Jaunākais izdevums

Uzņēmēju Pētera un Aivara Žimantu, kā arī kardiologa Andreja Ērgļa kopuzņēmums SIA Purified, kas ražos uztura bagātinātāju - šokolādi - turpmākajos piecos gados plāno attīstībā ieguldīt vairāk nekā 500 000 eiro, informēja uzņēmuma pārstāvji.

«Tās būs ilgtermiņa investīcijas, kuras ieguldīsim produkcijas klāsta paplašināšanā, zinātniskajā izstrādē un jaunu tirgu meklējumos,» sacīja Purified valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Ērglis. Viņš arī norādīja, ka jau šovasar plānots sākt produkcijas eksportu uz Lietuvu, savukārt līdz gada beigām plānots apgūt Igaunijas tirgu.

«Uztura bagātinātāju bizness ir specifisks, jo strādājam ar zāļu lieltirgotavām. Tā kā šī ir visai sarežģīta joma, līdz ar to ir nepieciešamas ilgākas iestrādes. Plānojam, ka kaimiņvalstu tirgos izplatīsim sākumā četrus, bet vēlāk - vēl trīs veselīgās šokolādes veidus,» atzina uzņēmējs.

Pērn dibinātais SIA Purified sācis ražot šokolādi - uztura bagātinātāju. Produkts satur augu ekstraktus, vitamīnus un mikroelementu kombināciju un tiek ražots SIA Pure Chocolate fabrikā Pūrē.

Jaunās šokolādes tehnoloģija tikusi izstrādāta biedrībā Birti (Baltic Institute of Research, Technology and Innovation), kuras mērķis ir radīt labvēlīgus apstākļus inovāciju procesam, zinātniekiem un uzņēmējiem kopīgi strādājot pie pasaules līmeņa produktu attīstīšanas un ražošanas.

«Pateicoties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras atbalstam, Latvijas Universitātes Kardioloģijas zinātniskajā institūtā un SIA Silvanols tika pētītas un patentētas dabas vielu flavonoīdu kombinācijas. Balstoties uz šiem pētījumiem, tika radīti sirds, redzes, smadzeņu un vispārējai veselībai vērtīgi produkti beļģu melnajā šokolādē, » norādīja Ērglis.

Purified dibināts 2014.gada 10.janvārī, un tā pamatkapitāls ir 15 000 eiro.

Kā liecina SIA Firmas.lv informācija, Aivaram un Pēterim Žimantiem katram uzņēmumā pieder pa 25% kapitāldaļu, AS Sistēmu inovācijas - 30%, bet 10% - Andreja Ērgļa dēliem Kristapam un Mārtiņam Ērgļiem.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs ir Mārtiņš Ērglis, valdes locekle - Zane Pētersone, bet padomes priekšsēdētājs - Kristaps Ērglis, savukārt abi Žimanti un Andrejs Ērglis ir uzņēmuma padomes locekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

FlyCap fonds ieguldījis 250 tūkstošus eiro SIA Purified.

SIA Purified, dibināts 2014. gada janvārī, ražo uztura bagātinātājus, izmantojot tumšo šokolādi. Purified uztura bagātinātājus tirgo aptiekās Latvijā un Lietuvā.

«FlyCap investīcijas plānojam novirzīt ražošanas modernizācijai, iegādājoties papildu iekārtas, kā arī jaunu produktu izstrādei un eksporta tirgus apgūšanai,» stāsta Edgars Krūmiņš, SIA Purified izpilddirektors.

Savukārt, Jānis Skutelis, FlyCap partneris, uzsver: «Mēs kā fonds ticam šo produktu un tirgus potenciālam gan Latvijā, gan ārzemēs, jo cilvēki visā pasaulē arvien vairāk pievērš uzmanību savai veselībai, uztura bagātinātājus lietojot ikdienā. Turklāt Purified produkti gan formas, gan satura ziņā ir ļoti oriģināli, kas uztura bagātinātāju lietošanu padara aizraujošāku.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Ar šokolādi aptiekās

Kristīne Stepiņa, 20.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējdarbībā spēkus izmēģināt nolēmuši kardiologa Andreja Ērgļa dēli Kristaps un Mārtiņš – sadarbībā ar zinātniekiem radīts uztura bagātinātājs, kam pamatā ir šokolāde, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kardiologa Andreja Ērgļa un uzņēmēju Aivara un Pētera Žimantu kopuzņēmums SIA Purified no melnās šokolādes ražo sešus dažādus uztura bagātinātājus. SIA Purified darbībā ir iesaistīti abi pazīstamā kardiologa Andreja Ērgļa dēli – Kristaps un Mārtiņš. Ideja par produktu dzimusi tenisa skolas ģērbtuvē kardiologa Andreja Ērgļa sarunas laikā ar SIA Pure Chocolate izveidotāju Aivaru Žimantu, stāsta SIA Purified valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Ērglis. Veselīgās šokolādes receptūra ir izstrādāta biedrībā BIRTI (Baltic Institute of Research, Technology and Innovation).

«Kardiologi iesaka ēst veselīgu, sabalansētu maltīti ik dienu – vairāk dārzeņu un augļu, mazāk miltu un treknu ēdienu, sāls un cukura. Tomēr ir saldumi, pret kuriem kardiologi neiebilst – tā ir laba melnā šokolāde. Viņi nolēma šokolādi papildināt ar sirds veselībai noderīgiem vitamīniem, augu ekstraktiem un mikroelementiem, kā rezultātā tika radīti uztura bagātinātāji ar zīmolu Purified,» produkta tapšanu apraksta M. Ērglis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Purified plāno pašu spēkiem iegūt aktīvās vielas

Kristīne Stepiņa, 04.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Purified uztura bagātināju ražošanai no melnās šokolādes meklē iespējas pašu spēkiem izgatavot to vērtīgākās sastāvdaļas.

DB jau rakstīja (20.01.2016.), ka pirms četriem gadiem kardiologs Andrejs Ērglis kopā ar saviem dēliem Kristapu un Mārtiņu, uzņēmējiem Aivaru un Pēteri Žimantiem, sadarbībā ar zinātniekiem uz melnās šokolādes bāzes radīja vairākus uztura bagātinātājus, kurus ražo SIA Pure Chocolate. Pa šo laiku ir mainījies uzņēmuma īpašnieku sastāvs – 2017. gadā, investējot aptuveni 200 tūkstošus eiro, 21,6% kapitāla daļu ieguva investīciju fonds FlyCap Investment Fund. Pateicoties šim finansējumam, šī gada martā ir gaidāma zīmola restartēšana un veiktas iestrādnes, lai Latvijā varētu sākt dabīgo aktīvo izejvielu ražošanu.

Pārtop jaunā kvalitātē

Investīciju fonda FlyCap līdzekļi ieguldīti produktu portfeļa izstrādē un attīstībā, kā arī eksporta veicināšanā – uzņēmums piedalījās starptautiskajā izstādē Vita Food, kas notika Ženēvā (Šveicē), un saņēma piedāvājumu no Spānijas kompānijas Uriach realizēt uztura bagātinātājus, izmantojot viņu zīmolu Innovage, stāsta SIA Purified padomes priekšsēdētājs Kristaps Ērglis. Apjomi nav bijuši pārāk lieli – pārdoti 10 tūkstoši blisteru, taču gūta vērtīga pieredze produkcijas realizācijā ārvalstu tirgū. Šobrīd ir pabeigta uztura bagātinātāju vizuālā un saturiskā uzlabošana – tas tiek realizēts patērētājam ērtākā iepakojumā. Sākotnēji uztura bagātinātāji tika pildīti plastikāta plāksnītēs (koreksos), bet šobrīd tie, līdzīgi kā medikamenti, tiek ievietoti blisteros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Šokolāde iedvesmo jaunos uzņēmējus Alberta koledžā

, 02.11.2015

Pure Chocolate īpašnieks Pēteris Žimants ar izstādē Čikāgā iegūto balvu Most Innovative New Product Awards.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alberta koledžā ar vieslekciju viesojās Pure Chocolate īpašnieks Pēteris Žimants. Viņa atbildes uz Alberta koledžas studentu jautājumiem.

  • Kā sākāt savu biznesu?

    Pūrē atrodas dažādi ogu un augļu dārzi, izaudzēto vajadzēja realizēt, tādēļ 1995. gadā radījām ģimenes uzņēmumu Pure Food. Vācijā iegādājāmies pirmo 50 litru tilpuma katlu, kur vārīt ievārījumu. Saražojām vienu, tad trīs, piecas tonnas produkcijas mēnesī, līdz 2006. gadā Pūrē uzbūvējām jaunu ražotni. Pure Food ieguldījām smagu darbu un tas vainagojās panākumiem - pēc desmit gadiem uzņēmuma apgrozījums sasniedza 15 miljonus eiro mēnesī. Eksportējām produkciju uz daudzām pasaules valstīm.

  • Kādēļ izvēlējāties pārdot veiksmīgu un labi pelnošu biznesu?

    Tas bija pareizs lēmums. Bijām izveidojuši labu biznesu, kuru varēja veiksmīgi pārdot. Tikāmies ar vairākiem pircējiem, jo vēlējāmies atrast industriālu kompāniju. Izvēlējāmies Pure Food pārdot beļģu kompānijai Puratos. Jaunie īpašnieki saglabāja visas darba vietas, investēja uzņēmumā vēl divus miljonus. Jums – jaunajiem uzņēmējiem Alberta koledžā – iesaku nebaidīties pārdot uzņēmumu, jo tā ir lieliska iespēja nopelnīt. Protams, var pelnīt no dividendēm, peļņas, bet veiksmīgi pārdodot labu uzņēmumu, var iegūt kapitālu jaunam biznesam.

  • Nopelnīto naudu investējāt jaunā uzņēmumā?

    Paralēli darbam Pure Food 2007. gadā nodibinājām uzņēmumu Pure Chocolate. Bija telpas, kur izvietot pārtikas ražotni. Es uzskatu, ka katram jādara tas, ko viņš prot. Mēs zinājām, kā ražot pārtiku. Piesaistot Eiropas Savienības fondu naudu, attīstījām šokolādes biznesu. Tā ir vienreizēja iespēja, kas mūsu paaudzes uzņēmējiem tiek sniegta vienreiz – iegūt naudu un to neatdot. Šaubos, vai tāda iespēja būs arī mūsu bērniem, tādēļ iesaku izmantot ES fondu līdzekļus, kamēr tas vien iespējams.

  • Ir kāds bizness, kas Jums nav aizgājis?

    Ir uzņēmumi, kuru attīstība nav bijusi viegla. Pūres Šokolādes muzejā šobrīd bijuši vairāk nekā 70 000 apmeklētāji, bet to izveidot bija grūtāk nekā uzcelt šokolādes ražotni. Izlasīju ļoti daudz grāmatu, uzzināju visu par šokolādi. Mans konsultants bija četru šokolādes muzeju izveidotājs no Beļģijas. Šokolādes muzejs šobrīd ir pelnošs uzņēmums, kas izveidots muižas laika ēkā, turpat, kur savulaik tapa pirmais brūkleņu ievārījums. Aicinu ciemos arī Alberta koledžas studentus! Blakus muzejam Sabiles puiši no īsta ozolkoka uzcēla ēku, kur izveidojām restorānu Terase. Tagad nezinu, vai būtu riskējis atvērt savu restorānu, jo tas ir ļoti sarežģīts bizness. Ļoti ilgi meklējām labu pavāru, tagad restorāna piedāvājums ir ļoti labā līmenī! No Pure Food pārdošanas esam ieguvuši vairākus uzņēmumus, kas tagad ir jāpārvalda. Bet viss veidojas ap šokolādi – šokolādi tirgojam, šokolādi pie mums var nogaršot, šokolāde ir muzejā, kur pats to var arī izgatavot.

  • Kādi ir Jūsu pārdot prasmes noslēpumi?

    Mauprāt, pārdot var visu, tikai jāzina, kā to izdarīt, jāiegulda neatlaidīgs darbs. Un jāzina viss par savu produktu. Uzskatu, ka neviens mūsu produkciju nepārdos tik labi, kā mūsu darbinieki, tādēļ izveidojām savu distribūcijas uzņēmumu, kas šobrīd izplata jau 15 Latvijas zīmolus. Šokolādi eksportējam uz 25 valstīm, komunikācijai izmantojot visas jaunākās tehnoloģijas, jo viens e-pasts mūsdienās neko nenozīmē. Jāizmanto tās tehnoloģijas, kas ir populārākās katrā valstī. Piemēram, mans biznesa partneris no Kazahstānas izmanto i-telegrammas, bet ar partneri Korejā sazinos, izmantojot Kakao talk.

  • Kādas tirgus izpētes metodes izmantojat?

    Man visvairāk informāciju par konkrētās valsts šokolādes tirgu sniedz lielveikali. Izvērtēju, cik procentuāli daudz veikalu plauktos atrodas šokolādes konfektes kastēs. Visu pārējo informāciju mūsdienās var atrast internetā. Ja vēlaties uz kādu valsti eksportēt, tur noteikti jāaizbrauc un pašam jāapskatās, kādi ir cilvēku ēšanas paradumi, kas viņiem patīk. Saviem klientiem vienmēr uzjautāju, kas ir tas, ko viņi vēlas. Katrā valstī jāatrod viens liels klients, kas mūsu produktu aiznes līdz patērētājiem.

  • Ko vēl svarīgi atcerēties jaunajiem uzņēmējiem, kuri patlaban vēl studē Alberta koledžā, bet drīz uzsāks savu biznesu?

    Ieteiktu lepoties ar saviem panākumiem. Pieteicāmies konkursam uz balvu izstādē Čikāgā un ieguvām Most Innovative New Product Awards. Mans Libānas partneris vienmēr uzsver, ka jālielās ar iegūtajām balvām. Reizēm mēs esam pārāk kautrīgi, bet ir jālepojas ar saviem panākumiem. Savs bizness ir garš ceļš, bet es uzskatu, ka tas ir to vērts!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes izstrādājumu ražotājs SIA "Pure Chocolate" trešo gadu strādājis ar pozitīvu EBITDA, tam 2019.gadā sasniedzot 353 tūkstošus eiro, liecina "Lursoft" iesniegtais uzņēmuma gada pārskats.

Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn uzņēmuma kopējais apgrozījums pieauga par 21%, sasniedzot 3,80 miljonus eiro. Apgrozījums vietējā tirgū pieauga par 8%, bet eksporta tirgos - par 32%.

2019.gadā SIA "Pure Chocolate" turpināja esošās un uzsāka jaunas sadarbības ar ievērojamiem tirdzniecības partneriem Vācijā, ASV, Japānā, Ķīnā un Korejā.

Pagājušajā gadā uzņēmuma ražotnes tika sertificētas un atzītas par atbilstošām "Global Standard for Food Safety, BRC" prasībām, saņemot A līmeņa novērtējumu.

Sākot ar 2020.gada martu, kad izplatījusies Covid-19 pandēmija, SIA "Pure Chocolate" saskaras ar apgrozījuma kritumu Baltijā un eksporta tirgos, kurus smagi skārusi koronavīrusa izraisītā krīze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riska kapitāla fondu pārvaldnieks BaltCap ir vienojies ar vienu no nozīmīgākajiem Latvijas šokolādes tirgus spēlētājiem Pure Chocolate par ieguldījuma veikšanu uzņēmuma straujas attīstības veicināšanai.

2014. gadā Pure Chocolate apgrozījums veidoja 3,35 miljonus eiro.

«Investīcijas dos iespēju straujākai uzņēmuma attīstībai, stiprināt Pure Chocolate zīmola pozīcijas esošajos tirgos un apgūt jaunus eksporta tirgus,» skaidro Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

«Mūsu sarunas ar Pure Chocolate ir vainagojušās noslēgtā investīciju līgumā. BaltCap skatījumā Pure Chocolate ir ļoti pievilcīgs pārtikas nozares spēlētājs ar lielas izaugsmes potenciālu,» saka Astra Neimane, BaltCap Investīciju direktore.

Ieguldījuma apmērs gan netiek atklāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate sācis eksportu uz ASV

BNS, 09.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas šokolādes trifeļu ražotājs Pure Chocolate šogad ir sācis eksportu uz ASV, savukārt nākmgad plāno laist apgrozībā jaunus, līdz šim nerealizētus produkcijas veidus, aģentūrai BNS pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

«Mums ir atvēries Amerikas tirgus,» sacīja Žimants, piebilstot, ka produkciju uz ASV uzņēmums sāka eksportēt šā gada vasarā. Tāpat šogad ir pieauguši pārdošanas apmēri visās valstīs, uz kurām Pure Chocolate eksportē produkciju.

Vienlaikus viņš piebilda, ka nākamajā gadā Pure Chocolate iecerējis nostiprināties esošajos eksporta tirgos un palielināt pārdošanas apmērus, tostarp paplašināt eksportu uz ASV, Tuvajiem Austrumiem un Japānu. Lai konkrētus jaunus tirgus uzņēmums nākamgad nav iecerējis apgūt, kompānija neizslēdz iespēju piesaistīt jaunus sadarbības partnerus ārvalstīs, ja tāda iespēja pavērsies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Pure Chocolate valdes priekšēdētāju Pēteri Žimantu

Lelde Petrāne, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Pure Chocolate valdes priekšēdētājs Pēteris Žimants. Pure Chocolate - šokolādes trifeļu ražotājs - ir latviešu ģimenei piederošs uzņēmums.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk pārtikas nozare un man patīk radīt jaunus produktus, tā ir mana kaislība. Ja vēl produkti, ko radi, patīk un garšo citiem cilvēkiem, tad tas vispār ir super!

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Latvijas pārtikas uzņēmumi ir ļoti liela vērtība Latvijas ekonomikai, jo jau pirmās Latvijas laikā pārtika bija eksportspējīga. Arī pašlaik Latvijā ir ļoti labi pārtikas uzņēmumi, kas veiksmīgi sevi pierāda pasaules tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Viedoklis: Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma plusi un mīnusi

FlyCap valdes priekšsēdētājs Jānis Skutelis, 06.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ļoti labi, ka ir bijusi virzība startup likuma radīšanā, bet problēma ir tāda, ka ar šo režīmu iespējams tiks finansēti tikai 0 – 5 uzņēmumi gadā, un tas sanāk valsts līdzekļu izšķērdēšana lietās, kas nestrādā. Man patīk jau izskanējušais viedoklis, ka šis ir sākums, pamatu ielikšana.

Ārzemēs reģistrētu fondu investīcijas pie mums notiek ļoti reti (0-3 gadā) un ļoti iespējams pielāgojot visus uzņēmumu un riska kapitāla investoru filtrus varam nonākt pie 0, kas būs izgāšanās. Varbūt beigās būs kāds viens vienīgs uzņēmums, kurš kvalificēsies šai programmai, sauksim to par Latviešu Vienradzi.

Ārzemju investori pārsvarā pieprasa uzņēmumu pārreģistrāciju uz ārzemēm, kas nozīmē, ka šo programmu visdrīzākais nevarēs pielietot, jo IP tiks pārcelts uz ārzemēm visos šajos gadījumos. Tātad likumam primāri jārupējas lai Latvijā darbojošies fondi varētu izmanto šo likumu.

Kopā Latvijā līdz šim darbojās 4 riska kapitāla fondi (FlyCap, Imprimatur, ZG Capital, Expansion) un 2 Private Equity fondi (BaltCap, Livonia), bet no šiem visaktīvāk investējuši IT un citu nozaru startupos ir tikai 2 fondi, FlyCap un Imprimatur. Šobrīd trim riska kapitāla fondiem ir beigušies investīciju periodi, kas nozīmē, ka viņi vairs nevar investēt un ceturtajam nauda palikusi tikai pāris investīcijām un investīciju periods beigies 2017. gada vidū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotāja SIA Pure Chocolate apgrozījums 2017.gadā, salīdzinot ar 2016.gadu, samazinājies par 15,4% jeb 531 tūkstoti eiro un bija 2,920 miljoni eiro, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauguši par 3,4% un bija 903 tūkstoši eiro.

Uzņēmuma apgrozījums samazinājies tāpēc, ka tas pērn izbeidzis nerentablus projektus un sadarbības līgumus, sacīts SIA Pure Chocolate gada pārskatā. Vienlaicīgi, tas pagājušajā gadā uzlaboja ražošanas procesu, produkta kvalitāti, kā arī izstrādāja jaunu iepakojuma konceptu.

Uzņēmuma vadība uzskata, ka operatīvās darbības uzlabojumi sniegs rezultātu nākamajos gados. To apliecinot arī rezultāti 2018.gada pirmajā pusē, kad uzņēmuma apgrozījums pieaudzis par 35%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2017.gadā, sacīts gada pārskatā.

SIA Pure Chocolate šogad vienojusies ar aizdevējiem par izmaiņām aizdevumu atmaksas grafikos, pagarinot aizdevumu atmaksu. Uzņēmuma jaunā zīmola stratēģija nodrošinājusi četrus jaunus noieta tirgus. Saldumu ražotājs nākotnē plāno investēt zīmola attīstībā un jaunu receptūru izstrādē, lai nostiprinātos kā premium klases inovatīvs zīmols ar starptautisku atpazīstamību, sacīts tā 2017.gada pārskatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate produkti starp pārdotākajiem pasaules lielākajā saldumu veikalā Dubaijā

Dienas Bizness, 22.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pure Chocolate produkti ierindojusies starp 10 visvairāk pirktajiem pasaulē lielākajā saldumu veikalā Candylicios Dubaijā.

«Esam saņēmuši lielisku ziņu - mūsu produkti starp TOP-10 pārdotākajiem lielākajā pasaules saldumu veikalā Candylicios Dubaijā,» uzāņēmums informē savā Facebook profilā,

Kopumā Pure Chocolot eksport tirgi ir 17 valstis - Lietuva, Igaunija, Krievija, Somija, Zviedrija, Norvēģija, Polija, Čehija, Slovākija, Vācija, ASV, Apvienot;a Karaliste, Austrālija, Japāna, Moldova, Portugāle un Jaunzēlande.

Uzņēmums aktīvi piedalās tādās pasaules izstādēs kā ISM Vācijas pilsētā Ķelnē, Sweet&Snack Čikāgā, ASV.

2013. gadā SIA Pure Chocolate apgrozījums bijis 2,302 milj. eiro (1,617 milj.Ls), kas salīdzinājumā ar 2012. gadu ir pieaugums par 54,20%. Kā skaidro uzņēmuma vadība, pērn būtiski, t.i., par 172%, palielinājies produkcijas apjoms eksportā. Dati rāda, ka no kopējā SIA Pure Chocolate apgrozījuma pagājušajā gadā 39,75% veidojuši ieņēmumi no produkcijas realizācijas ārpus Latvijas robežām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Chocolate reģistrē jaunu komercķīlu

Žanete Hāka, 09.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu komercķīlu reģistrējis saldumu ražotājs SIA Pure Chocolate, liecina Lursoft dati.

Komercķīlas izziņā redzams, ka Pure Chocolate par labu AS Attīstības finanšu institūcija Altum ieķīlājusi 35 ķermeniskos pamatlīdzekļus. Jānorāda, ka nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 285 tūkstoši eiro. Šī ir pirmā komercķīla, ko uzņēmums šogad reģistrējis.

2014. gadā, kas bija uzņēmuma astotais darbības gads, Pure Chocolate izdevās palielināt apgrozījumu līdz 3,348 miljoniem eiro. Saldumu ražotāja peļņa aizvadītajā gadā saruka līdz 21,033 tūkstošiem eiro pēc nodokļu nomaksas. Pure Chocolate pagājušajā gadā ar darbavietām nodrošināja 64 darbiniekus.

Lursoft rīcībā esošā informācija norāda, ka 2007. gada februārī dibinātā Pure Chocolate 2014. gadā veica 226,95 tūkstošu eiro nodokļu maksājumus valsts kopbudžetā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Pūrē veselības centra un bibliotēkas telpu atjaunošanā investē 226,8 tūkstošus eiro

Žanete Hāka, 01.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 10.februārī Pūrē svinīgi tiks atklātas veselības centra un bibliotēkas jaunās telpas ēkā Pūre 18, informē Tukuma novada pašvaldība.

Pārbūvējot ēkas 1.stāvu, tajā ir ierīkotas telpas Pūres bibliotēkai – informācijas un novada izpētes centram, bāriņtiesai, sociālajam dienestam, ģimenes ārsta praksei, aptiekai un zobārstniecības praksei.

Minētās iestādes uz jaunajām telpām tika pārceltas pakāpeniski. Viena no pirmajām jaunajā mājvietā ievācās Pūres bibliotēka, kas, līdzīgi kā Nacionālā bibliotēka pārceļoties uz Gaismas pili, īsi pirms Ziemassvētkiem veidoja grāmatu ķēdi, kurā aicināja piedalīties visus bibliotēkas draugus – pirmsskolas izglītības iestādes Zemenīte audzēkņus, Pūres pamatskolas skolēnus, kā arī vietējos iedzīvotājus.

Projekta rezultātā atbrīvotajās telpās pirmsskolas izglītības iestādē Zemenīte tagad būs iespējams pārvietot sešgadīgo bērnu grupu no Pūres pamatskolas, tādējādi izglītības iestādes teritorija tiks izmantota tikai bērnudārza vajadzībām. Turklāt, atdzīvinot ēkas Pūre 18 neizmantotās telpas, tiek nodrošināta Pūres vēsturiskā centra saglabāšana, nepieļaujot ēku degradāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Chocolate apgrozījums Latvijā audzis teju divas reizes

Žanete Hāka, 05.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn šokolādes izstrādājumu ražotāja SIA Pure Chocolate apgrozījums audzis par 31%, sasniedzot 3,3 miljonus eiro, liecina Lursoft dati.

Kā norāda uzņēmuma vadība, palielinot piegādes dziļumu un produktu sortimentu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pērn apgrozījums Latvijā audzis teju divas reizes, sasniedzot 2,4 miljonus eiro. SIA Pure Chocolate bruto peļņa pērn palielinājusies par 12%, kas skaidrojams ar 2013.gada beigās nodotās jaunās ražotnes nolietojumu. Finanšu gadu ražotājs noslēdzis ar 21 tūkstoša eiro peļņu pēc nodokļu nomaksas.

Kā skaidro SIA Pure Chocolate vadība, pateicoties tirgus diversifikācijai, uzņēmumu nav būtiski ietekmējusi Krievijas krīze un Krievijas rubļa kritums. Krievijas krīzes rezultātā, salīdzinot ar 2013.gadu, apgrozījums ārpus Eiropas Savienības pagājušajā gadā ir samazinājies par 68 tūkstošiem eiro. Pērn uzņēmums sācis strādāt ar ASV tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksportspēja: Mērķis - kļūt par straujāk augošo šokolādes trifeļu ražotāju pasaulē

Kristīne Stepiņa, 24.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pure Chocolate plāno dubultot ražošanas apjomus, eksporta noietā turpinās palielināt arābu valstu īpatsvaru, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

2016. gadā SIA Pure Chocolate plāno apgrozījuma pieaugumu par 20%, sasniedzot 4,5 miljonus eiro, paredzams, ka 50% no tā veidos eksports.

SIA Pure Chocolate mērķis ir kļūt par straujāk augošo šokolādes trifeļu ražotāju pasaulē, saka uzņēmuma valdes loceklis Kārlis Kvāls.

«Strādājam, lai varētu sākt šokolādes eksportu uz Omānu un Bahreinu. Arābu valstis ir mūsu mērķa tirgus, jo tur ir salīdzinoši augsta pirktspēja,» uzsver K. Kvāls. Šogad uzņēmums ir sācis eksportu arī uz Jaunzēlandi. SIA Pure Chocolate aktīvi piedalās dažādās starptautiskās izstādēs, kurās tiek meklēti jauni sadarbības partneri. Kopš 2008. gada tas regulāri piedalās pasaules lielākajā saldumu ražotāju izstādē ISM, kas notiek Ķelnē (Vācijā), kā arī Sweets & Snacks (Čikāgā, ASV) un Gulffood (Dubajā).

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Energoefektīvākās ēkas Latvijā 2019

Monta Glumane, 20.06.2019

Nominācijā «Energoefektīvākā sabiedriskā ēka 2019» 1.vietu ieguva Liepājas Olimpiskā centra Manēža.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies konkurss «Energoefektīvākā ēka Latvijā 2019», laureātu vidū ir ēkas Siguldā, Liepājā un Valmierā, informē Ekonomikas ministrija.

Nominācijā «Energoefektīvākā atjaunotā daudzdzīvokļu ēka 2019» 1.vietu ieguva ēka Institūta ielā 10, Siguldā.

Nominācijā «Energoefektīvākā sabiedriskā ēka 2019» 1.vietu ieguva Liepājas Olimpiskā centra Manēža, bet 1.vietu nominācijā «Energoefektīvākā daudzdzīvokļu ēka Latvijā 2019. Jaunbūve» ieguva ēkas Mālu ielā 1 un Ķieģeļu ielā 8, Valmierā.

Ekonomikas ministrijas Simpātiju balvu par nozīmīgu ieguldījumu energoefektivitātes idejas veicināšanā saņēma SIA «Jūrmalas Mežaparki». Tāpat EM Simpātiju balvu saņēma arī SIA «Valkas namsaimnieks» par ieguldījumu energoefektivitātes popularizēšanā Valkā, kā arī par ilgtspējīgiem un kvalitatīviem risinājumiem ēku atjaunošanā, un ēku renovācijas projektu vadītāja Signe Kajaka kā viena no aktīvākajām energoefektivitātes idejas aizstāvēm un ēku atjaunošanas procesa virzītājām Latvijā 10 gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotāja SIA Pure Chocolate padomi atstājis Pēteris Žimants, un viņa vietā par padomes locekli iecelts holdingkompānijas SIA Rīgas tirdzniecības osta valdes loceklis Rolands Gulbis, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Mārtiņš Jaunarājs un padomes loceklis Aivars Žimants atkārtoti apstiprināti amatos. Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas 17.janvārī.

SIA Pure Chocolate dibināta 2007.gadā, un uzņēmums ražo šokolādes trifeles. Tā pamatkapitāls ir 2 296 063, un uzņēmuma dalībnieki ir piecas privātpersonas, no kurām lielākais īpašnieks ar 38,79% daļu ir Aivars Žimants, bet 14,30% daļu pieder riska kapitāla fondam BaltCap Latvia Venture Capital Fund. 2016.gadā SIA Pure Chocolate apgrozījums bija 3,450 miljoni eiro, bet uzņēmums strādāja ar zaudējumiem 873 tūkstošu eiro apjomā. Uzņēmums nodarbināja 68 darbiniekus un nodokļos Latvijas valsts budžetā samaksāja 422 tūkstošus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa ceturtdien pēc būtības izskatīja civillietu, kurā Vācijas uzņēmums Tchibo Markenverwaltungs GmbH & Co cēlis prasību pret Latvijas saldumu ražotāju Pure Chocolate par preču zīmju reģistrācijas atzīšanu par spēkā neesošu, aģentūra BNS uzzināja tiesā.

Pēc prasītāja ieskatiem, atbildētāja četras figurālās preču zīmes ir identiskas Tchibo Markenverwaltungs GmbH & Co starptautiskajai preču zīmei.

Lietā nolēmumu plānots pasludināt 22.janvārī.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka 2013.gadā Pure Chocolate strādāja ar 2,302 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 54,2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa pieauga vairākas reizes - līdz 36,1 tūkstotim eiro.

Pure Chocolate dibināts 2007.gadā un tā pamatkapitāls ir 501,7 tūkstoši latu (713,8 tūkstoši eiro). Uzņēmums pieder vairākām privātpersonām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pūrē gada beigās iecerēts pabeigt pirmā daudzdzīvokļu nama renovāciju, atjaunošana veikta ar Altum grantu un bankas Citadele izsniegto finansējumu, informē bankā.

Pūres daudzdzīvokļu nama renovācijas izmaksas bija 426 412 eiro, no kuriem 165 412 eiro saņemti granta veidā no Altum, savukārt pārējais būvniecībai nepieciešamais finansējums 252 560 eiro apmērā piesaistīts no bankas Citadele, izmantojot Altum kredīta garantiju. Līdzfinansējuma atbalstu sniegusi arī Tukuma novada dome.

Ar jaunās Altum programmas atbalstu Latvijā šobrīd notiek vairāk nekā 20 māju renovācijas, vēl vairāki projekti ir apstiprināti un gatavojas būvdarbiem. Kopumā saņemti vairāk nekā 200 pieteikumu. Altum programmas finansējums 166 miljonu eiro apmērā būs pietiekams aptuveni 1000 mājām visā Latvijā.

Trīsstāvu dzelzsbetona paneļu māja Pūrē būvēta 1974. gadā, un tās energoefektivitātes saglabāšanai bija nepieciešams pilnīgs remonts. Līdz šim ēkai apkures rēķins bija 0,79 centi par kvadrātmetru, dzīvokļu īpašniekiem maksājot izlīdzināto apkures maksājumu visu gadu. Mājas energoaudits paredz, ka pēc renovācijas ēkā siltuma zudums samazināsies par vismaz divām trešdaļām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rekonstrukcijas 10.aprīlī durvis vēris uzņēmējiem Aivaram un Pēterim Žimantiem piederošais restorāns Terase Pūrē. Trīs mēnešus ilgušajā rekonstrukcijā ieguldīti 25 000 eiro, informē restorāna vadītāja Iveta Granta.

Šefpavāra Naura Haukas vadībā restorānam ir izstrādāta jauna koncepcija, paredzot, ka ēdienkartē tiks izmantoti pēc iespējas vairāk vietējo zemnieku saimniecību un ražotāju produkti.

«Restorāns tika atvērts 2013. gadā kā Šokolādes muzeja restorāns un tā mērķis bija grupu uzņemšana un ēdināšana. Šobrīd esam sapratuši, ka vēlamies izveidot vietu, kur reģionā iespējams baudīt augstas kvalitātes ēdienus, kas pagatavoti no vietējiem produktiem, » stāsta SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs P. Žimants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Intelektuālie strīdnieki uz tiesu nesteidzas

Elīna Pankovska, 29.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strīdu skaits tiesās par intelektuālo īpašumu salīdzinoši neliels, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai gan pasaulē strīdi par preču zīmēm ir visai izplatīti, Latvijā šādu lietu tiesās ir salīdzinoši maz. Tā, piemēram, Rīgas apgabaltiesa pilnībā noraidījusi Vācijas uzņēmuma Markenverwaltungs GmbH & Co prasību pret SIA Pure Chocolate par preču zīmju reģistrācijas atzīšanu par spēkā neesošu, DB uzzināja tiesā. Spriedumu gan vēl var pārsūdzēt 30 dienu laikā, iesniedzot kasācijas sūdzību. Vācijas uzņēmums uzskatīja, ka SIA Pure Chocolate četras figurālās preču zīmes ir identiskas Markenverwaltungs GmbH & Co starptautiskajai zīmei. Līdz ar to uzņēmums lūdza tiesu atzīt preču zīmes reģistrāciju par spēkā neesošu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot alkoholisko dzērienu piedāvājumu, AS "Cēsu alus" radījis trīs jaunus alkoholiskos kokteiļus, kuru izveidē investēti 50 000 eiro, informē uzņēmumā.

Jauno alkoholisko kokteiļu hard seltzer "Pure Spirit" sastāvā ir degvīns un gāzēts ūdens ar trīs dažādām garšām - citrona, ābolu un melleņu. Jaunajos produktos ir samazināts kaloriju daudzums – dzēriens satur 1 g cukura uz dzēriena skārdeni, tam nav pievienoti mākslīgie saldinātāji un krāsvielas, sastāvā izmantoti tikai dabīgi aromatizētāji, kas iegūti no augļiem un ogām, tie nesatur glutēnu.

"Sekojot līdzi dzērienu tendencēm pasaulē, pamanījām hard seltzer veiksmes stāstu un popularitāti ASV, un nolēmām šo jauno un inovatīvo alkoholiskā dzēriena kategoriju ieviest arī Latvijā. Dzērienu tirgū kopumā vērojama tendence, kad pircēji ir gatavi izmēģināt jaunas lietas un pieprasa arvien lielākas izvēles iespējas un plašāku produktu piedāvājumu. Tāpat produktiem ar samazinātu kaloriju daudzumu šobrīd ir liels potenciāls alkoholisko kokteiļu tirgū," komentē Eva Sietiņsone, "Cēsu alus" valdes priekšsēdētāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016. gada vasaras sezonā restorānu ķēdes McDonald’s desertu piedāvājumu papildināja saldējums ar Latvijas zīmola Pūre ražotajām augļu un ogu mērcēm. Kopumā no šā gada maija līdz augustam McDonald’s pārdevis 40 858 kilogramus saldējuma, informē uzņēmumā.

Šobrīd Pūre ražo ķiršu-šokolādes un aprikožu-cidoniju mērces McDonald’s saldējumiem un ķiršu mērci piena kokteiļiem. «Esam priecīgi paplašināt mūsu sadarbību ar SIA Puratos Latvia. Mūsu mērķis ir ne tikai piedāvāt augstākās kvalitātes produktus, bet arī pielāgot savu piedāvājumu vietējām tendencēm, vēlmēm un augošajam pieprasījumam pēc dažādības, un mēs esam priecīgi par vēl vienu vietējo partneri, kas palīdz mums sasniegt šo mērķi. McDonald’s ir atvērts sadarbībai ar Latvijas uzņēmumiem, taču ikvienam, kurš vēlas spert šo soli, ir jāatbilst mūsu augstajiem kvalitātes standartiem,» norāda McDonald’s izpilddirektors Baltijas valstīs Vladimirs Jaņevskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pāris gadu laikā kļūst par eksporta izcilniekiem

Armanda Vilcāne, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas vārda nešanu pasaulē četras iepriekšējo gadu uzlecošās eksporta zvaigznes saņems The Red Jackets dāvinātās sarkanās žaketes

Pāris darbības gadu laikā šie uzņēmumi eksporta apgrozījumā sasnieguši viena miljona eiro atzīmi un veiksmīgi nokļuvuši izcilāko eksporta zīmolu sarakstā. Šogad žaketes kā apzīmējumu un pateicību izcilam darbam eksporta tirgu apguvē saņems infografiku rīku izstrādātājs Infogr.am, saldumu ražotājs Pure Chocolate, LED gaismekļu ražotājs Vizulo un prāta spēļu radītājs Brain Games.

No 2013. gada The Rising Stars jeb uzlecošās eksporta zvaigznes titulu saņēmis jau 21 uzņēmums ar ambīcijām sasniegt viena miljona eiro eksporta apgrozījumu. Šis ir pirmais gads, kad kāds no titula saņēmējiem šo mērķi ir arī sasniedzis. Pure Chocolate un Brain Games to izdevies izdarīt četru gadu laikā, bet Vizulo un Infogr.am vien nepilnu divu gadu laikā. The Red Jackets pārstāvji gan norāda, ka miljona atzīmei tuvojas arī citas uzlecošās eksporta zvaigznes, piemēram, Draugiem.lv grupas uzņēmums Vendon, kas nodarbojas ar tirdzniecības automātu uzraudzības un maksājumu risinājumu izstrādi. Strauji audzis arī brokastu pārslu ražotājs MILZU! un bērnu kartonu spēļu ražotājs GIGI Bloks. No šī gada The Rising Stars pretendentiem The Red Jackets titulam tuvojas arī Latvijas audio tehnoloģiju uzņēmums Sonarworks un PlayGineering, kas strādā ar video analītikas un multimediju sistēmu risinājumu izstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā akūti nepieciešama kvalitatīva zinātnes menedžmenta sistēma

Kristīne Stepiņa, 04.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesakārtotās zinātnes vadības sistēma ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc Latvijā zinātniekiem ir ļoti maz pasūtījumu no uzņēmumiem

Latvijas Jauno zinātnieku apvienības valdes priekšsēdētāja Ieva Krūmiņa uzskata: esam iekrituši lamatās, gudrojot divriteni no jauna, lai gan pasaulē sekmīgi tiek izmantotas ļoti efektīvas, daudzpusīgas zinātnes menedžmenta informācijas tehnoloģiju (IT) sistēmas.

Kāda šobrīd ir zinātnes menedžmenta sistēma?

Ar skumjām jāatzīst, ka faktiski tā ir nekāda, nemaz nesapņojot par rezultātos bāzētu, uz stratēģisku mērķu un rezultātu sasniegšanu balstītu menedžmentu. Sanāk, ka valstij tik svarīga joma netiek ne pienācīgi uzraudzīta, ne vadīta, ne attīstīta. Ir izstrādāta Nacionālā zinātniskās darbības informācijas sistēma (sciencelatvia.lv), kurā varam atvērt lapu ar zinātnisko institūciju sarakstu un direktoru vārdiem! Institūti manuāli sagatavo atskaišu dokumentus, kurus reizi gadā piegādā Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM), kura par lielu naudu ir izstrādājusi šo sistēmu, kurai no ārpuses var piekļūt tikai Latvijā strādājoša persona ar doktora grādu. Par īpašu ērtību un darba automatizāciju ir grūti nosaukt arī procesu, kad tiek lejupielādēta ekseļa tabula, manuāli tiek rediģēta un atkal augšuplādēta. Nu, tāda, kopumā ņemot, ir mūsu zinātnes menedžmenta sistēma. Mūsdienās kvalitatīvam menedžmentam ir absolūti nepieciešama adekvāta atbalsta informācijas sistēma. Esam atkal iekrituši lamatās, gudrojot divriteni no jauna, lai gan pasaulē sekmīgi jau tiek izmantotas ļoti efektīvas, daudzpusīgas zinātnes menedžmenta IT sistēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru