Jaunākais izdevums

No šodienas, izmantojot Google Maps, starp pārvietošanās iespējām Latvijā tiks rādīta arī iespēja nokļūt galamērķī ar Taxify.

«Kad cilvēki vēlas nokļūt galamērķī, un izmanto Google Maps pakalpojumu, viņiem ir svarīgi atrast piemērotāko un ērtāko veidu konkrētajam gadījumam. Reizēm vieglāk ir doties ar kājām, citreiz izmantot sabiedrisko transportu, dažreiz saprātīgākais ir izmantot taksometru vai kopbraukšanas pakalpojumus,» komentē Kārlis Ķezberis, Taxify reģionālais vadītājs Latvijā.

Meklējot labāko veidu, kā nokļūt galamērķī lietotnē Google Maps, turpmāk viena no piedāvātajām iespējām būs kopbraukšanas platformas, to skaitā arī Taxify. Izvēloties kopbraukšanu, Google Maps uzreiz norādīs arī aptuveno brauciena ilgumu un cenu.

Izvēloties iespēju doties ceļā ar Taxify, lietotājs varēs atvērt Taxify lietotni uzreiz no Google Maps, ar jau ievadītu sākuma atrašanās punktu un galamērķi. Lai izmantotu pakalpojumu, lietotājam ir jābūt instalētai Taxify lietotnei savā tālrunī. To var atrast App Store vai Google Play.

Taxify 2013. gadā dibināja Markuss Villigs. Taxify investoru vidū ir Daimler, Didi Chuxing, Korelya Capital un TransferWise līdzdibinātājs Taavets Hinrikus. Šobrīd Taxify apvieno vairāk nekā 15 miljonus lietotāju vairāk nekā 25 valstīs visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taxify transportlīdzekļu klāstu papildina elektriskie skūteri

Laura Mazbērziņa, 06.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas uzņēmums Taxify ir kļuvis par pasažieru pārvadājumu platformu, kurā turpmāk kā pārvietošanās līdzeklis būs pieejami arī elektriskie skūteri. Kopš septembra sākuma Taxify saviem klientiem Parīzē piedāvās elektrisko skūteru nomas pakalpojumus, un jau tuvākajos mēnešos tos plānots ieviest arī citās Eiropas lielākajās pilsētās, informē uzņēmums.

Līdz ar elektrisko skūteru izvēlnes pievienošanu, Taxify aplikācijā ievieš arī jaunu divriteņu transportlīdzekļu apakšzīmolu Bolt, kas palīdzēs turpināt uzņēmuma aizsākto mērķi piedāvāt visērtāko pārvietošanās veidu lielpilsētās, radot ērti lietojamu pakalpojumu platformu dažādiem attālumiem, cenu kategorijām un klientu vajadzībām.

«Šobrīd Taxify ir izaudzis par platformu, kas apkalpo jau vairāk nekā 15 miljonus iedzīvotāju visā pasaulē, un lielu lomu uzņēmuma izaugsmē spēlē arī transportlīdzekļu lokalizācija, kam pievēršam īpašu uzmanību. Lai efektīvi apmierinātu iedzīvotāju vajadzības, ir jāiejūtas viņu ādā, apzinot esošo situāciju lielākās un mazākās pilsētas ielās. Tas palīdz iepazīt iedzīvotāju pārvietošanās paradumus un saprast, kā tos maksimāli atvieglot un padarīt vēl ātrākus un patīkamākus,» komentē Markuss Villigs, Taxify līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei P40 Pro" sarūpējis vēl labāku kameru, bet tālruņa panākumi tirgū būs atkarīgi no lietotņu veikala piepildīšanas tempa.

Sazvērestību teoriju cienītājiem būtu, kur izvērsties, šķetinot Ķīnas lielākā viedtelefonu ražotāja "Huawei" pēdējā gada likteņa pavērsienus. Pēc ASV sankciju ietekmē klusi prezentētā "Mate 30 Pro" modeļa ķīnieši plānoja atgūt sabiedrības interesi ar vērienīgu "P40" sērijas pieteikšanu marta nogalē Parīzē, taču šo ieceri «nopļāva» koronavīrusa izsauktie pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi. Taisnības labad jāsaka, ka līdzīgi cieta ikviens ražotājs, kura plānos bija prezentācijas pasākumi kopš Mobilās pasaules kongresa Barselonā.

Zīmola cienītājiem labākā ziņa ir tāda, ka "P40" sērija, atšķirībā no "Mate 30", ir sasniegusi arī Latviju un nopērkami veseli trīs modeļi – "P40 Lite", "P40" un "P40 Pro".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas platforma Taxify klientiem Baltijas valstīs sākot no 3. oktobra ieviesusi fiksētās cenas funkciju, kas nozīmē, ka turpmāk pasažieri jau pirms automašīnas izsaukšanas precīzi zinās, cik izmaksās viņu brauciens plānotajā maršrutā, informē uzņēmumā.

Otrs aplikācijā ieviestais jaunums ir atsevišķa komforta kategorija, kas ļaus braucienam izvēlēties automašīnas ar paaugstinātu ērtības līmeni.

Fiksētās cenas funkcija aizstāj iepriekš izmantoto aptuvenās cenas diapazonu un jau šobrīd ir pieejama ikvienam klientam Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, kur darbojas Taxify aplikācija. Turpretī komforta kategorija pagaidām ir ieviesta tikai Rīgā, un papildus lielākai ietilpībai, modernākam automašīnas salonam un izcilam vadītāju reitingam šajos transportlīdzekļos pēc klientu lielā pieprasījuma ir pieejami arī bērnu sēdeklīši, kas paredzēti bērniem no 4 līdz 12 gadu vecumam.

«Taxify lietotāji jau ilgu laiku augstu novērtē iespēju redzēt aptuveno brauciena summu pirms automašīnas izsaukšanas. Strādājot pie nepārtrauktiem aplikācijas un pakalpojumu kvalitātes uzlabojumiem un ņemot vērā pasažieru vēlmes, esam pavirzījušies vēl soli uz priekšu, un nu mūsu klienti ar konkrētu brauciena tarifu var iepazīties vēl pirms pieprasījuma veikšanas. Tādējādi jaunā aplikācijas funkcija ļauj izvairīties no neparedzētiem izdevumiem un aiztaupa nepatīkamus pārsteigumus. Ticam, ka arī jaunā komforta kategorija ievērojami uzlabos iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās kvalitāti,» komentē Taxify produktu menedžeris Dmitrijs Pivovarovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi cilvēki ir zaudējuši uzticību bankām un lielām kompānijām, tāpēc vajadzīga holistiski jauna pieeja finanšu pakalpojumiem, sniedzot cilvēkiem jauna veida lietotāja pieredzi.

Tā šodien Viļņā notiekošajā finanšu tehnoloģiju konferencē "Fintech Inn" izteicās digitālās bankas "N26" vadītājs 18 valstīs Šarūns Legecks (Šarūnas Legeckas).

Viņš uzskata, ka tehnoloģijas maina dažādas nozares un kā ievērojamākos piemērus min "Spotify", "Uber", "Airbnb" un "Netflix". Līdzīga mēroga ietekme tehnoloģijām būšot pār finanšu pakalpojumiem. Septiņi no desmit jaunākās paaudzes pārstāvjiem – tā dēvētās tūkstošgades paaudzes – drīzāk būšot ar mieru iet pie zobārsta nekā uz bankas filiāli, norāda Š. Legecks, atsaucoties uz kādu ASV pētījumu. Viņam nešķiet pieņemami, ka ir bankas, kas prasa trīs eiro par PIN koda maiņu vai 50 centus par konta atlikuma apskati. Tāpēc Š. Legecks lepojas, ka cilvēkiem patīk izmantot "N26" pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas platforma Taxify, kas pašlaik darbojas jau trīs Latvijas pilsētās – Rīgā, Liepājā un Daugavpilī - apsver iespēju paplašināties un šogad uzsākt darbību arī Jelgavā, informē uzņēmumā.

Liepājā uzņēmums pakalpojumus sniedz nepilnu pusgadu un dati liecinot, ka ikdienā to izmantojuši jau vairāk kā desmit tūkstoši lietotāju, norāda uzņēmumā. Novērojumi liecinot, ka Taxify Liepājā labprāt izmanto ne tikai rīdzinieki, bet arī viesi no Lietuvas, Igaunijas un citām valstīm.

Taxify ir visstraujāk augošā kopbraukšanas transporta platforma Eiropā. Uzņēmumu 2013. gadā dibināja Markuss Villigs. Taxify investoru vidū ir Daimler, Didi Chuxing, Korelya Capital un TransferWise līdzdibinātājs Taavets Hinrikus. Šobrīd Taxify apvieno vairāk kā 15 miljonus lietotāju vairāk nekā 25 valstīs visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit gados kopbraukšanas platformu tirgus daļa transporta jomā varētu sasniegt 20-40%, paredz igauņu kopbraukšanas platformas Taxify līdzdibinātājs Martins Villigs (Martin Villig).

Taxify tiek uzskatīts par vienīgo patieso Igaunijas t.s. vienradzi, jo tam izdevies pārliecināt investorus ieguldīt tieši Igaunijas kompānijā, nevis caur mātesuzņēmumu – investoru jurisdikcijā.

Fragments no intervijas, kas publicēta 15. oktobra laikrakstā Dienas Bizness:

Kas varētu mainīties nākotnē?

Nākotnē augs platformu tirgus daļa urbānajā transportā. Šobrīd lielākajā daļā pilsētu mobilitātes platformas veido dažus procentus no pilsētu transporta tirgus; parasti pusi veido sabiedriskais transports un otru – privātie auto. Domāju, ka nākamajos desmit gados platformu tirgus daļa palielināsies galvenokārt uz privāto auto rēķina un cilvēki vairāk lietos kopbraukšanas platformu sniegtās iespējas un mazāk savu auto. Ja skatāmies uz jaunāko paaudzi, daļa no viņiem ir uzauguši dalīšanās ekonomikā un drīzāk īrē, nevis pērk dzīvokli, izmanto tādus pakalpojumus kā Taxify un nepērk savu auto. Desmit gados platformu īpatsvars transporta jomā var sasniegt 20, 30 un varbūt 40%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk kopbraukšanas platformas Taxify vadītājus būs iespējams izsaukt arī ar telefona zvanu, informē uzņēmumā.

«Esam secinājuši, ka, lai gan viedtālruņu aplikācija ir ērtākais un populārākais veids, kā pasūtīt braucienu, tomēr gadās arī situācijas, kad to izmantot nav iespējams un ir ērtāk piezvanīt. Nepieciešamību pēc iespējas piezvanīt pauduši, piemēram, mūsu juridiskie klienti - viesnīcas, restorāni un citi uzņēmumi - kuriem nepieciešams izsaukt auto klientiem, tāpat gadās situācijas, kad klientam vienkārši izlādējies telefons vai konkrētajā vietā nav pieejams kvalitatīvs interneta savienojums. Vairāk kā divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju izmanto viedtālruni, vienlaikus vēl aizvien ir būtiska daļa iedzīvotāju, kuri dažādu iemeslu dēļ vienkārši neizmanto aplikācijas viedtālrunī, un vēlamies būt pieejami arī viņiem,» lēmumu skaidro Taxify reģionālais vadītājs Latvijā Kārlis Ķezberis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

HarmonyOS tik drīz Android neaizvietos; Latvijā prezentē jaunu Huawei tālruni ar Android

Lelde Petrāne, 24.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei pašu izstrādātā operētājsistēma HarmonyOS tik drīz netiks izmantota jaunos Ķīnas tehnoloģiju giganta viedtelefonos, atsaucoties uz Ķīnas medijos Huawei pārstāvju pausto, ziņo tehnoloģiju portāls TechRadar. Tikmēr Latvijā uzņēmuma pārstāvniecība prezentējusi vairākus jaunus produktus, tostarp tālruni NOVA 5T, kuru darbina Android operētājsistēma.

Jāatgādina, ka 2019. gadā Huawei bizness rietumvalstīs piedzīvoja vairākus satricinājumus – pēc tam, kad ASV sankciju dēļ Huawei jaunajos tālruņos tika liegts izmantot Android operētājsistēmu, Ķīnas tehnoloģiju ražotājs laida klajā HarmonyOS – pašu radītu operētājsistēmu. Pasaules mediji izteica minējumus, ka drīz vien HarmonyOS varēs redzēt jaunajos Huawei tālruņos, taču patlaban izskatās, ka jaunajā Huawei P40 sērijā jaunās operētājsistēmas nebūs, raksta TechRadar, atsaucoties uz Huawei prezidentu pasaules mediju un komunikācijas jomā Džoi Tanu (Joy Tan). Saskaņā ar viņa pausto, «lai izveidotu dzīvotspējīgu alternatīvu Android operētājsistēmai, būs nepieciešami gadi».

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Igaunijas uzņēmēji izveido miljonu eiro vērtu izglītības fondu

Lelde Petrāne, 05.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmēji izveidojuši filantropijas fondu, kura mērķis ir nodrošināt sākuma kapitālu inovatīvām iniciatīvām Igaunijas izglītības jomā. Trīs gados fonds plāno ieguldīt 1 miljonu eiro.

Izglītības fonda iniciatori ir Igaunijas uzņēmēji: Taxify līdzdibinātājs Martins Villigs un TransferWise līdzdibinātājs Tāvets Hinrikus, taču tajā iesaistījušies arī daudzi citi uzņēmēji. Uzņēmumi, kas līdzdarbojas fondā, ir Civitta, Contriber, Eften, Helmes, Lingvist, Monese, Pipedrive, Superangel, Taxify un TransferWise.

Saskaņā ar plāniem fonds nodrošinās gan vienreizēju, gan ilgtermiņa atbalstu izvēlētajiem projektiem. Tas sagaida ambiciozas iniciatīvas, kas sniegs pozitīvu grūdienu valsts izglītības sistēmai. Lai sasniegtu labāko rezultātu, tas plāno sadarboties ar amatpersonām, izglītības iestādēm un citiem izglītības jomas pārstāvjiem. Galvenais uzsvars tiks likts uz dažādu problēmjautājumu risināšanu. Kā viens no tādiem tiek minēta pedagogu novecošanās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas kopbraukšanas platforma Taxify maina savu nosaukumu uz Bolt, kā arī ievieš jaunu logotipu, informē uzņēmumā.

Izmaiņas pietuvina zīmola identitāti atbilstoši uzņēmuma vīzijai un redzējumam par transporta nozari kopumā, kas šobrīd piedāvā ne tikai taksometra pakalpojumus, bet arī koplietošanas motociklus un elektriskos skūterus.

«Taxify uzsāka savu darbību pirms pieciem gadiem, un mūsu uzdevums bija padarīt pilsētas transportu ērtāku un pieejamāku. Mūsu pirmais produkts bija taksometru kopbraukšanas platforma, kas uzņēmumam arī deva sākotnējo nosaukumu. Gūstot panākumus un paplašinot piedāvājumu, mēs esam pārauguši arī uzņēmuma zīmolu un nosaukumu. Ņemot vērā mūsu mērķi un ambīcijas risināt transporta problēmas arvien plašākā mērogā, vēlamies, lai zīmols atspoguļotu uzņēmuma nākotni, nevis pagātni. Mūsu jaunais nosaukums Bolt simbolizē ātru un vieglu kustību: to kādai, mūsuprāt, ir jābūt pilsētas pārvietošanās pieredzei, neatkarīgi no tā, vai pārvietošanās notiek ar auto, sabiedrisko transportu vai skūteri. Kā arī tas uzsver mūsu pārliecību, ka nākotnē sabiedrība izmantos elektriskus transporta līdzekļus», uzsver uzņēmuma dibinātājs un vadītājs Markuss Villigs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LG šā gada flagmanis G8s ThinQ izceļas ar neparastu spēju atpazīt plaukstas vēnu rakstu un roku žestus

Pēc ilgāka pieklusuma Latvijas viedtelefonu tirgū skaļāk ierunājies kādreiz visai iecienītais dienvidkorejiešu zīmols LG, laižot tirdzniecībā februārī Mobilās pasaules kongresā Barselonā izziņoto flagmani G8s ThinQ. Stāsts ir interesants un vienlaikus līdz galam neizprotams. LG ziemas nogalē prezentēja uzreiz divas ierīces – G8 ThinQ un G8s ThinQ, kas nekavējoties piesaistīja apskatnieku uzmanību ar inovatīvo «lidojuma laika» jeb ToF kameru. Tā ar infrasarkano staru analizē un savāc lauka dziļuma informāciju, kas noder bagātīgākām fotogrāfijām un papildinātās realitātes lietotnēm. Tomēr līdz paša tālruņa aptaustīšanai eiropiešiem bija jāgaida pieci mēneši, turklāt korejieši izlēma, ka jūnijā tirdzniecībā «vecajā pasaulē» laidīs tikai G8s versiju. Tā redzamākā atšķirība ir zemākas kvalitātes ekrāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februāra sākumā ar ģimeni aizbraucām noķert vasaras sajūtu brīnišķīgajā Marokā. Brīnišķīga un krāsaina valsts, kurā aizbēgt no pelēkās un drūmās ziemas.

«Daudz laimes dzimšanas dienā,» es pasniedzu tētim aploksni, iedodu buču un nepacietīgi dīdos, kamēr gaidu reakciju no vecākiem, kad tētis būs atvēris aploksni. Iekšā ir lidmašīnas biļešu dāvanu kartes.

Lielāko dzīves daļu mani vecāki ir pavadījuši, lai izaudzinātu mani un māsu par labiem cilvēkiem un nav aizrāvušies ar ceļošanu. Igaunija, Lietuva, Vācija - tāds standartiņš. Tagad, kad, cerams, esmu izaugusi par labu cilvēku un varu pateikt vecākiem paldies par visu, ko man devuši, kā vienu no variantiem sava «paldies» pateikšanai izvēlējos uzdāvināt tēva apaļajā jubilejā vecākiem iespēju kaut kur aizlidot. Atpūsties. Tajā brīdī vecāki vēl nenojauš, ka deviņus mēnešus vēlāk lidos uz Maroku, bet smejoties saka, ka aizlidos kaut kur tepat, kur viss pazīstams – Ukrainu, Baltkrieviju..

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Cat S42" viedtālruņa lielākā vērtība ir triecienizturīgais korpuss un ietilpīga baterija, bet uz visu pārējo ir krietni ietaupīts.

Gludo, spīdīgo viedtelefonu pasaulē ir pavisam maz citādāko produktu. Un vēl mazāk ir tādu atšķirīgo, kam izdevies noturēties tirgū vairākus gadus. Viens no veiksminiekiem ir zīmols "Cat", kas atradis savu nišu un nostiprinājies tajā ar triecienizturīgām ierīcēm.

Nesenākais – "S52" - gan iznāca diezgan pasen, pērnā gada nogalē. Un, kad ieilgušais klusums no "Cat" zīmola turētāja "Bullit Group" kļuva aizdomīgi ilgs, Lielbritānijas uzņēmums paziņoja par diviem jaunumiem – "S42" un flagmani "S62 Pro". Pirmais līdz Db.lv nonāca vienkāršākais modelis ar traktora riepas protektora rakstu.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Kopš pirmo eksemplāru nonākšanas veikalu plauktos "Cat" telefonu "firmas zīme" bijusi masīvais, industriālais dizains. Lai kā ražotāji cenšas gadu gaitā nocirpt pa kādam biezuma milimetram un aktīvi par to komunicē mārketinga materiālos, izturīgie tālruņi uz pārējo fona joprojām ir biezi. "S42" gadījumā tie ir 1,27 centimetri. Tas gan nav jāvērtē kā mīnuss. Ja krekla kabatā biezu tālruni patiešām nav ērti nēsāt, tad, piemēram, cimdotā rokā ērtāk noturēt tieši šādu "pusķieģeli" ar neslīdošu gumijotu apdari un uz āru izvirzītu rakstu, kas vēl vairāk samazina izslīdēšanas risku. Interesanti, ka par spīti prāvajiem gabarītiem, tālrunis nebūt nav smags. Tuvu 220 gramiem šodien sver arī daudzi gludie, stiklotie tālruņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Produktu veido tirgus

Anda Asere, 08.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saprotot tirgu, klientu un tā vajadzības, var atrast iespējamo risinājumu, kas vislabāk atbilst šīm vajadzībām, tā no savas pieredzes secinājis konsultāciju kompānijas Blackstar Consulting vadītājs Ganons Halls (Gannon Hall), kurš agrāk bijis produkta vadītājs tādās kompānijās kā Shopify, Google Maps, Ticketfly u.c.

Šobrīd viņš konsultē jaunuzņēmumus dažādās valstīs, tostarp arī Latvijas kompāniju Printify. Viņš novērojis, ka bieži vien uzņēmumi sāk ar produktu, ko pielāgo tirgum, bet šāda pieeja prasa krietni vairāk laika un līdzekļu, kā rezultātā kompānija zaudē konkurētspēju tirgū. Vairāk par tirgum atbilstošiem produktiem un to, kāpēc mūsdienās ir daudz sliktu produktu un pakalpojumu, G. Halls stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas

Arvien biežāk runā par produkta atbilstību tirgum. Kā jūs raksturotu tirgum atbilstošu produktu?

To var aprakstīt kā situāciju, kad uzņēmuma piedāvājums ir sasniedzis spēcīgu pieprasījumu. Tiesa – to ir vieglāk pateikt, nekā izdarīt. Produkta atbilstība tirgum pamatā nozīmē to, ka jaunuzņēmums sasniedz panākumus, un tas ir ļoti sarežģīti. Ja skatāmies uz skaitļiem, cik daudz riska kapitāla fondi iegulda jaunuzņēmumos, tad tikai par ļoti nedaudziem var teikt, ka ir bijis veiksmīgs rezultāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jaunā transportēšanas iepakojuma sistēma ļauj ietaupīt resursus

Andris Skakauskis, SIA BEPCO vadītājs Latvijā, 26.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms daudziem gadiem transportēšanas iepakojuma nozarē bija tik liela neskaidrība, ka tas pat varēja apdraudēt galapatērētāju. Tagad, it īpaši Baltijā, situācija ir pavisam citāda.

Aprites ekonomika vairs nav svešs termins. Kā arī līdz šim dīvainais termins "koplietošanas ekonomika" vairs nešķiet dīvains. Koplietošanas ekonomika ir starptautiski strauji augoša nozare, kas maina tradicionālās ekonomiskās vides darbību un nozīmi. Mobilās ierīces (Uber, Bolt (Taxify)) koplietošana, dzīves telpas koplietošana (Airbnb), līdzfinansējums un citas platformas ir palīdzējušas cilvēkiem pārdot brīvus vai pārpalikušos resursus. Tas ir kā pretējs risinājums tradicionālajai pakalpojumu ekonomikai, kur uzņēmums pārdod pakalpojumu ar saviem līdzekļiem – taksometru uzņēmumiem, viesnīcām, restorāniem, rīkjoslām, bankām u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā radītā Eiropas kopbraukšanas platforma Bolt (iepriekš Taxify), uzsāk darbību Lielbritānijas galvaspilsētā Londonā, informē uzņēmumā.

Bolt lietotnē Londonā tiks iestrādāta palīdzības izsaukšanas poga. SOS pakalpojums nodrošinās papildus drošību pasažieriem, un vajadzības gadījumā būs iespējams nekavējoties sazināties ar policiju. Mazāk steidzamos jautājumos pasažieri varēs sazināties ar Bolt diennakts klientu apkalpošanas centru Londonā. Lai no bīstamām situācijām pasargātu arī vadītājus, arī viņiem būs iespēja izmantot palīdzības izsaukšanas poga.

«Mēs esam priecīgi par iespēju uzsākt darbību Lielbritānijas tirgū, sākot ar tās dinamisko galvaspilsētu. Londonā. Londona ir pelnījusi lielāku izvēli kopbraukšanas nozarē,» uzskata Markuss Villigs, Bolt dibinātājs. «Zemākas cenas pasažieriem un labāki darba apstākļi vadītājiem atstāj pozitīvu iespaidu uz tirgu, to var novērot visā pasaulē.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc elektrisko skūteru pilotprojekta Parīzē Eiropas kopbraukšanas platforma Bolt (iepriekš Taxify) turpmāk elektrisko skūteru servisu nodrošinās arī Madridē, informē uzņēmumā.

«Bolt misija ir nodrošināt ērtāku un ātrāku pārvietošanos pilsētvidē. Sastrēgumi ir liela problēma tādās pilsētās kā Madride, tāpēc jāņem vērā, ka citi braucieni ir efektīvāki, ja tiek izmantots elektriskais skūteris nevis automašīna ar šoferi. Piedāvājot Bolt skūterus Madridē, mēs uzreiz risinām divas problēmas: samazinām automašīnu skaitu ielās un ietaupām klientu laiku un naudu», saka Bolt vadītājs un līdzdibinātājs Markuss Villigs.

«Mūsu uzņēmuma pieredze Parīzē, kur mēs sadarbojāmies ar pilsētu, lai noteiktu labu skūteru izmantošanas praksi, ir parādījusi, ka labas darba attiecības ar vietējo pašvaldību ir ļoti būtiskas. Tādā veidā patiešām ir iespējams vērst uzmanību uz pilsētas satiksmes saspringtajiem punktiem un sniegt labāko risinājumu pilsētas iedzīvotājiem. Madridē mēs ne tikai koncentrējamies uz pilsētas centru, bet cenšamies paplašināt mūsu pakalpojumus arī tajās pilsētas vietās, kur transporta iespējas ir ierobežotas», papildina Pauls Avarezs (Paul Avarez), Bolt procesu vadītājs Spānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā reģistrētā kopbraukšanas platforma «Bolt», kas iepriekš bija pazīstama ar nosaukumu «Taxify», jūlijā pārtraukusi elektrisko skrejriteņu nomas pakalpojumu sniegšanu Parīzē saistībā ar lielo konkurenci, vandālismu un sarežģītajiem likumiem.

Vienlaikus «Bolt» paziņoja, ka neplāno pilnībā aiziet no Parīzes tirgus, bet pagaidām nogaidīs līdz situācija uzlabosies elektrisko skrejriteņu nomas sektorā. «Bolt» Parīzē arī turpmāk piedāvās kopbraukšanas lietotnes pakalpojumus.

«Mēs nogaidām, kamēr apstākļi tirgū noskaidrosies, un tad izskatīsim atgriešanās iespējas, bet pašlaik ir grūti prognozēt, cik ilgs laiks paies,» ziņu aģentūrai BNS sacīja «Bolt» preses pārstāve Karina Kaze.

Viņa norādīja, ka citās pilsētās tādu problēmu neesot. «Skrejriteņu nomā pašlaik darbojamies sešās pilsētās - Tallinā, Pērnavā, Rīgā, Viļņā, Kauņā un Madridē. Šajās pilsētās viss norit labi, un cilvēki pret skrejriteņiem izturas atbildīgi,» piebilda kompānijas pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Bolt Food" turpina paplašināt savu darbību un kopš 21. marta piedāvā bezkontakta pārtikas preču piegādi uz mājām. Pirmā tirdzniecības vieta, kas ir pievienojusies platformai, ir u/v "Stockmann", taču sagaidāms, ka tuvākajā laikā būs iespējams veikt pasūtījumus arī no citām tirdzniecības vietām.

"Šī mums visiem ir jauna situācija, tāpēc var novērot, ka pārtikas preču piegādes pakalpojumi tiek pārslogoti. Mēs kā uzņēmums vēlamies palīdzēt nodrošināt, ka nepieciešamās preces cilvēkus sasniedz pietiekami ātri pat tad, ja nav iespēja iziet no mājām," stāsta "Bolt Food" vadītājs Latvijā Klāvs Gipters.

No u/v "Stockmann" šobrīd ir iespēja pasūtīt tādas pārtikas preces kā piena produktus, graudaugus, jūras veltes, kafiju, tēju, saldumus, kā arī mājsaimniecības preces, tai skaitā tīrīšanas līdzekļus. Pieejamo produktu apjoms tiek papildināts.

Gaidāms, ka drīzumā platformai pievienosies arī citi mazumtirgotāji.

Pasūtījumu iespējams veikt "Bolt Food" lietotnē un tas notiek tieši tāpat kā veicot pasūtījumu no restorāniem – jānorāda piegādes adrese, jāizvēlas veikals, jāatzīmē preces un caur lietotni jāapmaksā pasūtījums ar bankas karti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Varšavā simtiem taksometru piedalās protesta akcijā pret kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem

LETA/AFP, 19.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Varšavā ceturtdien vairāki simti taksometru lēni brauca cauri pilsētas centram, to vadītājiem protestējot pret «Uber» un citiem kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem, kurus licencēto taksometru uzņēmumi vaino negodīgā konkurencē.

Tradicionālo taksometru operatori norāda, ka kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēji nepilda prasības, kas tiek izvirzītas licencēto taksometru operatoriem, kā arī nemaksā nodokļus.

Taksometru vadītāji arī pulcējās pie Tieslietu ministrijas un iesniedza vēstuli ar prasību pieņemt normatīvos aktus, kas regulētu kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēju darbību.

«Varšavā ir 12 500 legālo taksometru un apmēram 8000 līdz 9000, kas strādā «Uber», «Taxify» un vēl pārdesmit līdzīgiem uz lietotnēm balstītiem operatoriem,» ziņu aģentūrai AFP sacīja Varšavas Taksometru vadītāju arodbiedrības vadītājs Jaroslavs Iglikovskis.

Viņš apgalvoja, ka kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēju dēļ licencēto taksometru vadītāji zaudējot trešdaļu ieņēmumu darba dienās un līdz 70% ieņēmumu brīvdienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā reģistrētā kopbraukšanas platforma Bolt, kas iepriekš bija pazīstama ar nosaukumu Taxify, kuras vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā ir Jevgēnijs Beluosovs, paziņojusi, ka kompānija uzsāk darbību arī Krievijā, nodrošinot pakalpojumus valsts otrajā lielākajā pilsētā Sanktpēterburgā. Bolt jau vairākus gadus sekmīgi darbojas arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Bolt" turpina paplašināties un no šīs dienas ievieš "Bolt Food" ēdienu piegādes pakalpojumu Daugavpilī.

Ieviešanas periodā, lai iepazīstinātu lietotājus ar jauno pakalpojumu, pasūtījumus pirmo nedēļu būs iespējams veikt bez piegādes maksas 2 km rādiusā no pasūtījuma vietas.

Sākotnēji "Bolt Food" platforma Daugavpils iedzīvotājiem nodrošinās piegādi pasūtījumiem no "Hesburger" ātrās ēdināšanas restorāniem un "Mego" veikaliem, kas nodrošinās svaigus augļus, dārzeņus, piena produktus, kā arī pirmās nepieciešamības mājsaimniecības preces.

Plānots, ka tuvākajā laikā platformai pievienosies vēl plašāks restorānu un pārtikas preču tirdzniecības vietu loks. Tāpat kā Rīgā, arī Daugavpilī visi pasūtījumi tiks nodoti bezkontakta veidā, lai samazinātu saskarsmi starp restorānu, kā arī veikalu darbiniekiem, kurjeriem un platformas klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai padarītu rokas instrumentus, piemēram, elektriskos urbjus ērti pieejamus – gan vietas, gan laika ziņā –, turpmāk SIA Stats Serviss piedāvās tos iznomāt pakomātos

Ejot laikam, mainās klientu vajadzības, prasības un ieradumi, tāpēc būvtehnikas un elektroinstrumentu nomas uzņēmums Stats Serviss no nākamā gada sākuma tirgū plāno piedāvāt pirmos instrumentu nomas punktus, kas nebūs ierasta filiāle, bet pašapkalpošanās automāts. Pirmie no šiem nomas punktiem atradīsies Rīgas apkaimes lielveikalos, lai uzņēmums varētu nodrošināt ērtāku loģistiku un, ja nepieciešams, tad šos nomas automātus papildināt ar instrumentiem. Ja sākotnējais projekts būs veiksmīgs, tad gada laikā uzņēmums šo pakalpojumu plāno piedāvāt visā Latvijā, kā arī vēlāk Baltijā. Projekta sākumā nomas automāti darbosies veikalu darba laikā, bet tad, kad projekts būs sevi pierādījis, tiks uzstādīti arī diennakts automāti, kas tiks novietoti ārtelpās. «Es personīgi lepošos, kad mēs atvērsim pirmo diennakts automātu. Būšu izdarījis kaut ko, par ko visi teica, ka tas ir neiespējami,» stāsta Stats Serviss valdes loceklis Vigants Lesausks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centieni sakārtot taksometru nozari pagaidām nav vainagojušies ar īpašiem panākumiem; ēnu ekonomikas īpatsvars nozarē joprojām saglabājas rekordaugsts.

Pēdējos gados atbildīgās iestādes un taksometru nozares pārstāvji dažādi mēģinājuši sakārtot taksometru nozari. Veikti arī grozījumi normatīvajā regulējumā, tomēr rezultāts nav vainagojies ar lieliem panākumiem. Jaunākie Finanšu ministrijas (FM) un biedrības Business against shadow economy (BASE) pētījumu dati liecina, ka taksometru nozarē ēnu ekonomikas īpatsvars joprojām saglabājas augstā līmenī, veidojot 80% apmēru. BASE savā pētījumā ir secinājusi, ka 130 eiro valsts sociālās apdrošināšanas obligātās ikmēneša minimālās iemaksas (VSAOI) ieviešana taksometriem ar dzeltenajiem numuriem nav atrisinājusi izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Drīzāk šīs iemaksas radot problēmas nodokļa personificēšanai un sadalei. Arī taksometru skaitītāji nenodrošina pilnīgu ieņēmumu uzskaiti, bet kontrole un sodi ir neefektīvi. Nozarei esot arī daudz nesaprotamu birokrātisku prasību. Savukārt attiecībā uz vieglo komerctransportu, kas veic pasažieru pārvadājumus (baltie numuri), atklājies, ka nav pieejama informācija par to apgrozījumu, pārvadātāju ieņēmumiem, kā arī pārvadātāji nesniedz informāciju vai arī tā ir nepilnīga. Tirgū darbojas ārvalstu platformas, kuras nav iespējams kontrolēt. BASE arī izstrādājusi priekšlikumus, kā varētu sakārtot nozari. Tos tuvākā laikā plānots virzīt tālāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot darbību Latvijā, kopbraukšanas platforma Bolt turpmāk nodrošinās pakalpojumus arī Ventspilī, informē uzņēmumā.

Šobrīd Bolt ir pieejams piecās Latvijas pilsētās - Rīgā, Daugavpilī, Liepājā, Jelgavā un Ventspilī.

Sākot ar 30.aprīli, Bolt aplikācijā būs pieejamas automašīnas, kas darbosies visā Ventspils teritorijā. Uzņēmuma pārstāvji ziņo, ka šobrīd aplikācijā reģistrējušies jau teju 100 vadītāji, kas ieinteresēti sniegt šo pakalpojumu Kurzemes pilsētā, kas pēc iedzīvotāju skaita ir sestā lielākā pilsēta Latvijā.

Kopbraukšanas platformas standarta iekāpšanas tarifs būs 0.99 eiro, distance 0.49 eiro par kilometru, laiks 0.15 eiro minūtē, minimālā brauciena cena 2 eiro.

«Sekojot Bolt vīzijai par efektīvu, ātru un visiem pieejamu transportu, ir tikai loģiski piedāvāt kopbraukšanas platformas pakalpojumus ne tikai galvaspilsētā, bet arī citās Latvijas pilsētās. Ventspils ir dinamiska pilsēta, kur dzīvo gandrīz 40 tūkstoši iedzīvotāji, kā arī tūrisma sezonā tā ir pieprasīts galamērķis atpūtniekiem no citām Latvijas pilsētām, un no tuvākām un tālākām valstīm,» stāsta Kārlis Ķezberis, Bolt vadītājs Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru