Jaunākais izdevums

Uzņēmuma "SK ID Solutions" radīto autentifikācijas un e-paraksta risinājumu Smart-ID visās Baltijas valstīs izmanto jau 2,7 miljoni lietotāju, turklāt lielākais transakciju skaits reģistrēts Latvijā, liecina uzņēmuma apkopotie dati.

Straujākais lietotāju skaita pieaugums 2019. gadā bija Lietuvā, kur to skaits ir pieaudzis par 55%, Latvijā 43%, bet Igaunijā Smart-ID izvēlējās par 30% vairāk iedzīvotāju.

Par Smart-ID pieaugošo popularitāti liecina arī transakciju skaita pieaugums. Latvijā 2019. gada novembrī gandrīz 19 miljonus reižu dažādu darījumu apstiprināšanai ir izmantots Smart-ID, kas ir par 54% vairāk kā novembrī gadu iepriekš. Nedaudz mazāks mēneša transakciju skaits, taču lielākais pieaugums salīdzinājumā ar 2018. gadu Baltijas valstīs ir fiksēts Lietuvā, kur Smart-ID mēnesī izmantots par 64% vairāk darījumos kā gadu iepriekš. Igaunijā pieaugums Smart-ID izmantošanā ik mēnesi dažādu darījumu veikšanai 2019. gadā bija 38%.

"Drīzumā apkoposim datus arī par 2019. gada decembri, taču kopējo tendenci tas nemainīs - Smart-ID visās Baltijas valstīs dažādu darījumu veikšanai izvēlas aizvien vairāk lietotāju," saka "SK ID Solutions" filiāles vadītāja Latvijā Sanita Meijere.

Šobrīd ir pieejamas divas Smart-ID versijas - "Basic" jeb pamata versija un "Business" jeb "Qualified" versija, kas latviešu valodā būtu jātulko kā "kvalificētā versija". Pamata versiju bija iespējams iegūt ar kodu kartes vai kalkulatora palīdzību internetbankā, un to varēja izmantot tikai internetbankā. Kvalificētā versija tagad tiek piešķirta visiem, un to var iegūt bankas filiālē vai, izmantojot eID. Turklāt kvalificētā versija ir derīga ne vien internetbankas izmantošanai, bet arī, ievadot PIN2 kodu, iespējams elektroniski parakstīt dokumentus ar visā Eiropas Savienībā atzītu parakstu, kas ir ekvivalents fiziskam personas parakstam.

"Gada nogalē, kad daudz saņemam un pasniedzam dāvanas, tostarp mobilos telefonus, ir būtiski atcerēties, ka nedrīkst izdzēst Smart-ID kontu no ierīces, kur to vairs nav plānots izmantot. Tas attiecas, piemēram, uz telefona nomaiņu. Vispirms Smart-ID ir jāuzstāda jaunajā ierīcē, kas vecajā ierīcē liks apstiprināt šo pāreju. Tikai tad drīkst izdzēst Smart-ID no vecās ierīces. Pretējā gadījumā būs jādodas uz bankas filiāli, lai vēlreiz tiktu pie Smart-ID konta," atgādina S.Meijere.

"Reizēm saņemam jautājumus par to, kāpēc šis process ir tik sarežģīts. Taču jāatceras, ka šis risinājums atbilst augstākajiem drošības standartiem, un process ir radīts, lai maksimāli pasargātu lietotāja naudu un datus," komentē S. Meijere.

Par SK ID Solutions un Smart-IDNo 2018. gada novembra Smart-ID ir pirmais digitālā paraksta risinājums Baltijā, kas atbilst Eiropas eIDAS regulējuma sarežģītajai tehniskajai specifikācijai. Šis sertifikāts apliecina risinājuma līdzvērtīgumu ar roku rakstītam parakstam un to ir jāpieņem visās ES dalībvalstīs. Smart-ID izmantošana ir bez maksas un to izmanto, lai lietotāji droši autentificētos dažādu tiešsaistes pakalpojumu saņemšanai dažādās jomās, tostarp, lai saņemtu valsts iestāžu pakalpojumus.

Latvijā Smart-ID izmanto jau gandrīz 1 miljons iedzīvotāju. Smart-ID risinājumu 2017. gadā radīja igauņu uzņēmums "SK ID Solutions".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autentifikācijas rīka Smart - ID lietotājiem, kuri uzsāka to izmantot 2017. gadā, šogad beigsies konta (e identitātes) derīguma termiņš un, lai turpinātu to izmantot, jāveic savu personas datu atjaunošana, informē Finanšu nozares asociācijā.

Smart- ID savlaicīga atjaunošana nodrošina iespēju turpināt izmantot šo autentifikācijas rīku, lai piekļūtu internetbankai, e-pakalpojumu saņemšanai, bankas transakciju apstiprināšanai vai dokumentu parakstīšanai.

Līdzīgi, kā tiek veikta citu autentifikācijas līdzekļu, piemēram, pases vai ID kartes nomaiņa, savlaicīgi jāatjauno arī Smart - ID dati, jo to derīguma termiņš beidzas trīs gadus pēc Smart - ID izdošanas. Dati jāatjauno, jo elektroniskajiem parakstiem, kas izsniegti, izmantojot Smart - ID, jāatbilst normatīvo aktu prasībām - juridiskiem un drošības nosacījumiem.

"Pirmie Smart-ID lietotāji, kas risinājuma izmantošanu uzsāka jau pirms trim gadiem, aplikācijā saņems uzaicinājumu atjaunināt informāciju. Savukārt tie, kuri arī Smart-ID lietošanai reģistrējās sen, taču aplikāciju aktīvi nelieto, šādu uzaicinājumu saņems e-pastā vai īsziņas formā. Pat tādā gadījumā ir ļoti svarīgi atcerēties, ka atjaunināšanu drošības apsvērumu dēļ ir jāveic Smart-ID lietotnē, kura visiem lietotājiem, kam atjaunināšana būs jāveic, parādīs paziņojumu par to. Jebkura ārējo saišu atvēršana var būt nedroša, jo neviens nav pasargāts no kiberuzbrukumiem," skaidro SK Solutions, uzņēmuma, kas izveidojis Smart-ID aplikāciju, pārstāve Latvijā, Sanita Meijere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim vairākas darbības ar Smart-ID bija iespējams veikt tikai, pierādot personas identitāti ar elektronisko parakstu vai fiziski ierodoties bankas filiālē. Tagad to var izdarīt attālināti, ja iepriekš jau ir izmantots Smart-ID konts.

Lietotājam ir nepieciešams tikai dokuments, kur iestrādāti biometriskie personas dati. Biometriskie personas dati ir jebkura cilvēka dati par viņa fiziskajām, psiholoģiskajām un uzvedības iezīmēm, kas ļauj viņu identificēt, izmantojot tehnoloģijas.

Par to, ka personas dokumentā ir iekļauta biometriskā informācija, liecina īpašs simbols uz tā. Latvijā pases ar biometriskajiem datiem tiek izsniegtas kopš 2007. gada, savukārt Latvijā izsniegtajās ID kartēs šādi dati tiek iestrādāti kopš 2012. gada. Smart-ID biometriskās identifikācijas procesā tiek izmantots arī sejas attēls.

Līdz ar šo jaunumu tagad Smart-ID kontu var iegūt pilnībā attālināti, ja lietotājs pirms tam ir bijis Smart-ID klients. Turklāt konts uzreiz kļūst par Kvalificētā līmeņa kontu, ar ko lietotājs var gan apstiprināt bankas darījumus, gan izmantot e-komercijas pakalpojumus un parakstīt dokumentus ar parakstu, kas ir līdzvērtīgs ar roku rakstītam parakstam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei" vidējās klases "P Smart" sērijas ceturtais modelis "Pro" piedāvā ekrānu bez traucēkļiem un interesantu kameras risinājumu

Jau trešo gadu pēc kārtas Ķīnas tehnoloģiju kompānija "Huawei" iesākusi, laižot klajā gados vai sirdī jaunajiem lietotājiem paredzētu "P Smart" sērijas viedtālruni. 2018.gada celmlauzim gadu vēlāk sekoja "P Smart 2019", vasarā pa vidu iespraucās "P Smart Z" ar inovatīvu izbīdāmu priekšējo fotokameru un tagad saimei pievienojas "P Smart Pro". Kādēļ gan šī vidējās klases ierīce izpelnījusies tik drīzu atjauninājumu un vai tā vispār ir pircēju uzmanības vērta?

Vidējā klase viedtālruņu tirgū ir izplūdusi visos virzienos. Tajā ražotāji pamanās iemānīt gan pablāvas ierīces, kuru galvenais trumpis ir zema cena, gan visnotaļ respektējamus produktus, kas dažās sfērās pat izaicina flagmaņus. Par spīti ambiciozajam vārdam "Pro" nosaukumā, jaunais "P Smart" ir kaut kur pa vidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējās nedēļas laikā ir saņemta informācija par mēģinājumiem pamudināt personas apstiprināt piekļuvi viņu bankas lietotnēm, izmantojot "Smart-ID", informē Finanšu nozares asociācija.

"Smart-ID" izstrādātājs "SK ID Solutions", Latvijas Finanšu nozares asociācija un bankas aicina būt uzmanīgiem.

Vairāku banku klienti Latvijā ziņojuši par to, ka saņēmuši telefona zvanus no nepazīstamiem numuriem. Zvanītājs uzdevies par "Smart-ID" tehniskā atbalsta dienesta darbinieku un mēģinājis iegūt informāciju un mudinājis veikt darbības, kas, iespējams, palīdzētu viņam piekļūt zvana saņēmēja "Smart-ID" kontam.

Finanšu nozares asociācija informē, ka šobrīd nav ziņu par to, ka šāds krāpšanas mēģinājums būtu izdevies un kādam klientam būtu nodarīti finansiāli zaudējumi. Tomēr pret šādiem anonīmiem zvaniem būtu jāizturas īpaši uzmanīgi.

Asociācija norāda, ka "Smart-ID" nodrošina divu faktoru autentifikāciju, kas ir daudz drošāka par iepriekš banku izmantotajām kodu kartēm, kuras bija vieglāk pazaudēt, un to kodi bija statiski. Tomēr tas nemaina nepieciešamību internetbankas un bankas lietotņu lietotājiem būt īpaši uzmanīgiem un arī pašiem pastāvīgi rūpēties par savu datu drošību. Viens no galvenajiem nosacījumiem - nekad savā "Smart-ID" lietotnē neievadīt PIN kodus, ja tajā brīdī netiek izmantota internetbanka vai kāda no bankas lietotnēm un nav ierosināts darījums. Tas var liecināt par situāciju, ka tajā brīdī kāds cits mēģina piekļūt jūsu bankas kontiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Smart-ID" darbība patlaban ir atjaunota, informē "Smart-ID" pārvaldnieka "SK ID Solutions" Latvijas filiāles vadītāja Sanita Meijere.

"Patlaban "Smart-ID" 100% strādā autentifikācijai un parakstīšanai e-pakalpojumu sniedzēju portālos. Esam limitējuši pieprasījumu plūsmu lielajām bankām, kas nozīmē, ka var nākties mēģināt autorizēties 1-3 reizes, līdz pilnībā stabilizējam situāciju, skaidro S. Meijere.

"Smart-ID" reģistrācija ar biometrisko identifikāciju arī ir atjaunota.

"Smart-ID" patlaban izmanto gandrīz miljons Latvijas iedzīvotāju un ik mēnesi Latvijā ar "Smart-ID" tiek apstiprināti aptuveni 20 miljoni darījumu. Pēdējā laikā apstiprināto darījumu skaits ir trīskāršojies.

"Smart-ID" risinājumu 2017. gadā klientiem sāka piedāvāt igauņu uzņēmums "SK ID Solutions". To var izmantot e-pakalpojumu nodrošināšanai finanšu, izglītības, telekomunikāciju, enerģētikas, mazumtirdzniecības un arī dažādu valsts pakalpojumu nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

RSU studenti attīsta inovatīvu implantu insulta novēršanai

Lelde Petrāne, 15.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vieds implantējams filtrs, kas cilvēku laikus brīdinātu par insulta risku – šī ir ideja, pateicoties kurai Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) studentu komanda "Smart Umbrella" decembrī Parīzē aizvadītajā prestižajā Eiropas Inovāciju un tehnoloģiju institūta veselības kopienas (EIT Health) Inovācijas dienu konkursā bija starp trim laureātiem.

Konkursā par godalgām sacentās 33 komandas no tādiem vadošajiem Eiropas zinātnes un studiju centriem kā Karolinska institūta, Oksfordas Universitātes un Sorbonas Universitātes.

Pēc Pasaules Veselības organizācijas datiem, katra piektā nāves gadījuma iemesls Latvijā ir insults un, kā pētījumā "The Burden of Stroke in Europe" (2017) norāda Eiropas Insulta alianse (Stroke Alliance for Europe), gadā šīs slimības ārstniecība Latvijas ekonomikai izmaksā vairāk nekā 21 miljonu eiro. Taču, ja vien laikus diagnosticēts un ja pacients strādā pie riska faktoru izslēgšanas, insults ir profilaktiski novēršama slimība.

"Smart Umbrella" ideja vērsta uz precīzu diagnostiku visizplatītākā – išēmiskā – insulta gadījumā, kas rodas, kad smadzeņu asinsvadiem ir traucēta asinsapgāde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Vēl tikai mēnesi internetbankai varēs piekļūt ar kodu kartēm

Zane Atlāce - Bistere, 09.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kodu kartes derīgas vēl mēnesi – līdz 10. septembrim, pēc tam pieslēgties internetbankai varēs tikai izmantojot Smart-ID aplikāciju vai kodu kalkulatoru.

Jau vēstīts, ka izmaiņas ieviestas saistībā ar stingrākām Eiropas Savienības (ES) prasībām attiecībā uz klientu digitālo autentifikāciju, lai pasargātu tos no krāpšanas gadījumiem. Lai saglabātu ierasto maksājumu kārtību, klienti tiek aicināti izmantot bezmaksas mobilo lietotni Smart-ID vai kodu kalkulatorus.

Spēkā stājusies ES regula par drošiem tiešsaistes maksājumiem, un tās prasības attiecās arī uz visām Latvijas bankām. Lai veicinātu klientu tiešsaistes autentifikācijas un maksājumu drošību, Luminor no ierastajām kodu kartēm pāriet uz daudz drošākiem autentifikācijas risinājumiem – Smart-ID un kodu kalkulatoriem, informē bankā.

Tā kā pārejas posmā paredzams lielāks klientu apmeklējums Luminor klientu apkalpošanas centros, augusta pēdējā nedēļā un septembra pirmajā nedēļā daži Luminor klientu apkalpošanas centri strādās ilgāk nekā ierasts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovakar, 28.maijā no plkst. 23.00 līdz 29. maija plkst. 5:00 Smart-ID risinājuma uzturētājs uzņēmums "SK ID Solutions" veiks plānotus infrastruktūras uzlabošanas darbus. To laikā var būt traucēta Smart-ID lietošana gan autentificējoties, gan parakstot dokumentus, gan arī, izmantojot laika zīmogu.

Plānoto infrastruktūras uzlabošanas darbu laikā, kas sāksies šovakar, traucējumu ilgums var būt dažāds.

"SK ID Solutions" iesaka veikt tās darbības, kam nepieciešama Smart-ID izmantošana, piemēram, bankas darījumu apstiprināšanu, pirms vai pēc plānotajiem Smart-ID uzlabošanas darbiem laika posmā no pulksten 23:00 līdz plkst. 5:00. Šajā laikā arī nebūs iespējams aktivizēt vai reģistrēt Smart-ID kontu.

Plānotā apkope ir nepieciešama, lai nodrošinātu "SK ID Solutions" piedāvāto pakalpojumu darbību un kvalitāti, informē uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas dokumentu elektroniskās parakstīšanās rīks "Dokobit" sāk darbu Latvijā.

Risinājuma mērķis ir vienkāršot uzņēmējiem dokumentu parakstīšanu, piemēram, darba līgumu vai līgumu ar biznesa partneri, stāsta "Dokobit" līdzdibinātājs Gints Balčūns (Gintas Balčiūnas).

Jau iepriekš "Dokobit" risinājumam bija lietotāji Latvijā, taču tie pārsvarā bija lieli uzņēmumi, kas darbojas visā Baltijā. "Iepriekš vienīgais e-parakstīšanās risinājums Latvijā bija "eParaksts", kas nav īpaši populārs. Viss mainījās līdz ar "Smart-ID" ienākšanu tirgū. Tagad daudzas kompānijas to izmanto un veido jaunus digitālos pakalpojumus. "Smart ID" Latvijā ir izdarījis ļoti labu darbu. Tas ir ļoti populārs un ir vienīgais tik plaši izmantotais e-identitātes rīks," apgalvo G. Balčūns. Līdz ar to aug uzņēmuma klientu un lietotāju skaits, turklāt tie parakstās arī starpvalstu līmenī. Tāpēc uzņēmums nolēma izveidot atsevišķu biroju Latvijā. "Dokobit" ir lokalizējis visu risinājuma saturu un atradis pārstāvniecības vadītāju. "Tagad esam visā Baltijā," tā G. Balčūns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Piemērām brilles, tām nepieskaroties

Jānis Vēvers, 13.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai virtuāla briļļu uzlaikošana ir tikpat uzticama, kā īstu, sataustāmu rāmju uzlikšana uz acīm?

Pāris mēneši izolācijā krietni pamainījuši cilvēku paradumus. Lietas, kas vēl ziemā šķita neiedomājamas, pavasara nogalē jau ir pašsaprotamas. Kāds sācis pasūtīt uz mājām pārtiku, kāds attālināti apmeklējis dakteri un vēl kāds virtuāli trenējas sporta klubā, nepārkāpjot mājas slieksni. Šajā jaunumu plūdumā iespēja internetā piemērīt un pasūtīt brilles vairs pat nešķiet ievērības cienīga, lai gan vēl pērn tika drīzāk uztverta kā eksperiments uz neikdienišķāku rīcību tendētajiem.

Cik "dzīvotspējīga" ir šāda ideja tagad? To nolēmām pārbaudīt, notestējot uzņēmuma "Smart Vision" piedāvāto virtuālās 3D briļļu piemērīšanas platformu. Tā darbojas kopš pagājušā gada, solot palīdzēt pircējiem piemeklēt piemērotus briļļu rāmjus un lēcas, un saņemt tās, neejot uz veikalu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc nedēļas «Swedbank» klienti vairs nevarēs autorizācijai izmantot bankas izsniegtās kodu kartes. Līdz ar stingrākām ES prasībām attiecībā uz klientu digitālu autentifikāciju, «Swedbank» pilnībā pārtrauks kodu karšu izmantošanu.

Kopš kodu karšu nomaiņas sākuma 2018. gada augustā uz citiem autentifikācijas rīkiem pārgājuši vairāk nekā 90% klientu. Lielākā daļa klientu izvēlējušies kodu karti nomainīt pret lietotni Smart-ID – šādu klientu īpatsvars jau pārsniedz 620 000. Lai gan migrācijas process no kodu kartēm uz kodu kalkulatoriem vai lietotni Smart-ID notika pakāpeniski, vēl joprojām vairāk nekā 70 tūkstoši klientu atstājuši kodu kartes maiņu uz pēdējo brīdi.

Bankas klienti, kuri vēl nav paspējuši nomainīt kodu karti pret citiem autentifikācijas rīkiem, tiek lūgti to izdarīt šīs nedēļas laikā. Ja kodu kartes netiks nomainītas šīs nedēļas laikā, klientiem jāapzinās, ka no 9.septembra, vienīgā iespēja atjaunot piekļuvi internetbankai būs tikai apmeklējot kādu no «Swedbank» filiālēm. Kodu karti pret Smart-ID lietotni šonedēļ vēl var uzstādīt, neizejot no mājām, jo autorizāciju apstiprināt varēs ar kodu karti, kamēr nākamnedēļ šāda iespēja vairs nebūs pieejama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par pirmajiem Eiropas Inovāciju un tehnoloģiju institūta (EIT) zināšanu kopienas «EIT Food» jauno ideju/jaunuzņēmēju konkursa «Inovāciju balva» uzvarētājiem Latvijā kļuvuši «Smart Packaging» un «SpirulinaNord,» informē Rīgas Tehniskajā universitātē (RTU).

Biznesa ideju tālākai attīstībai tiek piešķirti granti kopumā 15 tūkstošu eiro apmērā.

«Inovāciju balva» (Innovation Prize) ir viena no «EIT Food» aktivitātēm, tā vērsta uz inovatīvu produktu un pakalpojumu ar pievienoto vērtību radīšanu pārtikas nozarei, sākot no ražošanas optimizācijas risinājumiem, jauna iepakojuma, pārtikas piedevām līdz produktu līnijām. Konkurss tiek rīkots septiņpadsmit Eiropas valstīs. RTU kļūstot par «EIT Food» partneri, «Inovāciju balvas» konkurss šogad pirmo reizi tika organizēts arī Latvijā.

«Smart Packaging» izmanto viedo sensoru sistēmas ēdiena iepakojumā, lai noteiktu ēdiena svaigumu un samazinātu pārtikas atkritumus vai veselības riskus, ko rada neprecīzi ēdiena derīguma termiņi. Ik gadu gandrīz deviņi miljoni tonnu ēdiena nonāk atkritumos neprecīzu derīguma termiņu dēļ, radot vairāk nekā 140 miljardu eiro lielus zaudējumus, norāda «Smart Packaging» līdzdibinātāja Solvita Kostjukova. Biznesa ideja tiek attīstīta ar Latvijas Universitātes zinātnieku atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Smart-ID tehniskās problēmas ir novērstas un aplikācija atkal darbojas, informē Swedbank pārstāvji.

Jau ziņots, ka dienas pirmajā pusē nebija iespējams veikt darījumus AS Swedbank un AS SEB Banka internetbankā, izmantojot Smart-ID, jo notika tehniskas problēmas Smart-ID veidotāju SK ID Solutions pusē, novēroja DB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš informācijas tehnoloģiju jaunuzņēmuma "Lahdes" dokumentu parakstīšanas pakalpojuma publiskas ieviešanas novembrī, risinājumam jau ir vairāk nekā simt lietotāji.

"Pilnvērtīgi darbojamies tikai no novembra. Ir pagājis nepilns mēnesis un mums jau ir nedaudz vairāk kā simt lietotāji," saka Dmitrijs Dementjevs-Dedelis, SIA "Lahdes" dibinātājs. To izmanto arī trīs uzņēmumi, kā arī viena valsts kapitālsabiedrība. "Iestāde pēdējās nedēļās testē mūsu risinājumu un ir atzinusi to par labu esam. Tagad iestādes sadarbības partneri saņems paziņojumus ar "Lahdes" starpniecību," teic D. Dementjevs-Dedelis.

Db.lv jau rakstīja, ka informācijas tehnoloģiju jaunuzņēmums "Lahdes" ar laiku cer apkalpot 1% Eiropas dokumentu aprites tirgus. Iepriekš D. Dementjevs-Dedelis skaidroja, ka uzņēmuma izstrādātais risinājums nav ne pasts, ne arī e-pasts - šis ir jauns pakalpojums, kas digitalizē ierakstītas vēstules un, apliecinot identitāti, ļauj nodot saņēmējam svarīgus dokumentus. Uzņēmumi parasti zina sava klienta personas kodu, tāpēc "Lahdes" izmanto šo elementu, lai sūtītu informāciju. Pat tad, ja cilvēks nekad nav zinājis par "Lahdes", viņš šajā vietnē var saņemt dokumentus un tie tur būs pieejami pat tad, ja viņš to nekad nav izmantojis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

QLED tehnoloģijā veidotais Samsung šā gada flagmanis QE65Q90R pārņēmis labāko no konkurējošā OLED

Televizoru tirgus un autobūves industrija šobrīd atrodas diezgan līdzīgā situācijā. Viena dzīvo izdaudzinātā 8K gaidās, otra sludina elektrifikācijas revolūciju, taču abas ar labiem panākumiem turpina tirgot mazāk aizraujošas tehnoloģijas, katru gadu pamainot kādu niansi un izspiežot labāku rezultātu tur, kur šķietami to vairs nevarētu izdarīt.

Jaunajā Samsung 65 collu flagmanī QE65Q90R ir novērstas priekšgājēja nepilnības, un tas kļuvis vēl nopulētāks produkts par priekšgājēju, lai arī vizuāli fundamentālas izmaiņas nav nesis.

Dizains

Televizoru dizaineriem fantāzijas trūkumu nevar pārmest. Aizgājušajos gados redzēti visādi brīnumi, ieskaitot kopā saspiestas stikla loksnes bez rāmja, kā LG OLED 55E8. Par produkta ārieni atbildīgie Samsung speciālisti šoreiz gan gājuši pa konservatīvu taku, ieturot 65 collu milzeni tā dēvētajā 360 grādu dizainā. Proti, izveidojot tam gludi noslīpētu aizmuguri, kurā visas pieslēgvietas un kājas stiprinājums paslēpts zem neuzkrītoša vāka. Šis koncepts paredz, ka tālrādi var likt kaut istabas vidū un tas izskatīsies kā interjera priekšmets. Arī par vadu jūkli nav jāuztraucas. Gluži kā pērn, arī šoreiz no korejiešu flagmaņa gar statīva vadu stiepjas tikai viens kabelis, kas savienots ar One Connect bloku. Caur to plūst kā elektrība, tā signāls no datu nesējiem, jo faktiski visas ārējās ierīces jāpievieno pie paprāvās One Connect kastes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Konta atvēršana pieejama pilnībā digitalizēti

Lelde Petrāne, 12.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Luminor" banka ieviesusi iespēju kļūt par bankas klientu, veicot visas nepieciešamās darbības pilnībā attālināti.

Šāds risinājums ieviests sadarbībā ar fintech partneri "Ondato" un ļauj veikt attālinātu klienta identifikāciju. Tas nozīmē, ka kļūt par bankas klientu vai pārvaldīt savus bankas pakalpojumus var atrodoties jebkurā vietā pasaulē, galvenais ir jābūt pasei vai ID kartei un e-parakstam vai Smart-ID.

"Šis ir vēl viens solis, kas apliecina, ka digitālie risinājumi kļūst par mūsu ikdienu," stāsta "Luminor" ikdienas pakalpojumu pārvaldes vadītājs Jevgeņijs Kazaņins.

"Luminor" pieredze rāda, ka jau šobrīd 85% klientu Baltijā ikdienā bankas pakalpojumus izvēlas saņemt digitālā vidē. Pieaug klientu aktivitāte internetbankā, izmantojot attālinātas konsultāciju iespējas, kā arī bankas aplikācijas lietošana mobilajos telefonos. Inovatīvu, digitālu risinājumu izstrāde un piedāvāšana klientiem ir viens no bankas mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank brīdina par krāpniekiem, kuri bankas vārdā izsūta SMS

Zane Atlāce - Bistere, 04.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Swedbank" rīcībā nonākusi informācija, ka krāpnieki bankas vārdā klientiem izsūta viltus īsziņas (SMS).

Īsziņās tiek sūtītas krāpnieciskas interneta saites, kuras atverot, klienti tiek novirzīti uz viltus "Swedbank" interneta bankas lapu.

Banka aicina klientus neuzķerties uz krāpšanas mēģinājumu, jo banka nekad nesūtīs interneta saites SMS veidā. Ievadot pieejas kodus "Swedbank" internetbankā, jāpievērš uzmanība mājas lapas adresei. Ja tā nav www.swedbank.lv, šādā lapā pieejas kodus ievadīt nedrīkst.

Banka atgādina nenodot trešajām personām arī savus internetbankas piekļuves datus - kodu kalkulatoru vai Smart-ID pieejas kodus. Banka vai Smart-ID tehniskais dienests nekad nezvanīs klientiem un nelūgs apstiprināt savus pieejas kodus, tā vietā bankas darbinieki palūgs klientam pašam sazināties ar banku, kas ir drošs saziņas veids.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Meklēs reģiona labākos startup uzņēmējus

Lelde Petrāne, 09.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digital Freedom Festival, turpinot sadarbību ar akceleratoru 500 Startups (ASV) un starptautisko uzņēmēju, investoru un mentoru apvienību Rockstart (Nīderlande), aicina sēklas (seed) stadijas startup uzņēmumus pieteikties konkursam (startup pitch).

Pieteikšanās sacensībām - līdz š.g. 18. oktobrim, finālā iekļuvušie uzņēmumi tiks izziņoti š.g. 1. novembrī. Lielais fināls - Digital Freedom Festival Investoru dienas ietvaros š.g. 15. novembrī.

Digital Freedom Festival līdzdibinātāja un Latvijas Start-up uzņēmumu asociācijas Startin.lv valdes locekle Dagnija Lejiņa norāda: «Nokļūt pie 500 Startups ir kā nokļūt garas rindas priekšā. Tas vairo uzticību arī investoru acīs un dod nenovērtējamu personisko pieredzi un izaugsmi. Iesaku nešaubīties un piedalīties konkursā, jo 80% no uzvaras arī ir cīņa par uzvaru!»

500 Startups konkursam var pieteikties sēklas stadijas uzņēmumi ar izstrādātu produkta prototipu, kam veikti testi. Labākie 3-5 uzņēmumi, kuri izturēs pirmo atlases kārtu, iegūs iespēju prezentēt savu ideju vietējiem un starptautiskiem investoriem, medijiem un citiem festivāla apmeklētājiem. Uzvarētājs iegūs ceļazīmi uz fināla atlases kārtas interviju Silīcija ielejā iekļūšanai nākamajā akceleratora «iesaukumā», lai cīnītos par iespēju iegūt pasaules klases mentoringu, 150 000 ASV dolāru finansējumu un dalību 4 mēnešu akcelerācijas programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz ārkārtas situāciju valstī, "Luminor" banka Latvijā ieviesusi iespēju apmaksāt rēķinus pa tālruni.

Ja klientam nav kodu kalkulators, Smart-ID vai internetbanka, tad, zvanot no tālruņa numura, kas bankā reģistrēts kā klienta kontakttālrunis, varēs apmaksāt rēķinus, kuru summa nepārsniedz 300 eiro.

"Laikā, kad visi tiek aicināti iespēju robežās neapmeklēt publiskas vietas, klientiem, kuri nelieto vai nevar piekļūt internetbankai, var būt grūtības veikt svarīgākos ikmēneša maksājumus. Tāpēc piedāvājam saviem klientiem, kas iepriekš maksājumus veica klientu apkalpošanas centros klātienē, tagad apmaksāt rēķinus pa tālruni. Šis pakalpojums būs pieejams, lai atvieglotu autentifikācijas procesu izņēmuma gadījumos, piemēram, ja klientam nav vai nestrādā kodu kalkulators un viņš nevar piekļūt internetbankai. Paredzam, ka visvairāk šis pakalpojums noderēs senioriem un tiem, kas neizmanto internetbanku," saka Normunds Rudzītis, Luminor Privātpersonu segmenta vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tapis jauna koncepta biznesa centrs «Marupe Smart Park», kas sniegs iespēju uzņēmējiem vienlaicīgi nomāt biroja, tirdzniecības un preču uzglabāšanas prasībām atbilstošas telpas.

Jaunais projekts atrodas komerciāli attīstītā Pierīgas daļā – Mārupē. Tas izvietots divos stāvos, kopējā platība - 6060,9 m2.

Šobrīd nomai ir pieejamas deviņas dažādas telpu grupas ar platībām, sākot no 330 m2 līdz 1023 m2.

Par jaunā biznesa centra pirmajiem nomniekiem kļuvuši augsto tehnoloģiju importētāji.

Precīzu investīciju apjomu projekta attīstītāji nevēlējās atklāt, taču kopumā projektā esot investēti vairāki miljoni eiro, un tā finansēšanā piedalījās banka «Citadele» un valsts finanšu institūcija ALTUM.

«Šāds risinājums, kad biroja, tirdzniecības un noliktavas telpas atrodas vienuviet, atvieglo komunikāciju starp uzņēmuma darbiniekiem. Šāda modeļa biznesa centri ir populāri citās valstīs, piemēram, Igaunijā. Uzņēmumi arvien vairāk izvērtē iespējas, kā efektivizēt savu darbu, ietaupīt laiku un pārraudzīt visus loģistikas un klientu apkalpošanas posmus. Mēs apzināti izvēlējāmies šo vietu, jo te ir atbilstoša infrastruktūra – vienlīdz tuvu atrodas kā Rīgas centrs, tā lidosta. Turklāt līdzīga veida un platību telpas šajā Pierīgas rajonā ir ļoti pieprasītas,» komentēja projekta attīstītāja SIA «Midicom Baltic» valdes loceklis Marks Locovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

STORENT atklāj bezkontakta tehnikas nomas platformu

Lelde Petrāne, 01.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"STORENT" celtniecības tehnikas tiešsaistes noma kļūst par realitāti Baltijā, sperot lielu soli digitālās ēras virzienā.

Izveidota tiešsaistes tehnikas nomas platforma interneta vidē, kur bezkontakta veidā var veikt pilnu nomas procesa ciklu: attālināti reģistrēties un noslēgt līgumu, noformēt tehnikas pasūtīšanu un atgriešanu, veikt apmaksu un dokumentu parakstīšanu ar SMART-ID. Turpmāk vairāk nebūs nepieciešams doties uz nomas punktu vai zvanīt "STORENT" darbiniekiem, jo tagad klienti paši varēs pārvaldīt pilnu tehnikas nomas procesu attālināti – jebkurā sev ērtā laikā un vietā.

"Tas ir jauns risinājums nozarē. Varam apgalvot, ka esam pirmie, kuri radikāli maina ierastos procesus. Ieviestās novitātes ir atbildīgs lēmums, kas sekmēs mūsu klientu mobilitāti," norāda "STORENT" dibinātāji Andris Bisnieks un Andris Pavlovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīzumā Rīgā durvis vērs «Kesko Senukai Latvia» veikals «K Senukai Ozols», un līdz ar to veikalu tīkls ieies jaunā tirgus nišā Latvijā, nodrošinot arī tādas preces kā datortehnika, telefoni, lielā un mazā sadzīves tehnika.

Tāpat būs pieejamas arī gudrās mājas jeb smart home ierīces. Lai varētu apskatīt un izmēģināt jaunāko tehniku, «K Senukai Ozols» būs izveidots tā dēvētais showroom.

«Apmeklētāju ērtībām būs pieejamas pašapkalpošanās kases, savukārt daļai preču būs elektroniskās cenu zīmes ar QR kodiem, kas klientiem sniegs iespēju viegli iegūt papildu informāciju par preci,» saka «Kesko Senukai Latvia» ģenerāldirektora vietnieks Marius Šukauskas.

Veikalā strādās apmācības izgājusi 200 darbinieku komanda.

«Mums strauji aug klientu skaits, un esmu pārliecināts, ka ar «K Senukai Ozols» tas būtiski pieaugs, jo ar jauno lielveikalu mēs ieiesim jaunā tirgus nišā, tādējādi ieinteresējot daudz plašāku klientu loku,» piebilst M. Šukauskas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējīgajai AS «KVV Liepājas metalurgs» piederošās laboratorijas kustamās mantas kā lietu kopības izsolē nav pieteicās neviens pretendents, tāpēc izsole atzīta par nenotikušu, informēja kompānijas maksātnespējas procesa administratore Argita Jaunsleine.

Līdz ar to administratore uzaicinās kreditoru SIA «FeLM» paturēt sev laboratorijas kustamas mantu kā lietu kopību par nenotikušās pirmās izsoles piespiedu pārdošanas vērtību - 140 208 eiro. Laboratorijas kustamās mantas kā lietu kopības izsoles sākumcena atbilda SIA «Eiroeksperts» noteiktajai piespiedu pārdošanas vērtībai un ir 140 208 eiro. Izsole sākās 7.oktobrī plkst.13 un noslēdzās trešdien, 6.novembrī, plkst.13. Piedzinējs ir komercķīlas ņēmējs «FeLM».

Jau ziņots, ka šogad 25.septembrī daļu bijušā «KVV Liepājas metalurga» teritorijas iegādājās Liepājas speciālā ekonomiskā zona (SEZ) par 2,67 miljoniem eiro. Ekonomikas ministrija, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, Liepājas pilsētas dome, Liepājas SEZ pārvalde un «FeLM» pērn augusta beigās parakstīja nodomu protokolu par industriālā parka attīstību Liepājā, lai nodrošinātu «KVV Liepājas metalurga» vēsturiskās teritorijas efektīvu izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ceturtajai fiziskās distancēšanās nedēļai lielākajai daļai uzņēmumu jau bija izdevies pāriet uz tiešsaistes procesiem un pielāgoties darbam attālināti. Daži atklāj jaunus rīkus, citi paplašina jau atklāto rīku pielietojuma klāstu. Tomēr, runājot par elektroniskiem dokumentu procesiem, joprojām ir gadījumi, kad tiek uzskatīts, ka distancēšanās dēļ dokumentus nevar parakstīt ne fiziski, ne arī attālināti, jo ne visiem ir kvalificēts e-paraksts. Mums ir labas ziņas – iespējas ir plašākas, nekā varētu šķist!

Cilvēku skaits, kuri pirmo reizi sāka lietot e-parakstu, ir pieaudzis trīs reizes

Patlaban e-parakstīšanās iespēja ir kļuvusi vēl aktuālāka uzņēmumiem, kuriem jāparaksta līgumi vai citi dokumenti ar partneriem, kolēģiem vai klientiem, kā arī iestādēm, kas sniedz dažādus pakalpojumus Latvijas pilsoņiem.

“Mēs esam aprēķinājuši, ka kopš fiziskās distancēšanās noteikumu stāšanās spēkā elektroniski parakstītu dokumentu skaits ir pieaudzis par 150 procentiem. Pieaugošo pieprasījumu veido gan tie uzņēmumi, kuri jau izmanto iespējas parakstīt dokumentus elektroniski, gan tie, kas tikko ir atklājuši attālinātās parakstīšanās rīkus,” informē Ilmārs Arsenovičs, uzņēmuma Dokobit vadītājs Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai plašākam uzņēmumu pulkam padarītu e-parakstīšanu pieejamāku, IT kompānija «Digital Mind» izstrādā risinājumu «SigningServices»

Uzņēmums produktā ir investējis aptuveni 120 tūkstošus eiro. Komanda pie risinājuma strādājusi divus gadus.

«Digital Mind» valdes loceklis Edgars Stafeckis stāsta, ka izstrādātais risinājums vienkāršo e-parakstīšanas ieviešanu un lietošanu. ««SigningServices» misija ir veicināt reģiona organizāciju un iedzīvotāju konkurētspēju un efektivitāti ar e-parakstīšanas piedāvātajām iespējām, ieviešot e- parakstīšanu par vispārpieņemtu praksi un strādājot pie tā, lai to padarītu vienkāršu, ērtu un pieejamu ikvienam,» viņš saka.

«Mūsu pēdējo mēnešu pieredze uzrāda uzņēmumu strauji pieaugošu interesi par elektroniskās parakstīšanas ieviešanu uzņēmuma kanālos. Elektroniskā paraksta lietotāju skaits pēdējā gada laikā ir ļoti būtiski pieaudzis un turpina augt,» apgalvo E. Stafeckis. Šobrīd risinājumu lieto 12 Baltijas valstu uzņēmumi. Pirmie produkta mārketinga centieni ir vainagojušies panākumiem un, pēc viņa teiktā, šobrīd ir vērojama liela ienākošās komunikācijas intensitāte un par risinājumu interesējas daudzi reģionā zināmi uzņēmumi. «Ambīcija ir pārdot šo produktu visā Eiropas Savienībā. Ir skaidrība par pirmajiem eksporta tirgiem, ir izvirzīti izmērāmi plāni un esam sākuši tos īstenot. Trīs gadu laikā ir plāns apgūt to tirgus daļu Eiropas Savienībā, kurā sabiedrības digitālais briedums ir atbilstošs mūsu mērķu sasniegšanas līmenim. Mēs šobrīd runājam par astoņām līdz desmit valstīm. Vērosim tirgu un pieņemsim nākamos lēmumus,» saka E. Stafeckis.

Komentāri

Pievienot komentāru