulisēs Hyundai Tucson un KIA Sportage ir saticīgi un viens otru papildinoši radinieki, taču uz autotirdzniecības skatuves viens otra cienīgi, tajā pašā laikā sīksti konkurenti. Tas nozīmē, ka jaunais Hyundai Tucson ar ātrāku piezemēšanos Latvijas tirgū ir radījis sev labvēlīgākus nosacījumus, ko noteikti var izmantot savā labā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzvarētāju noteiks tehniskie rādītāji; CAF vilcieni būtu lētāki, lēš industrijas pārstāvji

No 790 maksimāli iespējamiem punktiem Korejas ražotājam Hyundai Rotem Company (Hyundai) ir apmēram 750, bet Šveices uzņēmumam Stadler Bussnang AG (Stadler) – 568, liecina Dienas Biznesa aplēses pēc valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) nosauktajiem pretendentu piedāvājumos minētajiem skaitļiem jaunu elektrovilcienu 15 gadu nomas konkursā. Publiski tika minēti astoņi dažādi rādītāji, tostarp vienas elektrovilciena vienības vidējā nomas maksa mēnesī un pirmās vienības piegādes termiņš. Maksimālais iepirkumā iegūstamais punktu skaits ir 1000, kas nozīmē, ka PV iepirkuma komisijai šobrīd jāizvērtē, cik no atlikušajiem dažādu tehnisko rādītāju 210 punktiem vērts katra pretendenta piedāvājums. Visvairāk – 110 punktus – var iegūt par labāko elektrovilcienu vienības elektroenerģijas vidējo patēriņu vienā stundā, savukārt pasažieru sēdvietu skaits var dot līdz 35 punktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Soli pa solim no vienkārša un neuzkrītoša krosovera Hyundai Santa Fe turpina augt par pašpietiekamu un greznu auto

Atzīšos, ka neesmu jaunā Hyundai Santa Fe «kukaiņa» dizaina kaislīgs fans, taču jāatzīst, ka auto kopējā stāja vieš respektu. Autentiskais purngals gana labi sadzīvo ar pārējo dizainu, kura idejas korejiešu ražotājs ir smēlies no citu ražotāju produktiem. Liels, ērts, septiņvietīgs – tā dažos vārdos var raksturot ceturtās paaudzes Hyundai Santa Fe.

Pēc būtības, Hyundai Santa Fe pircēji varētu neminstinoties atļauties nopirkt BMW, Mercedes, Porsche vai kādu citu šīs kategorijas SUV automobili. Tomēr šie indivīdi nesirgst ar zīmolu mānīju, bet vēlas kvalitatīvu un bagātīgi nopakotu produktu. Junajam Hyundai Santa Fe, ja ņem to kādā no greznākajiem izpildījumiem, ir viss, ko vien var vēlēties: pilns aktīvās un pasīvās drošības asistentu atbalsts, atpakaļskata un apkārtskata kameras, sēdekļu apsilde un priekšējo sēdekļu ventilācija, stūres apsilde, head–up displejs ar attēla projekciju uz priekšējā vējstikla, ērti un plašā diapazonā regulējami krēsli. Priekšējā pasažiera krēslu no aizmugurējā dīvāna var elektriski pabīdīt uz priekšu vai arī mainīt atzveltnes sagāzuma leņķi. Trešās rindas pasažieriem ir pat savs klimata regulēšanas bloks. Citiem vārdiem sakot, Santa Fe rīcībā ir viss labākais, kas šodien ir Hyundai rīcībā. Jāpiebilst, ka jaunākais Santa Fe būs standartā septiņvietīgs auto, un tā rīcībā būs tikai viens 2,2 litru četru cilindru dīzelis ar 200 ZS lielu jaudu, kas strādās kopā ar īstu astoņpakāpju automātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Hyundai Rotem: mūsu vilcienu piedāvājums Latvijai ir par 143 miljoniem eiro izdevīgāks nekā Stadler

Dienas Bizness, 07.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Rotem piedāvājums AS Pasažieru vilciens iepirkumā ir vismaz par 143 miljoniem eiro izdevīgāks nekā Stadler Bussnang AG, un par šo starpību papildus varētu iegādāties 25 jaunus vilcienus.

Tā norāda viens no Hyundai Rotem pārstāvjiem Latvijā Māris Gavars.

Stadler piedāvājumā visu vienību nomas maksa 15 gadiem veido 412 miljonus eiro, bet atlikusī vērtība par visiem 45 vilcieniem ir 63 miljoni eiro. Tikmēr Hyundai Rotem piedāvājums attiecīgi ir 284 miljoni eiro un 48 miljoni eiro, kas arī veido šo 143 miljonu starpību, skaidro Gavars.

Arī Hyundai Rotem pārstāvis Hvans Džī (Hwan Jee) esot izbrīnīts par cenu starpību, norādot, ka pēc publiski pieejamās informācijas var lēst, ka Stadler piedāvātie vilcieni Latvijai ir par 30% dārgāki nekā Igaunijā. «Līdzīgos konkursos pasaulē līdz šim Hyundai Rotem un Stadler cenu piedāvājuma starpība ir bijusi neliela, dažu procentu robežās, ko gaidījām arī šoreiz,» tā Hvans Džī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stadler: ar Hyundai nekad neesam iesnieguši piedāvājumus vienā konkursā

, 09.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Rotem šīs nedēļas sākumā izplatītīja informāciju, kurā tika pausts pārsteigums par lielo cenu atšķirību Hyundai un Stadler piedāvājumos jaunu vilcienu iepirkumam Latvijā, jo iepriekš citos konkursos novērota daudz mazāka cenu atšķirība. Stadler gan uzsver, ka nekad iepriekš abas kompānijas nav iesniegušas piedāvājumus vienā konkursā.

«Esam ievērojuši, ka mūsu konkurents Hyundai ir uzsācis kampaņu medijos, mēģinot ietekmēt lēmumu pieņemšanas procesu AS Pasažieru vilciens izsludinātajā konkursā. Savā paziņojumā medijiem (07.05.2014) viņi apgalvo, ka iepriekšējos konkursos cenu starpība Stadler un Hyundai piedāvājumos bija tikai daži procenti. Vēlamies uzsvērt, ka ne Eiropā, ne kādā citā pasaules daļā nav bijis tāds konkurss, kurā Stadler un Hyundai būtu vienlaicīgi iesnieguši savus piedāvājumus,» savā paziņojumā medijiem pauž Stadler pārstāvji.

Stadler uzsver, ka ražo vilcienus, kuri pierādījuši savu darbību valstīs ar platsliežu dzelzceļu tīklu un bargiem klimatiskajiem apstākļiem, tajā skaitā Igaunijā, Somijā un Baltkrievijā. Visās šajās valstīs FLIRT vilcienu kopskaits sasniedz 81. Ja pieskaita arī normāla platuma FLIRT vilcienus, tad kopā līdz šim Stadler ir pārdevis 951 vilcienu, un tas ir kvalitātes uzticamības apliecinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 13. martā, SIA Skandi Motors Liepājas filiālē notika Liepājas pilsētas Pašvaldības policijas elektromobiļu prezentācija, liecina vietnē liepaja.lv sniegtā informācija.

Jaunie Pašvaldības policijas elektroautomobiļi dosies patruļās no pirmdienas, 16. marta.

Iegādātie elektromobiļi ir pārbūvēti atbilstoši pašvaldības policijas vajadzībām, tajos izveidots aizturēto nodalījums, automašīnas ir trafarētas un tajās uzstādīta bākuguņu un video kontroles sistēma. Automašīnas arī aprīkotas ar datortehniku, kas dod iespēju pārbaudīt personas datus notikuma vietā (nesazinoties ar dežurantu).

«Visi trīs jaunie elektromobiļi ir ieguvuši operatīvo statusu un tiks izmantoti dežūrnodaļas ikdienas darbā, uzraugot sabiedrisko kārtību un patrulējot Liepājas ielās. Ņemot vērā to, ka ikdienā dežūrnodaļas darbinieki ar automašīnām veic samērā lielus attālumus, tad šādu elektromobiļu izmantošana spēs ietaupīt līdzekļus, kā arī būsim videi draudzīgāki,» skaidro Liepājas pilsētas Pašvaldības policijas priekšnieks Normunds Dīķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs plāno tuvāko triju gadu laikā iegādāties elektroauto, turklāt interese par elektroauto ir vienlīdz liela gan sieviešu, gan vīriešu auditorijā, liecina "Skandi Motors" veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja.

Vienlaikus gandrīz puse aptaujāto norāda uz valsts atbalsta nepieciešamību elektroauto iegādē.

Kopumā ar elektroauto piedāvājumu Latvijā ir iepazinušies 28% iedzīvotāju, kaut arī vairums vēl nav izdarījuši izvēli par labu konkrētam modelim. Salīdzinoši visvairāk autovadītāju, kuri jau izvēlējušies konkrētu elektroauto modeli, ir starp 18–29 gadus veciem iedzīvotājiem. Šajā vecuma grupā arī ir lielākais to Latvijas iedzīvotāju īpatsvars, kuri plāno elektroauto iegādāties tuvāko trīs gadu laikā, un 56% respondentu atzīst, ka valsts atbalsts viņu izvēli veicinātu.

"Šāds aptaujas rezultāts nav pārsteidzošs – jauniešiem ir būtiski ilgtspējas un ekoloģiskā nospieduma mazināšanas jautājumi. Kaut arī elektroauto ražošana prasa noteiktus enerģijas resursus, visā auto dzīves ciklā elektroauto tomēr ir videi draudzīgāks nekā automašīna ar iekšdedzes dzinēju. Turklāt pilsētā, kur ir regulāri sastrēgumi un blīvāka satiksme, tas ir arī gaisa kvalitātes uzlabošanas jautājums. Tāpat likumsakarīgi, ka šajā vecuma grupā ir vislielākā interese par pieejamo valsts atbalstu jauna elektroauto iegādei, jo visbiežāk tie ir jaunie profesionāļi un jaunas ģimenes, kas vēl nav paguvuši uzkrāt pietiekami daudz līdzekļu jauna auto iegādei," komentē SIA "Skandi Motors" elektroauto eksperts Vilnis Debesnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saistībā ar Hyundai defektīvajiem vilcieniem Ukrainā uzsāk kriminālprocesu

Gunta Kursiša, 27.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainā sākts kriminālprocess saistībā ar Hyundai ražoto elektrovilcienu ekspluatāciju. Dienvidkorejas ražotāja vilcienu tehniskās nepilnības radījušas draudus pasažieru drošībai, atsaucoties uz Ukrainas prokuratūras paziņojumu, informē Lenta.ru.

Hyundai vilcieni, kas tika iegādāti pirms vairākiem gadiem, ekspluatācijā tikuši nodoti ar tehniskām nepilnībām. Turklāt, saskaņā ar prokuratūras pausto, Ukrainas dzelzceļa uzņēmums Українська залізнична швидкісна компанія pasažierus ar Hyundai vilcieniem pārvadājis bez licences.

Dienvidkorejas ražotāja vilcieni Hyundai Rothem tika izmantoti Ukrainā kopš 2012. gada. Vilcieni tika iepirkti dzelzceļa kustības ātruma uzlabošanas projekta ietvaros. Pēc prokuratūras sniegtās informācija kopumā par 307 miljoniem ASV dolāru tika iegādāti desmit Hyundai Rothem vilcieni. Vilcienu pircējs bija valsts kompānija Южная железная дорога. Pēc tam tika nodoti lietošanā minētajam uzņēmumam Українська залізнична швидкісна компанія.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejiešu ražotājs šokēts par diskvalifikāciju vilcienu konkursā; par finansiālajām iespējām joprojām nav skaidrības

«Šis ir ļoti neparasts gadījums, neko līdzīgu citur līdz šim neesam pieredzējuši, ka šādā veidā mūsu kompānija nebūtu vēlama, ņemot vērā faktu, ka esam uzticams vilcienu ražotājs, kas izmanto pārbaudītas tehnoloģijas visā pasaulē,» sarunā ar Dienas Biznesu norāda Hyundai Rotem Ārvalstu tirdzniecības un projektu vadītājs Dongiks Vū, komentējot valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) iepirkumu komisijas lēmumu noraidīt dienvidkorejiešu piedāvājumu, pat nepielaižot pie tehniskās vērtēšanas, jo tas neatbilstot iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām. Jau vēstīts, ka PV par uzvarētāju 25 jaunu elektrovilcienu 15 gadu nomas iepirkumā atzina Šveices ražotāju Stadler Bussnang AG.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar jauno nosaukumu Ioniq korejiešu Hyundai ir sagatavojis trīs pēc izskata identiskus videi draudzīgus eksemplārus, no kuriem kā pirmais jau šogad pie pircējiem dosies klasiskais Ioniq hibrīds

Patiesībā tā ir daļa no autogiganta Hyundai&KIA kopprojekta, kas pasaulei jau devis pirmo sērijveida krosoverhibrīdu KIA Niro, par ko DB nesen jau stāstīja. Uz tās pašas platformas, izmantojot tieši to pašu hibrīdsistēmu, kas summāri nodrošina 141 ZS un 265 ņūtonmetru lielu griezi, šogad pie pircējiem Eiropā startēs arī sērijveida Hyundai Ioniq Hybrid. Tā galvenā atšķirība no KIA Niro ir aerodinamiskā čaula, kas līdzinās tam virsbūves tipam, zem kuras parasti tiek «pastumtas» zaļās tehnoloģijas. Neba velti Hyundai Ioniq Hybrid cenšas salīdzināt ar visiem labi zināmo Toyota Prius Hybrid, tomēr apkārtmēru ziņā Ioniq ir acīmredzami mazāks braucamais. Tas gan nenozīmē, ka no iekšpuses Ioniq būs mazāk funkcionāls. Noteikti ne. Šajā auto itin labi varēs satilpt un ar solīdām ērtībām kopā braukt četri pieaugušie, turklāt izaicinot sevi un auto arī tālākiem galapunktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Kona ir tikpat jauns un svaigs mazizmēra pilsētas krosovers kā tā salātzaļais virsbūves krāsojums

Jāatgādina, ka Kona ir korejiešu Hyundai&KIA alianses jauns globāls produkts ar milzu ambīcijām iepatikties ne tikai Eiropā, bet arī citviet pasaulē. Jautrs eksterjera un interjera dizains, kas papildināts ar iespēju salikt dažādus virsbūves krāsojumus, kā arī pielāgot tiem attiecīgus vizuālus akcentus interjerā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Pamanāma personība ar spilgtu ārieni. Vieniem patiks, citiem ne, bet tas, ka Kona būs pamanāms auto, turklāt vēl tik «lecīgā» salātzaļā krāsojumā, nu gan ir tiesa. Kopējais Hyundai Kona garums sasniedz 4165 mm, bet riteņu bāze – 2600 mm, attiecīgi auto demonstrēs pietiekami saturīgas un vienlaikus komfortablas gaitas īpašības. Tomēr jāpatur prātā, ka Kona ir mazs auto un aizmugurējos krēslos pieaugušajiem vietas diemžēl nepietiks. Arī bagāžas nodalījums būs mikroskopisks 361 litrs, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1143 litriem. Salīdzinājumam var minēt, ka viens no Kona šā brīža aktuālajiem konkurentiem Seat Arona astes galā varēs piedāvāt 400 litru lielu telpu. Toties Kona būs nobruņots ar modernākajiem aktīvās un pasīvās drošības palīgiem, tostarp ārkārtas bremzēšanas sistēmu, aklās zonas detektēšanas sistēmu, joslu maiņas uzraugu utt. Nepažēlojot 775 eiro, kopā ar multimediju sistēmu dārgākajā izpildījumā uz Hyundai Kona paneļa augšējās malas ieraudzīsim astoņu collu ekrānu ar Android Auto vai Apple Carplay atbalstu. Visbeidzot, Hyundai Kona draudzēsies ar otrpus okeānam labi pazīstamo high-end mūzikas ražotāja Krell audiosistēmu un astoņiem skaļruņiem. Neatsverama jaunā Hyundai mazizmēra krosovera priekšrocība ir spēja piesolīt ne tikai priekšpiedziņas, bet arī pilnpiedziņas versijas. Lētākajā izpildījumā ar priekšējiem velkošajiem riteņiem Hyundai Kona maksās, sākot no 16 990 eiro, savukārt pilnpiedziņas Kona ar 177 ZS jaudīgu benzīnmotoru un septiņpakāpju DCT robotizēto mehāniku, sākot no 21 990 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas autobūves uzņēmums Hyundai Motor Co. pirmdien paziņoja, ka saņēmis Eiropas Centrālās bankas (ECB) apstiprinājumu jaunas bankas atvēršanai Eiropā, lai piedāvātu automašīnu iegādes finansējumu pakalpojumus.

Paredzēts, ka banka darbību sāks decembrī un būs bāzēta Vācijas finanšu galvaspilsētā Frankfurtē, norāda autoražotāja finanšu pakalpojumu struktūrvienība Hyundai Capital Services.

Uzņēmums skaidro, ka banka, kuras nosaukums būs Hyundai Capital Bank Europe (HCBE), sniegs ievērojamu atbalstu Hyundai un Kia automašīnu tirdzniecībai Eiropā.

Hyundai plāno atvērt bankas arī Spānijā, Francijā un Itālijā.

Hyundai kopā ar māsasuzņēmumu Kia Motors ir piektā lielākā autobūves kompānija pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Stadler plūc laurus 800 miljonu eiro vērtā vilcienu piegādes konkursā Šveicē

Dienas Bizness, 12.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Šveices Federālais dzelzceļš konkursā par vilcienu piegādi Alpu dzelzceļa tīklam uzvarējusi Stadler Rail, kas uzņēmuma piegādās 29 EuroCity vilcienus. Pasūtījuma apjoms sasniedz aptuveni 980 miljonus Šveices franku jeb 803 miljonus eiro, informē Stadler pārstāvji.

EuroCity vilciens ir 200 m garš un sastāv no 11 posmiem.

«Šis pasūtījums Stadler Rail ir ļoti svarīgs, jo līdz ar to uzņēmums iesaistās ātrgaitas vilcienu segmentā, kur vilcienu ātrums sasniedz 250 kilometrus stundā,» teikts uzņēmuma paziņojumā presei.

Jau ziņots, ka Stadler ir viens no vilcienu ražotājiem, kas šobrīd piedalās konkursā par vilcienu piegādi Latvijai.

AS Pasažieru vilciens izsludinātajā konkursā piedalās arī kompānija Hyundai Rotem, kas pagājušās nedēļas nogalē, 9. maijā, nāca klajā ar informāciju, ka Hyundai Rotem piedāvājums AS Pasažieru vilciens iepirkumā ir vismaz par 143 miljoniem eiro izdevīgāks nekā Stadler Bussnang AG.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārliecinošu un vienlaikus pelnītu uzvaru konkursā Latvijas gada auto 2016 guva korejiešu mazauto Hyundai i20. Savukārt Lietuvas gada auto tituls ir nonācis Opel Astra rokā

Daudziem Hyundai i20 uzvara varētu šķist pārsteidzoša, bet tas drīzāk ir tikai tāpēc, ka Hyundai zīmols šo godpilno titulu izcīnījis pirmo reizi. Kā zināms, Hyundai&KIA alianses ražotie modeļi Eiropas tirgū šodien kā līdzīgs ar līdzīgu cīnās ar Eiropas un Japānas ražojumiem, un daudzās disciplīnās tie jau kļuvuši par paraugu citiem ražotājiem nevis otrādi. Svarīgi piebilst, ka Hyundai i20 uzvara demonstrē pragmatisku Latvijas žūrijas komisijas locekļu izvēli, priekšplānā izvirzot ekonomiskas klases auto, kas ir pa kabatai potenciāli lielākai Latvijas pircēju auditorijai, nevis jūsmojot par sapņu auto kategorijas rumakiem. Pie reizes jāatgādina, ka gan Latvijas, gan arī Lietuvas gada auto konkursā tika piešķirtas vairākas papildnominācijas – skaistākais, ekonomiskākais, sportiskākais, ģimeniskākais utt. balvas.

Komentāri

Pievienot komentāru